Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 19:54
Endomychus
Endomychus is offline
voor nederlands moet ik een beschouwing, betoog of uiteenzetting schrijven over de prijsverhoginen van de NS.
Als argumenten voor de prijsstijging heb ik: ze kunnen zo betere service verlenen, er is meer geld voor personeel, veiligheid.
Argumenten tegen : het is te duur voor de consument, men kan het openbaar vervoer niet meer betalen.
Weten jullie nog meer argumenten voor en tegen?

Thanks..
Oud 16-03-2005, 20:03
Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 16-03-2005 @ 20:54 :
voor nederlands moet ik een beschouwing, betoog of uiteenzetting schrijven over de prijsverhoginen van de NS.
Als argumenten voor de prijsstijging heb ik: ze kunnen zo betere service verlenen, er is meer geld voor personeel, veiligheid.
Argumenten tegen : het is te duur voor de consument, men kan het openbaar vervoer niet meer betalen.
Weten jullie nog meer argumenten voor en tegen?

Thanks..
ze kunnen zo betere service verlenen, er is meer geld voor personeel, veiligheid.

Hoevaak is de prijs al wel niet gestegen? Als dit altijd word gedaan voor de service en veiligheid, was volgens mij de NS nr 1 geweest qua klantvriendelijkheid

Nadeel: Mensen gaan niet meer met de trein, en zullen kiezen voor andere openbaarvervoersmiddelen, zoals de bus etc. Deze vervuilen het milieu, wat de trein niet zozeer doet.
Oud 16-03-2005, 20:23
T_ID
T_ID is offline
tegenargument: er is te weinig serviceverlening om prijsverhogingen te rechtvaardigen.

voorarg: de NS is een private onderneming die zelf hun prijzen mogen stellen
weerlegging bovenstaand voor: openbaar vervoer is een cruciaal iets dat ten alle tijden gewaarborgd moet worden, de dienstverlening is essentieel voor de samenleving.
Oud 16-03-2005, 20:49
Verwijderd
Is er momenteel wel sprake van een ernstig probleem met betrekking tot het personeel en de veiligheid dat met wat extra liquide middelen zou kunnen worden opgelost? Volgens mij niet. Bovendien lijkt nóg een prijsverhoging t.b.v. bijv. extra personeel me niet reëel, zo'n prijsverhoging zou niet geloofwaardig tegenover de consument en de regering noch uitvoerbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-03-2005 @ 21:23 :
tegenargument: er is te weinig serviceverlening om prijsverhogingen te rechtvaardigen.

voorarg: de NS is een private onderneming die zelf hun prijzen mogen stellen
weerlegging bovenstaand voor: openbaar vervoer is een cruciaal iets dat ten alle tijden gewaarborgd moet worden, de dienstverlening is essentieel voor de samenleving.
Tegenargument: De NS moet zich aan bepaalde regels van de overheid houden aangaande prijsverhogingen, bovendien zijn er noodzakelijker investeringen wat ons treinvervoer betreft. Daarnaast komt de aanwezigheid van de voor de samenleving essentiële dienstverlening van de NS zonder prijsverhogingen niet werkelijk in gevaar.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 00:05
MH
MH is offline
Inflatiecorrecties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten