Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 12:50
Sobe
Sobe is offline
Aangezien dit dé plek is om raad te geven over andermans 'problemen', vraag ik mij af hoe jullie denken over risico's nemen/ jezelf beschermen tegen onbeantwoorde liefde.

Ikzelf heb besloten voor ervaring te kiezen en van zogenaamde 'blauwtjes' te leren.
Oud 16-03-2005, 12:57
Verwijderd
sommige dingen kun je maar beter wel laten uit zelfbescherming; bijvoorbeeld als er kans is dat er iets gebeurt dat onherstelbaar vervelend is (oke, vage zin). Maar als het gaat om dingen waar je van leert en waar je wel weer overheen komt (zoals blauwtjes lopen bijvoorbeeld), dan kun je inderdaad altijd een poging wagen... je merkt 't vanzelf als het niet lukt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:02
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Ik ga er gewoon elke keer voor, ongeacht het risico. Dat levert een hoop blauwtjes op maar ook een hoop goede aflopen (of althans tijdelijk dan). Kan mezelf nooit kwalijk nemen dat ik iets gelaten heb terwijl ik de kans had... Dat heb ik in het verleden teveel meegemaakt, NIET LEUK!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:23
WolterB
WolterB is offline
Ik ben heel voorzichtig, geen zin om mooie dingen (vriendschap dus) op het spel te zetten voor een mogelijke relatie. Probeer alleen er echt voor te gaan als het goed voelt en ik weet dat mocht het niet van 2 kanten komen, het de vriendschap niet veel schaadt
Oud 16-03-2005, 13:27
Siobhan
Siobhan is offline
Het is, vind ik, wel erger als je dingen niet gedaan hebt, dan wanneer je misschien een paar blauwtjes hebt gelopen. Ik bedoel, daar leer je ook weer van en dan heb je in ieder geval die kans gegrepen om te kijken waar het op uit komt. Het is juist wel es leuk om je in het diepe te gooien en niet te weten wat er allemaal gaat gebeuren. Alleen moet je natuurlijk wel je verstand gebruiken. Als je echt aanvoelt dat je iets niet moet doen of niet wil dan natuurlijk wel jezelf zegmaar daar tegen beschermen.
Oud 16-03-2005, 13:28
Verwijderd
Pff.. onbeantwoorde liefde. Jarenlang heb ik daar last van gehad. Ik deed er nooit iets mee omdat ik wist dat hij nooit iets in mij zou zien, dan had ik liever de illusie.

Nu loop ik liever een blauwtje, want het blijkt risico's lopen toch wel waard te zijn. Gelukkig hoef ik me daar niet meer druk om te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 13:30
fractuur
fractuur is offline
Ik ben niet echt voorzichtig, maar ik bescherm mezelf (of ben onzeker, weet ik veel hoe je het noemt) wel redelijk goed; ik zoen makkelijk een avondje met iemand, maar verder ben ik niet zo snel voor relaties.. Goed, dit is vaag. Laat maar.
Oud 16-03-2005, 13:38
Sobe
Sobe is offline
Het is ook een vage vraag, maar omdat je vaak 2 soorten raad te horen krijgt
> Ga ervoor!
> Pas op, straks bezorg je jezelf teveel pijn.

Nah ja, ik vind het leuk om er iets van anderen over te horen.
Oud 16-03-2005, 14:06
Siobhan
Siobhan is offline
Het is ook wel moeilijk om echt een richting te volgen. Het hangt ook helemaal van de situatie waar je in zit af. Je moet natuurlijk niet zonder na te denken vanalles doen. Maar bij dingen die je echt wil zou je altijd kunnen proberen es er helemaal voor te gaan. Te beschermend is ook niet altijd alles, kun je naderhand van dingen spijt krijgen. Maar ja, ik denk wel dat je op je gevoel af moet gaan.......
Oud 16-03-2005, 18:18
dolliefijntje
dolliefijntje is offline
Soms kun je beter dingen laten uit zelfbescherming
Ik ben heel voorzichtig, geen zin om mooie dingen (vriendschap dus) op het spel te zetten voor een mogelijke relatie. Probeer alleen er echt voor te gaan als het goed voelt en ik weet dat mocht het niet van 2 kanten komen, het de vriendschap niet veel schaadt
helemaal mee-eens
Oud 16-03-2005, 18:37
Vlinderr
Vlinderr is offline
Hmm, zoiets als niet met die super leuke jongen zoenen?
Kwas dus op verjaardag, ennee we konden t gigantisch goed met elkaar vinden, de hele tijd btje gekloot met elkaar, hij zat de hele tijd aan me, wilde me zoenen...
Maar heb hem niet gezoend, omdat ie een vriendin had...
En ik dacht van dan word ik 2e keus, ben ik strax stapelgek op hem, en hij op zn vriendin...
Kdenk dak mezelf daarmee beschermd heb
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Sobe schreef op 16-03-2005 @ 14:38 :
Het is ook een vage vraag, maar omdat je vaak 2 soorten raad te horen krijgt
> Ga ervoor!
> Pas op, straks bezorg je jezelf teveel pijn.

Nah ja, ik vind het leuk om er iets van anderen over te horen.
je moet er gewoon voorzichtig voor gaan
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 22:46
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ik ben niet zo voorzichtig. Als ik iemand leuk vind ga ik er meestal voor en als dat mis loopt dan gebeurt dat maar. Ik laat niet iets lopen om zelfbescherming. Maar ik bescherm mezelf wel doordat ik me emotioneel niet snel meer aan een jongen hecht, en zodat de relatie dus niet snel serieus wordt.
Oud 21-03-2005, 10:01
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 16-03-2005 @ 23:46 :
Ik ben niet zo voorzichtig. Als ik iemand leuk vind ga ik er meestal voor en als dat mis loopt dan gebeurt dat maar. Ik laat niet iets lopen om zelfbescherming. Maar ik bescherm mezelf wel doordat ik me emotioneel niet snel meer aan een jongen hecht, en zodat de relatie dus niet snel serieus wordt.
aan de ene kant is dat wel slim, maar aan de andere kant haal je niet het maximale uit de relatie... het zou zoveel mooier kunnen zijn als je jezelf er 100 % voor inzet...

Liefde is een kwestie van keuzes maken en risico's nemen...
de voors en de tegens tegen elkaar afwegen...
het is en blijft moeilijk
Oud 21-03-2005, 10:31
Verwijderd
Als ik iemand zie zitten ben ik daar nooit zo geduldig in en ook niet erg bang om een blauwtje te lopen. Meestal floep ik het er redelijk snel uit tegen diegene en vraag rustig naar diens gevoelens. Mochten die voor mij negatief zijn dan kan ik daar eventjes mee zitten maar nooit belachelijk lang, ik kan dat altijd wel snel accepteren en blijf sowieso nooit lang in dergelijke gevoelens 'hangen'. Nee, heb op dat gebied niet het idee dat ik mezelf hóef te beschermen..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:34
Verwijderd
Ik laat niets uit zelfbescherming, uiteindelijk is het een stuk levenservaring dat je mee pakt. Maar ik zal mij niet zo snel in een liefde gooien, meestal kijk ik even de kat uit de boom.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 10:44
stout!
stout! is offline
Er zijn ook wel verschillende soorten "blauwtjes" die je kunt lopen, en voor het ene moet je naar mijn mening meer oppassen dan voor het ander. Er is wel iets waarvan ik had gewild dat ik mezelf ertegen had beschermd. Niet alleen omdat ik toen in de liefde op mijn bek ben gegaan, ik ben ook nog eens mijn allerbeste vriend kwijtgeraakt en voelde me rot omdat het niet zo netjes was gegaan allemaal. En ik mis hem nog steeds, het was het niet waard.
Met (oa) vriendschappen zal ik dus in het vervolg beter uitkijken. Om mezelf te beschermen, ja.
Reageren

Regels voor berichten