Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2005, 22:29
tea_leaf
tea_leaf is offline
Ik heb sinds kort last van een vettig voorhoofd, wat kan ik het beste doen hiertegen?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 22:39
Verwijderd
elke avond en elke ochtend met facewash je gezicht schoonmaken, niet te veel make-up, geen lagen om het te verbergen.
crème enzo is vaak wel goed

succes kus
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 23:05
nexjes
nexjes is offline
niet te veel make-up dude HAH!
Oud 21-03-2005, 08:54
Mara
Mara is offline
Je gezicht 's ochtends en 's avonds wassen, evt. een tonic voor de vette huid gebruiken Kan je gewoon bij kruidvat halen, huismerk, kost nog geen 1,50 euro.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 09:14
D-sire
D-sire is offline
Je kunt ook speciale talgbeperkende crème kopen. Eerst hadden ze die alleen van Nivea (is ong 5 euro volgens mij) maar ik heb hem nu van Kruidvat merk voor een paar euro en ik vind hem goed werken. Ze hebben er dacht ik ook tonic en facewash van.

Succes!
Oud 21-03-2005, 09:15
D-sire
D-sire is offline
Ohja de lijn van die Kruidvatproducten heet 'Young face pure', das misschien wat makkelijker zoeken
Oud 21-03-2005, 09:35
Verwijderd
Je gezicht reinigen met iets dat voor de gemengde of vette huid geschikt is. Daarna eventueel een matterende creme gebruiken. En zorg dat je geen (vet) haar over je voorhoofd hebt hangen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 15:48
-(L)-
Je huid 2x per dag schoonmaken lijkt me de beste optie ! En inderdaad iets gebruiken wat geschikt is voor een vette huid. Ik heb er zelf ook last van, en 2x per dag schoonmaken (soms 3x als ik thuis ben), is de beste oplossing voor mij!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 15:58
tea_leaf
tea_leaf is offline
Ja helaas was ik m'n gezicht al 's ochtends en 's avonds en ik heb ook al geprobeerd talgverminderende crèmes te gebruiken maar heb nog geen resultaat gezien. Van veel mensen gehoord dat het door stress kan komen, kan wel kloppen bij mij. Maar het blijft vervelend. Ik probeer ook veel water, thee en sap te drinken maar dat lukt ook niet altijd. In elk geval heel erg bedankt iedereen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:27
-(L)-
Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik had 't vroeger namelijk ook veel erger dan nu, 't kan ook iets met de puberteit te maken hebben dat je huid (tijdelijk wat) vetter is.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:47
tea_leaf
tea_leaf is offline
Ik ben 21 en ik heb hiervoor nooit last gehad van een vette huid Maar was jij je gezicht soms 3 keer per dag? Ik hoor altijd dat het dan juist vetter wordt dus daarom was ik m'n gezicht alleen 's morgens en 's avonds. Misschien moet ik ook maar eens in de middag wassen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 19:00
-(L)-
Citaat:
tea_leaf schreef op 21-03-2005 @ 18:47 :
Ik ben 21 en ik heb hiervoor nooit last gehad van een vette huid Maar was jij je gezicht soms 3 keer per dag? Ik hoor altijd dat het dan juist vetter wordt dus daarom was ik m'n gezicht alleen 's morgens en 's avonds. Misschien moet ik ook maar eens in de middag wassen.
Ik dacht dat het misschien iets met de puberteit te maken had, maar als je al 21 bent dan lijkt me dat sterk. Wat ik precies doe is sowieso 2x per dag m'n gezicht schoonmaken met water, en als ik onder de douche sta dan laat ik zo'n 5 minuten water over m'n gezicht stromen. Daarna is m'n huid meteen een stuk 'droger' (niet uitgedroogd, maar gewoon minder vet) en heb ik er echt een stuk minder last van!
Ik kan niet tegen m'n vette huid dus zodra ik er 's middags last van krijg en ik ben thuis maak ik meteen m'n gezicht schoon, en ik moet zeggen dat dat heel goed helpt. Ik heb er nu ook minder last van dan eerst, ik weet dus niet of dat door 't vele schoonmaken met water komt, of dat het iets met m'n leeftijd te maken heeft/had.

Gebruik je trouwens een dag- of nachtcreme? Dat zal een vette huid namelijk ook wel bevorderen. Mijn ervaring ermee is namelijk dat het er alleen maar erger van wordt (ondanks opschriften die bewijzen dat het een creme voor de vette huid is). Door m'n vette huid had ik ook veel last van puistjes, daarvoor heb ik bij de dokter een zalf gekregen, die m'n huid heel erg uitdroogde. In die tijd dat ik die gebruikte heb ik wel gebruik gemaakt van een nachtcreme, maar verder heb ik dus geen goede ervaringen met dag-/nachtcremes, aangezien die 't bij mij alleen maar erger maakten. Dusja, als je die gebruikt, is 't misschien een goede tip die eens aan de kant te zetten of minder te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:31
Mara
Mara is offline
Een goede dagcreme (vind ik) die puistjes niet erger maakt: Dove voor de gemengde huid!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 15:36
annetjuh
annetjuh is offline
nivea young helpt wel bij mij maar mijn hoofd is niet zo vettig.
mijn vriendin heeft ook een vette huid en wast haar gezicht altijd met lotion. en daarna smeert ze er creme op met veel aloë vera van de oriflame en zij kan niet meer zonder.
Af en toe stomen wil ook nog wel eens helpen

Regels voor berichten