Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 09:16
Maradinus
Maradinus is offline
Naar aanleiding van deze post heb nog steeds mijn bios niet geinstallerd.
Dus ik las ergens dat je ook een bios kan flashen (ofzo) wie heeft er ervaring mee??

En wie kan mij helpen en wat zijn de risco's die setup op de msi site werkt niet zelfs de nieuwste niet.

moederbord: msi K8T neo 2

mgv, maradinus(@hotmail.com is msn)
Oud 17-03-2005, 10:46
Verwijderd
Ik heb er ervaring mee.

Hotflashen is tof.

Ik kan het je alleen niet aanraden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:00
dafelix
dafelix is offline
BIOS flashen is alleen aan te raden als het echt moet, bijvoorbeeld bij hardware die anders niet ondersteund word

het risico is heel simpel, als er tijdens het flashen iets fout gaat (stroom valt eraf oid), kun je je BIOS verneuken. Nou zijn er BIOSen die je weer kan resetten naar oorspronkelijke staat (mijn mobo kan dat bijvoorbeeld), maar ik kan niet zeggen of jou moederboard dat ondersteund

Flashen ging bij mij als volgt:

Download de nieuwe BIOS (.BIN bestand), pleur op een diskette. Reboot, tijdens het BIOS scherm op een knop rossen (ALT+F2 in mijn geval), vervolgens opgeven waar je nieuwe BIOS file staat, backup maken en hij gaat vanzelf bezig met het herschrijven.

Ik kan ook via Windows mijn BIOS flashen, maar wat daar het voordeel van is weet ik niet
Oud 17-03-2005, 11:01
freyk
freyk is offline
Citaat:
Ulfheðin schreef op 17-03-2005 @ 11:46 :
Ik kan het je alleen niet aanraden.
Ik raad flashen ook niet aan.

Maar een punt om informatie te zoeken is op de msi K8T neo 2 pagina van msi.
Oud 17-03-2005, 11:16
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-03-2005 @ 12:00 :
Ik kan ook via Windows mijn BIOS flashen, maar wat daar het voordeel van is weet ik niet
Grootste voordeel is dat je nog iets kan doen als het flashen mislukt; als je dat vanuit DOS doet dan kun je het verder wel vergeten mdat je je computer niet meer op kan starten.

Verder zou je ook nog kunnen zeggen dat Windows een stukje stabieler is dan DOS, maar niet iedereen zal het daar mee eens zijn Ik heb al heel vaak mijn BIOS geflasht vanuit Windows, met Asus LiveUpdate; heeft altijd perfect gewerkt, maar aan de andere kant hoor ik ook verhalen van mensen waarbij het mis is gegaan. Flashen moet je idd gewoon alleen doen als het echt noodzakelijk is (bijv. er wordt een specifiek probleem opgelost waar jij last van hebt, ondersteuning voor nieuwe CPU's, dat soort zaken). Verder moet je er gewoon met je handjes vanaf blijven.

Laatst gewijzigd op 17-03-2005 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 17-03-2005 @ 12:16 :
Grootste voordeel is dat je nog iets kan doen als het flashen mislukt; als je dat vanuit DOS doet dan kun je het verder wel vergeten mdat je je computer niet meer op kan starten.

Verder zou je ook nog kunnen zeggen dat Windows een stukje stabieler is dan DOS, maar niet iedereen zal het daar mee eens zijn
Niet helemaal waar. Als je gaat hotflashen in DOS heb je altijd nog de mogelijkheid de goeie BIOS-chip er weer in te proppen en het ding normaal te booten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 14:29
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
freyk schreef op 17-03-2005 @ 12:01 :
Ik raad flashen ook niet aan.

Maar een punt om informatie te zoeken is op de msi K8T neo 2 pagina van msi.
Citaat:
Maradinus schreef op 28-11-2004 @ 00:48 :
Ik kan mijn BIOS niet installeren van de computer opdat ik den een bsod (Blue Screen Of Dead) Met een fout aangegeven:

Er is een probleem gevonden . Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: ftsata2.sys

DRIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATIONS

(nog een heleboel tekst; neem contact op met die en die etc.)

Ik heb ook een bios setup van Internet afgehaald die gaf de zelfde fout aan.

Diskette

G72-579R010
PSATA RAID Driver
For PCD20579 Chip

wat kan ik doen om de bios te installeren

mvgr, Maradinus
Citaat:
Maradinus schreef op 17-03-2005 @ 10:16 :
Naar aanleiding van deze post heb nog steeds mijn bios niet geinstallerd.
Dus ik las ergens dat je ook een bios kan flashen (ofzo) wie heeft er ervaring mee??

En wie kan mij helpen en wat zijn de risco's die setup op de msi site werkt niet zelfs de nieuwste driver niet.

moederbord: msi K8T neo 2

mgv, maradinus(@hotmail.com is msn)
Reageren

Regels voor berichten