Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 21:09
Verwijderd
http://www.nu.nl/news/494519/10/%27N...ygamie%27.html

'Niet te moeilijk doen over polygamie'

Uitgegeven: 9 maart 2005 20:19

TILBURG - Polygamie kan de overheid veel geld besparen als het gaat om gesubsidieerde kinderopvang. Liefde is iets uit het verleden dat geen enkele garantie biedt op levensgeluk. Dat stelt de Tilburgse hoogleraar psychologie en gezondheid A. Vingerhoets donderdag in Univers, het weekblad van de Universiteit van Tilburg.

Hij stelt dat we niet te moeilijk moeten doen over het hebben van meerdere vrouwen. "Dit kan het dilemma kind of carrière oplossen. De moderne vrouw rent op en neer tussen partner, kinderen, werk en huishouden. Deze taken kan zij zo met meerdere vrouwen delen. Dat bespaart de overheid ook nog veel gesubsidieerde kinderopvang", aldus Vingerhoets in het weekblad van de universiteit.

De wetenschapper vindt ook dat liefde iets is van vroeger. "Voor bescherming was het voor vrouwen vroeger zinvol om een partner te hebben. In 2005 is dat anders. Liefde is nu net als een blinde darm; een nutteloos overblijfsel uit een ver verleden", zegt de professor. "Voor je welbevinden en gezondheid is een huisdier nemen wellicht net zo goed."

Bovendien verdwijnt de liefde in de verre toekomst mogelijk helemaal, aldus Vingerhoets. "Maar de lust zal volgens de evolutieleer wel altijd blijven, we moeten ons immers voortplanten."

Hm, dat wordt dus 'legaal vreemdgaan' voortaan?
Dat schept natuurlijk mogelijkheden .. Volgens mij staan lust en liefde ook wel los van mekaar, maar zo erg als bovengenoemde het door trekt lijkt me wat overdreven. Aan de andere kant, meer sekspartners(met kinderen) zorgt natuurlijk ook weer voor meer variatie in de soort. Maar dat is tegenwoordig niet meer van belang.

ik denk dat 10 van de 10 mensen die hierop reageren negatief tegenover polygamie zullen staan. Maar is dat dan uit eigen mening, of omdat het gewoon 'altijd zo is geweest, dat het neit hoort'..

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 21:12.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 21:10
Verwijderd
duidelijk door een kerel bedacht
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 21:16
Nona Star
Nona Star is offline
Voor mij zou het een uitkomst zijn maar stiekem wil ik dan dat hij wél monogaam blijft en mij niets verwijt
Dat wordt vast geen succes.
Oud 09-03-2005, 21:26
Nona
Nona is offline
En polyandrie is dan zeker uit den boze. Damn, wat heb je toch seksistische lullen in de wereld. Ja, met meerdere mannen zou ik ook kunnen werken terwijl de mannen voor mijn kinderen zorgden.

Gatverdamme, hij moet wel erg lelijk zijn dat hij serieus gelooft dat liefde iets van het verleden is.
Oud 09-03-2005, 21:27
SounD
SounD is offline
Liefde iets van vroeger?

Vroeger trouwde juist bijna niemand uit liefde.. niet echt goed nagedacht door die professor lijkt me.

Vreemdgaan en polygamie is iets heel anders. Legale polygamie betekend een gezin bestaande uit man met meerdere vrouwen (zoals hier bedoeld wordt, kan natuurlijk ook 1 vrouw met meerdere mannen).
De mogelijkheden die dat schept zijn een last van het huishouden die gespreid zal worden over meerdere gezinsleden. Helaas is dit duidelijk een mannen idee op deze manier. In de landen die dit hebben zien we namelijk dat die man dus voornamelijk op zijn reet gaat zitten en die vrouwen het door elkaar dan beter hebben dan als ze in hun eentje alles op hadden moeten knappen.

Er hoeft niet altijd gekeken te worden naar hoe de vrouw het oplost en wat beter voor haar zou zijn.. Ik denk dat als een man gewoon het "nemen" van een kind wat serieuzer zou nemen en ook verantwoordelijkheid neemt er al een hoop opgelost zou zijn.

SounD
Oud 09-03-2005, 21:46
MazeMouse
MazeMouse is offline
Als die vent getrouwd is dan is het een hypocriet eerste klas. Als die vent niet eens een vriendin heeft zou ik het niet eens vreemd vinden dat hij die al jaren niet heeft.

In dat laatste geval weet hij dus eigenlijk gewoon niet waar hij het over heeft of is hij verbitterd over het feit dat hij altijd achter de 'onmogelijke liefde' heeft aangezeten....

(liefde is namelijk iets MEER dan 'slechts' nuttig voor je)
Oud 09-03-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef op 09-03-2005 @ 22:27 :
Liefde iets van vroeger?

Vroeger trouwde juist bijna niemand uit liefde.. niet echt goed nagedacht door die professor lijkt me.

Vreemdgaan en polygamie is iets heel anders. Legale polygamie betekend een gezin bestaande uit man met meerdere vrouwen (zoals hier bedoeld wordt, kan natuurlijk ook 1 vrouw met meerdere mannen).
De mogelijkheden die dat schept zijn een last van het huishouden die gespreid zal worden over meerdere gezinsleden. Helaas is dit duidelijk een mannen idee op deze manier. In de landen die dit hebben zien we namelijk dat die man dus voornamelijk op zijn reet gaat zitten en die vrouwen het door elkaar dan beter hebben dan als ze in hun eentje alles op hadden moeten knappen.

Er hoeft niet altijd gekeken te worden naar hoe de vrouw het oplost en wat beter voor haar zou zijn.. Ik denk dat als een man gewoon het "nemen" van een kind wat serieuzer zou nemen en ook verantwoordelijkheid neemt er al een hoop opgelost zou zijn.

SounD
Hij heeft het ook niet over de middeleeuwen...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 22:04
SounD
SounD is offline
Citaat:
FuSe schreef op 09-03-2005 @ 22:57 :
Hij heeft het ook niet over de middeleeuwen...
50 jaar geleden en in veel culturen nu nog was/is liefde vaak niet de reden voor een huwelijk, maar familie belangen, geld etc..

SounD
Oud 10-03-2005, 06:57
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 09-03-2005 @ 22:16 :
Voor mij zou het een uitkomst zijn maar stiekem wil ik dan dat hij wél monogaam blijft en mij niets verwijt
You baddy .
Ja, opzich zou het wel cool zijn als we met z'n allen weer lekker primitief gingen doen, even ruiken, neuken, herrie maken, en dan met de liaan naar ons werk.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 07:42
leucomelas
leucomelas is offline
dat een man meerdere vrouwen mag hebben../.. jeej, dr staat andersom weer niks van in... zeker door een man geschreven *kots*
Oud 10-03-2005, 07:44
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 10-03-2005 @ 08:42 :
dat een man meerdere vrouwen mag hebben../.. jeej, dr staat andersom weer niks van in... zeker door een man geschreven *kots*
Impliciet wel, als elke man twintig vrouwen heeft, zijn er al gauw geen vrouwen meer over voor de rest van de mannen. Die moeten zich dan schijnbaar redden met die vrouwen uit andermans harem. Komt het toch nog goed ! <3
Oud 10-03-2005, 08:12
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 09-03-2005 @ 22:09 :
http://www.nu.nl/news/494519/10/%27N...ygamie%27.html

De moderne vrouw rent op en neer tussen partner, kinderen, werk en huishouden.
En bij polygamie moet ze dan ook nog extra op en neer rennen tussen al haar partners
Oud 10-03-2005, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Nona Star schreef op 09-03-2005 @ 22:16 :
jah dat zou wel leuk zijn.. Nja, aan de andere kant vind ik dat als ik zoiets mag, dat zij ook wel zou mogen..(maar okeej, dat is lastig te accepteren als het dan zou gebeuren)

Verder gaat het nergens over, want liefde zal echt neit verdwijnen, dat is zoals gezegd nu alleen nog maar belangrijker geworden in relaties dan vroeger. Het is met de huidige maatschappij(en internet en weetikwat) alleen wel makkelijker om er (stiekem) meerdere partners(man of vrouw) op na te houden, dus je lust bevredigen, onafhankelijk van liefde, gaat wel weer makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 11:53
Neiu
Neiu is offline
Wat een kolder whahahahaha
Fantastisch eenzijdig geouwehoer. Hij doet diverse incorrecte aannames, mixt dat met wat biologie en trekt een conclusie waar hij alleen maar van kan dromen.
Doet met denken aan een prof aan Oxford die vond dat vrouwen wel kunnen studeren enzo, maar niet creatief zijn en dus niets nieuws kunnen creeren.
Oud 10-03-2005, 13:40
Verwijderd
Die man zal wel heel erg verbitterd zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:46
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Liefde is iets uit het verleden? Liefde is het mooiste wat er bestaat! (zolang het maar wederzijds is...).
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 14:00
halveschizo
halveschizo is offline
ik geloof eigenlijk bestwel heilig in sex met meerdere partners en ik geloof ook dat je kan houden van verscheidene mensen. wat mij betrefd gewoon meer liefde
Oud 10-03-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
halveschizo schreef op 10-03-2005 @ 15:00 :
ik geloof eigenlijk bestwel heilig in sex met meerdere partners en ik geloof ook dat je kan houden van verscheidene mensen. wat mij betrefd gewoon meer liefde
ongeveer ook mijn mening
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:09
filia dei
filia dei is offline
Ik denk dat het een beetje nutteloos is. Je hebt toch al van die bepaalde woon/leef comunne's waar iedereen met elkaar naar bed gaat. Als je dat wilt ga je toch daar in leven. 1 man met meerdere vrouwen of 1 vrouw met meerdere mannen vind ik vreemd. Alsof de een beter zou zijn, en als ze allebij meerdere partners hebben, kom je toch weer uit op zo'n speciale comunne.
Oud 10-03-2005, 17:51
jinx
jinx is offline
Dan krijgen we net als in china een of andere geboorteregeling. Regeling: Ieder gezin moet minimaal 5 dochters hebben per zoon.
Oud 10-03-2005, 18:56
halveschizo
halveschizo is offline
Citaat:
jinx schreef op 10-03-2005 @ 18:51 :
Dan krijgen we net als in china een of andere geboorteregeling. Regeling: Ieder gezin moet minimaal 5 dochters hebben per zoon.
oh yeah! echwel. daar hadden ze eerder mee moeten komen.

eerlijk gezecht voel ik niks voor zulke communes, die zijn veel te statisch, meer dynamiek! meer one night stands! meer driehoeksverhoudingen!
Oud 10-03-2005, 20:57
R-J-N
R-J-N is offline
beetje domme gedachte...als ik goed begrijp vind hij dat het normaal moet zijn met meerdere vrouwen een relatie te hebben, mede omdat het bevorderlijk zou zijn voor de overheid/samenleving, door bijvoorbeeld taken te delen en te besparen op kinderopvang....hij vergeet echter dat elke vrouw (uitzondering daar gelaten uiteraard, ik wil niet generaliseren) een carriere nastreeft en of je dus 1 of 10 vrouwen 'hebt', deze allemaal druk zijn met hun carriere en je dus nog niks oplost
Oud 11-03-2005, 04:47
halveschizo
halveschizo is offline
daarnaast was het hele idee van kinderopvang dat er dan minder moeders de hele dag thuis zouden moeten blijven zitten.
Oud 11-03-2005, 13:08
groovy
groovy is offline
gatver, ik vind het maar een eng idee, dat de liefde er dadelijk helemaal niet meer is..zou de lust die dan wel blijft bestaan, later niet samen kunnen gaan met een beetje liefde?

Nouja ik hoop toch dat de liefde blijft, it rules
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:26
halveschizo
halveschizo is offline
liefde blijft wel, het is te handig om weg te gooien. ik gok er zelfs op dat de mens alleen maar meer nuance gaat voelen in zijn emoties. wellicht nog nieuwe emoties erbij
Oud 11-03-2005, 14:43
Nona
Nona is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 11-03-2005 @ 15:26 :
liefde blijft wel, het is te handig om weg te gooien. ik gok er zelfs op dat de mens alleen maar meer nuance gaat voelen in zijn emoties. wellicht nog nieuwe emoties erbij
Evolutie gaat niet zo snel.

Ik denk dan ook niet dat deze meneer bedoelt dat liefde wegevolueert, maar dat hij bedoelt dat het uit het dagelijks leven en huwelijk gezuiverd gaat worden. Als hij serieus denkt dat de evolutie het binnen enkele honderden jaren weggezuiverd heeft is hij nog stommer dan ik dacht.
Oud 11-03-2005, 14:58
halveschizo
halveschizo is offline
alsof liefde en trouw(en) hetzelfde zijn
Oud 11-03-2005, 14:59
Nona
Nona is offline
Citaat:
halveschizo schreef op 11-03-2005 @ 15:58 :
alsof liefde en trouw(en) hetzelfde zijn
Nee, dat zei ik toch niet...?
Oud 11-03-2005, 18:04
R-J-N
R-J-N is offline
wat is liefde, wat is emotie en wat zijn gevoelens??
Oud 11-03-2005, 20:10
Verwijderd
Citaat:
R-J-N schreef op 11-03-2005 @ 19:04 :
wat is liefde, wat is emotie en wat zijn gevoelens??
Alle 3 bedacht door de rijken om de arme massa in het gareel te houden..
oh neej wacht, dat was het geloof al..

anyway, wel een heel filosofische vraag die je daar stelt.. en denk dat we daar nog wel topics lang over door kunnen discussieren, over wat het nou precies zijn.. (en dat zal vast al wel gedaan zijn)..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten