Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2001, 21:40
miss picasso
miss picasso is offline
Ik weet dat die film al oud is maar ik heb hem van de week gezien.En wat ik had gehoord over die film dat was dat hij waar gebeurd was dusss ik ging 11 avond naar die film kijken alleen in de donker.En ik vond die film ennnngggggg ik werd banggggggg !!!! dat was echt erggg.En mensen die hem daarna ook hebben gezien vonden hem gaar ????
Is dat ook bij jou en wat vond je ervan ??
MisS PiCaSSo OrE MisS ZiDANe
Oud 02-11-2001, 22:27
*meissie*
*meissie* is offline
ik vond um wel lauw, tot ik uitvond, dattie nep was weet je dat ook gelijk weer
Oud 03-11-2001, 11:33
Rutger
Rutger is offline
eindstuk is mysterieus.. geen acteur namen..

[Dit bericht is aangepast door Rutger (03-11-2001).]
Oud 03-11-2001, 12:14
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
1 was wel aardig, 2 was supperboring..
Oud 03-11-2001, 14:04
Sithan
Sithan is offline
Absoluut een meesterwerk......
Oud 03-11-2001, 15:32
rachel_temp2
rachel_temp2 is offline
Ik vond Blair Witch echt wreed gewoon!! Het boeit niet of ie nep of echt is, hij is gewoon goed. Ik scheet zowat 7 kleuren man!!
Blair Witch 2 is minder eng, maar heeft een verrassend einde. Tenminste, nadat ik ff had nagedacht wel....
Oud 03-11-2001, 15:33
wicce15
wicce15 is offline
ik heb ze nooit gsien, en bent et ook nie van plan...
Oud 03-11-2001, 15:36
Drizzt
Drizzt is offline
Ik vond het echt de meest trieste en achterlijke film die ik ooit gezien had.
Oud 04-11-2001, 10:31
Souris
Souris is offline
hij was saai...
Oud 04-11-2001, 11:24
legatus
legatus is offline
sublieme cinema verite, staat in mijn top tien beste horrorfilms allertijden.

Suggestief en beangstigend!
Oud 04-11-2001, 13:20
tiktoktak
tiktoktak is offline
ENG!!!!!!!!!
Ik von hem gewoon doodeng.En vooral omdat je dat zogenaamde "monster" niet ziet,von ik het alleen maar enger.En al helemaal toen iets aan die tent ging schudden Ik keek hem toen met m'n nicht,een vriendin en me broertje en iedereen(behalve me nicht want die had em al een keer gezien)was echt bang!!Daarna keken we maar snel scary movie om het te vergeten
Oud 04-11-2001, 15:23
Verwijderd
echt eng vond ik hem niet, ik heb hem met 2 vrienden zitten kijken, van 2 tot half 4 in de nacht ofzo. De spanning word wel heel mooi en subtiel opgebouwd.

Wat ik wel geniaal vind is het einde! Van alle films die ik ooit gezien heb herinner ik me dat laatste shot van Blair Witch het beste!!

De legende was dat als er 2 mensen bij die heks waren, ze er eerst 1 in de hoek zette, en dan die andere te grazen nam, waarna ze die gene in de hoek afslachtte.

En dat laatste shot, zie je die camera het huis in komen, komt ie zo'n kamer binnen, ziet ie z'n maat in de hoek staan, helemaal bibberend, en dan valt z'n camera op de grond.

echt eng was dat.

G E N I A A L
Oud 04-11-2001, 15:36
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

En dat laatste shot, zie je die camera het huis in komen, komt ie zo'n kamer binnen, ziet ie z'n maat in de hoek staan, helemaal bibberend, en dan valt z'n camera op de grond.

echt eng was dat.
Hartelijk dank namens degenen die 'm nog nie gezien hebben...die hoeven dat nu namelijk ook niet meer te doen ook!

[Dit bericht is aangepast door Sithan (04-11-2001).]
Oud 05-11-2001, 13:43
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
tja hem had hem vorig jaar gezien om eenh uur of 3 snachts... (nou uuh toch best scary) ik denk dat de mensen die hem saai vinden hem te objectief bekijken.. grrtzzz
Oud 05-11-2001, 15:59
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Ik vond er zeer weinig aan.. er gebeurd niks, je hoort alleen een paar vage geluiden en that's it! Daar wordt je toch niet bang van?
Oud 05-11-2001, 16:04
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
ik denk dat de mensen die hem saai vinden hem te objectief bekijken..
Dat weet ik bijna wel zeker...
Oud 05-11-2001, 16:15
Lotus11
Lotus11 is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Ik vond er zeer weinig aan.. er gebeurd niks, je hoort alleen een paar vage geluiden en that's it! Daar wordt je toch niet bang van?

Inderdaad, alleen heb ik de eerste wel met plezier gekeken, de tweede was ultra nep. Maar bang worden van films is er niet bij.

Oud 05-11-2001, 16:36
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Razor - Blade schreef:
ik denk dat de mensen die hem saai vinden hem te objectief bekijken.. grrtzzz
of er gewoon teveel van verwachtten.. iedereen had mij namelijk verteld dattie zooo eng blablablaat was etc. En dan issut echt een hele grote tegenvaller, want dat was hij nou eenmaal niét!
Oud 08-11-2001, 09:55
Anonymous John
Anonymous John is offline
Ik vond hem echt nep. Alle personages waren super irritant en heel veel ervan was gewoon dom gedaan.
Oud 08-11-2001, 10:41
the Phit
the Phit is offline
Was wel leuk, deel 2 heb ik op internet gekeken, en was naar mijn mening toch wat spannender. terwijl ik deel 1 toch perfect gekeken heb (donkere ruimte, speakers overal, een paar kaarsen laten branden hier en daar.)
Oud 08-11-2001, 13:26
legatus
legatus is offline
sommigen mensen kunnen opgaan in films en suggestie kan soms erg sterk zijn. Vooral omdat je uiteindelijk niet zeker weet of het Rustin of de Witch was.

Mensen die deze film als nep zien zijn een beetje onnozel want welke film is niet nep? Zelfs een 'based upon' of 'true story' zijn in scene gezet. De personages mogen dan constant zeuren maar dat doet een mens ook, goddank hadden ze niet super 'intelligente' gesprekken zoals het veel neppere Dawson's Creek.

En alle mensen die het niks vonden, doen jullie 't maar eens na want alle persiflages of rip-offs komen niet in de buurt, binnenkort verschijnt THE ST. FRANCESVILLE EXPERIMENT op video wat de eerste indirecte opvolger is gemaakt om het geld.

[Dit bericht is aangepast door legatus (08-11-2001).]
Oud 08-11-2001, 15:24
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
sommigen mensen kunnen opgaan in films en suggestie kan soms erg sterk zijn. Vooral omdat je uiteindelijk niet zeker weet of het Rustin of de Witch was.

Mensen die deze film als nep zien zijn een beetje onnozel want welke film is niet nep?
Precies. Dat gezeik dat de film niet eng is, of nep. Welke film is eng? De meeste Hollywood horror is juist lachwekkend (al dan niet intentioneel).
En nep? BWP is 1 van de meest "echte" horrorfilms van de laatste jaren uit Amerika.
Oud 08-11-2001, 16:40
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
legatus schreef:
binnenkort verschijnt THE ST. FRANCESVILLE EXPERIMENT op video wat de eerste indirecte opvolger is gemaakt om het geld.
Is dat niet die film waarvan ze zeggen dat ie eerder dan BWP is gemaakt en als zogenaamde inspiratiebron voor bwp diende?
Komen ze wel een beetje laat mee...

[Dit bericht is aangepast door Sithan (08-11-2001).]
Oud 08-11-2001, 16:42
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
[BDe meeste Hollywood horror is juist lachwekkend (al dan niet intentioneel).
[/B]
Dat vinnik nou idd ook.. bij elke Scream-kloon heb ik zo'n beetje de hele film door dubbel gelegen, tot GROOT ongenoegen van mijn mede-bioscoop-gangers

Maarre... ik vond Nightwatch overigens best wel creepy = eng hoor! Of dat Nattevagten(?), dus niet elke film iz per definitie 'niet eng' (Iz ook een kwestie van smaak )
Oud 08-11-2001, 16:45
Slither
Slither is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Absoluut een meesterwerk......
Juist, erg goed in elkaar gezet.
Advertentie
Oud 08-11-2001, 18:59
the Phit
the Phit is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Maarre... ik vond Nightwatch overigens best wel creepy = eng hoor! Of dat Nattevagten(?), dus niet elke film iz per definitie 'niet eng' (Iz ook een kwestie van smaak )
Ikzelf vond nattevagten een stuk spannender, mede omdat het deens is, en omdat ik die al eerder zag dan Nightwatch. En volgens mij waren er ook dingen in Nightwatch express minder eng gemaakt omdat het zou shockeren.
Ach ja, ik weet dat niet meer omdat het ook weer een aantal jaren geleden is dat ik het zag.
Oud 09-11-2001, 13:29
legatus
legatus is offline
Slithan, dat is THE LAST BROADCAST die beter in elkaar gezet is maar daar door saaier is en maar één spannende scene bevat. FRANCESVILLE is later gemaakt en doet zich voor als 4 jonge mensen van elke categorie in een 'echt' spookhuis gaan filmen gedurende een nacht. Daarnaast wordt ook CANNIBAL HOLOCAUST en MAN BITES DOG als inspiratiebron vermeld. THE LAST BROADCAST is overigens voor maar $900 dollar inelkaar gezet en was ook best succesvol in de Amerikaanse Bioscoop.

NATTEVAGTEN [erg goeie film] maar de verschrikkelijke remake, die het stylistische camera-werk mist en zelfs complete scenes die van belang zijn in het script, is een verscrikking! Ole Bornedal [De Regisseur] is overigens actief acter de schermen -- ik herinner mij dat hij grafisch werk deed voor Guillermo del Toro's MIMIC.

Dat Hollywood nep-horror maakt is ook een verkeerde uitspraak. Veel horrorfilms worden opgezet om een nieuw 'gaaf' karakter te creeëren die de meest 'orginele' moorden begaat en uiterst 'creatieve' one-liners zegt en de makers die hier vervolgens veel geld uitproberen te slaan en wellicht een waardeloze franchise starten. Hollywood is ook verantwoordelijk voor klassiekers. Voor goeie Horror moet je ook verder kijken dan je neus lang is en dat geldt tevens voor alle films.
Oud 09-11-2001, 13:41
scala
scala is offline
kheb um gezien maar kvond um tegen vallen. Op zich was ie wel eng enzow maar niet echt boeiend....ik had veel meer verw8 omdat iedereen had gezegd dat ie zo eng was blabla maar meer dan een paar geluidjes en steentjes gebeurde er niet.

Ik vond het begin wel goed, met die interviews en het einde was wel oke(slim bed8)maar de rest was echt zo van...."wanneer gaat er wat gebeuren" ow en je gaat je irriteren aan die ruzies van ze, echt blabla
Oud 09-11-2001, 13:52
Sithan
Sithan is offline
'k vind juist dat je door al die ruzies e.d. helemaal bij de cast wordt getrokken en dat je als het ware met ze meeloopt!
SUPERFILM! ik kan het niet vaak genoeg zeggen.....
Oud 09-11-2001, 14:22
scala
scala is offline
de cast? 3 mensen...en et gaat nergens over. Maar okeej kdenk dat je um óf heel geniaal vond óf erg onboeiend
Oud 09-11-2001, 14:29
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
scala schreef:
de cast? 3 mensen...
Juist daarom!
Oud 09-11-2001, 14:46
scala
scala is offline
hmz zit wat in...maar toch worden de karakters niet echt uitgediept ofzow!de een is een hysterisch mens, de ander zoekt de hele tijd ruzie etc..
Oud 09-11-2001, 16:00
miro
miro is offline
dit was dus de saaiste film die ik ooit gezien heb!!
Oud 09-11-2001, 18:49
Breg
Breg is offline
Citaat:
scala schreef:
hmz zit wat in...maar toch worden de karakters niet echt uitgediept ofzow!de een is een hysterisch mens, de ander zoekt de hele tijd ruzie etc..
oke, maar dat kan ik wel begrijpen. Want als jij in een bos zit waar alles doodeng is, enzo, dan ga je denk ik niet ff je hele levensverhaal vertellen enzo.
Verder vond ik het een goede, enge film, en ik vind hem na een paar x nog steeds best eng. Deel 2 vond ik minder, maar niet zo slecht als de meeste mensen. Vooral het einde, het was niet voorspelbaar ofzo.

Oud 09-11-2001, 18:56
scala
scala is offline
jah maar karakters uitdiepen hoeft niet op die manier gewoon wat meer inhoud in de teksten bv, dan alleen "hou je kop...ik heb er genoeg van...ik kan er niet meer tegen....wat nu?" etc

NOg een vraagje eigelijk: denken jullie dat het echt gebeurd is of dat het gewoon een film met acteurs is??
Oud 09-11-2001, 19:14
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
scala schreef:

NOg een vraagje eigelijk: denken jullie dat het echt gebeurd is of dat het gewoon een film met acteurs is??

Eeeeehhhhh het is toch allang bekend dat het gewoon een film met acteurs was...duzzzz dan kan je wel denken dat het echt maar jah das nie zo!
Wat wel echt is, is de 'angst ' van de acteurs, die werden nl. serieus gewoon 's nachts het bos ingestuurd en bang gemaakt.
Werkt altijd
Oud 09-11-2001, 20:07
scala
scala is offline
ow da wist ik nie ik geloofde d'r ook nie in maar was benieuwd of anderen et nou wel d88
Oud 12-11-2001, 23:12
miep
miep is offline
ik vond er geen zak aan en heel nep!!
niet eng dus, maar ik zag 'm overdag... guess that's where the difference is...
Oud 13-11-2001, 14:51
legatus
legatus is offline
wel apart dat je vreemd opkijkt van de niet zo 'diepe' gesprekken. Paniek, hysterie, frustraties... alles kwam naar boven.

De gemiddelde post/reply hier straalt tien keer minder diepte uit en dit is het echte leven. Uitzonderingen daar gelaten.

Nogmaals, ondersteund dat HEEL NEP gedeelte even want volgens mij heb ik een andere film gezien... waarschijnlijk hadden jullie een mooie verlichte set met een steadicam verwacht (vandaar dat veel mensen deel 2 wel goed vonden--morons.).
Oud 15-11-2001, 19:11
skyscraper
skyscraper is offline
ik ben een heeele stoere jongen maar ik durfde nie eg leuk naar de wc na de film. pffff ik heb hem wel ff geknepen zeg. Wij hebben ook nog eens een raampje in de wc iegh, nu nie meer Maar je weet dat het nep is ( wist ik in ieder geval ) maar dan nog. maar de gast van de vidheotheek zei.... Of je vind hem eg vet kewl en eng, of je vind er nie veel aan. Heeft ie wel gelijk in gehad, want ik hoorde van veel mensen dat ze hem tof vonden en van velen dat ze hem bagger vonden
Oud 16-11-2001, 10:29
*Nancyboy*
*Nancyboy* is offline
Blair witch is een geweldige film. je moet m alleen wel gwoon aan 1 stuk door kijken. zonder onderbreking. en savonds in t donker en als t een beetje kan alleen...dan is ie echt cool.
Oud 12-09-2002, 20:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef:
sommigen mensen kunnen opgaan in films en suggestie kan En alle mensen die het niks vonden, doen jullie 't maar eens na want alle persiflages of rip-offs komen niet in de buurt, binnenkort verschijnt THE ST. FRANCESVILLE EXPERIMENT op video wat de eerste indirecte opvolger is gemaakt om het geld.
en wat een vreselijk prul... ik dacht toen ik hem in de videotheek zag liggen eerst dat het een parodie was ala Scary Movie, maar toen ik de titel las...
Maar STFE 'klopt' ook niet. Er zitten fragmenten in die helemaal niet met die camera die ze daar hadden, gemaakt konden zijn.
Oud 12-09-2002, 22:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Leuk, maar misschien is het overzichtelijker daarover een nieuw topic te openen ipv een bijna jaar oud topic te uppen.

Regels voor berichten