Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 13:04
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Ik heb een tijdje geleden een hoop foto's op CD-R gebrand via HP Record Now. Ondertussen is onze computer gecrashed, en ben ik dus alle foto's kwijt. Gelukkig, dacht ik, heb ik ze op cd gezet. Nu ja, toen ik ze via deze cd terug op de pc wou zetten, was deze cd volgens de computer niet juist geformatteerd.

Kan ik iets doen opdat ik mijn foto's terug zou krijgen, of ben ik ze echt allemaal kwijt?

Help !!
Oud 19-03-2005, 14:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat is de exacte foutmelding? En probeer het eens op een andere computer/CD-ROM.
Oud 19-03-2005, 14:58
Kill me Ce soir
Wanneer ik de cd-rom in de computer steek, start HP Simple Backup automatisch op en geeft vervolgens de boodschap 'Dit medium is niet juist geformatteerd. Plaats een ander medium om verder te gaan. '

Op een andere computer kreeg ik ook al melding dat de cd niet juist geformatteerd is. ( Op deze computer was geen HP simple backup geinstalleerd)

Als ik naar verkenner ga, wordt de inhoud van de cd wel weergegeven. Ik heb een weergave van het beeld opgeslagen maar weet niet hoe ik het hier moet tonen, dus zal het proberen uit te leggen:
Er zijn een aantal bestanden die HP Simple Backup openen wanneer ze worden geslecteerd.
Er is ook een map genaamd 'Aprest', hieronder zitten heel wat .dll-bestanden en .exe-bestanden
De foto's zelf zijn niet terug te vinden.

De CD zelf wordt 'Backup' genoemd.

Ik heb mijn best gedaan om het uit te leggen, maar ik ben een computerleek, dus ik hoop dat het wat verstaanbaar is.
Oud 19-03-2005, 15:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dus de gegevens op de CD zijn wel te lezen, maar dat programma van HP geeft een foutmelding. Met dat programma heb je ook de backup gemaakt dus dat programma heb je wellicht ook nodig. En daar zit het probleem.

Wellicht dat je naar HP kan mailen/bellen voor ondersteuning, dit wordt erg specifiek. Je zou kunnen proberen of je de gehele CD kan kopieren naar je hardeschijf, om uit te sluiten dat er iets mis is met je CD. Als je een foutmelding krijgt (zoals cyclische redundantiecontrole-fout) is je CD (deels) onleesbaar geworden, bijvoorbeeld door beschadigingen aan de CD.
Oud 19-03-2005, 15:44
Kill me Ce soir
Het kopieren van de gegevens naar mijn pc lukte zonder enige foutmelding. Hieruit mag ik dus besluiten dat het aan het HP-programma ligt. Heb ik dat goed begrepen?
Oud 19-03-2005, 17:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja. Ik ken het programma verder niet, dus ik weet niet of het mogelijk is om je foto's toch terug te krijgen zonder dat programma te gebruiken. Het beste kun je contact opnemen met HP.

Had je mn privebericht gelezen trouwens?
Reageren

Regels voor berichten