Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 09:14
Lady Psychè
Lady Psychè is offline
Hallo,

Ik wil ff de mening horen van andere jonge mensen. Ik en mijn vriend delen een studio, nu ongeveer 2 jaar. De laatste maanden gaat het enkel nog maar bergaf en we zitten soms tot vervelens toe op mekaars neus te zien en hebben veel meer ruzie. Er zijn ook leuke momenten, maar soms wordt het ff te veel. Nu zien we er beiden niet graag onze relatie aan kapot gaan en we hebben een serieus gesprek gehad, waarin we beiden tot de beslissing zijn gekomen om weer apart te gaan wonen (ik studeer nog, dus ik moet nog 3 jaartjes op kot zitten, hij werkt al en zou terug bij zijn vader gaan wonen).

Ik weet dat het heel moeilijk gaat zijn, en dat we er serieus aan moeten wennen in het begin.. soms schrikt de gedachte mij af, de volgende moment ook weer niet, en lijkt het me de enige oplossing.

Ik ben alleen bang dat hij weer heel erg gaat beïnvloed worden door zen vader.. en dat hij zich net zoals voordien weer gaat moeien in onze relatie.. "op dat uur moet je thuis zijn, op die dagen mag je naar haar toe, enz.. "

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2005, 09:24
Smobbo
Smobbo is offline
Als samenwonen (op het moment) niet gaat lijkt me het inderdaad een goede oplossing.
Ik weet niet hoe erg die vader is? Ik neem aan dat je vriend ondertussen oud genoeg is om zelf te beslissen wat ie met zn leven doet?
Is het niet mogelijk dat hij ook op zichzelf gaat wonen? (ja i know is duur, maar mss is er ergens wat voor em)
Of heeft ie daar eigenlijk geen zin in?
Oud 30-03-2005, 09:27
Verwijderd
Het zou natuurlijk een oplossing kunnen zijn. Wel zou het, zoals je zelf ookal zegt, erg wennen zijn in het begin. Je woont toch al redelijk lang samen met hem.

Waarom zou hij bij zijn vader terug gaan wonen? Hij kan toch ook op zichzelf gaan,of bijvoorbeeld in de studio blijven wonen (indien betaalbaar). Maar anders zijn er waarschijnlijk toch nog wel goedkopere dingen die hij wel betalen kan, zodat hij toch nog zelfstandig kan wonen. Bij je ouders (vader) terug gaan is volgens mij ook niet de ideale oplossing als je al zo lang zelfstandig woont.

Ik vraag me wel een beetje af of het niet weglopen voor de problemen is. Ik bedoel, waarom hebben jullie steeds ruzie? Waarom loop het niet meer zo lekker.
Kijk je kan nu wel weg gaan bij elkaar, maar als je dan over 5 jaar ofzo weer bij elkaar gaat wonen, komen er dan niet weer ruzie's en dergelijke over dezelfde dingen?
Dan heeft het namelijk weinig zin, en loop je in de toekomst weer tegen dezelfde dingen aan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:02
Lady Psychè
Lady Psychè is offline
Daar heb je ook een feit.. maar we zouden graag willen zien hoe het nu gaat lopen en zo.. Dan kunnen we nog altijd zien, als het niet betert moeten we toch eens een serieuze babbel hebben.

En hij heeft geen keuze, het is allemaal veel te duur.. hij gaat bij zijn vader terug wonen omdat hij dan de kans heeft om nog wat te sparen. Ik kom niet erg goed overeen met zijn vader, heb me er thuis nooit op mijn gemak gevoeld.. en dit na 4 jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten