Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 14:24
skull-head
skull-head is offline
Ik besta

ik ben een blanco papier,
nog niet beschreven door wat komen gaat,
maar toch vol,
met gedachten die spoken door mijn hoofd,
ongeschreven,
nog niet voltooid
om verder te gaan met wat ze doen,
zodat ze nooit geschreven zullen worden,
opdat ik dus nooit zal bestaan,
toch besta ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2005, 16:01
CSN
CSN is offline
Is het zo een raadseltje dat vroeger altijd op de achterkant van Venz-pakken hagelslag stond? Want ik vind het niet echt op een gedicht lijken. Je gebruikt wel mooie woorden.
Oud 08-03-2005, 16:04
skull-head
skull-head is offline
het was niet als raadseltje bedoelt hoor
om eerlijk te zijn, ik schreef het in minder dan een minuut op msn nota bene ik praatte over mezelf en met diegene over van alles en nog wat, en dit kwam in me op, dus ik dacht, laat ik het op DoP posten, kijken wat er gebeurd
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:26
Reem
Reem is offline
Mwoah.. je had er op zich wel een beetje meer je best voor mogen doen. Ik geloof dat het resultaat dan ook beter zou zijn geweest, want ik vind het niet echt bijzonder wat je geschreven hebt. Het zijn meer losse gedachten dan een echt gedicht en het is ook te beschrijvend geschreven en dat is wellicht ook wat CSN bedoelt over die hagelslag. Je gedicht verrast me niet, ik weet het allemaal al.
Oud 08-03-2005, 19:49
skull-head
skull-head is offline
ik wil niet lullig zijn, en je kritiek is oprecht, ik had er meer tijd aan kunnen besteden, maar ik wou wat anders, ik had zoiets van, dit schrijf ik nu, ik laat het zien en zie wel hoe het overkomt. Maar nu mijn reactie op jou, ik ken het al: is het dan de bedoeling om jou dingen te vertellen die jij nog niet weet? Ik bedoel, waarom zou ik perse dingen schrijven wat jij of iemand anders al weet, ik schrijf wat ik schrijf, kritiek is ok, maar ik schrijf het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:27
Verwijderd
Hihi, ik moest wel drie keer kijken voordat ik je reply hierboven begreep. En dat zal ook wel aan mij liggen
Re3m bedoelt waarschijnlijk dat ze het niet origineel vindt, wat jij schrijft is al zo vaak gezegd, en bijna op dezelfde manier. Het is niet nieuw meer, en daarom raakt het niet.
Míjn doel bij gedichten schrijven is wel om iets te schrijven want mensen nog niet 'weten', of wat ze in ieder geval op een andere manier ergens tegenaan laat kijken.

Wat je gedicht betreft sluit ik me wel zo'n beetje bij Re3m aan. Er mist iets wat het origineel maakt, en ook wat de vorm betreft is het niet echt een gedicht...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 22:27
Verwijderd
Te langdradig. Je zegt het al in 2 woorden: ik besta

En toch moet je daar een heel verhaal rond breien dat ook nog eens 3x hetzelfde zegt.

Probeer eens meer aan de lezer over te laten en het niet voor te kauwen wat je zeggen wilt. De lezen heeft zijn eigen interpretatie en intelligentie, maak daar gebruik van.

Buiten dat is het onderwerp natuurlijk puberaal, maar dat is gewoon omdat je 14 bent. Ik kan zo nog een aantal gedichten bovenhalen van mij en mijn vriendinnen die exact dezelfde inhoud vertolken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 22:33
Improve
Improve is offline
Citaat:
Riven schreef op 08-03-2005 @ 23:27 :
Te langdradig. Je zegt het al in 2 woorden: ik besta

En toch moet je daar een heel verhaal rond breien dat ook nog eens 3x hetzelfde zegt.

Probeer eens meer aan de lezer over te laten en het niet voor te kauwen wat je zeggen wilt. De lezen heeft zijn eigen interpretatie en intelligentie, maak daar gebruik van.

Buiten dat is het onderwerp natuurlijk puberaal, maar dat is gewoon omdat je 14 bent. Ik kan zo nog een aantal gedichten bovenhalen van mij en mijn vriendinnen die exact dezelfde inhoud vertolken.
wow wat ben jij argogant

ga je schamen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Improve schreef op 08-03-2005 @ 23:33 :
wow wat ben jij argogant

ga je schamen
Als jij een leven gaat zoeken
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 07:18
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
idd doet het mij meer prozaďsch aan, hoewel ik je bewoordingen niet zo dramatisch slecht vind als de meeste van mijn bovengangers . ongeschreven ~ nog niet voltooid vind ik bijvoorbeeld echt zo slecht nog niet. heel je eerste stukje is eigenlijk wel aardig. je laatste 4 regels vind ik dan de afgangers, niet alleen je taalgebruik mindert, maar ook je inhoud. wat ik iig zou veranderen is de laatste regel, die valt in mijn ogen totaal buiten het ritme. daarnaast is het wel erg cliche om ineens te eindigen met toch besta ik.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:26
skull-head
skull-head is offline
zwart wit, als jij nou eens wat leuks voorstelt voor die laatste 4 regels, zou het niet alleen je kritiek extra kracht geven, ook zou het mij helpen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:18
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
skull-head schreef op 09-03-2005 @ 14:26 :
zwart wit, als jij nou eens wat leuks voorstelt voor die laatste 4 regels, zou het niet alleen je kritiek extra kracht geven, ook zou het mij helpen
dat durf ik niet aan, ik jouw gedicht veranderen? (hypoCriet..)
ik denk dat je zelf moet kiezen of het inhoudelijk zonder kan, maar ik vind dat wat je hebt nou echt gewoon verpest worden. als ik jou was zou ik het eerst laten bezinken, mss krijg je ooit nog wel eens een geniaal idee. maar wat wil je nu zeggen met die laatste 4 regels? als het goed is moet je de lezer zelf wat laten doen, en geen -ik verhul en zeg op het laatst nog even wat ik eigenlijk had willen zeggen-idee.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 18:54
skull-head
skull-head is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 10-03-2005 @ 14:18 :
dat durf ik niet aan, ik jouw gedicht veranderen? (hypoCriet..)
ik denk dat je zelf moet kiezen of het inhoudelijk zonder kan, maar ik vind dat wat je hebt nou echt gewoon verpest worden. als ik jou was zou ik het eerst laten bezinken, mss krijg je ooit nog wel eens een geniaal idee. maar wat wil je nu zeggen met die laatste 4 regels? als het goed is moet je de lezer zelf wat laten doen, en geen -ik verhul en zeg op het laatst nog even wat ik eigenlijk had willen zeggen-idee.

hoezo hypocriet, ik bedoel, jij vind ze niet goed, dus heb ik iets van, zeg dan hoe ze wel moeten zijn. En nog iets, ik heb nooit gezegd dat ik het zou gebruiken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten