Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2005, 18:40
cherrie
cherrie is offline
hoi ik mag van me ouders niet thuis wonen ,en dat doet heel erg veel pijn wie heb hier nog meer last van ken iemand mij tips
geven hoe je hier mee omgaat en of hoe ik wel bij me ouders ken wonen. ik zou niet weten hoezo niet . maar ik mag wel in de weekende thuis slapen kusz cherrie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 18:56
Lorelei
Lorelei is offline
Waarom mag je niet meer thuiswonen?

Heb je problemen met ze?
Vinden ze je te oud?

?
Oud 13-03-2005, 19:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Gewoon doen, dan ontdek je vanzelf dat er leukere plaatsen dan Zwijndrecht bestaan.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:25
cherrie
cherrie is offline
ik weet niet waarom het niet mag ik ben 21 . als ik erover begint in het weekend willen ze mij gelijk trugbrengen naar begleid wonen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
cherrie schreef op 13-03-2005 @ 20:25 :
ik weet niet waarom het niet mag ik ben 21 . als ik erover begint in het weekend willen ze mij gelijk trugbrengen naar begleid wonen
ik weet niet wat begeleid wonen is
en hoezo willen je ouders je terugzetten?

mijn ouders dreigen regelmatig me weg te sturen
maar nog nooit echt gedaan
Oud 13-03-2005, 19:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
cherrie schreef op 13-03-2005 @ 20:25 :
Hm.. hier hoort blijkbaar nog een heel verhaal aan vast.

Wat is er precies gebeurd?
Oud 13-03-2005, 19:48
cherrie
cherrie is offline
begleid wonen is een resociaalicaatiegroep dat is dusz een opstap naar zelfstandig wonen. en me ouders willen me trugbrengen omdat ik de hele tij over hetzelfde blijf zeuren.(dusz thuis wonen) maar het mag niet alleen in de weekende mag ik slapen en als ik door blijf zeuren over thuis wonen. mag ik dalijk de weeknde niet komen zeggen ze . stom he kusz cher
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
cherrie schreef op 13-03-2005 @ 20:48 :
begleid wonen is een resociaalicaatiegroep dat is dusz een opstap naar zelfstandig wonen. en me ouders willen me trugbrengen omdat ik de hele tij over hetzelfde blijf zeuren.(dusz thuis wonen) maar het mag niet alleen in de weekende mag ik slapen en als ik door blijf zeuren over thuis wonen. mag ik dalijk de weeknde niet komen zeggen ze . stom he kusz cher
Heel stom. Misschien zou je een beetje normaal willen typen?

Als ik het goed begrijp woon je nu begeleid. En je komt in het weekend thuis. En je wil eigenlijk gewoon thuis wonen. En daar zeur je zoveel over dat je ouders dreigen met dat je in het weekend ook niet meer mag komen. Ja?

Nou..
1) Hou dan op met zeuren. Probeer het evt. normaal te bespreken.. maar zeuren heeft duidelijk geen zin.
2) Er is vast een reden waarom je begeleid woont, misschien is het beter voor je of voor de rust thuis en zien je ouders dat beter in dan jij.
Oud 13-03-2005, 20:22
Freestyler*
Freestyler* is offline
oh bedankt voor de samenvatting grl

maat ts, je bent 21
waarom woon je dan niet gewoon op je zelf?
waarom zit je bij begeleid wonen
en waarom willen je ouders je niet fulltime thuid hebben.

Bovendien is het toch niet zo erg om op die leeftijd niet meer fulltime bij paps en mams te wonen?
Oud 13-03-2005, 23:01
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Helaas is dit iets waar je mee moet leren leven. Je ouders hebben kennelijk geen zin om de rest van hun leven elke dag voor een hulpbehoevend kind te zorgen. Ze hebben hier als het goed is al 21 jaar over nagedacht en je krijgt ze dus niet op andere gedachten. Bekijk het zo, waarom zou jij bij je ouders willen wonen als zij jou niet in huis willen? Dan kan je beter zorgen dat je het bij begeleid wonen naar je zin krijgt en uiteindelijk daar alle dagen van de week wil wonen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 10:47
farai
farai is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 13-03-2005 @ 21:22 :

maat ts, je bent 21
waarom woon je dan niet gewoon op je zelf?

Bovendien is het toch niet zo erg om op die leeftijd niet meer fulltime bij paps en mams te wonen?
Volgens mij is ze nog niet volwassen genoeg om zelfstandig te wonen. Ik kan het mis hebben natuurlijk. Maar volgens mij is het niet zo vanzelfsprekend als het lijkt om op je 21ste "al" zo volwassen te zijn om op eigen benen te staan.
Reageren

Regels voor berichten