Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 19:04
sjefke
sjefke is offline
Als ik beelden zie uit Trukije zie ik altijd vrouwen zonder hoofddoek maar zijn vaak wel gelovig. Waarom dragen ze dan in Nederland nog wel allemaal hoofddoeken? Want dat is tog zo dat je daar weinig hoofddoeken ziet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2005, 20:10
Verwijderd
In turkije is het bij wet verboden

waarom in Nederland wel? omdat hier de turkse bevolking in een andere tijd naar Nederland gekomen is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 21:55
Verwijderd
Waarom zijn landen niet gelijk?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 22:04
Twanos
Twanos is offline
Veel turken die destijds als arbeidsmigrant hierheeen zijn gekomen kwamen uit de ouderwetse bergachtige gebieden heb ik mij ooit laten vertellen. Deze zijn nog veel conservatiever in hun denken en geloof.
Oud 19-02-2005, 22:12
Miracle
Miracle is offline
>> Religie
Oud 19-02-2005, 22:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Twanos schreef op 19-02-2005 @ 23:04 :
Veel turken die destijds als arbeidsmigrant hierheeen zijn gekomen kwamen uit de ouderwetse bergachtige gebieden heb ik mij ooit laten vertellen. Deze zijn nog veel conservatiever in hun denken en geloof.
Die bergachtige gebieden waren waarschijnlijk Marokko. De Turken hier komen bijna allemaal van het platteland.
Daar zijn ze sowieso wat conservatiever. En na de komst in Nederland zijn ze in kleine, besloten gemeenschappen gaan leven, die uit mensen bestond die net als zijzelf laag opgeleid waren, of zelfs helemaal niet naar school geweest zijn. Hierdoor hebben ze nog de ontwikkelingen in eigen land, nog de ontwikkelingen in Nederland meegemaakt.

Citaat:
nare man schreef op 19-02-2005 @ 22:55 :
Waarom zijn landen niet gelijk?
idd. Omgekeerd gaan we toch ook geen sharia invoeren, omdat sommige landen dat hebben?

Citaat:
per piacere schreef op 19-02-2005 @ 21:10 :
In turkije is het bij wet verboden
Het is alleen bij overheidsfuncties en scholen verboden.

Citaat:
sjefke schreef op 19-02-2005 @ 20:04 :
Als ik beelden zie uit Trukije zie ik altijd vrouwen zonder hoofddoek maar zijn vaak wel gelovig. Waarom dragen ze dan in Nederland nog wel allemaal hoofddoeken? Want dat is tog zo dat je daar weinig hoofddoeken ziet?
In de media zie je meestal steden als Istanbul of een badplaats. Daar zijn relatief gezien minder vrouwen die hun hoofd bedekken. Het overige deel van Turkije zijn mensen veel conservatiever.

En waarom sommigen het niet dragen? Dat past blijkbaar in hun perceptie van de Islam.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 23:36
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Omdat Turkije een seculiere dictatuur is en Nederland (nog) niet.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 23:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 20-02-2005 @ 00:36 :
_0_

btw, dit is ook de rede dat de huidige premier bij de verkiezingen heeft gewonnen. Hij zei dat hij er wat aan zou doen, maar nog steeds niets van gezien.
Volgens mij doen ze het om te showen, van kijkk ons nou kerk en staat gescheiden houden. Wij passen wél in Europa. Stelletje losers.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 00:23
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-02-2005 @ 00:54 :

btw, dit is ook de rede dat de huidige premier bij de verkiezingen heeft gewonnen. Hij zei dat hij er wat aan zou doen, maar nog steeds niets van gezien.
net alsof hij zoveel macht heeft...

hij is een goede man, maar hij kan verder niet veel doen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 01:00
T_ID
T_ID is offline
Omdat veel Turken heel wat vooruitstrevender zijn dan de immigranten die we hier krijgen.

En omdat ze in Turkije een gezond seculier verleden hebben, iets dat door Erdogan op het moment grondig de grond in wordt gestampt in naam der achteruitgang.
Oud 20-02-2005, 01:05
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-02-2005 @ 02:00 :
En omdat ze in Turkije een gezond seculier verleden hebben, iets dat door Erdogan op het moment grondig de grond in wordt gestampt in naam der achteruitgang.
Jij weet echt totaal niet waar je het over hebt.

@ Nanahara,
Hoezo zou hij niets kunnen doen? Voor de verkiezingen had hij er de mond vol van.
Btw, ze hebben genoeg zetels om wetten te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 01:06
Donny must die
Citaat:
Omdat veel Turken heel wat vooruitstrevender zijn dan de immigranten die we hier krijgen.

Ja joh, hoe meer verwesterd je bent, hoe vooruitstrevender .

Erdogan doet het goed er zijn nu al 6 nullen van het turkse geld we ggehaald, en het gaat nu steeds beter met de economie van turkije. Turkije is sinds die facist ataturk een soort van dictatuur gweest, twordt tijd dat het er eens gaat veranderen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 01:07
Donny must die
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-02-2005 @ 02:05 :
Jij weet echt totaal niet waar je het over hebt.

@ Nanahara,
Hoezo zou hij niets kunnen doen? Voor de verkiezingen had hij er de mond vol van.
Btw, ze hebben genoeg zetels om wetten te veranderen.
het leger heeft nog altijd het meeste macht
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 01:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-02-2005 @ 02:07 :
het leger heeft nog altijd het meeste macht
Je hebt gelijk. Maar toch had ik anders van Erdogan verwacht.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 20-02-2005 @ 00:36 :
o.a.

Het verschilt onderling sterk ik ken genoeg moslimmeisjes die hier geen hoofddoek dragen maar als ze op vakantie gaan naar het moederland het wel doen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:14
Verwijderd
Andersom zijn er ook vele moslimmeisjes die behoorlijk vrij zijn opgevoed, goed opgeleid zijn op een Nederlandse openbare school en die nooit een hoofddoek hebben hoeven dragen, maar die gewoon op achttienjarige leeftijd zelf besluiten om het te doen omdat ze zelf voor de islam hebben gekozen.

Dat gezeik over die hoofddoekjes ook altijd, ik word er echt helemaal strontziek van. Ik zal eens gaan zeiken over lelijke kansloze mensen met gouden kettingen en leren jassen, daar heb ik eigenlijk veel meer last van.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-02-2005 @ 02:06 :
Hmm, ik kan anders mensen tot mijn kenissen- en klantenkring rekenen die ik niet echt verwesterd zou noemen, wel afkomstig zijn uit Marokko of Turkije en toch negatief kijken naar wat Erdogan bijvoorbeeld wilde met het strafbaar stellen van overspel.

Je kunt daar gekscherend over doen omdat je een hekel hebt aan vooruitgang op maatschappelijk vlak, maar dat betekent niet dat je opeens iedereen vertegenwoordigd.

Citaat:
Erdogan doet het goed er zijn nu al 6 nullen van het turkse geld we ggehaald, en het gaat nu steeds beter met de economie van turkije.
Dan is ie nog steeds een amateur vergeleken met Jeltsin en recenter, Poetin, ga je die twee ook de hemel in prijzen?

Citaat:
Turkije is sinds die facist ataturk een soort van dictatuur gweest, twordt tijd dat het er eens gaat veranderen
Een dictatuur waarvan de consequenties alle kanten op schoten, aan de ene kant is er onderdrukking door geweest, aan de andere kant de invasie van Cyprus (die ook door Erdogan nog wordt volgehouden) en andere nationalistische voorvallen maar tevens is Turkije niet afgegleden naar een niveau zoals in Libanon, Irak of Syrie.

Ik denk niet dat Erdogan een economie had om vlot te trekken zonder het verleden dat Turkije heeft gehad.
Oud 20-02-2005, 13:33
professor2
professor2 is offline
Citaat:

Erdogan doet het goed er zijn nu al 6 nullen van het turkse geld we ggehaald, en het gaat nu steeds beter met de economie van turkije. Turkije is sinds die facist ataturk een soort van dictatuur gweest, twordt tijd dat het er eens gaat veranderen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:35
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 20-02-2005 @ 14:29 :
Hmm, ik kan anders mensen tot mijn kenissen- en klantenkring rekenen die ik niet echt verwesterd zou noemen, wel afkomstig zijn uit Marokko of Turkije en toch negatief kijken naar wat Erdogan bijvoorbeeld wilde met het strafbaar stellen van overspel.

Je kunt daar gekscherend over doen omdat je een hekel hebt aan vooruitgang op maatschappelijk vlak, maar dat betekent niet dat je opeens iedereen vertegenwoordigd.
Het strafbaar stellen van overspel lijkt me juist een heel puik plan. Dit is juist de beste oplossing om eerwraak te voorkomen, het zal dus mensenlevens redden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:35
Donny must die
Citaat:
professor2 schreef op 20-02-2005 @ 14:33 :
wat valt er te lachen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:40
professor2
professor2 is offline
Citaat:

je moet occidentalisme van ian buruma en avishai margalit eens ezen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-02-2005 @ 14:35 :
Het strafbaar stellen van overspel lijkt me juist een heel puik plan. Dit is juist de beste oplossing om eerwraak te voorkomen, het zal dus mensenlevens redden.
Operatie geslaagd, patient overleden.

Eerwraak is geen terecht gevolg van overspel, eerwraak is moord.

Jouw voorstel klinkt ongeveer alsof je voorstelt deelnemen aan het verkeer strafbaar te stellen omdat er ongelukken gebeuren.
Oud 20-02-2005, 13:46
Donny must die
Citaat:
professor2 schreef op 20-02-2005 @ 14:40 :
je moet occidentalisme van ian buruma en avishai margalit eens ezen
je moet eens de anouncement van koen ofzo lezen, blijf ontopic
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 13:48
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 20-02-2005 @ 14:43 :
Operatie geslaagd, patient overleden.

Eerwraak is geen terecht gevolg van overspel, eerwraak is moord.

Jouw voorstel klinkt ongeveer alsof je voorstelt deelnemen aan het verkeer strafbaar te stellen omdat er ongelukken gebeuren.
Tuurlijk is eerwraak moord, dat wil niet zeggen dat het de daders afschrikt, die melden zich wel netjes bij de politie altijd.

Verder bestaat turkije voor 95 % uit moslims, en overspel is iets totaal verachtelijks in de islamitische normen en waarden. Is het zo gek, dat men die wilt handhaven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 13:53
T_ID
T_ID is offline
Tot nu toe konden ze zonder, dus beantwoord die vraag zelf eens.
Oud 20-02-2005, 13:55
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 20-02-2005 @ 14:53 :
Tot nu toe konden ze zonder, dus beantwoord die vraag zelf eens.
Eerwraak is nog een dagelijks verschijnsel in turkije. En als het straffen van overspel het probleem kan oplossen, waarom niet? Verder hebben mensen wel degelijk behoefte aan de Islamitische normen en waardne in turkije, waarom denk je anders dat erdogan zo populair is?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 14:36
Verwijderd
Ik moet Nanahara wel gelijk geven waar hij beweert dat de bevolking van Turkije Erdogan gewoon wil. Als 95% van de bevolking behoefte heeft aan Islamitische normen en waarden, hoe verachterlijk die ook vanuit Westers perspectief zijn, dan is er weinig grond om die bevolking dat te weigeren.

Uiteraard is een lidmaatschap van Turkije van de EU dan wel uitgesloten. De staatsrechtelijke soevereiniteit staat voorop, maar dan moet men wel de gevolgen aanvaarden.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:48
T_ID
T_ID is offline
Voor zolang als de mensen dat willen ja.

In een seculiere democratie kan je binnen de privesfeer alles mogelijk maken wat je zelf leuk vind.

Zit je eenmaal in een theocratie, dan is dat mischien leuk op dat moment, maar als je wat dan ook wilt veranderen, dan gaat het fout.

Kijk Iran nou, vlak na het eind van de Sjah zullen de mensen vast wel blij zijn geweest met hun nieuwe theocratie.

25 jaartjes later moeten opstanden bruut onderdrukt worden, en een weg terug naar een andere staatsvorm is er niet meer.

Turkije kan beter vasthouden aan een seculiere staatsvorm, niet omdat dat in Westerse ogen het beste werkt, maar puur omdat we van andere staatsvormen weten dat het niet werkt.
Oud 20-02-2005, 21:21
moslima2
moslima2 is offline
het heeft helemaal niet te maken met de tijd dat de moslims in turkije geen hoofddoek dragen. Het heeft tee maken dat ze op school geen hooddoek mogen dragen en ook nie op het werk. Waarom ze dit doen? omdat alle mensen in turkije gelijk aan elkaar moeten zijn qua alles ze moeten uniformen aan platte schoenen ze letten op alles. ALLE MENSEN MOETEN GELIJK AAN ELKAAR ZIJN!

sommige mensen zeggen dan zovan waarom doen de mensen in nederlandd dan hun hoofddoek nie af kijk het is in een islamitisch land verboden dus dat kan hier ook wel. Maar dart is nie waar als je nederland met turkije vergelijkt want er zijn grote verschillen. In nederland mag het en daarom doen we het ook niet omdat we onderdrukt worden zoals velen dat zeggen.HEt heeft nie alleen met hoofddoek te maken dat je een hoofddoek ophebt betekent nie gelijk dat je een super goede moslim bent.

Als jullie willen dat ze het hier verbieden moeten ze andere dingen ook veranderen ........ik vind t goed alss alle mensen gelijk aan elkaar zijn en uniformen dragen enzo enz maar dat zal nooit t geval zijn dus daarom doen wij onze hoofddoek nie af dan merk je hier ook niks van je vrijheid vind ik ze kijken anders tegen de islamm als ze dingen verbieden van de islam moeten ze dat ook van het christendom of jodendom doen nie alleen van de islamm

En ik zal nog iets zeggennn ik ben blij dat ik moslim benn en we worden niet onderdrukkktt
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:52
Verwijderd
Ik ben wel voor schooluniformen eigenlijk, met hele schattige blousjes en hele korte rokjes
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 09:11
Ninnoc
Ninnoc is offline
nou klinkt t net of alle meisjes met n hoofddoek hier ongeschoolde boeren zijn. hier worden denk ik ook veel hoofddoeken gedragen om te laten zien dat vrouwen trots zijn op hun religie. helemaal niet omdat ze zo strikt gelovig zijn maar omdat ze in n verdomhoekje worden geplaatst. in turkije hoef je om deze reden geen hoofddoek te dragen omdat de islam algemeen geaccepteerd is. punkers hebben ook hanekammen etc ter herkenning. ik wordt beetje maf van de discussie en toch reageer ik
Oud 01-03-2005, 18:57
moslima2
moslima2 is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 21-02-2005 @ 10:11 :
nou klinkt t net of alle meisjes met n hoofddoek hier ongeschoolde boeren zijn. hier worden denk ik ook veel hoofddoeken gedragen om te laten zien dat vrouwen trots zijn op hun religie. helemaal niet omdat ze zo strikt gelovig zijn maar omdat ze in n verdomhoekje worden geplaatst. in turkije hoef je om deze reden geen hoofddoek te dragen omdat de islam algemeen geaccepteerd is. punkers hebben ook hanekammen etc ter herkenning. ik wordt beetje maf van de discussie en toch reageer ik
k ben t helemall nie eens met jou...ja we zijn trots op onze religiee, maar dat betekent niet dat we daarom een hoofddoek zullen opdoenn....En trouwens hier hoeft ook helemaal nikss je kan zelf beslissen en wij houden onze hoofddoekk op en als ze t hier verbieden ga ik terug naar mijn eigen landd want daar weorden we geaccepteerdd en hier beschouw ik het dan als discriminaliteit... en ik zou zeggen verdiep je in t onderwerp en reageerr en dan pas op!!!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:02
moslima2
moslima2 is offline
Citaat:
professor2 schreef op 20-02-2005 @ 14:33 :
wat maken die 6 nullen nou weer uitt huh??
en jah de turken willen erdogan en dat wil ik ookk eindelijk iemand die de ISLAM goed kent en ervoor wilt gaan!
Turkijee had dit nodigg en de mensen in Turkijee zijn tevreden met Erdogann hij denkt nie aaleen aan zzichzelff maar egt aan het volk! Zo moet het ook horenn...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:43
LegacyX
LegacyX is offline
22

Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
moslima2 schreef op 01-03-2005 @ 19:57 :
ja we zijn trots op onze religiee, maar dat betekent niet dat we daarom een hoofddoek zullen opdoenn....... en ik zou zeggen verdiep je in t onderwerp en reageerr en dan pas op!!!
Voor iemand die beweerd dat een hoofddoek niet uit religieuze motieven word omgedaan zou ik zeggen: right back at you, verdiep je in de zaken voordat je in een tirade uitbarst van frustratie.
Oud 02-03-2005, 17:02
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
moslima2 schreef op 01-03-2005 @ 19:57 :
k ben t helemall nie eens met jou...ja we zijn trots op onze religiee, maar dat betekent niet dat we daarom een hoofddoek zullen opdoenn....En trouwens hier hoeft ook helemaal nikss je kan zelf beslissen en wij houden onze hoofddoekk op en als ze t hier verbieden ga ik terug naar mijn eigen landd want daar weorden we geaccepteerdd en hier beschouw ik het dan als discriminaliteit... en ik zou zeggen verdiep je in t onderwerp en reageerr en dan pas op!!!
dat heet geen trots, dat heet:

in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-03-2005 @ 18:02 :
dat heet geen trots, dat heet:

in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-03-2005 @ 18:08 :
zou jij ook moslim zijn geweest (ik neem aan dat je dat bent) als je was geboren in een niet moslim gezin?
eerlijk antwoord graag
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:20
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-03-2005 @ 18:13 :
zou jij ook moslim zijn geweest (ik neem aan dat je dat bent) als je was geboren in een niet moslim gezin?
eerlijk antwoord graag
Er zijn zoveel mensen die zich bekeren tot de Islam, dat je opmerking nergens opslaat. Terwijl andere godsdiensten steeds minder aanhangers krijgen, steigt juist het aantal Moslims.

Alleen al in Amerika, zijn er na 11 september meer dan 1 miljoen mensen bekeerd tot de Islam. En dat hoorde ik vorig jaar. Nu zal het wel iets van 1,5 miljoen zijn.

Niet iedereen gelooft alles wat zij hoort via de media, maar gaat zelf op onderzoek uit.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-03-2005 @ 18:13 :
eerlijk antwoord graag
Ik heb de waarden van de Islam zelf ondekt, ik nam niet alles klakkeloos aan maar ben op mijn vijftiende zelf de koran gaan lezen en toen wist ik gewoon dat de waarheid was. Wat jij beweert is gewoon een staaltje van sofisme
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:27
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-03-2005 @ 18:22 :
Ik heb de waarden van de Islam zelf ondekt, ik nam niet alles klakkeloos aan maar ben op mijn vijftiende zelf de koran gaan lezen en toen wist ik gewoon dat de waarheid was. Wat jij beweert is gewoon een staaltje van sofisme
maar je komt uit een moslim gezin? ik heb niks tegen moslims ofzo, maar het is wel gewoon een feit dat het grotendeels indoctrinatie is wat speelt bij religies.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-03-2005 @ 18:27 :
maar je komt uit een moslim gezin? ik heb niks tegen moslims ofzo, maar het is wel gewoon een feit dat het grotendeels indoctrinatie is wat speelt bij religies.
Een feit?Bron?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:31
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-03-2005 @ 18:28 :
Een feit?Bron?
een bron? sowieso indoctrinatie is bijna overal, moet je is communisme gaan roepen en mensen zeggen al dat het slecht is, zelfs al dragen ze een che shirt. en dat is ook zo bij gelovige, als je niet in ziet dat er grootte deels indoctrinatie bij komt kijken.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-03-2005 @ 18:31 :
een bron? sowieso indoctrinatie is bijna overal, moet je is communisme gaan roepen en mensen zeggen al dat het slecht is, zelfs al dragen ze een che shirt. en dat is ook zo bij gelovige, als je niet in ziet dat er grootte deels indoctrinatie bij komt kijken.
Jij gaat er dus vanuit dat gelovigen niet zelf kunnen nadenken maar onder druk van hun ouders het overnemen?Dat jij het presenteert als een feit vraagt toch echt om een bron.

Rare vergelijking trouwens, religie is wat anders en gaat dieper dan zulke vooroordelen.

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:38
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-03-2005 @ 18:31 :
Ik denk dat je eens bij jezelf moet nagaan, in hoeverre jij bent geindoctrineerd, over de Islam.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
okee, jullie willen dat ik et uitleg, ik heb geen bron, wel iets dat echt gebeurd is,
er was een moslim meisje bij mij op et werk. Aardig meisje beetje hypocriet verder niks aan de hand. Ze kwam uit een groot gezin, maar ze had een zus die niet haar zus was, want?
Ze was getrouwd met een niet moslim. Ze was dus verbannen uit de familie.
Na vele gesprekken met de plaatselijke imam micht ze weer bij de familie, maar haar man leerde wel even de koran uit zijn hoofd.

Dit is geen bullshit en het is echt gebeurd, en het is dus gewoon indoctrinatie. Ik zeg ook niet dat het in alle families zo gaat maar vast wel bij veel. Verder ben ik niet geindoctrineerd thuis qua anti moslim blablabla wat love en¨peace zei
sterker nog ik word er schijtziek van dat ik steeds heiden word genoemd omdat ik geen moslim ben, i dont give a shit als jij het wil zijn, maar zeik niet tegen mij, dat heb ik dan.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-03-2005 @ 18:50 :
okee, jullie willen dat ik et uitleg, ik heb geen bron, wel iets dat echt gebeurd is,
er was een moslim meisje bij mij op et werk. Aardig meisje beetje hypocriet verder niks aan de hand. Ze kwam uit een groot gezin, maar ze had een zus die niet haar zus was, want?
Ze was getrouwd met een niet moslim. Ze was dus verbannen uit de familie.
Na vele gesprekken met de plaatselijke imam micht ze weer bij de familie, maar haar man leerde wel even de koran uit zijn hoofd.
En dit indicent is reprensentatief voor de hele moslimgemeenschap?

Citaat:
Dit is geen bullshit en het is echt gebeurd, en het is dus gewoon indoctrinatie. Ik zeg ook niet dat het in alle families zo gaat maar vast wel bij veel. Verder ben ik niet geindoctrineerd thuis qua anti moslim blablabla wat love en¨peace zei
sterker nog ik word er schijtziek van dat ik steeds heiden word genoemd omdat ik geen moslim ben, i dont give a shit als jij het wil zijn, maar zeik niet tegen mij, dat heb ik dan.
Je laatste zin staat wel bol van frustratie

Kijk als iemand je voor heiden uitscheld moet je die persoon erop aankijken en niet alle moslims, dat slaat nergens op. Maar dat weet jij zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-03-2005 @ 18:58 :
En dit indicent is reprensentatief voor de hele moslimgemeenschap?

als het in zo dichtbij gebeurd, waarom niet meer?

Citaat:
Je laatste zin staat wel bol van frustratie

Kijk als iemand je voor heiden uitscheld moet je die persoon erop aankijken en niet alle moslims, dat slaat nergens op. Maar dat weet jij zelf ook wel.
zeg ik dan dat alle moslims geindoctrineerd zijn?
en het is behoorlijk frustrerend, vooral als je het bijna elke dag hoort, zeg nou zelf, en als ik het negeer, en het gaat maar door, en ik zeg, nu moet je je mond houden, als jij wil geloven vind ik het prima maar hou het even voor je. en dan ben ik weer een nazi
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
waarom zijn landen niet gelijk?
Omdat we dan een groot land zouden zijn (de hele wereld) en dan zou de grootste provincie (USA) worden bestuurd door Bush, en dan word de wereld nog veel erger dan t nu al is.... En dat moeten we niet hebben!!

Verder: Hier in Nederland heb je ook gelovige moslims zonder hoofddoek, alleen vallen ze hier niet op, omdat je niet weet of t moslims zijn. Daar vallen de msenne zonder hoofddoek op, omdat je dr van uit gaat dat iederen daar moslim is..... Ofzow... K weet nei hoe k dit beter kan zegge
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten