Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 14:15
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Hallo,
Ik heb volgende week zaterdag auditie, maar ik moet gaan zingen.
Maar ik kan niet zingen. heeft misschien iemand tips voor mij dat het lijkt dat ik tog een beetje kan zingen?
En weet iemand misschien een beetje makkelijk liedje wat ik kan gaan zingen?
Ik moet het liedje a capella zingen

-Wendy-
Oud 06-04-2005, 15:02
filia dei
filia dei is offline
gewoon olifantje in het bos? of een wat onbekender kinderliedje.

Is het trouwens een zang auditie? of een toneel/theater/dans auditie waarvan zang een onderdeel is?

In het eerste geval zou ik geen kinderliedje doen, in het tweede geval is een kinderliedje gewoon het makkelijkst omdat je geen artiest ga na doen dan of je stem gaat forceren.
Oud 06-04-2005, 15:40
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Citaat:
filia dei schreef op 06-04-2005 @ 16:02 :
gewoon olifantje in het bos? of een wat onbekender kinderliedje.

Is het trouwens een zang auditie? of een toneel/theater/dans auditie waarvan zang een onderdeel is?

In het eerste geval zou ik geen kinderliedje doen, in het tweede geval is een kinderliedje gewoon het makkelijkst omdat je geen artiest ga na doen dan of je stem gaat forceren.
Een toneel/theater/dans auditie.
Nee ik was ook niet verplan om een kinderliedje te doen.
Oud 06-04-2005, 17:26
filia dei
filia dei is offline
Waarom niet? Volgens mij zingen alleen écht goeie zangers op een auditie anouk of iets anders van mtv/tmf de rest doet gewoon een kinderliedje, of een kerstliedje, of een sinterklaasliedje, of een liedje uit de musical/theatervoorstelling waar ze nu in spelen.

Bij de meeste theater/dans/toneel auditie's boeit het niet zo of je onwijs schitterend mooi kan zingen, willen ze alleen maar horen of je een goede stem hebt en hem niet forceert en verdraait enzo.

Bij audities van musicals boeit het wel natuurlijk maar dan kies je altijd een liedje uit die musical waar je auditie voor doet (als je dat al niet opgestuurd hebt gekregen)
Oud 06-04-2005, 17:31
gekkie:D
gekkie:D is offline
Zorg in iedergeval voor een enthousiaste goede presentatie. Laat zien dat je het leuk vind om te doen! Maar je moet natuurlijk geen dramatisch huil-liedje met een big smile op je gezicht gaan zingen
Oud 06-04-2005, 17:51
Verwijderd
Waar ga je auditie doen dan?
Musical, dan kun je het wel vergeten natuurlijk
Verder is een kinderliedje inderdaad hartstikke goed hoor.
Het gaat erom dát je zingt, dat je je stem niet teveel verdraait tijdens het zingen en dat je wel iets van muzikaliteit hebt.

En daarnaast, 'niet kunnen zingen', dat geloof ik niet.
In principe kan iedereen zingen, het klinkt alleen niet altijd even mooi.
Oud 06-04-2005, 17:53
stado
stado is offline
ik zou geen kinderliedje gaan zingen hoor, eerder iets uit een musical ofzo.
Oud 06-04-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
stado schreef op 06-04-2005 @ 18:53 :
ik zou geen kinderliedje gaan zingen hoor, eerder iets uit een musical ofzo.
Ik wel.
Vorig jaar in maastricht ook gedaan.
Dat doet bijna iedereen joh.
Oud 07-04-2005, 12:40
gekkie:D
gekkie:D is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-04-2005 @ 18:51 :

Haha... wacht maar tot je mij een keer hoort!
Oud 07-04-2005, 13:32
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-04-2005 @ 19:15 :
Ik wel.
Vorig jaar in maastricht ook gedaan.
Dat doet bijna iedereen joh.
Ik zou dan eerder voor een Disneynummer gaan, een kinderliedje vind ik eerlijk gezegd wel erg schamel...
Oud 07-04-2005, 13:35
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 06-04-2005 @ 18:51 :
Waar ga je auditie doen dan?
Musical, dan kun je het wel vergeten natuurlijk
Verder is een kinderliedje inderdaad hartstikke goed hoor.
Het gaat erom dát je zingt, dat je je stem niet teveel verdraait tijdens het zingen en dat je wel iets van muzikaliteit hebt.

Ik doe het gewoon bij me toneelclub maar om volgend jaar naar een anderen groep te kunnen moet je auditie doen dus...
Maar mij lijkt me als je een kinderliedje doet dat je uit gelachen wordt.
Oud 07-04-2005, 14:59
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Ik weet wat ik ga zingen.
Marco borsato- dromen zijn bedrog.
Heeft iemand nog tips hoe ik het beste kan zingen?
Want ik heb als ik het begin zing ben ik wel zuiver maar even later niet meer.
Oud 07-04-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 07-04-2005 @ 15:59 :
ik zou dat nr niet zingen eigenlijk
Oud 07-04-2005, 16:57
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 07-04-2005 @ 17:51 :
ik zou dat nr niet zingen eigenlijk
Hoe zo niet ??
Oud 07-04-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 07-04-2005 @ 14:35 :
Ik doe het gewoon bij me toneelclub maar om volgend jaar naar een anderen groep te kunnen moet je auditie doen dus...
Maar mij lijkt me als je een kinderliedje doet dat je uit gelachen wordt.
Ooooooh ok.
Nee, dan moet je geen kinderliedje doen nee
De kans is dan inderdaad groot dat je uitgelachen wordt.

Maar dus... uitgelachen word je echt niet op de toneelschool wanneer je bij stemtest een liedje moet zingen en een kinderliedje doet hoor. Dat is gewoon iets heel anders. Het gaat dan echt 0,0 om het liedje. Je moet daar júist niet proberen een musicallied te zingen of een nummer van je favoriete band ofzo. Zeker niet als het niet klinkt
Oud 07-04-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 07-04-2005 @ 15:59 :
Probeer niet té zenuwachtig te zijn.
Probeer niet teveel op Marco Borsato te lijken
Oud 08-04-2005, 08:04
Princess Elenor
Princess Elenor is offline
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 06-04-2005 @ 15:15 :
Hallo,
Ik heb volgende week zaterdag auditie, maar ik moet gaan zingen.
Maar ik kan niet zingen. heeft misschien iemand tips voor mij dat het lijkt dat ik tog een beetje kan zingen?
En weet iemand misschien een beetje makkelijk liedje wat ik kan gaan zingen?
Ik moet het liedje a capella zingen

-Wendy-
Hey meissie,
ales je echt niet kan zingen probeer het dan ook niet! je kan een gemaakte stem opzetten maar bij een auditie heeft dat niet veel zin, en wordt je alleen maar afgekraakt en voor schut gezet!!!!
Ik ben een meisje dat zingt al vanaf de 4e jaar, ik zit op toneel en acter al me hele leven! ik weet hoe het gaat bij een auditie omdat ik vaak wordt bijgevraagd om mijn mening!
zeg het af!!!! je heb geen andere keus anders sta je voorschut en dat is niet de bedoeling toch?

groetjes Charmilla
Hetwieg101@hotmail.com
Oud 08-04-2005, 14:52
Verwijderd
Als je toch gaat zingen, oefen de melodie dan tenminste achter de piano. Dan raak je tenminste de goede noten.
Oud 08-04-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Princess Elenor schreef op 08-04-2005 @ 09:04 :
Hey meissie,
ales je echt niet kan zingen probeer het dan ook niet! je kan een gemaakte stem opzetten maar bij een auditie heeft dat niet veel zin, en wordt je alleen maar afgekraakt en voor schut gezet!!!!
Ik ben een meisje dat zingt al vanaf de 4e jaar, ik zit op toneel en acter al me hele leven! ik weet hoe het gaat bij een auditie omdat ik vaak wordt bijgevraagd om mijn mening!
zeg het af!!!! je heb geen andere keus anders sta je voorschut en dat is niet de bedoeling toch?

groetjes Charmilla
Hetwieg101@hotmail.com
Wat een onzin.

Citaat:
Snees schreef op 08-04-2005 @ 15:52 :
Als je toch gaat zingen, oefen de melodie dan tenminste achter de piano. Dan raak je tenminste de goede noten.
Dát wel, ja.
Oud 09-04-2005, 08:24
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
Hey meissie,

groetjes Charmilla
Hetwieg101@hotmail.com
Haha en jij bent zeker haar rivale?
Oud 09-04-2005, 18:09
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Hey meissie,

groetjes Charmilla
Hetwieg101@hotmail.com
is dat nou echt nodig..
Oud 09-04-2005, 18:12
Verwijderd
... en dan dacht ze ook nog 'gezellig' met haar te kunnen gaan chatten ofzo...
Oud 09-04-2005, 18:59
Endomychus
Endomychus is offline
pfff, gek wijf zeg! hoe kun je nou voor sgut staan bij een toneelclub.
Oud 09-04-2005, 19:15
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 09-04-2005 @ 19:12 :
... en dan dacht ze ook nog 'gezellig' met haar te kunnen gaan chatten ofzo...
hihihi
Oud 09-04-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Hey meissie,

groetjes Charmilla
Hetwieg101@hotmail.com
bij een auditie ( die fatsoenlijk in elkaar zit ) wordt niemand afgekraakt en voor schut gezet, dus als dat bij jou wel gebeurt is het er maar een trieste bedoening.

Oehehehehehe jij zingt, en acteert al vanaf je 4e jaar, wel ik ben benieuwd naar dit nieuwe wereld sterretje...

En jouw mening belangrijk?? waarvoor precies?? Joop vd Ende musicals???? De theaterschool in amsterdam ( om er maar een te noemen) ???????

arrogant ben je wel, en als je kunsten even groot zijn als je artrogantie is er hoop, maar in de regel is dat bij niemand zo, dus voorzie ik een hele trieste toekomst voor je
Advertentie
Oud 09-04-2005, 19:17
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-04-2005 @ 20:16 :
bij een auditie ( die fatsoenlijk in elkaar zit ) wordt niemand afgekraakt en voor schut gezet, dus als dat bij jou wel gebeurt is het er maar een trieste bedoening.

Oehehehehehe jij zingt, en acteert al vanaf je 4e jaar, wel ik ben benieuwd naar dit nieuwe wereld sterretje...

En jouw mening belangrijk?? waarvoor precies?? Joop vd Ende musicals???? De theaterschool in amsterdam ( om er maar een te noemen) ???????

arrogant ben je wel, en als je kunsten even groot zijn als je artrogantie is er hoop, maar in de regel is dat bij niemand zo, dus voorzie ik een hele trieste toekomst voor je

(bij de audities waar zíj ook haar mening mag geven, worden mensen afgekraakt. zegt toch ook wel iets over haar, denk je niet)
Oud 09-04-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 09-04-2005 @ 20:17 :

(bij de audities waar zíj ook haar mening mag geven, worden mensen afgekraakt. zegt toch ook wel iets over haar, denk je niet)

ach joh het is weer zo iemand die het hoog in de bol heeft, maar alleen al door de mentaliteit snel uitgekotst zal worden, en hoe eerder hoe beter, dan leert ze ervan, en het zal beter zijn voor de sfeer
Oud 10-04-2005, 07:51
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 09-04-2005 @ 20:23 :
ach joh het is weer zo iemand die het hoog in de bol heeft, maar alleen al door de mentaliteit snel uitgekotst zal worden, en hoe eerder hoe beter, dan leert ze ervan, en het zal beter zijn voor de sfeer
Precies... maar ik vind het toch best apart dat ze zo schaamteloos op die manier schrijft...
Oud 10-04-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Anadyomenè schreef op 10-04-2005 @ 08:51 :
Precies... maar ik vind het toch best apart dat ze zo schaamteloos op die manier schrijft...
eerder geestig, kan ik nog eens lachen....

uitlachen, wel te verstaan
Oud 13-04-2005, 12:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Er zijn wél mensen die bij een auditie afgekraakt worden. Als jij denkt dat je talent hebt en er met een auditie niks van bakt, dan kunnen ze nog wel eens bot uit de hoek komen. Op mijn oude dansacademie in ieder geval wel. En soms ook wel begrijpelijk, want sommige mensen hebben écht een bord voor hun kop.

En ja... Als jij niet kan zingen is de kans klein dat je aangenomen wordt. Waarom heb je niet een paar privé zanglessen genomen? Die kunnen nogal essentieel zijn. Én ongelofelijk veel helpen. In ieder geval een goede tip voor de volgende keer. Want als je het echt niet kunt, kun je het hiermee misschien wel leren.

En een kinderliedje is niet erg. Voor een musicalopleiding kan je alleen wel beter een musicalnummer nemen.

Bij welke school ga je auditie doen?
Oud 13-04-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2005 @ 13:06 :
Er zijn wél mensen die bij een auditie afgekraakt worden. Als jij denkt dat je talent hebt en er met een auditie niks van bakt, dan kunnen ze nog wel eens bot uit de hoek komen. Op mijn oude dansacademie in ieder geval wel. En soms ook wel begrijpelijk, want sommige mensen hebben écht een bord voor hun kop.

En ja... Als jij niet kan zingen is de kans klein dat je aangenomen wordt. Waarom heb je niet een paar privé zanglessen genomen? Die kunnen nogal essentieel zijn. Én ongelofelijk veel helpen. In ieder geval een goede tip voor de volgende keer. Want als je het echt niet kunt, kun je het hiermee misschien wel leren.

En een kinderliedje is niet erg. Voor een musicalopleiding kan je alleen wel beter een musicalnummer nemen.

Bij welke school ga je auditie doen?
Maar dansacademie is natuurlijk ook wel echt een ander wereldje, net als toneelscholen en musicalopleidingen. (Daar vind ik het ook niet nodig, maar ok.. het gebeurt)
Hier gaat het over een toneelclub, ik neem aan gewoon amateurtheater. Ik zou het iig persoonlijk belachelijk vinden als iemand daar op z'n zang afgekraakt wordt.
Oud 13-04-2005, 13:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 13-04-2005 @ 13:14 :
Maar dansacademie is natuurlijk ook wel echt een ander wereldje, net als toneelscholen en musicalopleidingen. (Daar vind ik het ook niet nodig, maar ok.. het gebeurt)
Hier gaat het over een toneelclub, ik neem aan gewoon amateurtheater. Ik zou het iig persoonlijk belachelijk vinden als iemand daar op z'n zang afgekraakt wordt.
Ow ja, daar heb ik overheen gelezen Maar inderdaad, dan zal t wel niet zo snel gebeuren... Helemaal niet neem ik aan.
Oud 13-04-2005, 13:19
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Nee ik denk ook niet egt, dat ze me gaan uit lachen.
Maar ik ga het gewoon proberen met marco borsato met dromen zijn bedrog.
Oud 13-04-2005, 13:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 13-04-2005 @ 14:19 :
Nee ik denk ook niet egt, dat ze me gaan uit lachen.
Maar ik ga het gewoon proberen met marco borsato met dromen zijn bedrog.
Zorg wel dat je niet gaat schreeuwen...
Oud 13-04-2005, 15:05
wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-04-2005 @ 14:30 :
Zorg wel dat je niet gaat schreeuwen...
hihi ok..

Regels voor berichten