Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2005, 08:43
Lost_Girl
Lost_Girl is offline
hallo allemaal

ik zit met een paar problemen. Ik ben de laatste tijd erg moe de hele tijd terwijl ik niet minder slaap als anders. Ook kan ik niet meer zo goed lezen, het is niet zo dat ik de woorden niet zie, ik lees ze gewoon verkeerd. Verder heb ik ook heel erg last van allergien terwijl ik dat vroeger helemaal niet zo erg had. Ook kan ik bijna niets meer onthouden, vroeger hoefde ik maar 1 keer iets te lezen en ik onthield het, nu lees ik het 10 keer en nog kan ik het niet onthouden.
Asjeblieft help me want ik weet echt niet wat er aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 08:54
Verwijderd
Misschien even naar de huisarts? Door de vermoeidheid zou het misschien Pfeiffer kunnen zijn, misschien een iets andere vorm. Maargoed, huisarts.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 08:58
Verwijderd
Ik raad je ook aan om even langs je huisarts te gaan en met hem/haar te overleggen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:04
Verwijderd
Ik denk dat het van alles zou kunnen zijn.
Hoe oud ben je? Ik weet wel dat ik toen ik een jaar of 15 was, ook wel eens concentratieproblemen had, dacht altijd dat dat door de puberteit kwam.
En ook van groeien kan je erg moe worden. Nou weet ik natuurlijk niet hoe oud je bent, en of je aan het groeien bent, dus mss is het een hele onlogische verklaring.
Over wat voor allergienen heb je het eigenlijk? En je hebt hier altijd last van gehad, maar nu erger? Ik dacht dat ook dat ik de puberteit wel eens vaker voor kwam, maar dit weet ik niet zeker. Maar mensen die bijv. eczeem hebben, die kunnen daar ook meer last van krijgen in de puberteit, terwijl het daarna gewoon weer normaal is.

Natuurlijk kan het geen kwaad om langs de dokter te gaan, om het zekere voor het onzekere te nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 10:48
Lost_Girl
Lost_Girl is offline
ik ga liever niet naar de huisarts. Ik ben 17 jaar en ik heb deze klachten al zo'n jaar. Verder ben ik allergies voor melk, maar dat had ik altijd al heel erg, ik heb ook hooikoorts, ook heel zwaar maar pas de afgelopen 5 jaar gekregen en steeds erger geworden. Ik ben ook overgevoelig voor stof en heb vaker uitslag waarvan ik niet weet waar het van komt. Ook mag ik bepaalde tandpasta's niet en kauwgom eigenlijk ook niet, daar krijg ik ontstekingen van aan mijn tandvlees. Ik ben ook allergisch voor bepaalde kamerplanten, maar dat had ik ook al langer. De rest is allemaal pas gekomen rond mijn 13e.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 09:08
Lost_Girl
Lost_Girl is offline
heeft echt niemand van jullie een idee, of vinden jullie me dom omdat ik niet naar de huisarts wil?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 09:17
Verwijderd
Ik had ongeveer dezelfde klachten, en ik ben toen naar de huisarts gegaan. Pfeiffer konden ze bij mij meteen uitsluiten omdat ik dit een jaar of 5 terug al heb gehad, maar de huisarts stuurde me toch door naar het rode kruis om bloed te laten prikken.

Uit de uitslag van het bloedonderzoek bleek dat ik een chronisch Vitamine B12 tekort had. En dat 'chronisch' wilde in dit geval zeggen dat het echt een ernstig tekort was, en dat het lichaam dat niet zelf kon herstellen. Ik heb toen 3 weken op rij, 1x per week een injectie met Vitamine B12 gekregen in mijn bil/onderrug. Een paar maanden later waren de klachten weg en uit een tweede bloedonderzoek bleek dat de waarde van mijn Vitamine B12 ook in orde was.

Dat tekort was trouwens ontstaan doordat ik 3 jaar vegetariër ben geweest en niet genoeg vleesvervangers had gegeten. Vlees is voor je lichaam namelijk een van de grootste leveranciers van Vitamine B12.

Dus ik zou je toch aanraden naar de huisarts te gaan en even bloed te laten prikken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 11:12
Roos
Roos is offline
Het kunnen zoveel verschillende dingen zijn, dat het vanaf hier onmogelijk is om goede tips te geven. Ik zou dus toch maar naar een dokter gaan.
Oud 20-03-2005, 17:04
Lost_Girl
Lost_Girl is offline
ik heb ook een chronisch vitamine b12 tekort en ik kreeg er pillen voor en toen was het goed. Maar nu, ongeveer 2 jaar later ben ik weer moe dus het kan best dat ik er weer last van heb. Bedankt
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:51
Konijn
Konijn is offline
Dat kan heel goed, ik heb ook chronisch vitamine B12 tekort, en het kan best zijn dat jouw lichaam het niet goed opneemt vanuit vlees (en pillen), mijn lichaam kan dat helemaal niet.
Dan is het erg logisch dat je nu na een paar jaar weer zo'n tekort opgebouwd hebt.
Overgaan op injecties B12 kan dat zo verhelpen.
Ik zou als ik jou was dus gewoon naar de huisarts gaan, zeker als je denkt dat het van het B12 tekort komt, want dat moet je dan gewoon even laten prikken om er zeker van te zijn.
Oud 20-03-2005, 18:39
Lost_Girl
Lost_Girl is offline
okay thx allemaal
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten