Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 13:55
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hoi,

Oeh ik ben echt vet kwaad nu ik dit typ maar ik moet het gewoon van me aftypen en wellicht herkennen mensen dit en kunnen ze tips geven...

Ik heb al lange tijd een goede vriendin, je zou zelfs kunnen zeggen mij hartsvriendin. We kunnen altijd bij elkaar terrecht en deden allerlei leuke dingen met elkaar. Zij was jaren lang verliefd op mij maar dit heeft ze altijd verzwegen, of nou ja...ik ging er niet op in! Waarom niet? Omdat ik nogal met mezelf in de knoop lag met mijn geaardheid etc, en uiteindelijk voor de jongens ging. (ben wel bi). In ieder geval, dat doet er nu niet toe.

Toen ze eenmaal van mij hoorde van mn geaardheid was ze geschokt en kwam ze met haar verliefdheid aanzetten etc etc. Aangezien ik op dat moment een relatie kreeg met een jongen storte zij zich op andere jongens wat ik verder prima vind.

In de tussentijd bleven we gewoon aan elkaar hangen. Kwamen we gewoon veel bij elkaar, praten we over van alles, en kusten we elkaar gewoon nog. Onafscheidelijk van elkaar dus.

Uiteindelijk heeft ze sinds een half jaar een vriend. Ik en zij zijn echter nog steeds onafscheidelijk. Dit is iets wat die vriend gigantisch doorgekregen heeft, en hij doet er dan ook alles aan om haar en mij tegen elkaar op te zetten.

Die gast heeft me nog maar 1 x gezien, maar concludeerde daaruit dat ik smoorverliefd op haar zou zijn etc, en ik niet te vertrouwen ben. Ik lieg over het hebben van een vriendje en mijn geaardheid. Puur omdat ik zo dicht bij haar zou kunnen komen.

We mogen niet meer met elkaar uitgaan, puur omdat ik dan "mijn kans zou grijpen". Uitgaan mag alleen met hem erbij, maar dansen met haar mag ik niet (we dansen veel en non-stop) en dansen we nog wel...dan staat hij er naast of achterhaar vastgeklampt. Ik kan me daar ZO kwaad om maken!!!!!

Tevens probeerd hij haar ouders tegen mij op te zetten door allerlei dingen over mij te zeggen a la "hij is niet goed voor haar" etc etc. Haar ouders zijn hier beide gigantisch kwaad om maken hem dit ook steeds duidelijk! Toch mogen ze hem heel erg graag, immers hij is in hun ogen goed voor hun dochter, en hij maakt haar gelukkig! En die gedachte deel ik dan ook met haar ouders.

Binnenkort ga ik met haar naar Rotterdam. Alles is geregeld, maar haar vriend verbiedde het haar dit weekend. ik zou niet te vertrouwen zijn, zijn vriendin echter wel. Ik word er zo zat van en ook zij. Ze probeerd hem constant duidelijk te maken dat er absoluut nergens sprake van is en hij zich niet druk moet maken. Echter wel op een zachtaardige manier, omdat het gewoon een lief, zacht en kwetsbaar meisje is. Ze wil haar vriendje niet verliezen.

Ik heb met haar gepraat over het feit dat ik het gewoon niet meer trek. Ik ben dol op haar en wil haar niet kwijt. Ik heb haar gezegd dat ik echt onwijs gelukkig ben dat ze een jongen heeft gevonden die haar gelukkig en blij maakt, nadat ze een zware tijd achter de rug had met een jongen die vreemdging. Maar ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik er zat van ben CONSTANT voor van alles beschuldigd te worden door hem, terwijl er gewoon van niets sprake is in mijn en haar ogen en we constant toestemming moeten vragen.

Hij heeft enorm zijn eigen leven met vrienden en vriendinnen. Zij had het, maar beetje bij beetje zeggen ze allemaal "toedeloe" tegen haar. Ik heb ook steeds meer de neiging te kappen, maar ik wil haar absoluut niet kwijt en dat wil ze ook absoluut niet omdat ik haar beste vriend ben en ik haar vriend niet haar zin wil geven.

Ik stop nu wel effe met lullen, voor het een heel boekwerk wordt. Mijn vraag is of mensen dit herkennen, en hoe het bij hun verliep en wat ze deden en dergelijke!

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 14:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 14:15
Myuki
Myuki is offline
Ik herken het (gelukkig) niet

Maar zo lang die vriendin van jou zijn gedrag pikt zal hij er mee doorgaan. Het is aan haar om hem eens flink de waarheid te zeggen.
Oud 24-04-2005, 14:21
Verwijderd
Kan je niet met die vriend praten? hij is ten slotte het probleem...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 24-04-2005 @ 14:55 :
Binnenkort ga ik met haar naar Rotterdam. Alles is geregeld, maar haar vriend verbood het haar dit weekend. ik zou niet te vertrouwen zijn, zijn vriendin echter wel. Ik word er zo zat van en ook zij. Ze probeerd hem constant duidelijk te maken dat er absoluut nergens sprake van is en hij zich niet druk moet maken. Echter wel op een zachtaardige manier, omdat het gewoon een lief, zacht en kwetsbaar meisje is. Ze wil haar vriendje niet verliezen.

Ik heb met haar gepraat over het feit dat ik het gewoon niet meer trek. Ik ben dol op haar en wil haar niet kwijt. Ik heb haar gezegd dat ik echt onwijs gelukkig ben dat ze een jongen heeft gevonden die haar gelukkig en blij maakt, nadat ze een zware tijd achter de rug had met een jongen die vreemdging. Maar ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik er zat van ben CONSTANT voor van alles beschuldigd te worden door hem, terwijl er gewoon van niets sprake is in mijn en haar ogen en we constant toestemming moeten vragen.

Hij heeft enorm zijn eigen leven met vrienden en vriendinnen. Zij had het, maar beetje bij beetje zeggen ze allemaal "toedeloe" tegen haar. Ik heb ook steeds meer de neiging te kappen, maar ik wil haar absoluut niet kwijt en dat wil ze ook absoluut niet omdat ik haar beste vriend ben en ik haar vriend niet haar zin wil geven.
Zij accepteert van hem dat hij iets verbiedt? Hoe zou hij reageren als zij hem iets verbiedt? Misschien is ze een beetje te zachtaardig en lief en moet ze gewoon op haar strepen gaan staan als het gaat om haar leven, vrienden en bezigheden. Als ze geen ruimte voor zichzelf vrijmaakt, heeft ze straks alleen nog maar een bezitterige vriend.
Wat jij kan doen? Eigenlijk niet veel meer dan een goede vriend voor haar zijn, ook al betekent dat soms een beetje afstand nemen. Ze moet er zelf achter komen wat een ontzettende eikel het is. Zodra jij haar probeert te overtuigen wat voor eikel het is, zal ze in de verdediging schieten en dan ben jij degene die alles fout doet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 14:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik snap niet hoe die vriend haar gelukkig kan maken, als hij haar dingen 'verbiedt'. Fijne relatie heb je dan. En dat zij dat nog pikt ook! En hij probeert je vriendin en haar ouders tegen jou op te zetten. Dan vraag ik me af waarom dat meisje de relatie nog aanhoudt.

Ik zou 'm gewoon een keer op z'n bek slaan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 19:49
*$tylo*
*$tylo* is offline
Vertel je vriendin eens even flink wat je ervan denkt. Zet haar misschien voor een keuze? Zo van: je hebt schijt aan je vriend, ik ben geen bedreiging voor hem dus fuck hem, of laat maar helemaal zitten.
Of inderdaad eens met die vriend zelf gaan praten. Volgens mij is zijn probleem niet jou, maar zijn vriendin. Want blijkbaar vertrouwt hij haar niet als zij met jou is!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:08
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Alex schreef op 24-04-2005 @ 15:21 :
Kan je niet met die vriend praten? hij is ten slotte het probleem...
Daar heb je een punt. Ik heb nu echter al zo'n "hekel" aan die gozer dat ik niet eens met hem WIL praten.

Ik zit elke dinsdag bij haar, zodat we elkaar tenminste 1 x in de week op een vast punt zien ook al is het voor een paar minuten of een paar uur en dan zit ze altijd met haar vriendje te msnen voortijd en nog even als ik er ben om "hem heel veel aandacht te geven anders denkt hij dat ik hem niet leuk genoeg vind en word hij boos op mij en jou"

Ik spring wel gewoon naast haar en neem de boel even over en ga ik een gesprek met hem aan als ik de kans krijg. Ik heb nu niet echt de behoefte om hem face to face te spreken.

Citaat:
Jadis schreef op 24-04-2005 @ 15:25 :
Zij accepteert van hem dat hij iets verbiedt? Hoe zou hij reageren als zij hem iets verbiedt? Misschien is ze een beetje te zachtaardig en lief en moet ze gewoon op haar strepen gaan staan als het gaat om haar leven, vrienden en bezigheden. Als ze geen ruimte voor zichzelf vrijmaakt, heeft ze straks alleen nog maar een bezitterige vriend.
Wat jij kan doen? Eigenlijk niet veel meer dan een goede vriend voor haar zijn, ook al betekent dat soms een beetje afstand nemen. Ze moet er zelf achter komen wat een ontzettende eikel het is. Zodra jij haar probeert te overtuigen wat voor eikel het is, zal ze in de verdediging schieten en dan ben jij degene die alles fout doet.
Zij verbiedt hem ook wel eens dingen. Ik kan me nog herinneren dat ze bijvoorbeeld naar een theater gingen en hij niet met HAAR maar met de andere buurvrouw een gesprek aan ging, iemand die hij niet kende...dit was opvallend leuk in mijn maatje haar ogen...en ze wilde dan ook bij het gesprek betrokken worden inplaats van dat ze volledig genegeerd werd. Hij luisterde echter niet en ze ging dan ook snikkend vooruit staren. Later kregen ze "ruzie" hierover. En uiteindelijk kwam alles uiteindelijk goed met jankbuien en al van haar kant.

En dit soort dingentjes gebeuren wel vaker. Net als dit: die jongen is een gabber. In mijn ogen een beetje een nazi, misschien dat ie daarom zo'n hekel aan mij heeft (door mn geaardheid). In ieder geval...zijn vrienden gingen elkaar een paar weken terug kaalscheren. Mijn vriendin wilde dit absoluut NIET hebben. Uiteindelijk toen ze weer naar huis ging liet hij zn hoofd kaalscheren. En hier vertelde ze mij over toen en toen vond ze het opeens leuk staan en wel grappig...

Kortom: ze doet er alles aan om hem tevreden te stellen!

Net als rotterdam toen....ik zei...stel dat hij niet wil dat je mee gaat? "ja dat weet ik nog niet helemaal zeker hoor ik wil eerst zijn mening weten"...uiteindelijk wilde hij het dus niet, maar toch heeft ze doorgezet en gaan we samen weg naar Rotterdam...daar ben ik dus blij mee!

Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-04-2005 @ 15:33 :
Ik snap niet hoe die vriend haar gelukkig kan maken, als hij haar dingen 'verbiedt'. Fijne relatie heb je dan. En dat zij dat nog pikt ook! En hij probeert je vriendin en haar ouders tegen jou op te zetten. Dan vraag ik me af waarom dat meisje de relatie nog aanhoudt.

Ik zou 'm gewoon een keer op z'n bek slaan.
Ze is heel lang ziekgeweest. Ze leefde 2 jaar lang thuis en in het ziekenhuis door longtransplantaties. Ze is hiernaast 5 x doodgegeaan door ingeklampte longen en dergelijke. Uiteindelijk was de ambulance etc er steeds optijd bij om haar weer "tot leven te brengen"...een niet echt vrolijk verhaal maar zo is het....haar ouders zijn dan ook blij dat ze uberhaupt nog leeft en er optijd een donorkwam omdat ze boven aan de lijst kwam wegens "alarmstatus" ofzoiets".....daarom ben ik ook zo blij voor haar dat alles goedgekomen is! En dat is nu 1,5 jaar terug.

Nu wil ze de schade inhalen etc....ook op liefdesgebied....en na een mislukte relatie met een jongen die dus vreemdging is ze vastbesloten de huidige relatie te behouden etc en er alles aan te doen hem bij haar te houden. Ze hebben het zelfs al over samenwonen en kinderen en huisdieren. Opzich nogal achterlijk, maar het is dan ook een complex meisje die hoopt op geluk en liefde etc en op een mooi nieuw leven.

Haar vriend een klap voor de bek geven durf ik niet. Ik zie mijzelf best wel als groot en breed, maar bij de ontmoeting met hem was ik een bang hondje....hij moet bukken bij de deurpost en is echt een grote brede reus .....en aangezien hij nogal aggressief is uitgaande van verhalen van mn maatje, ga ik die confrontatie niet aan!

Wat haar ouders betreft. Die vinden het wel een goede gozer. Hij is heel aardig voor hun en hun dochter. Hiernaast delen haar vader en haar vriend dezelfde hobbys...auto's, motors etc en het knutselen hieraan...ze zijn dan ook de beste "maten"....haar vader ziet hem dus niet als negatief. Haar moeder krijgt hem echter steeds wel meer door etc van hoe hij is...en zij maakt dit haar dan ook steeds meer duidelijk dat hij wellicht niet degene is met wie zij haar leven moet delen, maar laat haar er verder wel vrij in.

Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 20:15.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:13
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Myuki schreef op 24-04-2005 @ 15:15 :
Ik herken het (gelukkig) niet

Maar zo lang die vriendin van jou zijn gedrag pikt zal hij er mee doorgaan. Het is aan haar om hem eens flink de waarheid te zeggen.
Citaat:
*$tylo* schreef op 24-04-2005 @ 20:49 :
Vertel je vriendin eens even flink wat je ervan denkt. Zet haar misschien voor een keuze? Zo van: je hebt schijt aan je vriend, ik ben geen bedreiging voor hem dus fuck hem, of laat maar helemaal zitten.
Of inderdaad eens met die vriend zelf gaan praten. Volgens mij is zijn probleem niet jou, maar zijn vriendin. Want blijkbaar vertrouwt hij haar niet als zij met jou is!
Ik ben het er ook mee eens dat ook ZIJ heel erg duidelijk tegen hem moet zijn. Maar moet er wel rekening mee houden dat ik haar hier niet van overtuig zoals een ander meisje al zei in dit topic....dat ik hem steeds in een negatief daglicht zet...dat maakt van mij de boeman. Ze moet er zelf achter komen dat ze harder moet wezen, maar gelukkig maakt haar moeder dit langzamerhand ook steeds meer duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 24-04-2005 @ 21:08 :
Nu wil ze de schade inhalen etc....ook op liefdesgebied....en na een mislukte relatie met een jongen die dus vreemdging is ze vastbesloten de huidige relatie te behouden etc en er alles aan te doen hem bij haar te houden. Ze hebben het zelfs al over samenwonen en kinderen en huisdieren. Opzich nogal achterlijk, maar het is dan ook een complex meisje die hoopt op geluk en liefde etc en op een mooi nieuw leven.
Hoe je 't ook wendt of keert, deze relatie is nu ook al mislukt.

Oh en ik was niet heel serieus toen ik zei dat je hem op z'n bek moest slaan. Je kunt hem natuurlijk ook op z'n bek láten slaan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:19
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-04-2005 @ 21:15 :
Hoe je 't ook wendt of keert, deze relatie is nu ook al mislukt.

Oh en ik was niet heel serieus toen ik zei dat je hem op z'n bek moest slaan. Je kunt hem natuurlijk ook op z'n bek láten slaan.
Mwah, wij kunnen niet oordelen of hun relatie gedoemd is te mislukken. Ik zal er echter wel voor zorgen dat ik er zoverre buiten blijf dat ik niet de REDEN word dat het uitgaat. Dat is namelijk niet wat ik wil + het feit dat zowel zij als hij mij dit niet in dank zullen afnemen denk ik!

Met veranderen en aanpassen etc zullen ze ver kunnen komen. Alleen moet hij en zij daar wel open voor staan.

Ik zou echter tientallen redenen kunnen opsommen waarom hij niet degene is voor haar in mijn ogen, maar dit moet ze allemaal maar zelf uitzoeken.

Dat van die klap op zijn smoelwerk...ik weet dat je het niet meende, te zien aan die smiley erbij....maar toch speel ik met die gedachte, ook al weet ik dat ik hem lang niet aan zou kunnen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:40
WolterB
WolterB is offline
Als hij haar dit soort dingen verbiedt, maakt hij haar niet gelukkig.
punt.
Oud 24-04-2005, 23:30
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 24-04-2005 @ 21:08 :
Ik spring wel gewoon naast haar en neem de boel even over en ga ik een gesprek met hem aan als ik de kans krijg. Ik heb nu niet echt de behoefte om hem face to face te spreken.

Zij verbiedt hem ook wel eens dingen. Ik kan me nog herinneren dat ze bijvoorbeeld naar een theater gingen en hij niet met HAAR maar met de andere buurvrouw een gesprek aan ging, (...) Later kregen ze "ruzie" hierover. En uiteindelijk kwam alles uiteindelijk goed met jankbuien en al van haar kant.
En dit soort dingentjes gebeuren wel vaker.(...) En hier vertelde ze mij over toen en toen vond ze het opeens leuk staan en wel grappig...
Kortom: ze doet er alles aan om hem tevreden te stellen!
Eigenlijk is zij net zo fucked als hij. Het enige verschil is dat het haar niet lukt om hem iets te verbieden of hem te dwingen om iets te doen. Het klinkt als een hele benauwende situatie waarin veel gemanipuleerd wordt. Misschien dat een gesprek met hem wel iets oplost of in ieder geval wat vooroordelen wegneemt, zoals Alex al voorstelde. Laat je in ieder geval niet teveel meesleuren in hun ruzies.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 23:59
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Uit je verhaal maak ik op dat haar ouders vinden dat die jongen goed voor haar is en wat ik verneem is dat jij blij voor haar bent dat hij haar gelukkig maakt.
Kun je me dan misschien uitleggen hoe dat die jongen haar gelukkig kan maken als hij zo gefocused is op jou en jou relatie met dat meisje??
Ik denk dat als die vriend niet snel er iets aan doet dat zij het moet uitmaken want zo'n grote hoeveelheid van jaloezie is echt niet goed voor een relatie.
Oud 25-04-2005, 17:34
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
WolterB schreef op 24-04-2005 @ 21:40 :
Als hij haar dit soort dingen verbiedt, maakt hij haar niet gelukkig.
punt.
Citaat:
darkpsycho_666 schreef op 25-04-2005 @ 00:59 :
Uit je verhaal maak ik op dat haar ouders vinden dat die jongen goed voor haar is en wat ik verneem is dat jij blij voor haar bent dat hij haar gelukkig maakt.
Kun je me dan misschien uitleggen hoe dat die jongen haar gelukkig kan maken als hij zo gefocused is op jou en jou relatie met dat meisje??
Ik denk dat als die vriend niet snel er iets aan doet dat zij het moet uitmaken want zo'n grote hoeveelheid van jaloezie is echt niet goed voor een relatie.
Ik begrijp wat jullie me zeggen, en zal proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen hoe ik er tegen aan kijk.

Ik deel in eerste instantie de mening van jou wolterB. Haar vriend verbiedt haar dingen, en daar maakt hij haar niet gelukkig mee. Hier moeten we wel begrijpen dat dit zo is in ONZE ogen zo is. Blijkbaar houdt zij er hele andere gedachten op na...oftewel: meet haar geluk anders dan wij....ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel. Hiernaast wegen blijkbaar de leuke dingen boven de kutmomenten, en maakt ook dit haar nog steeds gelukkig.

Aangezien zij mij zegt gelukkig te zijn steeds en van hem te houden etc etc etc....heb ik daar verder vrede mee. Ze weet dat ik haar vriend absoluut niet mag, maar blijf wat dit betreft wel terughoudend omdat ik geen ruzie met haar wil. Ze zegt me dat het goed gaat en dat ze gelukkig is etc.....DAN ben ik ook gelukkig voor haar zeg maar.

Wat betreft haar ouders....tsjah....als hij bij hun thuis is, oftwel bij mijn vriendin thuis is hij uiteraard super lief etc! Klust met de vader aan motor etc, en helpt moeder met de afwas....een "ideale schoonzoon" dus! En dit vind ik ook gewoon ok van hem.....zorgen voor acceptatie bij ouders!, een band creeeren.

Ze verteld haar ouders "veel" over haar en haar vriendje, de relatie....maar blijkbaar niet alles. Vrijwel alleen maar de leuke dingen....en hieruit concluderen haar ouders dat ze gelukkig is.

Als ik bij mn vriendin op visite ben zitten we zo een 7 van de 10 keer in de woonkamer bij haar moeder op de bank...niet omdat het moet, maar dat is gewoon gezellig aangezien we dan toch naar zelfde programma's kijken. En op zo'n moment praat ik veel met mn vriendin over haar relatie en dan komen dus de negatieve dingen naar boven van wat de moeder NIET afwist omdat haar dochter het niet verteld. Beetje bij beetje begint die moeder dus ook een ander standpunt in te nemen over haar vriend!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 17:43
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Jadis schreef op 25-04-2005 @ 00:30 :
Eigenlijk is zij net zo fucked als hij. Het enige verschil is dat het haar niet lukt om hem iets te verbieden of hem te dwingen om iets te doen. Het klinkt als een hele benauwende situatie waarin veel gemanipuleerd wordt. Misschien dat een gesprek met hem wel iets oplost of in ieder geval wat vooroordelen wegneemt, zoals Alex al voorstelde. Laat je in ieder geval niet teveel meesleuren in hun ruzies.
Ik zal me zeker niet laten meesleuren in hun ruzies, althans....ik probeer het in ieder geval niet. Voor haar ben en blijf ik de "juiste" persoon in haar ogen voor haar "problemen"....en daar ben je een vriend voor...om leuke en minder leuke dingen te delen!

Onbewust merk ik wel dat ik me echt heel erg meng in hun problemen.....ik geef duidelijk adviezen, en vraag steeds hoe het gaat etc....en op die manier maakt ik het steeds "mijn probleem", iets dat ik nu ook goed in de gaten moet houden...dat dat niet gebeurd!

Wat die manipulatie betreft, dat heb je inderdaad goed verwoord. Gister hoorde ik weer een rotverhaal van mn vriendin. Dit weekend stuurden vrienden een pornofilmpje naar haar vriend zn mobiel...haar vriend raakte hier helemaal opgewonden van en ging helemaal te keer met grof seksueel taalgebruik. Mijn vriendin was erbij, en gaf duidelijk aan dit niet te accepteren etc...hij zei vervolgens keihard..."zeik niet, het stelt nix voor"....ze bleef doorschreeuwen maar nog werd ze genegeerd, uiteindelijk rende ze keihard jankend weg van de groep vrienden van hem. en TOEN verwijderde hij pas het pornofilmpje van zn mobiel en stopte hij met kijken.

Oftewel: wanneer hij haar iets opdringt luisterd ze vrijwel meteen. Wanneer zij HEM iets opdringt luisterd hij niet tot ze uiteindelijk echt gekwetst is en in huilen uitbarst.

Hierna gaf ze me aan dat ze dit wil veranderen. Ze wil harder worden en duidelijker wezen. Ze accepteerd het gedrag niet van hem etc. Dit zegt ze me echter steeds, en er iets aan doen doet ze niet in praktijk!

Ze beschreef hem hierbij zo vrijwel letterlijk "hij is nog een jong puppy die niet ervaren is in de liefde, en hij moet nog veel dingen leren van mij"

Vervolgens gaf ze haarzelf de schuld dat het eigenlijk allemaal aan haar ligt.

Hoe ik dus ook praat tegen haar, ze zegt dat ze het weet en mij begrijpt....maar onbewust bestempeld ze hem steeds als slachtoffer en haarzelf als de boosdoener

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:30
Cookie
Cookie is offline
blind van verliefdheid misschien?
kheb t zelf ook wel gehad..je legt alle schuld bij jezelf..hij doet alles goed...enz enz...
ik denk/hoop dat t vanzelf over gaat...want nu kan je bijna niet op haar inpraten...
Oud 25-04-2005, 20:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Liefde maakt blind...

...maar toch niet achterlijk?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:55
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-04-2005 @ 21:54 :
Liefde maakt blind...

...maar toch niet achterlijk?
jawel
(spreekt uit eigen ervaring) vreselijk blind..
Oud 25-04-2005, 20:55
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 25-04-2005 @ 21:55 :
jawel
(spreekt uit eigen ervaring) vreselijk blind..
ow en vreselijk achterlijk jah
Oud 25-04-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 24-04-2005 @ 14:55 :
Die gast heeft me nog maar 1 x gezien, maar concludeerde daaruit dat ik smoorverliefd op haar zou zijn etc, en ik niet te vertrouwen ben. Ik lieg over het hebben van een vriendje en mijn geaardheid. Puur omdat ik zo dicht bij haar zou kunnen komen.
Eigenlijk vind ik deze gedachte helemaal niet zo gek. Je zou de mannen de kost moeten geven die doen alsof ze homo zijn om zo dichter bij vrouwen te kunnen komen.

Maar ja, spreek een keer met die vriendin en haar vriend af ofzo, en neem een roze sjaal mee, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:08
XQseMe2
XQseMe2 is offline
ik heb het ook gehad indd, met een knul....
zijn vriendin was ziekelijk jaloers en probeerde zelfs meerdere malen (!!!) zichzelf van kant te maken om zijn aandacht maar te houden enzo, en daarnaast probeerde ze dat ook meerdere malen om andere reden *indd, ze spoort niet neej, ze is niet helemaal lekker maar dat was al oud nieuws want ze liep ook al bij meerder therapeuten etc*

maar goed,
op een gegeven moment is het zo erg geworden dat hij voor haar heeft gekozen omdat hij haar niet kwijt wilde en zij hem dwong om te kiezen, en toen heeft hij onze vriendschap beëindigd
dat vond ik echt moeilijk, want hij was echt een hele goeie vriend vame!

verder heb ik hem destijds ook vaak genoeg gezegd dat zij geen vertrouwen had in hem, want waarom zou ze zich anders zo druk maken? ze beschuldigde mij ook dat ik achter hem aanzat en haar zwart zat te maken enzo en weedikveelwatnogmeer!
het was dan ook niet leuk meer...

miss is het wel goed dat het contact op gegeven moment stopte, want er kwam toen weer rust in ál onze levens, hoewel het er op een lullige manier aan toeging

ik zou als ik jou was, er bij haar op blijven hameren dat zij zegt tegen haar vriend, dat als hij haar vertrouwt dat hij dan ophoudt met jou zo zwart te maken!
want het gaat er nog altijd om of ZIJ kiest voor jou of niet, en het doet er niet toe hoeveel moeite jij wel of niet zou doen voor haar om haar "af te pakken" want als zij echt van haar vriend houdt namelijk, heeft ze daar toch geen oog voor.
dat moet zij hem duidelijk maken!

verder kan jij alleen nog maar vertrouwen op jullie vriendschap.
ik snap daje er helemaal knetter van word, maar je hebt nix te maken opzich met hem, alleen maar met haar.
en tuurlijk is hij haar vriend en heeft zij wel met hem te maken, maar op een bepaalde hoogte kan zij ook zeggen dat haar vriendschap met jou hem nix aangaat, daar zij jou al kende láng voordat ze hem leerde kennen...
maar goed, ga dat maar ns zeggen tegen je partner, dat is makkelijker gezegd dan gedaan... *been there, done that*
vertrouw op haar & hoe zij zich voelt ten opzichte van jou , en laat je niet meer opfokken door hem want het word er niet leuker op zoals je zelf al doorhad omdat je erop gaat letten en je alleen maar meer en meer het gevoel krijgt daje er mee wil kappen.

vertrouw op haar & hoe zij zich voelt ten opzichte van jou...
Oud 25-04-2005, 21:47
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-04-2005 @ 21:58 :
Eigenlijk vind ik deze gedachte helemaal niet zo gek. Je zou de mannen de kost moeten geven die doen alsof ze homo zijn om zo dichter bij vrouwen te kunnen komen.

Maar ja, spreek een keer met die vriendin en haar vriend af ofzo, en neem een roze sjaal mee, ofzo.

Ik ben de al lange tijd de beste vriend van haar, wat voor vriend ben ik als ik lieg over mijn geaardheid tegenover mijn hele omgeving...dat heb ik al lange tijd gedaan vroeger....dat ik hetero zou zijn....hoewel ik daar natuurlijk niet te koop mee liep....ik zei het gewoon niet, verzweeg het! Als je eenmaal out bent dan kan je niet meer terug...ik kan alsnog terugkeren naar een meisje in de toekomst, en die kans zit er dik in, maar zal toch een "stempel" krijgen. Als ik hetero was geweest had ik echt wel 10 x nagedacht zou ik al mijn dierbaren etc voorliegen over "bi-zijn".

Wat die sjaal betreft om het even serieus te nemen. Nee dat ben ik niet van plan. Ik ben wie ik ben, en dat is aan de ander maar te accepteren. Dat ik volgens vele een "hetero-uitstraling" heb en een "hetero-houding" het meeste van de tijd....that's me! Ik ga me niet extra gay voordoen om anderen te overtuigen van mijn geaardheid!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 21:59
Rioto
trap hem voor zn gekke bek
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 22:00
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 25-04-2005 @ 22:08 :
ik zou als ik jou was, er bij haar op blijven hameren dat zij zegt tegen haar vriend, dat als hij haar vertrouwt dat hij dan ophoudt met jou zo zwart te maken!
want het gaat er nog altijd om of ZIJ kiest voor jou of niet, en het doet er niet toe hoeveel moeite jij wel of niet zou doen voor haar om haar "af te pakken" want als zij echt van haar vriend houdt namelijk, heeft ze daar toch geen oog voor.
dat moet zij hem duidelijk maken!
Ik weet het en ze zegt mij ook steeds dat ze dat doet. Ze zegt dat onze vriendschap onschuldig is, en ik een vriend heb. Hierbij zegt ze dat wij elkaar never nooit zullen bespringen etc en het nooit toe zouden laten bij elkaar omdat dat ten eerste geen respect toont tegenover elkaars vriendjes en ten tweede geen respect toont tegen over haar of mij blablabla. Uiteraard zegt ze non-stop tegen hem dat hij de ware is en dat hij geweldig is etc, ik moet dat aanhoren en ook hij...en dat ze hem mist en blablabla...deels doet ze dat omdat ze ontzettend verliefd is, anderszijds om hem niet te laten denken dat ze niet gek genoeg op hem is.

Citaat:
XQseMe2 schreef op 25-04-2005 @ 22:08 :
verder kan jij alleen nog maar vertrouwen op jullie vriendschap.
ik snap daje er helemaal knetter van word, maar je hebt nix te maken opzich met hem, alleen maar met haar.
en tuurlijk is hij haar vriend en heeft zij wel met hem te maken, maar op een bepaalde hoogte kan zij ook zeggen dat haar vriendschap met jou hem nix aangaat, daar zij jou al kende láng voordat ze hem leerde kennen...
maar goed, ga dat maar ns zeggen tegen je partner, dat is makkelijker gezegd dan gedaan... *been there, done that*
vertrouw op haar & hoe zij zich voelt ten opzichte van jou , en laat je niet meer opfokken door hem want het word er niet leuker op zoals je zelf al doorhad omdat je erop gaat letten en je alleen maar meer en meer het gevoel krijgt daje er mee wil kappen.

vertrouw op haar & hoe zij zich voelt ten opzichte van jou...
Ik weet het. Als ik bij haar ben geweest geeft ze me nog altijd een kusje op mn mond. Ze bedankt me dat ik er voor haar ben en dat ze mij nooit in de steek zal laten. Ze zegt dat ze gek op mij is en door niemand onze band wil beindigen. Ze laat me op onverwachtse momenten weten dat ze mijn gezelschap zeer ten prijze stelt en dat ze heel blij is dat ik haar vaak aan het lachen maak en altijd bij haar kom als ik mij niet prettig voel etc. Ze laat mij dus wel speciaal voelen op momenten dat ik het even niet meer ziet zitten. Op klote momenten met mijn eigen leven..of als ik haar vriend zat ben etc omdat hij mij niet "accepteert" (als ze het hier over heeft), maakt ze me steeds heel duidelijk dat ze mij nooit maar dan ook nooit op zal geven voor haar vriend.

Hier vertrouw ik ook op, en ik weet ook wel dat het goed zit!

Maar zoals Cookie 16 al zei........liefde maakt blind en achterlijk

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 22:05.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 13:47
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 25-04-2005 @ 23:00 :
Maar zoals Cookie 16 al zei........liefde maakt blind en achterlijk
ja...dat weet ik ook...

het is moeilijk inderdaad, en zoals het klinkt in mijn oren wat je van en over haar beschrijft, is dat ze indd onzeker is, niet helemaal 100% zeker ervan is of hij wel de ware is voor haar maar dat ze ook niet wilt loslaten omdat ze nu eindelijk iemand gevonden heeft enzo....

punt is:
hoe moeilijk het ook is voor jou (of haar ouders/vrienden/etc) , kun je er nog nix aan doen hoe de stand van zaken zijn.
je kunt letterlijk alleen maar afwachten op wat zij gaat doen.
zij moet er namelijk helemaal zelf achter komen op haar eigen tijd hoe zij zich nou voelt ten opzichte van die knul, van haar eigenwaarde, van haar eigen gevoel, van haar leven...
en dat heeft tijd nodig, en ze moet het zelf doen.
dat kan niemand anders doen voor haar.

en je zei het zelf ook al:
hem voor zn bek (laten) slaan, maakt het voor haar alleen maar erger want ze heeft al het gevoel dat ze moet "kiezen" omdat haar vriend zo moeilijk doet. maar dat gevoel niet erger door er zelf óók nog ns op in te gaan, zo krijgt ze alleen maar het gevoel dat ze er alleen voor staat, en dat is het laatste wat ze kan gebruiken right now! *maar dat weet je zelf ook wel *

stel dát ze er ooit voor zou kiezen om "jou te laten varen" zegmaar, zeg dan tegen haar op dat moment (als je weet dat de keuze niet zal veranderen op dat moment) dat als ze je ooit weer terugwilt als vriend, dat ze je altijd kan bereiken (dit moet je dan zelf ook willen natuurlijk, maar daar even van uitgaand dan he)
en dat ze niet bang moet zijn dat ze jou gekwetst heeft en jou daarom niet meer mag contacten of whatever.
dat ze dus wéét dat ze altijd naar je toe kan komen!!

maar goed,
verder kun je nu dus weinig meer doen.
je kunt jezelf helemaal knetter maken door tips van anderen te blijven lezen *niet dat die zo slecht zijn so don't get me wrong people * want zo zit je jezelf alleen maar gek te maken!

vertrouw op jullie vriendschap, vertrouw op haar & vertrouw op je eigen gevoel !
dit zijn de enige dingen die je hier door heen kunnen helpen, echt hoor, ik spreek hier uit giga-ervaring *helaas, aan de ene kant*
geef haar de tijd (en evt ruimte) om dit te kunnen doen voor zichzelf en let it go with the flow.
vertrouw erop dat het weer goedkomt, dan zal dit ook gebeuren

veel sterkte & suc6 lieverd!!
Reageren

Regels voor berichten