Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2005, 17:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb sinds vandaag een verblijfsvergunning voor Belgie. Nou vroeg ik me af of dat ook geldig is als legitimatiebewijs of dat ik altijd mijn paspoort er naast bij me moet hebben. Op die verblijfsvergunning staat namelijk bijna precies hetzelfde als op mijn paspoort alleen staat daar wel mijn adres op maar niet mijn sofi-nummer.
Oud 23-03-2005, 17:20
Martin
Martin is offline
Als legitimatiebewijs voor in Nederland of voor in België?

In Nederland is hij in ieder geval niet geldig.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 17:20
Miracle
Miracle is offline
Kijk even op de site van de gemeente waar je woont. In Nederland staat het daar wel precies wat je waarvoor mag gebruiken, dus met een beetje geluk is dat in België ook zo.
Oud 23-03-2005, 18:12
Verwijderd
Nee, dat is geen legitimatiebewijs. Als identificatiebewijs in de zin van de Wet op de uitgebreide identificatieplicht gelden alleen Nederlands paspoort, Nederlandse identiteitskaart of in Nederland afgegeven rijbewijs naar het Europese gemeenschapsmodel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:22
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik gebruik in nederland altijd mn paspoort, en in belgie mn verblijfsvergunning
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 18:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-03-2005 @ 19:12 :
Nee, dat is geen legitimatiebewijs. Als identificatiebewijs in de zin van de Wet op de uitgebreide identificatieplicht gelden alleen Nederlands paspoort, Nederlandse identiteitskaart of in Nederland afgegeven rijbewijs naar het Europese gemeenschapsmodel.
Zou het in Belgie dan wel een legitimatiebewijs kunnen zijn of weet je dat niet?

Op de site van de stad Leuven kan ik het niet vinden.
Oud 23-03-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-03-2005 @ 19:51 :
Zou het in Belgie dan wel een legitimatiebewijs kunnen zijn of weet je dat niet?
Volgens mij niet. (Ik denk dat nare mans post btw ook over België ging, maar dat weet ik niet zeker.)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:25
Ivo
Ivo is offline
Nare Man's post geldt geloof ik niet voor Belgie. In Belgie wordt een rijbewijs namelijk niet geaccepteerd als legitimatie.
Je verblijfsvergunning in geen id-bewijs. De naam zegt het al. Je kan er mee bewijzen dat je toestemming hebt tot het verblijven (wonen) in Belgie. Je zult je legitimatie in de vorm van paspoort of Europese ID-kaart ook bij je moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 06:47
Verwijderd
Volgens mij geldt het niet als ID.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-03-2005 @ 20:11 :
Volgens mij niet. (Ik denk dat nare mans post btw ook over België ging, maar dat weet ik niet zeker.)
Nee, ik dacht dat het ging over de vraag of een Belgische verblijfsvergunning ook in Nederland als legitimatiebewijs gebruikt kan worden. Daarom had ik het ook over de Nederlandse wet op de uitgebreide identificatieplicht. Daarop is het antwoord ontkennend.

Met welke papieren je je in België kunt identificeren weet ik niet. Dat zul je even moeten opzoeken op internet.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op internet kan ik bar weinig vinden. Ik hoop maar dat Methuselah eens langskomt, die heeft vast wat meer verstand van het Belgische recht en anders zal ik eens PM-en
Reageren

Regels voor berichten