Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben het met je eens dat dit evenement weinig waarde meer heeft. Elk land zingt nu bijna in het Engels, iets wat ik een verloedering van het evenement vind! Daar komt bij dat de muziek buitengewoon slecht is, de winnaars meestal nog de slechtste van allemaal zijn en de puntentelling gebaseerd is op politieke connecties tussen landen!
Afschaffen die hap!
|
Het festival heeft dit jaar bijna een HALF MILJARD kijkers gehad. Dat is 1/12 van de totale wereldbevolking en 1/5 van iedereen met een televisie. En wie wil dat geen groot evenement noemen ? Als we alle kijkers naar alle nationale finales daarbij ook nog optellen, kom je zo inde buurt van 600.000.000 kijkers.
Estland heeft het dit jaar bijzonder goed gedaan met bijzonder magere financiele middelen. Letland kan dat ook. Vriendjespolitiek is eigenlijk een beetje onzin. Behalve de 12/12 tussen Griekenland en Cyprus heb ik er weinig van gemerkt. Niemand heeft het erover dat Finland, Zweden en Denemarken van dezelfde muziekstijl houden en dat ze daarom punten aan elkaar geven. Mensen concluderen dan maar meteen dat het politiek is. Het verhaal met de grote polls is iets anders dan de meeste mensen zeggen. Als hoofdredacteur van ESCTODAY.COM (wij hebben de grootste poll georganiseerd) kan ik zeggen dat de smaak van de fans en die van de kijkers ver uiteen liggen. En wat betreft die homo's...och, hou toch op ! Onze redactie bestaat uit 12 man, geen een homo. Dat de harde kern fans grotendeels homo is, tsja, da's bekend. Maar zijn die 600.000.000 kijkers ook allemaal homo's ? Greets, Captain |
![]() |
|
is wel een groot evenement maar de topic gaat over het feit dat het hier in NL een beetje een 2e rangs evenement is (of niet). Want kijk wk is ook groot evenement maar ja of dat in NL nog zo gevolgt wordt?
|
![]() |
de muziek is voort gewoon TE zwak, niemand vind er meer iets aan om zo'n saaie uitzending met de hele tijd hetzelfde riedeltje van cyfers geven aan te kijken.
Die tijd is voorbij, de rest van de werled volgt later wel, Nederland loopt voorop.
|
Het festival stelt niet veel meer voor, maar voor de doelgroep die het heeft geadopteerd is het een jaarlijks feestje. Voor de andere Nederlanders is het nog wel leuk om naar te kijken, maar omdat de commerciele belangen, de show, snelheid en alles er omheen meer telt dan het liedje, is het niet echt leuk meer
(het ene jaar vindt een travo, het andere jaar een Bariebop etc) Ik meen Roen Stoelti zei in Ontbijt TV dat Marco Borsato maar mee moest doen volgend jaar of een ander met een liedje van zijn vaste tekstschrijvers. Op Borsato.nl is een hele discussie gaande over de vraag of Marco de juiste keus is voor volgend jaar: http://www.borsato.nl/phpBB/viewtopi...=977&forum=1&4 http://www.borsato.nl/phpBB/viewtopi...=965&forum=1&8 http://www.borsato.nl/phpBB/viewtopi...=986&forum=1&0
|
ik vind t wel een 2e rang evenment met al die vriendjespolitiek. Zo kan een land met niet zo heel veel buurlanden toch niet meer winnen of je moet er echt met 10 koppen bovenuitsteken.
Jammer, maar helaas, het niveau wordt elk jaar slechter
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ikkke=======IIIIOOOOTTTTJJJEEE ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
de 'vriendjespolitiek' tussen nederland, belgie en duitsland is precies hetzelfde als in t oostblok hoor, hoe kan jij bewijzen dat ze alleen daarop stemmen als ze het echt goed vinden?
Maar de mensen die stemmen bepalen nog altijd zelf waar ze op stemmen, dus dan hebben de mensen het voor zichzelf verpest. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
UK: 7,800,000 Sweden: 3,340,000 Israel: 1,004,000 Netherlands: 1,700,000 Malta: 98% van de bevolking Estonia: 450,000 Latvia: 300,000 Lithuania: 300,000 Russia: 8,000,000 Spain: 15,645,000 France: onbekend Greece: 4,544,000 Belgie: rond de 2,000,000 Dan zitten we al op 50.000.000 mensen. Dan hebben we ierland, Frankrijk, Italie, Duitsland, Denemarken, Finland, IJsland, Cyprus, Turkije, Australie, Japan, de VS, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Roemenie, FYR Macedonie, Slovenie, Kroatie, Wit-Rusland en Portugal nog niet meegerekend. ![]() ![]() Grt, Captain |
![]() |
||
Citaat:
Grt, Captain |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien, ik telde de kijkers van de nationale finales erbij op. Dan tel ik dus inderdaad mensen twee keer, maar dat mag, want een kijker is bij beiden programma's een aparte kijker. Dus ehh....maal 2 ![]() Grt, Captain |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Grt, Captain PS Het Eurovisie Songfestival is het meest bekeken televisieporgramma ter wereld. Zelfs een WK-finale trekt minder kijkers ! Alle Wk-wedstrijden voor dit jaar trekken OPGETELD 47 miljard kijkers, maar da's opgeteld (dus deel door aantal wedstrijden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Australie: 445,000 Oostenrijk: 1,450,000 Grt, Sietse |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het lijkt mij dat er meer mensen kijken naar zo'n finale dan Australie en Oostenrijk.... Hier een paar suggesties voor andere landen die zouden kunnen kijken:
Nederland; Mexico... Groot-Brittanie En wat dacht je van de VS??? 200 miljoen kijkers!! Of heb je alles in euro gerekend?? ( delen door 2.20371 ) |
![]() |
|
|