Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2005, 00:27
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Normaal post ik niet op dit forum, maar heb zonet wat meegemaakt waarover ik absoluut wat meningen wil horen. Verhaal heeft hoog verzingehalte misschien dus ik begrijp het als er mensen zijn die het niet geloven, maar ik verzeker je dat het net echt zo gegaan is.

Ik kwam net terug van een oude vriend waar ik nog eens op bezoek ben geweest. Ik ben met de fiets geweest en door wegenwerken moest ik een eind om, waar ik normaal nooit of zelden langsga.
In de loop van de avond heeft zich hier in t dorp een dikke pak mist opgebouwd en het is erg koud.

Toen ik net terugkwam, weer via die omweg, vielen alle 4 de straatlampen een voor een uit toen ik er vlak voor fietste. Bij de derde lamp werd het fietsen plots zo moeilijk, dat ik bijna niet meer vooruit kwam en toch op mijn hardste duwde. Ik ben zo bang dat ik niet weet wat ik moest doen. Het was en is nu nog windstil, dus dat is het niet?

Misschien nog het meest freaky van alles is dat op het begin van die straat plots mijn dynamo van polariteit verandere ofzo en mijn licht in intervallen liet schijnen. Kort daarna viel de eerste straatlamp uit.

Op het einde van die straat kon ik weer (keihard) verderfietsen en iets daarna sloeg mijn dynamo weer om. De moeilijkheid van het fietsen stond los van de dynamo, want ik fietse eerst een stukje door die weg waarbij de dynamo al raar deed en waarbij ik geen verschil merkte.

Wat the hell?
Advertentie
Oud 09-07-2005, 00:33
Math1985
Math1985 is offline
Niet te moeilijk zoeken. Misschien zat je dynamo niet goed tegen het wiel aan.
Oud 09-07-2005, 00:33
JCG
JCG is offline
Het kan zijn dat je band nat werd door de mist en daarom had je dynamo geen grip meer op je band. Maar op sommige stukken van je band wel. Maar bij die derde lantaarn was niet toevallig een heuvel? Waardoor het opeens moeilijker werd om door te fietsen?

Ik zit nu ook maar te gokken
Oud 09-07-2005, 00:41
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Citaat:
Math1985 schreef op 09-07-2005 @ 01:33 :
Niet te moeilijk zoeken. Misschien zat je dynamo niet goed tegen het wiel aan.
Nee want dat moeilijk fietsen was maar een fractie van de tijd in welke de dynamo zich bekeerd had. En die lichten die een voor een met mij uitvielen?

Maar misschien zoek ik het te ver jah
Ik was gewoon nogal bang

morgen ga ik met de auto...
Oud 09-07-2005, 00:42
*oma*
*oma* is offline
Hmmm... lijkt me doodeng! Heb er verder geen verklaring voor ofzo.
Oud 09-07-2005, 00:42
TheEscapeEP
TheEscapeEP is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-07-2005 @ 01:33 :
Het kan zijn dat je band nat werd door de mist en daarom had je dynamo geen grip meer op je band. Maar op sommige stukken van je band wel. Maar bij die derde lantaarn was niet toevallig een heuvel? Waardoor het opeens moeilijker werd om door te fietsen?

Ik zit nu ook maar te gokken
Nee geen heuvels daaro...
Oud 09-07-2005, 19:23
Math1985
Math1985 is offline
Citaat:
TheEscapeEP schreef op 09-07-2005 @ 01:41 :
Nee want dat moeilijk fietsen was maar een fractie van de tijd in welke de dynamo zich bekeerd had.
Misschien zoiets: toen je moeilijk fieste en geen licht had drukte de dynamo helemaal tegen het wiel aan. Toen je weer makkelijker kon fietsen maar geen licht had zat de dynamo er weer iets minder tegenaan, maar nog niet op de goede plek, zodat je geen licht had.
Oud 10-07-2005, 07:33
lady of the dark
lady of the dark is offline
"Je dynamo zat vast niet goed" Poeh, als dat zo was had je dat zelf wel gezien. Mijn ex vriendje heeft zoiets ook eens mee gemaakt, hij reed met zijn auto langs een stuk of vier lantaarnpalen en die vielen één voor één uit. Ik heb niet echt een verklaring, het enige wat ik kan bedenken is dat je een erg sterke energie hebt. Of iets met een magnetische storm (??????) of zo iets.
Oud 10-07-2005, 13:02
*oma*
*oma* is offline
Misschien was het ook wel toeval.
Oud 10-07-2005, 13:03
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
het zou natuurlijk wel toeval kunnen zijn, maar ja dan kan alles wel toeval zijn..

het kan inderdaad ook zijn dat je een bepaalde energie bij je had en dat daardoor de lampen uit gingen.
Oud 10-07-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 10-07-2005 @ 08:33 :
het enige wat ik kan bedenken is dat je een erg sterke energie hebt.
Oud 10-07-2005, 19:29
Verwijderd
We kunnen wel nadenken over het verleden, laten we vooral blij zijn dat de dynamo zich heeft bekeerd
Oud 11-07-2005, 16:55
PatoLoco
PatoLoco is offline
Heb al vaker van zo'n dingen gehoord. Ik had vroeger een goeie website erover maar 'k heb hem niet meer...
Mss is op google zoeken ofzow
Oud 11-07-2005, 17:58
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
PatoLoco schreef op 11-07-2005 @ 17:55 :
Heb al vaker van zo'n dingen gehoord. Ik had vroeger een goeie website erover maar 'k heb hem niet meer...
Mss is op google zoeken ofzow

weet je nog wel wat voor een verklaring ervoor is gegeven?
Oud 12-07-2005, 11:34
sushilove
sushilove is offline
freaky as hell
Oud 12-07-2005, 11:34
PatoLoco
PatoLoco is offline
Nope, is al 'n jaar of 2 geleden dat ik er iets over gelezen had... 'K weet er dus zo goed als niets meer van
Oud 12-07-2005, 22:18
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Kan natuurlijk ook heel goed van binnen gekomen zijn hè. Je verbeelding kan rare dingen doen
Oud 13-07-2005, 00:57
AngelLena
AngelLena is offline
Luchtdruk verandert wat in mist. Was de mist heviger in die straat dan in de volgende straat? Zou kunnen dat de luchtdruk wat tegenwerkte, dynamo kan idd aan vocht liggen, straatlantaarns doen wel vaker raar met mist (komt ook soms vocht bij de lamp aan de binnenkant, kunnen ze niet zo goed over). Andere rationele verklaringen heb ik niet.
Oud 13-07-2005, 14:54
lady of the dark
Citaat:
AngelLena schreef op 13-07-2005 @ 01:57 :
Luchtdruk verandert wat in mist. Was de mist heviger in die straat dan in de volgende straat? Zou kunnen dat de luchtdruk wat tegenwerkte, dynamo kan idd aan vocht liggen, straatlantaarns doen wel vaker raar met mist (komt ook soms vocht bij de lamp aan de binnenkant, kunnen ze niet zo goed over). Andere rationele verklaringen heb ik niet.
best wel een goeie verklaring, maar het blijft freaky dat precies toen TheEscapeEP langsfietste die lampen uitgingen.
Oud 13-07-2005, 14:57
lady of the dark
ineens moet ik sterk denken aan een film over aliens die ik een keer zag. Ik heb er zelf alleen maar heel weinig verstand van. Iemand anders hier?

Regels voor berichten