Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 16:36
Montie
Montie is offline
Mooie lente dag

Langzaam komen er weer blaadjes aan de bomen en beginnen bloemetjes voorzichtig te bloeien. De grijze wolken verdwijnen en maken plaats voor de prachtige heldere blauwe lucht. Het koude, gure weer, maakt plaats voor zacht lente weer, dat wordt veroorzaakt door de vroege lente zon.
Vogeltjes ontwaken en al fluitend takjes voor hun nestjes, vlinders, lieveheersbeestjes en bijen brengen ook weer een bezoekje aan mijn tuin, waar ik dit schouwspel bekijk.
De wind die rustig met mijn haar speelt, en haar voorzichtig laat dansen op haar ritme, blaast het laatste beetje ‘winter’ weg.
Ik sluit mijn ogen en laat me meeslepen door de rust die de zachte zonnestralen op mij neer laten dalen, terwijl ze mij heerlijk verwarmen.
Geleidelijk aan open ik mijn ogen en mij poes komt ook even buurten. Vrolijk dartel zij rond in het fel groene gras, achter een vlinder aan! Zo tovert zij een glimlach op mijn gezicht.
Ik loop naar de waterkant en ga op het trappetje zitten. Ook daar is alles weer volop aan het leven. Het water dat rustig tegen de kant aan kabbelt, wat prachtig schittert door de zon die erop schijnt, geeft mij een dromerig gevoel.
Een eindje verderop zie ik een paar eenden zwemmen, één ervan heeft zelfs al kleintjes! Het zijn er zeven; twee bonte, drie gele en nog twee bruine, wat ziet dat er toch aandoenlijk uit! Ze zwemmen nieuwsgierig rond in de grote vijver, maar zodra ze ergens van schrikken zwemmen ze snel richting hun moeder.
Aan de overkant van het water ontdek ik zo’n bloem met van die leuke pluisjes. Ik sta op en loop naar de overkant, voorzichtig pluk ik de bloem, adem in en terwijl ik mijn adem uitblaas, verlaten de pluisjes de bloem. Vrolijk dansen de pluisjes mee met de wind, wat een mooi schouwspel is dit toch….!!
Waar zal de wind ze heen brengen, wat zal hun eindbestemming zijn? Zullen ze in de grond terecht komen en weer mooi op kunnen bloeien of belanden ze op de weg?

----------------------------------------------------------------------------------
Dit heb ik pas geleden geschreven. Kritiek is altijd welkom!!
Peace
Oud 22-03-2005, 16:41
Sketch
Sketch is offline
Hmmja, lijkt me meer iets voor Letteren
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:11
Verwijderd
1 per dag. Maar als je het niet als gedicht hebt bedoeld, dan wil ik het wel naar letteren verplaatsen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten