Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 23:59
Tox
Tox is offline
Is het eurovisie songfestival in Nederland nog wel een groot evenement. In mijn ogen nie, kwist amper dat het vandaag was. Ik denk ook dat media en populariteits gezien het songfestival zwaar onder doet aan bijv. lowlands of pinkpop
Oud 26-05-2002, 00:03
PV
PV is offline
Nederland deed niet mee.. en in de krant was dr nog genoeg over te vinden hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 00:09
Naz
Naz is offline
als nl niet meedoet is het idd geen groot evenment, logisch
Oud 26-05-2002, 01:15
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Naz schreef:
als nl niet meedoet is het idd geen groot evenment, logisch
jupz... zo weet niemand hier ook niet wanneer precies het WK is (de grote moot iig niet)... Zelfde verhaal
Oud 26-05-2002, 11:20
brittje
brittje is offline
Idd.
Ik vond dat Estland het trouwens wel goed georganiseerd had.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:25
Tox
Tox is offline
ja is zeker goed geregeld mar in de ogen van mij persoonlijk is het echt zoiets van, ow eurovisie songfestival op tv, zap andere zender.
Oud 26-05-2002, 17:33
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
kwam omdat nederland niet meedeed idd.

"We" doen nergens meer aan mee
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:06
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Zoek dan een andre favoriet ik was voor ISRAEL kon ik me toch nog vermaken.
Was blij dat ze erin bleven maar niet hebben gewonnen,is veel te duur voor Israel op het moment.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:37
essiestelle
essiestelle is offline
Over het algemeen is het Eurovisie songfestival denk ik wel een groot evenement, aan de kijkcijfers te zijn enzo. Ik denk alleen dat het dit jaar minder is geweest inderdaad omdat Nederland niet mee heeft gedaan.
Oud 26-05-2002, 19:46
Joostje
Joostje is offline
europees songfestival zuigt sowieso. van die niet-pro's die een zo hitgevoelig mogelijk dansje doen op een pakkend muziekje.
Oud 26-05-2002, 19:54
Cat
Cat is offline
Het eurovisiesongfestival is eerder een "Oostblokfestival". Het gaat er helemaal niet meer om goeie muziek maar om pure vriendjespolitiek. Alle landen van ex-Yoegoslavië stemde voor elkaar en sommige van die inzendingen waren echt niet goed.
GEEN ENKELE favoriet van de vooraf opgemaakte polls eindigde ergens vooraan.
Als al de Oostbloklanden voor elkaar blijven stemmen mogen ze ieder jaar meedoen maar de oorspronkelijke landen van Eurovisie Broadcasting zoals Nederland, Luxemburg, Ierland, Portugal,.. die dit jaar niet meededen.
Letland heeft dan wel gewonnen met een min of meer goede inzending maar ze hebben nog veel minder geld dan Estland om het volgend jaar te organiseren.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 08:52
Super Sjaak
Super Sjaak is offline
Citaat:
Cat schreef:
Het eurovisiesongfestival is eerder een "Oostblokfestival". Het gaat er helemaal niet meer om goeie muziek maar om pure vriendjespolitiek. Alle landen van ex-Yoegoslavië stemde voor elkaar en sommige van die inzendingen waren echt niet goed.
GEEN ENKELE favoriet van de vooraf opgemaakte polls eindigde ergens vooraan.
Als al de Oostbloklanden voor elkaar blijven stemmen mogen ze ieder jaar meedoen maar de oorspronkelijke landen van Eurovisie Broadcasting zoals Nederland, Luxemburg, Ierland, Portugal,.. die dit jaar niet meededen.
Letland heeft dan wel gewonnen met een min of meer goede inzending maar ze hebben nog veel minder geld dan Estland om het volgend jaar te organiseren.
Inderdaad, die vriendjespolitiek heeft het hele songfestival de de filistijnen geholpen. Cyprus stemt op griekenland, dat het record meeste dezelfde woorden in 3 minuten probeerde te breken . De scandinavische landen stemmen altijd op elkaar en zoals je zei ook de oostbloklanden. Belgie, Luxemburg, Duitsland en Nederland geven elkaar ALLEEN punten als ze het ook echt goed vonden.

Het songfestival is een drama dat wat mij betreft met ingang van vandaag mag worden afgeschaft, of Nederland volgend jaar nou zou winnen of niet...
Oud 27-05-2002, 11:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ze doen maar. Als ik er maar niet naar hoef te luisteren.
Oud 27-05-2002, 11:16
Didowoman
Didowoman is offline
Ik ben het met je eens dat dit evenement weinig waarde meer heeft. Elk land zingt nu bijna in het Engels, iets wat ik een verloedering van het evenement vind! Daar komt bij dat de muziek buitengewoon slecht is, de winnaars meestal nog de slechtste van allemaal zijn en de puntentelling gebaseerd is op politieke connecties tussen landen!
Afschaffen die hap!
Oud 27-05-2002, 15:08
Captain
Captain is offline
Het festival heeft dit jaar bijna een HALF MILJARD kijkers gehad. Dat is 1/12 van de totale wereldbevolking en 1/5 van iedereen met een televisie. En wie wil dat geen groot evenement noemen ? Als we alle kijkers naar alle nationale finales daarbij ook nog optellen, kom je zo inde buurt van 600.000.000 kijkers.

Estland heeft het dit jaar bijzonder goed gedaan met bijzonder magere financiele middelen. Letland kan dat ook. Vriendjespolitiek is eigenlijk een beetje onzin. Behalve de 12/12 tussen Griekenland en Cyprus heb ik er weinig van gemerkt. Niemand heeft het erover dat Finland, Zweden en Denemarken van dezelfde muziekstijl houden en dat ze daarom punten aan elkaar geven. Mensen concluderen dan maar meteen dat het politiek is.

Het verhaal met de grote polls is iets anders dan de meeste mensen zeggen. Als hoofdredacteur van ESCTODAY.COM (wij hebben de grootste poll georganiseerd) kan ik zeggen dat de smaak van de fans en die van de kijkers ver uiteen liggen.

En wat betreft die homo's...och, hou toch op ! Onze redactie bestaat uit 12 man, geen een homo. Dat de harde kern fans grotendeels homo is, tsja, da's bekend. Maar zijn die 600.000.000 kijkers ook allemaal homo's ?

Greets,
Captain
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:17
Tox
Tox is offline
is wel een groot evenement maar de topic gaat over het feit dat het hier in NL een beetje een 2e rangs evenement is (of niet). Want kijk wk is ook groot evenement maar ja of dat in NL nog zo gevolgt wordt?
Oud 28-05-2002, 12:36
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
de muziek is voort gewoon TE zwak, niemand vind er meer iets aan om zo'n saaie uitzending met de hele tijd hetzelfde riedeltje van cyfers geven aan te kijken.

Die tijd is voorbij, de rest van de werled volgt later wel, Nederland loopt voorop.
Oud 28-05-2002, 13:48
waaromniet?
waaromniet? is offline
Van mij mag het per direct worden afgeschaft, maar even serieus, wat versta je onder een groot evenement?
Oud 28-05-2002, 14:43
Mabo
Mabo is offline
Het festival stelt niet veel meer voor, maar voor de doelgroep die het heeft geadopteerd is het een jaarlijks feestje. Voor de andere Nederlanders is het nog wel leuk om naar te kijken, maar omdat de commerciele belangen, de show, snelheid en alles er omheen meer telt dan het liedje, is het niet echt leuk meer
(het ene jaar vindt een travo, het andere jaar een Bariebop etc)

Ik meen Roen Stoelti zei in Ontbijt TV dat Marco Borsato maar mee moest doen volgend jaar of een ander met een liedje van zijn vaste tekstschrijvers.

Op Borsato.nl is een hele discussie gaande over de vraag of Marco de juiste keus is voor volgend jaar:

http://www.borsato.nl/phpBB/viewtopi...=977&forum=1&4

http://www.borsato.nl/phpBB/viewtopi...=965&forum=1&8

http://www.borsato.nl/phpBB/viewtopi...=986&forum=1&0
Oud 28-05-2002, 15:01
WolterB
WolterB is offline
ik vind t wel een 2e rang evenment met al die vriendjespolitiek. Zo kan een land met niet zo heel veel buurlanden toch niet meer winnen of je moet er echt met 10 koppen bovenuitsteken.

Jammer, maar helaas, het niveau wordt elk jaar slechter
Oud 28-05-2002, 15:26
Garp
Garp is offline
Citaat:
Captain schreef:
Het festival heeft dit jaar bijna een HALF MILJARD kijkers gehad. Dat is 1/12 van de totale wereldbevolking en 1/5 van iedereen met een televisie. En wie wil dat geen groot evenement noemen ? Als we alle kijkers naar alle nationale finales daarbij ook nog optellen, kom je zo inde buurt van 600.000.000 kijkers.
Met alle respect, maar ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen hebben gekeken. Waar moeten die vandaan komen dan? Waren alle Amerikanen en Chinezen ook aan 't kijken ofzo? In Nederland hebben 1,7 miljoen mensen gekeken... Waar moeten al die andere kijkers vandaan komen???
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 16:56
musc
musc is offline
Citaat:
Super Sjaak schreef:

Inderdaad, die vriendjespolitiek heeft het hele songfestival de de filistijnen geholpen. Cyprus stemt op griekenland, dat het record meeste dezelfde woorden in 3 minuten probeerde te breken . De scandinavische landen stemmen altijd op elkaar en zoals je zei ook de oostbloklanden. Belgie, Luxemburg, Duitsland en Nederland geven elkaar ALLEEN punten als ze het ook echt goed vonden.

Het songfestival is een drama dat wat mij betreft met ingang van vandaag mag worden afgeschaft, of Nederland volgend jaar nou zou winnen of niet...
Dit is waar ik ben een belg en ik vond dat belgie het goed had gedaan of niet griekenland was zeer slecht en ze waren bij de eerste stem 1ste! pure vriendjespolitiek echt maaar turkije die stemt voor belgie?Zijn we ook niet gewoon
Oud 30-05-2002, 06:31
Verwijderd
Citaat:
brittje schreef:
Ik vond dat Estland het trouwens wel goed georganiseerd had.
Ze hadden er wel goed over nagedacht, maar goed georganiseerd?

De Zweedse ploeg van vorig jaar in huren, ja, sterke actie wel.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 08:55
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Tox schreef:
Is het eurovisie songfestival in Nederland nog wel een groot evenement. In mijn ogen nie, kwist amper dat het vandaag was. Ik denk ook dat media en populariteits gezien het songfestival zwaar onder doet aan bijv. lowlands of pinkpop
Nderland deed niet mee dus was er niet zo veel aandacht voor deze "festival" ,maar IMHO is dat een TIENDE rangs festival!

Ikkke=======IIIIOOOOTTTTJJJEEE
Oud 30-05-2002, 11:17
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
de 'vriendjespolitiek' tussen nederland, belgie en duitsland is precies hetzelfde als in t oostblok hoor, hoe kan jij bewijzen dat ze alleen daarop stemmen als ze het echt goed vinden?

Maar de mensen die stemmen bepalen nog altijd zelf waar ze op stemmen, dus dan hebben de mensen het voor zichzelf verpest.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2002, 11:22
REIE
REIE is offline
muziekgroepen op het songfestival komen met hele andere intenties, zo van, we moeten winnen, en daarna een leuk liedje schrijven, het is allemaal zo geforceerd!

REIE
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 11:46
Captain
Captain is offline
Citaat:
Garp schreef:

Met alle respect, maar ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen hebben gekeken. Waar moeten die vandaan komen dan? Waren alle Amerikanen en Chinezen ook aan 't kijken ofzo? In Nederland hebben 1,7 miljoen mensen gekeken... Waar moeten al die andere kijkers vandaan komen???
Goed...daar komen de kijkcijfers...

UK: 7,800,000
Sweden: 3,340,000
Israel: 1,004,000
Netherlands: 1,700,000
Malta: 98% van de bevolking
Estonia: 450,000
Latvia: 300,000
Lithuania: 300,000
Russia: 8,000,000
Spain: 15,645,000
France: onbekend
Greece: 4,544,000
Belgie: rond de 2,000,000

Dan zitten we al op 50.000.000 mensen. Dan hebben we ierland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Denemarken, Finland, IJsland, Cyprus, Turkije, Australie, Japan, de VS, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Roemenie, FYR Macedonie, Slovenie, Kroatie, Wit-Rusland en Portugal nog niet meegerekend.

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 11:48
Captain
Captain is offline
Citaat:
REIE schreef:
muziekgroepen op het songfestival komen met hele andere intenties, zo van, we moeten winnen, en daarna een leuk liedje schrijven, het is allemaal zo geforceerd!

REIE
Bijna niemand komt om te winnen, want ze hebben al hun nationale finale gewonnen. Bovendien...ze komen er om een leuke show neer te zetten en bij de eerste 14 te eindigen zodat hun land volgend jaar weer mee mag doen.

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 11:49
Tox
Tox is offline
Citaat:
Captain schreef:

Goed...daar komen de kijkcijfers...

UK: 7,800,000
Sweden: 3,340,000
Israel: 1,004,000
Netherlands: 1,700,000
Malta: 98% van de bevolking
Estonia: 450,000
Latvia: 300,000
Lithuania: 300,000
Russia: 8,000,000
Spain: 15,645,000
France: onbekend
Greece: 4,544,000
Belgie: rond de 2,000,000

Dan zitten we al op 50.000.000 mensen. Dan hebben we ierland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Denemarken, Finland, IJsland, Cyprus, Turkije, Australie, Japan, de VS, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Roemenie, FYR Macedonie, Slovenie, Kroatie, Wit-Rusland en Portugal nog niet meegerekend.

Grt,
Captain
Dan zitten we dus op 1/12 van de 600000000 die je aan het verdedigen bent. Dus vertel maar waar komen die ander 550000000 vandaan
Oud 30-05-2002, 11:59
Captain
Captain is offline
Citaat:
Tox schreef:

Dan zitten we dus op 1/12 van de 600000000 die je aan het verdedigen bent. Dus vertel maar waar komen die ander 550000000 vandaan
Weet jij hoeveel mensen er in Ierland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Denemarken, Finland, IJsland, Cyprus, Turkije, Australie, Japan, de VS, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Roemenie, FYR Macedonie, Slovenie, Kroatie, Wit-Rusland en Portugal wonen ?

Bovendien, ik telde de kijkers van de nationale finales erbij op. Dan tel ik dus inderdaad mensen twee keer, maar dat mag, want een kijker is bij beiden programma's een aparte kijker. Dus ehh....maal 2 en dan zitten we al op 1/6 van die 600.000.000. Tel dan dus ook even de kijkers op uit Ierland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Denemarken, Finland, IJsland, Cyprus, Turkije, Australie, Japan, de VS, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Roemenie, FYR Macedonie, Slovenie, Kroatie, Wit-Rusland en Portugal.

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 13:43
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kwist ook niet dat het afgelopen week was normaal word je dr mee doodgegooid maar deze keer wel minder geloof ik anders had k t wel geweten kvind dr tog niks aan als nl niet meedoet...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 15:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Captain schreef:

Weet jij hoeveel mensen er in Ierland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Denemarken, Finland, IJsland, Cyprus, Turkije, Australie, Japan, de VS, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Roemenie, FYR Macedonie, Slovenie, Kroatie, Wit-Rusland en Portugal wonen ?

Bovendien, ik telde de kijkers van de nationale finales erbij op. Dan tel ik dus inderdaad mensen twee keer, maar dat mag, want een kijker is bij beiden programma's een aparte kijker. Dus ehh....maal 2 en dan zitten we al op 1/6 van die 600.000.000. Tel dan dus ook even de kijkers op uit Ierland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Denemarken, Finland, IJsland, Cyprus, Turkije, Australie, Japan, de VS, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Roemenie, FYR Macedonie, Slovenie, Kroatie, Wit-Rusland en Portugal.

Grt,
Captain
Ja, als je iedereen dubbel telt kom je wel op 600 miljoen. Maar naar het Eurovisie songfestival zelf keken slechts 300 miljoen mensen, zo schat ik.
Oud 30-05-2002, 15:59
Garp
Garp is offline
Nou, en zelfs die 300 miljoen geloof ik niet. 100 misschien....
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 16:09
Captain
Captain is offline
Citaat:
Garp schreef:
Nou, en zelfs die 300 miljoen geloof ik niet. 100 misschien....
In de deelnemende landen van dit jaar hebben er (officiele cijfers) 166.000.000 mensen gekeken. Da's dus excusief de VS, Australie, Japan (erg populair daar), Noorwegen, Nederland, Portugal, Ierland, IJsland, Afrikaanse landen etc. etc.

Grt,
Captain

PS Het Eurovisie Songfestival is het meest bekeken televisieporgramma ter wereld. Zelfs een WK-finale trekt minder kijkers ! Alle Wk-wedstrijden voor dit jaar trekken OPGETELD 47 miljard kijkers, maar da's opgeteld (dus deel door aantal wedstrijden )
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 01:34
Verwijderd
Volgens mij kijken er naar de super bowl, de world bowl, en de NBA finales ook al meer mensen dan naar het eurovisie songfestival!! Wat te denken van CNN na een aanslag als op 11 september, of die grapjas bij het Pirelli Building?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 04:10
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Als Nederland weer een 'fatsoenlijk' liedje aflevert, waardoor het hoog scoort, is dat jaar en het jaar erna de aandacht weer een stuk groter, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 09:58
Captain
Captain is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef:
Volgens mij kijken er naar de super bowl, de world bowl, en de NBA finales ook al meer mensen dan naar het eurovisie songfestival!! Wat te denken van CNN na een aanslag als op 11 september, of die grapjas bij het Pirelli Building?
CNN na 11 september, ok. Maar dan gaat het niet om een programma, maar om breaking news. En dat is in televisiewereld toch echt iets andres. Enne...nee, naar de Super Bowl kijken er niet meer mensen, verrassend he (ik lul hier heus niet uit mijn NEK ).

Australie: 445,000
Oostenrijk: 1,450,000

Grt,
Sietse
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 10:11
Tox
Tox is offline
Citaat:
Captain schreef:

(ik lul hier heus niet uit mijn NEK ).

Je LULT uit je nek .
Oud 31-05-2002, 10:21
Captain
Captain is offline
Citaat:
Tox schreef:

Je LULT uit je nek .
Och ja...ik heb het ook maar van de tv-bazen zelf...

Grt,
Captain
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 02:20
Verwijderd
Het lijkt mij dat er meer mensen kijken naar zo'n finale dan Australie en Oostenrijk.... Hier een paar suggesties voor andere landen die zouden kunnen kijken:
Nederland;
Mexico...
Groot-Brittanie

En wat dacht je van de VS??? 200 miljoen kijkers!!

Of heb je alles in euro gerekend?? ( delen door 2.20371 )
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 14:49
Nate
Nate is offline
Ach, het was toch vrij kut dit jaar
Reageren

Regels voor berichten