Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 10:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Dit onderwerp was gisteren bij Kopspijkers.
Een Nederlandse vrouw (vrouw? meisje? Ik denk dat ze ergens in de 20 was) die was getrouwd met een ter dood veroordeelde man in Amerika.

Verhaal:
Een huisgenoot van haar schreef met een gevangene. Toen die gevangene er een celgenoot bij kreeg ging zij er dus mee schrijven (dit was in 2000). Ze heeft hem een paar keer gezien, schrijven heel veel brieven. Nu is ze afgelopen jaar met hem getrouwd. Hij zit nog in de gevangenis en wordt over 2 jaar geexecuteerd (hij heeft toen hij 19 was 2 mensen vermoord toen hij onder invloed was van drugs, is verder niet meer over gepraat in de uitzending). Als ze elkaar zien, spreken ze elkaar alleen met glas ervoor. Alleen toen ze gingen trouwen mochten ze 15 minuten elkaars handje vasthouden. Voor de rest kan ze hem dus nooit aanraken.

Wat vinden jullie hiervan?
Iemand die een soortgelijke situatie mee heeft gemaakt?
Oud 13-03-2005, 10:59
Kirk22
Kirk22 is offline
beetje kansloos.

"vermoorde 2 mensen"
"onder invloed van drugs"

Hij heeft mensen vermoord.
Hij gebruikt(e) drugs.

Apparte smaak heeft dit meisje.
Oud 13-03-2005, 10:59
Sade
Sade is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-03-2005 @ 11:55 :
Soortgelijke situatie Ik ben benieuwd...

Verder is mijn eerste reactie een beetje dubbel. Als zij van elkaar houden en met elkaar willen trouwen, is dat prima. Maar het is natuurlijk een kansloos huwelijk, wat naar mijn idee ook niet zozeer de kwaliteit van de levens van zowel de man als de vrouw zal verbeteren.
Oud 13-03-2005, 11:00
jet
jet is offline
ik snap niet dat je met iemand wil trouwen die je nooit een zoen kan geven, of kan omhelzen.. en waar je ook niet mee naar bed kan.

maar zij was nogal van 'god heeft ons met elkaar in contact gebracht'
Oud 13-03-2005, 11:01
Sade
Sade is offline
Citaat:
Kirk22 schreef op 13-03-2005 @ 11:59 :
beetje kansloos.

"vermoorde 2 mensen"
"onder invloed van drugs"

Hij heeft mensen vermoord.
Hij gebruikt(e) drugs.

Apparte smaak heeft dit meisje.
Het feit dat iemand drugs heeft gebruikt in het verleden lijkt me nou niet direct een reden om die persoon maar meteen helemaal af te schrijven.
Oud 13-03-2005, 11:02
Noddy
Noddy is offline
Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.
Ik zou het zelf denk ik nooit doen. Je hebt zo toch geen toekomst? Ik vind dat je moet trouwen als je van elkaar houdt (ze zullen best van elkaar houden, denk ik) maar als je trouwd wil je samen toch een toekomst? Huisje, boompje, beestje ofzo? Dat heb je zo niet.
Oud 13-03-2005, 11:03
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb het idd ook gezien en ik vindt het belachelijk.

Uberhaupt dat je met iemand touwt die mensen heeft vermoord, en dat als christen (ik weet weinig van het christelijk geloof maar het lijkt me dat moord niet toegestaan is). Een relatie opbouwen dus elkaar af en toe te bezoeken en dan door glas te praten en wat brieven te sturen is makkelijk, aan een echte relatie kom je dan volgens mij niet toe.
Ik vond haar een beetje zielig . Maar dat kan ook komen doordat ik erin legde dat zij waarschijnlijk niets beters kon krijgen en die man wilt natuurlijk ook wel, bezorgt hem nog een beetje afleiding. Het lijkt me een beetje een fantasiewereld waar je dan in leeft, heel raar.
Naja het zal mijn keus iig nooit zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:05
Verwijderd
Beetje kansloos. Sowieso het feit dat je met iemand trouwt met wie je veel brieven hebt geschreven, en een enkele keer gezien hebt, maar verder niet echt een normale relatie mee hebt.

Vraag me dan een beetje af wat je als vrouw bezielt, waarom zoek je niet gewoon een man in Nederland die niet ter door veroordeeld is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:14
Verwijderd
Als ze er gelukkig van wordt zie ik het probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:16
Verwijderd
S wel n teke van echte liefde, want je trouwt nie met iemand die praktisch gezien al dood is, als je niet van m houd
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:18
leucomelas
leucomelas is offline
oh my god ja1 hek ook gezien.. jeej, ik vind het wel sneu...het idee kwam in me op; tja dat doet ze want dan kan hij niet vreemdgaan? maar dat lijkt me ook niet de reden
snap het echt niet, hoe kan je daar gelukkig mee zijn? nja, als ze voldoening krijgen uit de brieven die ze elkaar sturen... mja, nee, toch niet..
Oud 13-03-2005, 11:23
Verwijderd
als zij er gelukkig bij zijn heb ik er geen probleem mee. ik zou het alleen niet kunnen, van iemand houden die je alleen achter een glasding ziet en behalve met je huwelijk amper aan kunt raken, en het vooruitzicht dat hij over 2 jaar geëxecuteerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:30
Optima
Optima is offline
Het is natuurlijk wel het meest veilige huwelijk ooit: geen huiselijk geweld, geen kans op zwangerschap, geen kans dat hij vreemdgaat, en binnen aanzienlijke tijd is het zinnetje 'tot de dood ons scheidt'van toepassing.

Maar ik denk dat dit meisje een ernstige psychische stoornis heeft. Misschien heeft ze nog nooit normaal contact gelegd met een man, en weet ze daarom niet hoe fijn het is om iemand vast te kunnen houden etc. Misschien is ze weer zo'n moraalridder die aan zelfopoffering doet.

tja...ik moet er maa rniet teveel aan denken, het is gewoon....raar
Oud 13-03-2005, 11:40
Wolter
Wolter is offline
Ik kan erinkomen, maar toch is dit iets wat ik nooit zou kunnen.
Ze heeft hem alleen kunnen aanraken tijdens de bruiloft zelf, 15 minuutjes, daarna ging hij weer achter glas.
Natuurlijk kan ke elkaar leren kennen via brieven en door elkaar af en toe (met glas ertussen) te zien, misschien wel beter dan wanneer je elkaar gewoon tegenkomt. Je deelt je diepste geheimen met elkaar, vertel je verlangens in plaats van dat je zo probeert uit te voeren.
Het is veilig, maar ook eng. Eng omdat je weet dat er een einde aan zal komen, een einde waar je zelfs de dag van gaat weten, een einde waar zij zelf bij zal zijn.
Dit kan wel echte liefde zijn. Het is zeker niet gebaseerd op lusten, iig geen lusten die je kan uitvoeren, alleen lusten die je met elkaar deelt via de intercom en het papier.

Ik zou dit nooit kunnen, ik moet bij haar kunnen zijn, haar kunnen aanraken, haar vaker zien dan dat. gewoon naar haar toe wanneer het mij uitkomt, niet wanneer er bezoekuur is.
Oud 13-03-2005, 11:44
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Ach, die sukkel denkt vast dat hij het Amerikaanse strafsysteem in de luren kan leggen en ooit vervroegd ( laten we zeggen op zijn vijftigste) vrij kan komen door een relatie aan te gegaan. Gelukkig wordt hij over 2 jaar geexecuteerd. En die meid moet professionele hulp gaan zoeken. Het is wel een trend in Amerika, groupies die gevaarlijke criminelen op zoeken voor hun behoeftes. Only in America. Sick fuckers.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 13-03-2005 @ 12:30 :
Het is natuurlijk wel het meest veilige huwelijk ooit: geen huiselijk geweld, geen kans op zwangerschap, geen kans dat hij vreemdgaat, en binnen aanzienlijke tijd is het zinnetje 'tot de dood ons scheidt'van toepassing.

Maar ik denk dat dit meisje een ernstige psychische stoornis heeft. Misschien heeft ze nog nooit normaal contact gelegd met een man, en weet ze daarom niet hoe fijn het is om iemand vast te kunnen houden etc. Misschien is ze weer zo'n moraalridder die aan zelfopoffering doet.

tja...ik moet er maa rniet teveel aan denken, het is gewoon....raar
lol *humor* 'Dead man walking'

hmm....... sorry hoor maar trouwen met een ter dood veroordeelde is tamelijk ziek en wt voor zin heeft het? Of heeft hij toevallig een goede erfenis achter de hand? Of is het gewoonweg een meid die wel vaker gevangen trouwt?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vond haar wel zielig
heb zo het gevoel dat hij haar gebruikt
Hij heeft niks meer, geen toekomst enzo en dan kan hij leuk schrijven met dat meisje
beetje vermaak
Maar zij heeft nog een leven voor zich
ze verdient een leuke man waarmee ze wel een toekomst heeft

trouwens op die bruiloft vond ik haar echt 10x mooier dan bij kopspijkers.
Oud 13-03-2005, 12:13
Verwijderd
Ik weet het niet hoor. Vind het een beetje raar. Ik snap het ook niet. Nogal logisch dat die man verliefd is. Hij ziet nooit andere vrouwen!
En tja, als er dan een vrouw komt die heel aardig en lief voor je is..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 13-03-2005 @ 13:10 :

trouwens op die bruiloft vond ik haar echt 10x mooier dan bij kopspijkers.
op een bruiloft is ee nvrouw altijd op haar mooist, als ze nu maar eens de moeite er voor deden om het zo te houden dan zou het nog allemaal goed komen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:22
Verwijderd
Ik vond het ook erg kansloos. Ik zou het echt nooit kunnen, trouwen met iemand die je nog nooit irl hebt gevoeld. Toen ze in ondertrouw gingen was het de eerste keer dat ze hem vasthield. Ik denk ergens ook dat ze maar een beetje vasthouden aan de gevoelens en de realiteit niet onder ogen willen zien. Ik denk dat ze het nog moeilijk krijgt als hij er niet meer is!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:23
Verwijderd
beetje kansloos
je kent die hele vent niet, en je gaat er mee trouwen.
ik heb dit al eerder gezien op tv.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:00
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het lijkt vrij nutteloos om dan te trouwen. Brieven schrijven en af en toe op bezoek komen kan je ook bij iemand waar je niet mee getrouwd bent. Het enige voordeel van trouwen voor dat meisje is een mogelijke erfenis, maar ik denk niet dat dat de reden is, ik denk dat ze gewoon genoegen neemt met deze mate van aandacht. Voor die man is het natuurlijk handig om positief in het nieuws te komen, de mogelijkheid dat hij onder de doodstraf uitkomt bestaat natuurlijk altijd en wordt op deze manier wel vergroot.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:05
kalinho
kalinho is offline
helemaal gestoord
Oud 13-03-2005, 13:09
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Misschien is ze weer zo'n moraalridder die aan zelfopoffering doet.
Dat idee kreeg ik heel sterk, dat ze een soort martelaar van zichzelf maakt. Ook het gedeelte dat ze vond dat God haar en die man bij elkaar hadden gebracht en dat ze dus niet kon weigeren en Gods pad moest bewandelen bracht me daartoe trouwens.
Afijn, als zij maar gelukkig is.
Oud 13-03-2005, 13:22
juggernaut585
juggernaut585 is offline
Dat mens kan er niets aan doen, ze ziet er niet echt leuk uit en is behoorlijk gestoord dus het is ook niet raar dat ze niks beters kan krijgen.
Op die trouwbeelden leek ze tr veel langer (en leuker), ik vroeg me af of zij het wel echt was.
Ik ben blij voor haar dat er iemand is die haar wil, dat is gewoon goed voor haar als persoon en zou haar kunnen behoeden voor dingen als depressies

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 13:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 13:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 12:14 :
Oud 13-03-2005, 13:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik verslijt haar voor halve zool, maar ze doet maar waar ze gelukkig van wordt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:59
Verwijderd
Riiight. Kansloos

En nog beweerde ze dat ze gelukkig moest zijn met wat ze samen hebben. Maar wát hebben ze dan samen. Niets toch..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 14:22
Anaïs
Anaïs is offline
heeft die gast ergens een leuke erfenis of zo?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 14:31
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 13-03-2005 @ 15:22 :
heeft die gast ergens een leuke erfenis of zo?
idd, ik dacht ook al....goh, binnen twee jaar ben je van m af en dan krijg je wel mooi alles wat ie heeft
Oud 13-03-2005, 15:04
Multilot
Multilot is offline
wat zullen haar ouders ervan zeggen
Oud 13-03-2005, 15:07
.Pure
.Pure is offline
Hm raar. Okee, als je van 'm houdt dan kan dat, maar waarom trouwen als je toch niks aan elkaar hebt en al helemaaaal geen toekomst?!

Er zal vast wel iets achter schuilen idd.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Multilot schreef op 13-03-2005 @ 16:04 :
wat zullen haar ouders ervan zeggen
Die waren helemaal blij voor haar.

Ik snap het ook niet. Maar zoals jet al zei: zij was helemaal van "God heeft ons bij elkaar gebracht". Tja..
Oud 13-03-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
.Pure schreef op 13-03-2005 @ 16:07 :
Hm raar. Okee, als je van 'm houdt dan kan dat, maar waarom trouwen als je toch niks aan elkaar hebt en al helemaaaal geen toekomst?!

Er zal vast wel iets achter schuilen idd.
gewoon een oprotpremie gekregen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:11
Deedo Writer
Deedo Writer is offline
Citaat:
heel gevat

ik vind het persoonlijk vrij triest.. ik kan me best voorstellen dat je uit een briefwisseling verliefd op iemand wordt, maar echte liefde?! Bovendien, zo'n jongen is gewoon wanhopig, die klampt zich gelijk vast aan het enige contact dat hij met de buitenwereld heeft.. ik zou daar toch wat sceptischer tegenover staan..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:41
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-03-2005 @ 12:14 :
ja ze wordt er vast heel gelukkiog door.

liefde maakt niet altijd gelukkig.
Oud 13-03-2005, 16:49
WickedDevil
WickedDevil is offline
Citaat:
Sade schreef op 13-03-2005 @ 12:01 :
Het feit dat iemand drugs heeft gebruikt in het verleden lijkt me nou niet direct een reden om die persoon maar meteen helemaal af te schrijven.
Oud 13-03-2005, 16:57
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Sade schreef op 13-03-2005 @ 12:01 :
...en dat je twee mensen dood maakt?? t doet wel een beetje af aan z'n betrouwbaarheid lijkt me
Oud 13-03-2005, 16:58
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 13-03-2005 @ 17:57 :
...en dat je twee mensen dood maakt?? t doet wel een beetje af aan z'n betrouwbaarheid lijkt me
hoogstens ontoerekeningsvatbaar wanneer hij onder de drugs zit
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:47
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 13-03-2005 @ 17:58 :
hoogstens ontoerekeningsvatbaar wanneer hij onder de drugs zit
maarja, hij was niet zomaar patsboem onder invloed hoor zonder dat ie iets gedaan had.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:13
Sade
Sade is offline
Citaat:
little nemo schreef op 13-03-2005 @ 17:57 :
Dat is wel een reden om iemand niet te vertrouwen. Maar ik had het over de drugs
Oud 13-03-2005, 18:15
mcflem
mcflem is offline
ik heb het gezien
ik kan me dus echt niet voorstellen dat je met iemand gaat trouwen die je nog nooit 'echt' hebt meegemaakt, alleen maar achter glas enzo
straks meurt hij ontzettend uit zijn bek, of is hij enorm handtastelijk
nouja, ik vind het vooral kut dat ze nog maar 2 jaar 'samen' hebben
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:19
Verwijderd
Volgens mij zoeken ze allebei onbewust aandacht. En dat hebben ze zeker bij elkaar gevonden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 13-03-2005 @ 18:47 :
maarja, hij was niet zomaar patsboem onder invloed hoor zonder dat ie iets gedaan had.
dat is een ietsjepietsje een detail

ach er zal heel wat vooraf zijn gegaan, maar ik weet niet hoe lang hij nu al in de gevangenis zit, maar ik denk dat hij ondertussen afgekicked is.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:07
LieFfieJ
LieFfieJ is offline
Tja.. haar leven.. haar beslissing.. maar vreemd is het wel.. je kan misschien beter vrienden blijven denk ik dan dat je zon relatie begint.. want het is voor allebei natuurlijk ondragelijk dat je elkaar niet kan aanraken. In een relatie is dat toch wel een redelijk essentieel gedeelte.. [mijn mening]
Oud 13-03-2005, 21:05
fractuur
fractuur is offline
Misschien hoopte hij zo nog van de doodstraf af te komen? Verder vond ik het ook vreemd dat zij bij zijn sterven wil zijn, en lijkt het me dat je de weken aftelt; twee jaar is zo voorbij. Daarnaast kan je hem nooit eens vasthouden.. daar kwel je jezelf toch alleen maar mee?
Oud 13-03-2005, 21:31
Anaïs
Anaïs is offline
Tot de dood ons scheidt...

krijgt hier wel een heel aparte betekenis
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:39
Verwijderd
misschien issie wel heel rijk en erft zij straks alles
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:41
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-03-2005 @ 11:55 :
Dit onderwerp was gisteren bij Kopspijkers.
Een Nederlandse vrouw (vrouw? meisje? Ik denk dat ze ergens in de 20 was) die was getrouwd met een ter dood veroordeelde man in Amerika.

Verhaal:
Een huisgenoot van haar schreef met een gevangene. Toen die gevangene er een celgenoot bij kreeg ging zij er dus mee schrijven (dit was in 2000). Ze heeft hem een paar keer gezien, schrijven heel veel brieven. Nu is ze afgelopen jaar met hem getrouwd. Hij zit nog in de gevangenis en wordt over 2 jaar geexecuteerd (hij heeft toen hij 19 was 2 mensen vermoord toen hij onder invloed was van drugs, is verder niet meer over gepraat in de uitzending). Als ze elkaar zien, spreken ze elkaar alleen met glas ervoor. Alleen toen ze gingen trouwen mochten ze 15 minuten elkaars handje vasthouden. Voor de rest kan ze hem dus nooit aanraken.

Misschien is ze erg hopeloos. Een andere reden om zoiets te doen kan ik niet bedenken.
Oud 14-03-2005, 00:16
bamiPoep
bamiPoep is offline
die vrouw was lelijk (die vent ook trouwens)

maar bij zoiets stel ik 'echte liefde' wel beetje voor eignelijk...
Reageren

Regels voor berichten