Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 16:15
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
hallo wie kan mij helpen, iemand die ik ken zit nu 2 jaar in de overgang en heeft last van vervelende opvliegers, ze heeft het homeopatische middel famosan gebruikt maar het helpt niet meer waarschijnlijk inmuum ervoor geworden ofzo. wie heeft goede ervaringen met andere middeltjes? vast bedankt

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 16:46.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:29
Verwijderd
Ik neem aan dat wanneer je 18 bent, en in de overgang, je begeleiding hebt van een arts. Als je dat niet hebt, dan lijkt het me tijd een arts te zoeken, die kan je ook vast middeltjes aanbevelen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:35
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
deze verhaal is niet voor mij maar voor iemand anders.
Oud 10-03-2005, 16:39
de Forum Keizer
de Forum Keizer is offline
wel handig dat je zow jong in de overgang bent, scheelt aanzienlijk kosten in condooms
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:40
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
Ik zelf ben niet in de overgang!!!! Ik zeg toch Iemand anders en ik vraag om een middeltje en NIET om je mening
Oud 10-03-2005, 16:44
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hormoontherapie van een arts. Therapeutische toediening van AAS en/of oestrogenen heft op dit punt de schommelingen in de hormoonspiegels op en ondersteund het behoud van een gezond skelet o.a.

Hoe dat precies werkt? Testen testen en nog eens testen in het ziekenhuis en dan een bepaling van aangewezen dosering.

Misschien kun je ZMA als supplement proberen aangezien dat een stabiliserende werking heeft op de hormoonspiegels en de stofwisseling.

Kost wel een cent.

Kortom, zijn de klachten echt dermate ernstig, ga dan naar een arts, hier kom je in dat geval niet verder.

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 16:48.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:45
Verwijderd
Dan moet je dat in je begin post zetten, er staat namelijk 'ik zit nu 2 jaar in de overgang', die ik lijkt op jou te wijzen.

Maar goed, als het om iemand anders gaat, blijft mijn advies wel ongeveer hetzelfde; huisartsen weten écht wel welke middeltjes goed zijn. Vraag daar advies.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Angeleyes16 schreef op 10-03-2005 @ 17:40 :
Ik zelf ben niet in de overgang!!!! Ik zeg toch Iemand anders en ik vraag om een middeltje en NIET om je mening
Zet dat dan volgende keer duidelijk in je eerste post, nu staat er mij en ik en dat klopt dan dus niet echt. Ik heb je post nu iig aangepast.

Als homeopatische dingen niet meer helpen, dan lijkt het me verstandig om langs de huisarts te gaan. Ervaring heb ik er niet mee en ik verwacht dat erg weinig forummers dat zullen hebben, voor dergelijke dingen kun je denk ik beter op een volwassen forum terecht.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:20
Verwijderd
Hormoontherapie voor een goed skelet is onzin. Als je 1000 vrouwen hormoontherapie in de overgang geeft, red je daarmee 2 vrouwen van een gebroken bot. Wel bezorg je 6 vrouwen borstkanker en iets van 15 vrouwen baarmoederkanker. Dit als resultaat van een zeer grootschalig onderzoek. Zorgen voor voldoende calcium en vitamine D is een stuk nuttiger, en minder gevaarlijk. Tegen de klachten, zoals opvliegers enzo, helpt hormoontherapie wel, maar het is veel te heftig voor die klachten.

Mijn moeder gebruikt Ymea, ze vindt dat het goed helpt het is bij de drogist zonder recept te koop, maar het is wel een wetenschappelijk medicijn (dus niet homeopatisch of iets dergelijks).
Als dat niet helpt kun je ook een medicijn op voorschrift krijgen natuurlijk, die zijn vaak wat sterker, maar wel op recept.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:28
Verwijderd
Aah ja, Ymea, ik zocht al naar die naam, ik dacht net nog even dat het Femya was, maar het is dus Ymea. Mijn moeder gebruikt dat ook en is ook tevreden (en mijn vader is ook tevreden, zegt hij ).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten