Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2005, 18:42
Céline1
Céline1 is offline
Deze vraag is ff voor de dames onder ons!

Iedere keer als ik ongesteld ben/wordt, heb ik gigantische buikpijn! Zo erg dat ik gewoon op bed moet liggen, en niks meer kan doen! Ik heb gehoord dat de pil daar ook tegen helpt, maar dat mag ik van mn ouders niet! Hebben jullie wat tips voor mij? Alvast bedankt!
Oud 04-03-2005, 18:47
W1A
W1A is offline
De pil hielp bij mij inderdaad. Uhm een warm bad schijnt bij sommige mensen te helpen. Ik zelf had altijd veel aan een kruik of een verwarmingskussen.

Geloof me ik weet wat je bedoeld, ik was soms echt dagen ziek als ik ongesteld was. Dan kon ik echt niks anders dan in bed liggen, anders moest ik gewoon overgeven van de pijn
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 18:47
Verwijderd
Ik heb/had dat ook. Pil helpt me wel, maar haalt niet alles weg. Ik heb dus nog steeds krampen en soms ook echt te erg. Maar voor ik aan de pil was, was het echt veel erger. Ik was dan ook twee dagen echt goed ziek van de krampen. Misselijk, diarree, enorm pijnlijke benen, echt niet leuk meer.

Je kan pijnstillers proberen, bij mij helpen asprines niet, maar ibuprofen wel.

Heb je er al met je ouders over gesproken? Als je er echt zo'n last van hebt zullen ze dat toch ook wel merken? Mijn moeder raadde me juist aan om aan de pil te gaan..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 18:58
Redhair
Redhair is offline
Je ouders hebben geen reden om de pil te verbieden. Praat er met ze over, als het echt niet mag ga je gewoon naar de dokter en overleg je het met hem. Verder helpen thee, een kruik, een warm bad of douche en ibuprofen wel.
Oud 04-03-2005, 19:04
soultodeny
soultodeny is offline
ik gebruik sinds kort 'aleve feminax' speciaal voor menstruatiepijn dus..
helpt echt supergoed.. na een kwartiertje is (zelfs erge) buikpijn over.
Oud 04-03-2005, 19:13
Verwijderd
iig met je ouder overleggen of je hierom ook niet aan de pil mag (eventueel samen met je huisarts). Een warm bad, warme kruik/kersenpittenkussen, warme thee/chocomel en pijnstillers kunnen idd ook verlichting geven.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:31
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 04-03-2005 @ 20:04 :
ik gebruik sinds kort 'aleve feminax' speciaal voor menstruatiepijn dus..
helpt echt supergoed.. na een kwartiertje is (zelfs erge) buikpijn over.
Helpt inderdaad erg goed. Wel opvallend dat nadat ik het gebruikt had, ik de volgende maand niet ongesteld werd (daarna weer wel).
Oud 04-03-2005, 19:36
Verwijderd
Warme pittenzak, beweging (fietse ofzow), en Aleve Feminax, helpt bij mij altijd. K heb dat alleen de eerste dagen maar das nog irri....
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:37
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 04-03-2005 @ 20:31 :
Helpt inderdaad erg goed. Wel opvallend dat nadat ik het gebruikt had, ik de volgende maand niet ongesteld werd (daarna weer wel).
oh apart. ik denk overigens niet dat dat ermee te maken kan hebben..
of toch wel?
Oud 04-03-2005, 20:30
Céline1
Céline1 is offline
Allemaal harstikke bedankt!!

Ik ga morgen even naar de apotheek om na te vragen wat het beste is. Ook ga ik met mijn ouders praten, en hopen dat het wel mag!!
Oud 05-03-2005, 11:55
leucomelas
leucomelas is offline
ik ben aan de prikpil, dus word gewoon niet meer ongesteld.. wel heb ik eens in de drie maanden, als het weer tijd wordt voor mijn prik, last van dezelfde soort buikpijn die ik ook had toen ik nog ongesteld werd.
Oud 05-03-2005, 12:33
Raven
Raven is offline
Citaat:
Céline1 schreef op 04-03-2005 @ 21:30 :
Allemaal harstikke bedankt!!

Ik ga morgen even naar de apotheek om na te vragen wat het beste is. Ook ga ik met mijn ouders praten, en hopen dat het wel mag!!
'n goede vriendin van me is op doktersrecept aan de pil gegaan juist tegen de buikpijn , bestaat zelfs een speciale pil voor maar heel precies weet ik het ook niet.

bennamelijkeenjongentje
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 05-03-2005 @ 13:33 :
'n goede vriendin van me is op doktersrecept aan de pil gegaan juist tegen de buikpijn , bestaat zelfs een speciale pil voor maar heel precies weet ik het ook niet.

bennamelijkeenjongentje
Ik ben een "meisje", maar ik weet van het bestaan van een dergelijke pil speciaal tegen buikpijn niet eens af, laat staan dat ik de naam weet.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 12:48
mcflem
mcflem is offline
ik ben ook aan de pil gegaan omdat de buikpijn gewoon té erg was, en het helpt echt heel goed!
hiervoor gebruikte ik Femerital, een soort paracetamol speciaal voor menstruatiepijn.. dat werkte ook wel maar pas na een tijdje..
verder zocht ik altijd veel afleiding (computer/tv) en een kruik of warm bad hielp meestal ook wel
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 14:05
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
soultodeny schreef op 04-03-2005 @ 20:37 :
oh apart. ik denk overigens niet dat dat ermee te maken kan hebben..
of toch wel?
Verder ben ik nooit onregelmatig ongesteld, vandaar dat t me opviel. Misschien was het ook wel gewoon toeval, maar ik vond het gewoon vreemd.
Oud 05-03-2005, 15:03
snoopy
snoopy is offline
Ik heb er ook erg veel last van. De pil heeft het wel minder gemaakt, maar nog steeds is t behoorlijk klote. Dingen die helpen:
* sporten
* warm bad of warme kruik
* lief zijn voor jezelf met chocola en friends of wat jou dan ook opvrolijkt
* een massage (lief vriendje?)
* gezond eten (schijnt! Dus bruin volkorenbrood ed)
* klaarkomen , is zelfs wetenschappelijk bewezen. Je baarmoeder trekt samen oid.
Oud 05-03-2005, 16:19
Balance
Balance is offline
Ibuprofen helpt bij mij meestal wel goed.
Verder een kruik of bad, maar dat is allemaal al gezegd.
Eventueel (wat raar): met je benen omhoog gaan liggen. Bijvoorbeeld op de bank gaan liggen en je benen tegen de bankleuning aanleggen (das niet zo vermoeiend dan ze gewoon in de lucht houden). Dat wil ook wel eens helpen
Oud 05-03-2005, 17:38
Zozo
Zozo is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-03-2005 @ 17:19 :
Eventueel (wat raar): met je benen omhoog gaan liggen. Bijvoorbeeld op de bank gaan liggen en je benen tegen de bankleuning aanleggen (das niet zo vermoeiend dan ze gewoon in de lucht houden). Dat wil ook wel eens helpen
Mijn tip
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 17:56
-(L)-
Ik had nooit last van mijn menstruatie, totdat ik aan de pil ging. Toen kreeg ik echt heftige pijn en steken in m'n zij. Ik ben ermee terug gegaan naar de dokter, die heeft mn bloeddruk opgemeten (was goed) en gezegd dat ik 't nog een maand aan moest zien, het scheen normaal te zijn in 't begin. Ik wil dus alleen maar zeggen dat aan de pil gaan niet voor iedereen een oplossing is.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 17:59
Verwijderd
Ik slikte ook dat 'aleve feminax' , of een andre soortgelijk pilletje. Maar ibuprofen is schijnbaar precies hetzelfde, en dat werkt bij mij nog beter ook!

En douchen met heel warm water en dan de straal op je onderbuik richten
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 19:22
Isiyanka
Isiyanka is offline
Wat gek, dat je niet aan de pil mag... nuja, dat schijnt dus te helpen, verder ben ik zelf naar de dokter geweest en kreeg een soort pijnstiller voorgeschreven, kan wel even opzoeken wat dat precies was? Maar ik ben er dus gewoon mee naar de dokter gegaan, ik was heel lang en pijnlijk ongesteld en verloor heel veel bloed, dus toen moest het wel.
Oud 06-03-2005, 12:43
sjlot
sjlot is offline
Citaat:
Céline1 schreef op 04-03-2005 @ 19:42 :
Deze vraag is ff voor de dames onder ons!

Iedere keer als ik ongesteld ben/wordt, heb ik gigantische buikpijn! Zo erg dat ik gewoon op bed moet liggen, en niks meer kan doen! Ik heb gehoord dat de pil daar ook tegen helpt, maar dat mag ik van mn ouders niet! Hebben jullie wat tips voor mij? Alvast bedankt!
ik heb er speciale pijnstillers voor gekocht, die zijn bij iedere drogist te koop. ik mag ook pas aan de pil als ik 15 ben(over 2 weken, heb m van de week opgehaald)

wat je ook kan doen is in het geheim aan de pil beginnen. de dokter vraagt je of je ouders weten dat je aan de pil begint of niet. ik vroeg waarom hij dat vroeg, hij zegt in verband met rekeningen(ik dacht dat de rekening altijd gewoon in de bus gedaan werd en daarom ben ik niet eerder aan de pil begonnen, maar dit is dus niet zo).

maar dat laatste raad ik je af want je ouders komen er dan waarschijnlijk toch achter.

veel succes!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 12:53
Sitia
Sitia is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 05-03-2005 @ 18:56 :
Ik had nooit last van mijn menstruatie, totdat ik aan de pil ging. Toen kreeg ik echt heftige pijn en steken in m'n zij. Ik ben ermee terug gegaan naar de dokter, die heeft mn bloeddruk opgemeten (was goed) en gezegd dat ik 't nog een maand aan moest zien, het scheen normaal te zijn in 't begin. Ik wil dus alleen maar zeggen dat aan de pil gaan niet voor iedereen een oplossing is.
Dat had ik ook. Ik ben aan de pil gegaan voor de menstruatiepijn maar bij mij werd het juist erger de eerste paar keer. Nu gebruik ik aleve feminax, meestal alleen de eerste 2 dagen. Werkt bij mij echt super! kheb nergens meer last van..
Oud 06-03-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
sjlot schreef op 06-03-2005 @ 13:43 :
wat je ook kan doen is in het geheim aan de pil beginnen. de dokter vraagt je of je ouders weten dat je aan de pil begint of niet. ik vroeg waarom hij dat vroeg, hij zegt in verband met rekeningen(ik dacht dat de rekening altijd gewoon in de bus gedaan werd en daarom ben ik niet eerder aan de pil begonnen, maar dit is dus niet zo).
Mijn dokter vroeg dat niet, maar je kunt het hem dan natuurlijk zelf ook vragen. Of de rekningen naar huis of meteen naar de verzekering gaan, ligt aan of je particulier of ziekenfonds verzekerd bent, maar misschien kan er wel iets geregeld worden, dat kan je huisarts je dan vast vertellen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:37
-(L)-
Citaat:
Sitia schreef op 06-03-2005 @ 13:53 :
Dat had ik ook. Ik ben aan de pil gegaan voor de menstruatiepijn maar bij mij werd het juist erger de eerste paar keer. Nu gebruik ik aleve feminax, meestal alleen de eerste 2 dagen. Werkt bij mij echt super! kheb nergens meer last van..
Ik ben met de pil gestopt, want ik hield het gewoon niet vol van de pijn. De dokter weet er nog niet van, maar dat vertel ik hem wel als ik weer daar ben. Ik was aan de pil omdat ik onregelmatig ongesteld ben, en als ik dan moet kiezen ben ik liever onregelmatig ongesteld dan dat ik ontzettende pijn heb. Ik slikte trouwens microgynon.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-03-2005 @ 14:37 :
Ik slikte trouwens microgynon.
Probeer anders eerst een keer een andere pil voor je besluit te helemaal stoppen, dat kan nl heel veel verschil maken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-03-2005 @ 14:37 :
Ik ben met de pil gestopt, want ik hield het gewoon niet vol van de pijn. De dokter weet er nog niet van, maar dat vertel ik hem wel als ik weer daar ben. Ik was aan de pil omdat ik onregelmatig ongesteld ben, en als ik dan moet kiezen ben ik liever onregelmatig ongesteld dan dat ik ontzettende pijn heb. Ik slikte trouwens microgynon.
kan je dan niet gewoon een andere pil proberen?
Oud 06-03-2005, 14:13
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 06-03-2005 @ 14:47 :
Probeer anders eerst een keer een andere pil voor je besluit te helemaal stoppen, dat kan nl heel veel verschil maken.
Dat is ook mijn bedoeling. Maar aangezien 't volgens mijn dokter (in 't begin) normaal is dat ik stekende pijn had, ben ik er gewoon mee gestopt zonder 't te zeggen. Dat 't in t begin normaal kan zijn kan ik begrijpen, maar toen ik de pil al bijna een half jaar slikte, had ik er nog steeds last van.
Voorlopig slik ik de pil dus gewoon niet, aangezien ik op deze manier nergens last van heb, en met mijn onregelmatige menstruatie valt uiteindelijk wel te leven. Ik verlies gelukkig ook niet abnormaal veel bloed, dus 't valt te overzien. Bovendien had ik toen ik de pil slikte, buiten de hevige pijn, ook nog complete bloeduitbarstingen (een beetje overdreven misschien, maar ik verloor echt onzettend veel bloed).
Voorlopig slik ik dus maar geen pil, en als ik een vriend krijg oid, en ik wil toch weer aan de pil, dan vraag ik de dokter voor een andere pil.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:15
-(L)-
Citaat:
Balance schreef op 06-03-2005 @ 14:47 :
kan je dan niet gewoon een andere pil proberen?
Zie mijn reactie hierboven
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:16
Dith
Dith is offline
Ik had dat ook heel erg. Heb toen een tijdje Naproxen geslikt maar dat hielp zelfs amper en ben toen aan de pil gegaan en sindsdien nooit meer pijn gehad.
Oud 06-03-2005, 14:54
bloemetje18
bloemetje18 is offline
Ik had er ook altijd erg veel last van, maar sinds ik aan de pil ben is het zo goed als over! Ja af en toe nog wel een kramp, maar lang niet zo erg als voorheen.
Oud 06-03-2005, 19:16
phensicske
phensicske is offline
Toch wel raar dat het ene meisje daar last van heeft en een ander dan weer helemaal niet (*jaloers*).

Ik gebruik ook altijd een kersenpittenkussentje en ibuprofen. Het is steeds de eerste 2 dagen van mijn menstruatie dat ik ontzettend veel pijn heb (vorige keer lag ik in mijn bed, zowat in tranen uitbarstend).

Ik ben van plan een afspraak te maken met de gynaecoloog en haar raad eens te vragen. Als de pil helpt volgens haar, zal ik daar dan wel aan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 21:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had er heel veel last van en nu in de pil slik heb ik er nog vrij veel last van (al is het met Yasmin wel minder erg dan bij microgynon). Ik slik daar vaak ibuprofen (200 mg) tegen, dat helpt wel goed maar helaas krijg ik het er vreselijk benauwd van

je mag het eigenlijk niet gebruiken als je astma hebt maar ik doe het toch omdat ik het soms liever benauwd heb dan zo'n buikpijn
Oud 06-03-2005, 23:44
bracelance
bracelance is offline
ik heb er niet echt last van...
Oud 07-03-2005, 07:24
Verwijderd
Ik had voor dat ik aan de pil begon en net toen ik met de pil begonnen was erg last van buikpijn. Toen heb ik steeds Aleve Feminax geslikt. Dat werkt wel, maar het zit altijd toch ook wel tussen je oren

Gewoon zorgen dat je niets gaat doen waar je geen zin in hebt helpt bij mij ook
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 09:22
sofie3
sofie3 is offline
Mijn twee tips: een warm kersenpitkussen en een orgasme. Helpt altijd (maar niet voor erg lang).
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 14:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
bracelance schreef op 07-03-2005 @ 00:44 :
ik heb er niet echt last van...
tjongejonge, wat grappig.
Oud 07-03-2005, 15:02
Envy
Envy is offline
Juh, heb ik ook heel veel last van.
De pil helpt (bij mij iig) geen flikker.
Naproxen opzich wel een beetje.
Oud 07-03-2005, 16:59
Verwijderd
eh...................... word een jongetje..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 12:51
suus2525
suus2525 is offline
IBUPROFEN...dat werkt!!!!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:16
waves
waves is offline
afleiding zoeken, iets warms tegen je buik (of in je buik), bij gaat t met 2 paracetamols meestal wel over...

zo te lezen valt t bij mij nog wel mee
Oud 09-03-2005, 20:53
Nina339
Nina339 is offline
*ovasan van dokter vogel
*vitamine B6

k heb dr zelf ook heel erg last van...
is idd erg vervelend, maar sinds dat k ovasan en vitamine B6 gebruik is t minder geworde.
K gebruikte eerst Aleve of gewoon finimal ofzo, maar dat kan lastig worde in combinatie met alcohol (als je op stap bent).
Bovendien kan je niet n pittezak op je buik legge als je op school bent of op stap, dus dat is jammer.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 21:08
annetjuh
annetjuh is offline
warme kruik
kopje thee en liggen of zitten.
Niet te veel lopen.
ibuprofen helpt ook onwijs goed bij mij.
Oud 10-03-2005, 11:46
vaag
vaag is offline
Ibuprofen helpt bij mij dus absoluut niet. In het begin wel. Alleen toen begon hij steeds minder te werken. Kreeg ook elke keer sterkere. En ze bleven niet werken. Dus heb ik vorige week de pil gehaald. En hopen dat ik nu minder last heb. Want ik ging echt elke maand half dood. Ik kotste alles onder , kon niet meer recht staan , werd constant duizelig , en had vreselijke krampen in mn buik. Oh en mijn rug deed ook heel veel zeer. Ik kon dus helemaal niks de eerste dagen , en moest automatish thuis blijven dan.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten