Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Wat ik in een ander topic heb gezegd:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar Duits bijvoorbeeld schijn je meer mee te kunnen omdat Duitsland Nederland's grootste handelspartner is.
|
![]() |
Je kan ook in Groningen (weet niet waar je woont...) Romaanse taal en cultuur studeren. Dan kies je een thuistaal, voor jou dan waarschijnlijk Spaans, en nog een andere taal die je ook redelijk diep uit spit (volgens mn decaan). Dan heb je in ieder geval niet alleen Spaans en heb je misschien meer kans op een beroep.
Misschien heb je hier nog iets aan: http://studiekeuze.schoolweb.nl/ople...ngTaalID=15468
||
Citaat:
![]() Ik zit ook nog te denken aan Europese Studies met als variant (wat als rode draad door je studie loopt) Spaans. Maar Europese Studies is misschien toch wat te breed, omdat je ook nog wat van rechten, economie en geschiedenis krijgt. Anders maar gewoon Spaans dus.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Graag wil ik benadrukken wat ik eerder al heb gepost: de TS zou buiten Nederland en België (voornamelijk in de mediterrane landen) werk kunnen zoeken. Bovendien is het niet zo dat je met een universitaire studie wordt opgeleid tot tolk of iets dergelijks, het is een wetenschappelijke studie met, naast taalverwerving, veel cultuur-historische en literaire achtergronden (hoewel dat in Nederland betrekkelijk nog wel meevalt). Als je Spaans wilt tolken, kun je beter een HBO-opleiding kiezen die opleidt tot tolk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het was werkelijk waar een verschrikkelijk verhaal. Het begon met de mededeling dat er twee soorten motivatie zijn om Italiaans te gaan studeren: positieve en negatieve. Hij had zelf voor Romaanse talen in Luik gekozen, maar wist toen nog niet dat hij naast Spaans nog een andere Romaanse taal moest kiezen. Op het laatste moment heeft hij toen maar voor Italiaans gekozen. Zijn motivatie was dus negatief. Wat hij hier in godsnaam mee wilde zeggen, weet ik niet. De rest van zijn verhaal was ook vreselijk, hij heeft in een uur tijd eigenlijk twintig keer herhaald dat in het Italiaans de medeklinkers meer nadruk krijgen dan de klinkers, met een stuk of drie voorbeelden ('mamma' bijv. dient te worden uitgesproken als 'mmmammmmmah' en niet als 'maaamaaa'). Het eind van zijn verhaal ging over wat er kenmerkend is aan de studie Italiaans zoals die in Leiden wordt aangeboden. Hij sprak zichzelf hierbij bijna constant tegen en hij werd door bijna alle aanwezigen steeds weer op zijn fouten gewezen. Kortom; hij maakte een verschrikkelijk domme indruk, terwijl hij die studie met succes heeft afgerond en nu zelfs docent in Leiden is. Maar goed, hij is uiteraard maar één van de velen... |
![]() |
||
Citaat:
Sterker nog, ik heb me ook al opgegeven voor deze studie dus dit topic kan eigenlijk wel dicht ![]() Ik ga dan in ieder geval Spaans als variant kiezen. Wat heb jij als variant/minors gekozen eigenlijk? Verder iedereen bedankt voor de reacties ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Spaans] Boek met verschillen tussen Spaans en Latijns-Amerikaans Femic | 0 | 23-08-2009 11:12 | |
Frans of Spaans? liwei | 5 | 16-04-2008 16:24 | |
Spaans mondeling *Genie* | 5 | 01-07-2006 15:29 | |
Studeren |
Spaans studeren in het buitenland Sangria | 3 | 02-05-2006 18:28 | |
Spaans of Italiaans Mahonie | 27 | 12-09-2005 15:23 | |
Spaans op School? Ajacied 01 | 26 | 09-05-2004 23:43 |