Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2005, 19:02
Lok5
Lok5 is offline
Ik doe een doelgroep analyse over de typische huisvrouw rond de 50.
En ik vroeg me af wat voor beeld jullie daarbij krijgen

Laatst gewijzigd op 04-03-2005 om 20:42.
Advertentie
Oud 04-03-2005, 19:21
Verwijderd
"Het enige recht van de vrouw is het aanrecht."

Even heel zwart-wit: een vrouw die de hele dag het huishouden doet (schoonmaakt, wast, strijkt, eten kookt, enz.), voor de kinderen zorgt en overdag allerlei soaps en andere rare programma's (Oprah, Catherine (al is dat er nu niet meer) en soortgelijke dingen) kijkt.
Oud 04-03-2005, 22:12
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
een zorgzaam type, met een aardig aantal kinderen, die het huishouden doet, zalig kookt voor hardwerkende man en schoolgaande kinderen, jaarlijks de huishoudbeurs bezoekt, de laatste koopjes afsloft, altijd lief en rustig moet zijn voor man en kinderen en zeer bemind wordt door haar man voor dit alles.
Oud 07-03-2005, 07:29
Verwijderd
Een vrouw die vooral onderdanig is aan de man. Ze mag niet werken want stel dat andere mensen denken dat de man de kost niet kan verdienen. Daarnaast durft ze niet erg snel tegen haar man in te gaan, die is immers hoofd van het gezin.
En ja verder zoals beschreven hierboven: zorgzaam, paar kinderen etc.
Oud 07-03-2005, 21:13
Verwijderd
De vrouwen van 50 zijn onze moeders al (tenminste, de mijne wordt volgend jaar 50).

Ik zie meer een vrouw die meer vrijheid heeft, maar vooral denkt dat ze vrijheid heeft. Allerlei praatjes over de nieuwe man en heus, hij pakt wel eens de stofzuiger en hij doet meer dan vroeger, maar eigenlijk, stiekem, zit hij toch voor de tv terwijl zij kookt en afwast en stoft en wast...
Als ze geluk heeft, heeft ze een poetsvrouw, maar daarvoor moet zij ook hard werken, en na het werk, wacht nog steeds het fornuis.
Advertentie

Regels voor berichten