Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2005, 18:52
merijn
merijn is offline
Mijn broertje is een tijdje geleden gestopt met school, omdat het op allerlei vlakken helemaal niet goed ging. Nu doet hij een beetje thuiswerk, maar eigenlijk stelt dit niet zo heel veel voor. Daarom heb ik besloten om hem een beetje aan het werk te houden. We hebben afgesproken dat ik opdrachten voor hem bedenk en dat hij vervolgens aangeeft hoe lang hij nodig heeft om de opdracht te maken.

Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met situaties als deze of dat iemand misschien weet of er op internet goede sites zijn die ik kan gebruiken voor het bedenken van opdrachten. Het niveau is VMBO.

alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2005, 19:58
-(L)-
Geen idee, maar wat is precies je doel? Wil je 'm gewoon aan 't werk houden zodat hij binnenkort op school weer meekan? En hoelang is die periode dat hij niet naar school kan?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:19
Verwijderd
vmbo? leerjaar 4? Dan kan hij examens gebruiken..
En anders: heeft hij niet nog gewoon boeken? Laat hem daar uit werken.. dat is immers zijn niveau, hij is bekend met de methode, er staat in wat hij moet leren en 't scheelt tijd..
En anders: schaf een paar boeken aan bij de slegte
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:26
merijn
merijn is offline
Sowieso gaat hij dit schooljaar niet meer naar school. Ik wil hem graag op een goede en leerzame manier bezig houden zodat hij niet een hele dag voor de tv hangt. Er moeten toch op internet wel leuke schoolopdrachten te vinden zijn?

Groetjes,

Merijn
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:27
merijn
merijn is offline
Gewoon wat boeken kopen is misschien wel een idee ja. Omdat hij altijd op speciaal onderwijs gezeten heeft, is niet echt te zeggen of hij al VMBO 4 niveau heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 22:01
Verwijderd
Ja, ik geef mijn vriendin bijles wiskunde. Ik heb haar wat extra sommen gegeven omdat ze nog niet zo goed is in algebra en ik vind dat daar te weinig aandacht aan wordt besteed in haar boek.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 06:31
Verwijderd
Misschien is het een idee om hem een website te laten maken over een onderwerp (informatief dan hé ) wat hij zelf leuk vindt. Met frontpage kan dat al best goed en dan ben je bezig met informatie opzoeken en informatie verwerken en je leert er altijd een hele boel van .

Maargoed ik weet niet hoe handig je broertje is met computers enzo . Voor Frontpage is echt niet zo veel inzicht vereist
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 06:35
merijn
merijn is offline
Dat is een goed idee!!! Nog meer ideeen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 06:37
Verwijderd
Je kan gewoon een boek uit de bieb halen dat specifiek op tieners/kinderen is gericht en over websites maken met frontpage gaat. Deze is wel te vinden denk ik Dan heb je tenminste iets om je aan vast te houden..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten