Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2002, 11:50
Brooklynn
Brooklynn is offline
Hai Allemaal,

Ik zit een beetje met een probleem. Ik heb een collega die ontzettend aardig is. Hij schijnt een oogje op mij te hebben, en ik vind hem ook wel leuk, maar dat is niet echt relevant. Er is nog een collega op ons werk (ik noem hem Thijs), en die maakt altijd irritante opmerkingen tegen alles en iedereen "hee dames, niet de tampons stelen he?" dat soort ongein.
Tegen die eerste collega (laat ik hem even Richard noemen) maakt hij telkens opmerkingen als "heee teringleijer!".
Iedereen op ons werk ergert zich eraan, maar het lijkt Richard niet te kunnen schelen. Hij verwerkt alles met een grijns.
Nu komt het: Eens in de zoveel tijd krijgt Richard een gigantische uitbarsting van woede. Dan ramt hij op tafel en loopt hij te schreeuwen. Maar altijd tegen een ander, en nooit tegen Thijs!
Nu heb ik er een tijdje over nagedacht en zou het misschien kunnen zijn dat Richard vroeger geestelijk mishandeld is? Bijvoorbeeld door een van zijn ouders?
Hier dacht ik aan omdat hij alles zo soepel opneemt alsof hij dat zo gewend is en niet beter weet.
Ik wil hem graag helpen, maar hij moet zelf tegen Thijs zeggen dat hij het niet leuk vind dat hij zulke opmerkingen maakt. Als iemand anders dat doet dan zal Thijs het alleen maar tegen hem gebruiken.
Nou... Ik hoop dat iemand van jullie tips voor me heeft.
Groetjes, Lynn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2002, 12:00
Verwijderd
Is Thijs iemand met een hogere positie?

Ik denk dat Richard waarschijnlijk gewoon zijn woede opkropt en deze om de zoveel tijd naar buiten laat..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 12:30
Brooklynn
Brooklynn is offline
Hai!
Nee Thijs heeft dezelfde positie als ons allemaal. Onze baas is juist heel vriendelijk... En hij praat ook veel met Richard...
Ik weet dat hij zijn woede opkropt. Maar de manier waarop het dan naar buiten komt, en vooral het feit dat hij juist niet tegen Thijs uitvalt doet me denken dat hij bang voor hem is of zo...
Thijs is gewoon een groot uitgevallen kleuter (die vent is 33) met maximaal 2 hersencellen.
Ik wil graag weten hoe ik Richard kan "helpen".
Lynn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Hai!
Ave!

Citaat:
Nee Thijs heeft dezelfde positie als ons allemaal. Thijs is gewoon een groot uitgevallen kleuter (die vent is 33) met maximaal 2 hersencellen.
Laat me raden; en Richard is iemand rond de 20?

Citaat:
Ik wil graag weten hoe ik Richard kan "helpen".
Mwah, helpen is een groot woord. Als die Thijs een persoonlijk overgewicht heeft, zal Richard niet zo snel tegen hem ingaan en dus voorts zijn woede opkroppen. Vaak helpt het al wanneer je er gewoon met hem over praat, maar dan niet over zijn uitbarstingen, juist over die vervelende Thijs

Op die wijze leert hij onbewust zijn woede af te bouwen door deze in woorden te uiten .. moet je wel met hem durven praten natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 12:50
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Ave!

Laat me raden; en Richard is iemand rond de 20?
Nope... Ook rond de 30

Citaat:

Mwah, helpen is een groot woord. Als die Thijs een persoonlijk overgewicht heeft, zal Richard niet zo snel tegen hem ingaan en dus voorts zijn woede opkroppen. Vaak helpt het al wanneer je er gewoon met hem over praat, maar dan niet over zijn uitbarstingen, juist over die vervelende Thijs

Op die wijze leert hij onbewust zijn woede af te bouwen door deze in woorden te uiten .. moet je wel met hem durven praten natuurlijk
Ja ik ga sowieso met hem praten. Ik heb hem ook al een e-mailtje gestuurd dat als hij ergens over wil praten hij het maar zeggen moet, en zo niet dat dat dan ook goed is.
Ik hoop dat dat een beetje helpt...
Lynn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Nope... Ook rond de 30
Beetje oud voor jou?

Citaat:
Ja ik ga sowieso met hem praten. Ik heb hem ook al een e-mailtje gestuurd dat als hij ergens over wil praten hij het maar zeggen moet, en zo niet dat dat dan ook goed is.
Ik hoop dat dat een beetje helpt...
Wie weet

Maar probeer anders ook eens naar hem toe te gaan, wanneer hij zo een uitbarsting heeft. Is dit trouwens altijd nadat Thijs voorbij kwam? (kan ook een uur erna zijn)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:11
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Beetje oud voor jou?

Wie weet

Maar probeer anders ook eens naar hem toe te gaan, wanneer hij zo een uitbarsting heeft. Is dit trouwens altijd nadat Thijs voorbij kwam? (kan ook een uur erna zijn)
Aaargh! Geen zin in de leeftijdsdiscussie! Okee ik val op oudere mannen! Ik word zelf ook vaak ouder geschat dan ik ben en ik heb die rust gewoon nodig!

Ik heb hem zelf nog niet meegemaakt bij een uitbarsting. Ik werk meestal op zaterdag en hij werkt de hele week door.
Ik had het er gister over met een aantal collega's en mijn baas, vandaar dat ik weet van die woedeuitbarstingen.

Ik weet wel dat er op dat moment niet met hem te praten valt... De spreekwoordelijke rode waas hangt dan voor zijn ogen. Hij schaamt zich er ook voor, en doet na zo'n uitbarsting net of er niets gebeurt is.

Voor zover ik weet hoeft het op dat moment niet zo te zijn dat Thijs een opmerking heeft gemaakt, maar dan is er gewoon maar een mini dingetje nodig om hem te laten springen. Een wandelende tijdbom zogezegd.

Lynn

Laatst gewijzigd op 30-05-2002 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Aaargh! Geen zin in de leeftijdsdiscussie! Okee ik val op oudere mannen! Ik word zelf ook vaak ouder geschat dan ik ben en ik heb die rust gewoon nodig!

Er zijn btw ook jongere mannen die rustig zijn

Citaat:
Ik heb hem zelf nog niet meegemaakt bij een uitbarsting. Ik werk meestal op zaterdag en hij werkt de hele week door.
Ik had het er gister over met een aantal collega's en mijn baas, vandaar dat ik weet van die woedeuitbarstingen.
Dat is minder. Iedereen praat dus 'over' hem, maar niet 'met' hem erover?

Citaat:
Voor zover ik weet hoeft het op dat moment niet zo te zijn dat Thijs een opmerking heeft gemaakt, maar dan is er gewoon maar een mini dingetje nodig om hem te laten springen. Een wandelende tijdbom zogezegd.
:/

Dit hoeft overigens niet gelijk op geestelijke mishandeling te duiden. Dat wilde ik nog ff benadrukken, ik was zelf ook zo ongeveer 3 jaar geleden toen ik pas bij mijn vader werkte. Ik voelde me tamelijk onzeker in de nieuwe situatie en was daardoor vaak gespannen .. als er dan iets mis ging, draaide ik door die spanning een beetje door terwijl ik voor de rest ook stil en 'aardig' probeerde te zijn..

Zo zie je maar weer dat het ook door onzekerheid kan komen, maar ja .. als iemand al langer daar werkt, zal hij wel niet onzeker zijn.

Misschien spanning / stress door iets anders? Buitenom het werk? Weten jullie zeker niet veel vanaf? :/
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:32
Brooklynn
Brooklynn is offline
Hai!
Ja ik weet dat er ook rustige jongere mannen zijn hoor ik ken ze alleen niet.

We willen er wel met hem over praten, maar hij laat zelf niks los. We hebben het er ook niet op een vervelende manier over... We vinden hem namelijk allemaal erg aardig. Het gesprek begon gister over Thijs, en ging daarna over in wie er allemaal onder lijden.

Het zou wel door zijn eigen onzekerheid kunnen komen, maar binnen het werk lijkt me dit onwaarschijnlijk omdat hij het al 3 jaar doet.

Anyway Ik hoop dat hij me in vertrouwen neemt en er met me over wil praten, want ik denk dat dat hem al heel erg helpen gaat... Pf... Tis wel moeilijk hoor zoiets...
Lynn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Hai!
Hoi!

Citaat:
Ja ik weet dat er ook rustige jongere mannen zijn hoor ik ken ze alleen niet.
Mijn naam is Marc, en gij bent?

Whaha

Citaat:
We willen er wel met hem over praten, maar hij laat zelf niks los. We hebben het er ook niet op een vervelende manier over... We vinden hem namelijk allemaal erg aardig. Het gesprek begon gister over Thijs, en ging daarna over in wie er allemaal onder lijden.
Aha, gelukkig. Wel kenmerkend dat de baas erbij was, misschien moet Thijs eens opgeklaard worden over enkele zaken

Citaat:
Het zou wel door zijn eigen onzekerheid kunnen komen, maar binnen het werk lijkt me dit onwaarschijnlijk omdat hij het al 3 jaar doet.
Als hij voor de rest onzeker is, kan het door talloze zaken komen. In het ergste geval draag je de spanning altijd, en laat je die op de gekste momenten eruit..

Citaat:
Anyway Ik hoop dat hij me in vertrouwen neemt en er met me over wil praten, want ik denk dat dat hem al heel erg helpen gaat...
Praten helpt iig als iemand merkt dat zijn omgeving begrip toont voor zijn gedrag, voelt diegene zich 'veiliger' als het ware en zal hij minder snel uitbarsten..

Citaat:
Pf... Tis wel moeilijk hoor zoiets...
Ach ja, been there .. done that alleen dat ik diegene was, en een collega van me met mij begon te praten Ik liet hem ook lang niet toe, pas later.

Dus dat je bereid bent te helpen, betekent nog lang niet dat hij er ook gebruik van zal maken .. maar ja, je bent een meisje .. als een meisje mij uitnodigt om met haar te praten, is de kans bijna nihil dat ik weiger
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:56
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoi!

Mijn naam is Marc, en gij bent?

Whaha
Hai Marc, mijn naam is Lenneke

Citaat:

Aha, gelukkig. Wel kenmerkend dat de baas erbij was, misschien moet Thijs eens opgeklaard worden over enkele zaken
Ja weet je wat het probleem is? Thijs zegt vaak van die dingen dat het duidelijk is dat het om jou gaat... Maar dan noemt hij je naam niet. Als je er dan dus wat van zegt is het antwoord: ik had het toch niet over jou? Hij is echt heel sneaky! Zwaar irritant!

Citaat:

Als hij voor de rest onzeker is, kan het door talloze zaken komen. In het ergste geval draag je de spanning altijd, en laat je die op de gekste momenten eruit..

Praten helpt iig als iemand merkt dat zijn omgeving begrip toont voor zijn gedrag, voelt diegene zich 'veiliger' als het ware en zal hij minder snel uitbarsten..

Ach ja, been there .. done that alleen dat ik diegene was, en een collega van me met mij begon te praten Ik liet hem ook lang niet toe, pas later.

Dus dat je bereid bent te helpen, betekent nog lang niet dat hij er ook gebruik van zal maken .. maar ja, je bent een meisje .. als een meisje mij uitnodigt om met haar te praten, is de kans bijna nihil dat ik weiger
Ja ik weet nog niet waardoor het komt, maar ik hoop daar wel achter te komen. Ik denk dat praten zeker helpt. En ik hoop dat we Thijs er zo snel mogelijk uit kunnen werken. Hij verpest de hele sfeer, maar niemand trekt ECHT zijn muil open.

Hehe als ik nou een knap meisje was geweest had ik je gelijk gegeven, maar dat valt dus tegen. Ik denk dat het wel scheelt dat hij gevoelens voor me heeft.
Lynn (of Lenneke dus)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Hai Marc, mijn naam is Lenneke
Hoi Lenneke

Citaat:
Ja weet je wat het probleem is? Thijs zegt vaak van die dingen dat het duidelijk is dat het om jou gaat... Maar dan noemt hij je naam niet. Als je er dan dus wat van zegt is het antwoord: ik had het toch niet over jou? Hij is echt heel sneaky! Zwaar irritant!
Aha, zeer irritant inderdaad. Maar aan de andere kant: als hij Richard begroet met "heey teringlijer" lijkt me dat toch wel duidelijk, niet?

Citaat:
Ja ik weet nog niet waardoor het komt, maar ik hoop daar wel achter te komen. Ik denk dat praten zeker helpt. En ik hoop dat we Thijs er zo snel mogelijk uit kunnen werken. Hij verpest de hele sfeer, maar niemand trekt ECHT zijn muil open.
Sterkte ermee iig

Citaat:
Hehe als ik nou een knap meisje was geweest had ik je gelijk gegeven, maar dat valt dus tegen. Ik denk dat het wel scheelt dat hij gevoelens voor me heeft.
Och, het komt niet vaak voor dat je met iemand over gevoelens kan praten. Uiterlijk is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:14
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoi Lenneke

Aha, zeer irritant inderdaad. Maar aan de andere kant: als hij Richard begroet met "heey teringlijer" lijkt me dat toch wel duidelijk, niet?

Sterkte ermee iig

Och, het komt niet vaak voor dat je met iemand over gevoelens kan praten. Uiterlijk is ook niet alles
Ja dat van teringlijer is wel duidelijk, maar aangezien Richard er zelf om lacht...

En eindelijk eens iemand die met mee eens is dat uiterlijk niet alles is
Lynn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Ja dat van teringlijer is wel duidelijk, maar aangezien Richard er zelf om lacht...
Is eigenlijk ook een fout die hij maakt. Zo wordt het een gewoonte; Thijs zal hem dan altijd met 'teringlijer' begroeten en er elke keer van genieten hoe Richard getoornd zelf om lacht..

Citaat:
En eindelijk eens iemand die met mee eens is dat uiterlijk niet alles is
Och, dat is toch duidelijk? Een meisje kan nog zo mooi zijn, als ze me niet kan begrijpen heb ik er niets aan
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:23
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Is eigenlijk ook een fout die hij maakt. Zo wordt het een gewoonte; Thijs zal hem dan altijd met 'teringlijer' begroeten en er elke keer van genieten hoe Richard getoornd zelf om lacht..

Och, dat is toch duidelijk? Een meisje kan nog zo mooi zijn, als ze me niet kan begrijpen heb ik er niets aan
Tja... Hij weet zich gewoon absoluut geen houding te geven. En dan kom je in zo'n vicueuze (fout gespeld?) cirkel en probeer daar maar weer eens uit te komen.

Dat vind ik nou ook! De meeste "knappe" jongens weten dat maar al te goed van zichzelf en gedragen zich ernaar of ze zijn homo hehe.

Lynn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Tja... Hij weet zich gewoon absoluut geen houding te geven. En dan kom je in zo'n vicueuze (fout gespeld?) cirkel en probeer daar maar weer eens uit te komen.
Bekend fenomeen, ik zit zelf ook deels in zo'n vicieuze cirkel werd vroeger best vaak gepest om mijn Duitse nationaliteit en voel me sindsdien altijd nog licht gespannen als ik onder mensen ben .. hoewel ik geleerd heb ermee om te gaan, heb dus geen last van uitbarstingen en dergelijke meer

Citaat:
Dat vind ik nou ook! De meeste "knappe" jongens weten dat maar al te goed van zichzelf en gedragen zich ernaar of ze zijn homo hehe.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:30
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Bekend fenomeen, ik zit zelf ook deels in zo'n vicieuze cirkel werd vroeger best vaak gepest om mijn Duitse nationaliteit en voel me sindsdien altijd nog licht gespannen als ik onder mensen ben .. hoewel ik geleerd heb ermee om te gaan, heb dus geen last van uitbarstingen en dergelijke meer

Hehe leg er nog maar nadruk op!

Enne... Jij behoort zeker ook tot zo'n groep?

(Lijkt hier trouwens wel een privechat! Niemand anders reageert)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Enne... Jij behoort zeker ook tot zo'n groep?
Groep? Nou, echt knap ben ik niet, maar ook niet echt lelijk. Homo ben ik ook niet .. hoor eigenlijk nergens echt bij

Citaat:
(Lijkt hier trouwens wel een privechat! Niemand anders reageert)
Komt nog wel
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:39
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Groep? Nou, echt knap ben ik niet, maar ook niet echt lelijk. Homo ben ik ook niet .. hoor eigenlijk nergens echt bij

Komt nog wel
Ja ik denk dat als we lang genoeg doorgaan, dat mensen dan zoiets hebben van: goh dit topic zal wel interessant zijn

Anyway...
Ik hoop wel dat ik een mailtje terugkrijg van hem, want ik weet al dat hij aanstaande zaterdag niet werkt...
Wat ook wel leuk is: ik weet nu (van mijn baas) op welke dagen hij wel en niet werkt... Kan ik hem dus strikken om een keer wat te gaan doen, en dan kan hij niet zeggen dat hij dan moet werken

I'm evil!

Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Ja ik denk dat als we lang genoeg doorgaan, dat mensen dan zoiets hebben van: goh dit topic zal wel interessant zijn
of een forumbaasje dat onraad ruikt

Citaat:
Ik hoop wel dat ik een mailtje terugkrijg van hem, want ik weet al dat hij aanstaande zaterdag niet werkt...
Wat ook wel leuk is: ik weet nu (van mijn baas) op welke dagen hij wel en niet werkt... Kan ik hem dus strikken om een keer wat te gaan doen, en dan kan hij niet zeggen dat hij dan moet werken

I'm evil!
Oehlala, dring je ook niet teveel op. Hoe ben je er eigenlijk achter dat hij een oogje op je heeft?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:46
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
of een forumbaasje dat onraad ruikt

Oehlala, dring je ook niet teveel op. Hoe ben je er eigenlijk achter dat hij een oogje op je heeft?
Neej ik dring me niet teveel op... Ik ben bekend met dit soort fenomenen... Ga je voor de kaas dan klaptie dicht

Nou het is behoorlijk duidelijk dat hij een oogje op me heeft..
Zwaar verliefde blikken en negeren van anderen, boos worden als er per ongeluk iemand tussen ons ik komt te staan enz. Dat laat niet veel te raden over denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Neej ik dring me niet teveel op... Ik ben bekend met dit soort fenomenen... Ga je voor de kaas dan klaptie dicht
Een professional

Citaat:
Nou het is behoorlijk duidelijk dat hij een oogje op me heeft..
Zwaar verliefde blikken en negeren van anderen, boos worden als er per ongeluk iemand tussen ons ik komt te staan enz. Dat laat niet veel te raden over denk ik
Ghehe dan zal hij wel met je praten denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:55
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Een professional

Ghehe dan zal hij wel met je praten denk ik
Jaja... Mijn beste vriendin heeft ook nogal veel meegemaakt...
Daarom weet ik dat je die mensen niet teveel aan moet vallen... Dan laten ze helemaal niks meer los en daar help je ze niet mee...
Ik DENK ook wel dat hij met me gaat praten ja!
Ik ben ook zooo lief!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
Ik ben ook zooo lief!
Vast wel
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:03
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
******** schreef:
Vast wel
jaja!

ach eigenlijk snap ik niet waarom hij nu uitgerekend op mij valt hoor! ik ben op zaterdag wel altijd helemaal mezelf en zo... misschien dat het daar aan ligt? Op zaterdag heb ik altijd heel erg veel lol met een collegaatje van me... en dat irriteert Thijs weer... Misschien dat het iets met elkaar te maken heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2002, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
jaja!
zeg ik ook altijd als iemand zegt me aardig te vinden

Citaat:
Misschien dat het iets met elkaar te maken heeft?
Wie weet
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:37
Brooklynn
Brooklynn is offline
voeltie zich veilig bij me
ah hij is wel lief hoor
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Brooklynn schreef:
voeltie zich veilig bij me
ah hij is wel lief hoor
Ghehe

Maar goed, ik ga nu naar huis zit al de hele tijd stiekum van mijn werk uit op het forum

Au revoir
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 11:05
snoopy
snoopy is offline
als meer mensen last van hem hebben, kan die Thijs dan niet gewoon ontslagen worden?
Oud 31-05-2002, 11:07
snoopy
snoopy is offline
oh, en trouwens; misschien is Richard wel autisthisch (of hoe je dat ook schrijft... ). Er zat een jongen in mijn klas en daar merkte je nooit wat aan, behalve dat hij ook soms van die gigantische woede-uitbarstingen had, om niets (hij heeft zelfs een keer een deur kapot getrapt om iets onbenulligs...). ik heb er verder geen verstand van, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn, toch?
Oud 31-05-2002, 11:12
snoopy
snoopy is offline
hey! ik lees nu het hele topic, en zie idd dat ik de enige andere ben, die reageert. Joepie. ik ben de eerste.
Oud 31-05-2002, 11:15
Verwijderd
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
hey! ik lees nu het hele topic, en zie idd dat ik de enige andere ben, die reageert. Joepie. ik ben de eerste.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 12:14
Verwijderd
Ja, ik mis hier even iets..

het zou toch ook kunnen zijn dat hij gewoon zo volwassen is dat hem hem niets doet dat Thijs 'hay teringlijer' zegt? Mij zou dat namelijk niets doen. Of zijn er echt nog meer dingen die hij zegt? Het komt op mij namelijk meer over alsof die Thijs idd een groot kind is die denkt op die manier stoer te zijn.. Violgens mij zijn dr veel mensen die elkaar ook op die manier begroeten zeg maar, gewoon echt als grap.. maar ja, ik weet niet of dat echt alles is wat Thijs doet..

En ja, het zou kunnen dat Richard geestelijk mishandeld is maar ik kan dit hier niet uit opmaken eigenlijk. Ik ben zelf ook geestelijk 'mishandeld' zeg maar, en ja, ms is het juist ook wel dat het hem dan niks doet.. Das bij mij wel zo, ik vind die mensen die dat bij mij hebben gedaan maar zielig, dat ze mij niet konden accepteren zoals ik was enzow. En kan daardoor nu op die manier wel veel hebben, iemand die me in me gezicht uitscheld doet me niks, iemand die echter achter me rug om over me praat, ookal is het positief kwetst me heel erg. Ik zou dus toch niet meer over hem praten, als hij idd geestelijk mishandeld is en dr per ongeluk achterkomt zou het hem pijn kunnen doen..

En die woedeaanvallen kunnen natuurlijk vele oorzaken hebben, mijn vader heeft ook wel eens een woedeaanval, maar zo IS hij gewoon, dat heeft weinig met zijn verleden te maken..

Alles wat je je nu afvraagt zou ik dus eigenlijk met hem gaan bespreken in plaats c\van met anderen over hem spreken, hem erop aanspreken. Als ie daar niks van wil weten moet je het loslaten, kun je dr verder niks mee.

Bovendien vind ik dat je een beetje over hem praat alsof hij heel zielig is en niks voor zichzelf kan oplossen maar jouw hulp daarvoor 'nodig' heeft. Wie zegt dat dit zo is, misschien is hij wel gelukkig met hoe hij nu is. Als je hem benadert op die zielige manier zal hij zich misschien juist afsluiten, ik vinnut iig heel vervelend zielig gevonden te worden..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 15:48
Brooklynn
Brooklynn is offline
Hai!
Even een reactie op alles bij elkaar...
Ik denk niet dat hij authistisch is... Ik ken een aantal mensen die dat zijn, en dat zijn stille mensen, die totaal geen contact weten te leggen. Richard doet dat wel... Hij heeft vooral met Thijs problemen.

Thijs kan niet zomaar ontslagen worden, daar moeten hardere feiten voor zijn, en zie hebben we dus niet.

Richard is behoorlijk volwassen, maar dit raakt hem wel degelijk. Thijs is al een keer op dat teringlijergedoe aangesproken en toen zei hij: "Zo begroeten we elkaar in de kroeg ook".

En tja... Richard heeft totaal geen eigendunk. Laat over zich heenlopen. Hij is vrij klein en zo... Het is echt wel duidelijk dat hij hulp kan gebruiken uit eerdere dingen die er zijn gebeurd maar die ik buiten beschouwing zal laten.

Het gesprek dat we met de collega's onderling hadden ging in eerste instantie over Thijs en niet over hem. De werksfeer is verder bij ons goed, en ik weet zeker dat mensen niet over elkaar roddelen. Dat merk je in een kleine groep al gauw genoeg.

Nou goed... Ik zie wel wat hier verder van gaat komen..
Lynn
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 04:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik denk dat Richard waarschijnlijk gewoon zijn woede opkropt en deze om de zoveel tijd naar buiten laat..
Juist. Woedeuitbarstingen. Dat kan komen door pestgedrag, al dan niet in het verleden. De persoon in kwestie heeft mijns inziens een hulpbehoevende hand nodig waar hij zijn diepste emoties tegen kwijt kan, in vertrouwen. Het liefst een buitenstaander. Ook dit alles een teken zijn van een persoonlijkheidsstoornis, maar daar zijn meer achtergrondinformatie en karaktereigenschappen voor nodig om ook maar in die richting te mogen speculeren.
Oud 01-06-2002, 18:04
Brooklynn
Brooklynn is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Juist. Woedeuitbarstingen. Dat kan komen door pestgedrag, al dan niet in het verleden. De persoon in kwestie heeft mijns inziens een hulpbehoevende hand nodig waar hij zijn diepste emoties tegen kwijt kan, in vertrouwen. Het liefst een buitenstaander. Ook dit alles een teken zijn van een persoonlijkheidsstoornis, maar daar zijn meer achtergrondinformatie en karaktereigenschappen voor nodig om ook maar in die richting te mogen speculeren.
Hai!
Tsja... Mijn baas heeft al een paar keer tegen hem gezegd dat het misschien lekker zou zijn om dit te delen (zo netjes dus ook tegen hem gezegd) maar dat doet hij niet, althans... Hij zegt van niet (kan hem natuurlijk niet gaan stalken, en dat wil ik ook niet
Lynn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten