Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 09:39
Verwijderd
Ik heb al een hele tijd bij vlage krampen in mijn been. Dit is dus niet constant aanwezig (zeg 1/2 keer per maand ofzo), maar als het er eenmaal is dan heb ik daar wel 1/2 dagen last van.
Het is een hele zeurende pijn, waar ik eigenlijk niks tegen kan doen. Ik kan op dat moment wel gewoon alles met mijn been hoor, geen krachtverlies ofzo.
Mijn moeder zegt altijd dat zij dat ook had, en dat dat te maken heeft met het slikken van de pil.

Van het weekend had ik deze krampen ineens in mijn arm, vandaag weer in mijn been.
Het is vooral irritant, het zou niet echt iets zijn waar ik snel mee naar de huisarts zou gaan, maar toch vraag ik me een beetje af wat het kan zijn, of meer mensen hier last van hebben, en of het door de pil slikken kan komen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 12:43
Konijn
Konijn is offline
Krampen in je been kan ook te maken hebben met een magnesium-tekort.
Die zijn gewoon homeopatisch bij de drogist verkrijgbaar, en in principe werken ze erg snel. Misschien ook een idee om dat te proberen..
Oud 16-03-2005, 15:21
Roos
Roos is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-03-2005 @ 13:43 :
Krampen in je been kan ook te maken hebben met een magnesium-tekort.
Die zijn gewoon homeopatisch bij de drogist verkrijgbaar, en in principe werken ze erg snel. Misschien ook een idee om dat te proberen..
Het kan ook met 10.000 andere dingen te maken hebben. Ga je dan alle pillen op de markt uitproberen? Nee dus.
Je kunt beter op zoek gaan naar de oorzaak i.p.v. zomaar een pil te nemen, toch?
Oud 16-03-2005, 16:06
Auntie M
Auntie M is offline
Dat is inderdaad het vervelende van kramp, het kan 1001 oorzaken hebben. Drink je genoeg, is de doorbloeding goed, heb je een magnesium-tekort, heb je je spieren erg ingespannen etc.

Ik heb bij tijd en wijle 's nachts last van kramp in mijn hamstrings, ik heb nog steeds niet echt een verklaarbare reden daarvoor.
Oud 16-03-2005, 16:58
Konijn
Konijn is offline
Ok, het kan 100 oorzaken hebben, maar zolang er geen verklaring is als veel gesport hebben of wat dan ook, is magnesiumtekort een oorzaak die erg vaak voorkomt, en het is simpel uit te testen of dat het is en daarmee dan ook te verhelpen.
Handig voor de ts, die niet meteen naar de dokter wil rennen.
Bovendien heeft mijn dokter me zelfs geadviseerd om eerst magnesium te gaan proberen..
Oud 16-03-2005, 17:02
Verwijderd
Bedankt voor de antwoorden.

Ik weet natuurlijk niet of ik magnesium tekort heb, volgens mij eet ik wel gezond, maar niks is uitgesloten.

Of mijn doorbloeding goed is weet ik niet, omdat ik vaak erg koude handen en voeten heb. Maar ja weet niet of die krampen daar dan ook mee te maken kunnen hebben.

Mijn zus heeft eens tegen mij gezegd dat het slim is om visolie te slikken ivm die doorbloeding, al weet ik niet of dit waar is. Wel is het zo dat ik vis vies vind, en dit daarom nooit eet.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 18:25
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-03-2005 @ 17:58 :
Ok, het kan 100 oorzaken hebben, maar zolang er geen verklaring is als veel gesport hebben of wat dan ook, is magnesiumtekort een oorzaak die erg vaak voorkomt, en het is simpel uit te testen of dat het is en daarmee dan ook te verhelpen.
Handig voor de ts, die niet meteen naar de dokter wil rennen.
Bovendien heeft mijn dokter me zelfs geadviseerd om eerst magnesium te gaan proberen..
Ow maar ik heb er niets tegen hoor om extra magnesium te slikken, tis wat betreft hetzelfde als bijv. een vitaminesupplement nemen. Ik wilde alleen maar aangeven dat het verrotte moeilijk is om uit te vinden wat de oorzaak van de kramp zou kunnen zijn en eigenlijk heb ik extra magnesium slikken nog niet geprobeerd dus das weer een optie.
Oud 16-03-2005, 18:28
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 16-03-2005 @ 18:02 :
Bedankt voor de antwoorden.

Ik weet natuurlijk niet of ik magnesium tekort heb, volgens mij eet ik wel gezond, maar niks is uitgesloten.

Of mijn doorbloeding goed is weet ik niet, omdat ik vaak erg koude handen en voeten heb. Maar ja weet niet of die krampen daar dan ook mee te maken kunnen hebben.

Mijn zus heeft eens tegen mij gezegd dat het slim is om visolie te slikken ivm die doorbloeding, al weet ik niet of dit waar is. Wel is het zo dat ik vis vies vind, en dit daarom nooit eet.
Koude handen en voeten duiden inderdaad vaak op een slechte doorbloeding.

Visolie kun je ook in pilvorm krijgen, dus dan hoef je niet perse vis te eten.
Oud 16-03-2005, 19:05
banjer85
banjer85 is offline
IK heb ook heel vaak krampen.
Het wordt steeds erger!!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 16-03-2005 @ 19:28 :
Koude handen en voeten duiden inderdaad vaak op een slechte doorbloeding.

Visolie kun je ook in pilvorm krijgen, dus dan hoef je niet perse vis te eten.
Nee dat snap ik.

Ik heb gister zalmolietableten gekocht, voor een goede doorbloeding, hopelijk werkt het.
Magnesium zag ik trouwens zo snel niet staan, maar ja als dit werkt
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:12
elledc
elledc is offline
Ik heb dit ook af en toe, aan de polshoogte en bovenaan de benen. Dit heet "groeipijn", ook aan 21-22 jaar kan je daar nog last van hebben. Bij mij duurt het ook slechts enkele uren/dagen en heel af en toe komt 't terug. Tjah daar kan je dus niks aan doen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:34
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 18-03-2005 @ 11:12 :
Ik heb dit ook af en toe, aan de polshoogte en bovenaan de benen. Dit heet "groeipijn", ook aan 21-22 jaar kan je daar nog last van hebben. Bij mij duurt het ook slechts enkele uren/dagen en heel af en toe komt 't terug. Tjah daar kan je dus niks aan doen.
Hm groeipijn voelt toch ff een tikkie anders aan dan kramp.
Oud 18-03-2005, 11:10
jet
jet is offline
ik heb een keer gehoord (van een arts hoor, niet zomaar iemand ) dat het zou helpen boulion te drinken.. iets met kalium/natrium te kort? Degene die in boulion zit dus..

nouja je zou het altijd kunnen proberen

Regels voor berichten