Als ik aan het hardlopen ben, krijg ik meestal na ongeveer een kwartiertje last van een soort 'druk' op mijn oren. Net zoiets als wanneer je in een vliegtuig zit zegmaar (behalve dan dat het niet over gaat als je slikt/kauwgom kauwt/wat dan ook)
Het gaat pas weer over als ik een tijdje gestopt ben.
Iemand enig idee hoe dit precies komt en wat je er aan kunt doen? Vind het nogal irritant namelijk...
Probeer eens een keer te 'klaren' terwijl je hardloopt. Dit is iets wat duikers ook doen. Knijp je neus dicht met 2 vingers en probeer dan (zachtjes!) te blazen. Als het goed is 'ploppen' je oren dan wel weer open.
MargotTenenbaum schreef op 25-03-2005 @ 20:24 : Probeer eens een keer te 'klaren' terwijl je hardloopt. Dit is iets wat duikers ook doen. Knijp je neus dicht met 2 vingers en probeer dan (zachtjes!) te blazen. Als het goed is 'ploppen' je oren dan wel weer open.
Ik kan m'n oren 'automatisch' ploppen, door gewoon m'n adem in te houden en dan druk te zetten.
MeelFriek schreef op 25-03-2005 @ 20:38 : Ik kan m'n oren 'automatisch' ploppen, door gewoon m'n adem in te houden en dan druk te zetten.
Ik heb op reddingszwemmen gezeten en dan moesten we soms vrij diep zware poppen opduiken, toen heb ik mezelf dat aangeleerd, in tunnels en vliegtuigen is het ook handig.
MargotTenenbaum schreef op 25-03-2005 @ 20:49 : Ik heb op reddingszwemmen gezeten en dan moesten we soms vrij diep zware poppen opduiken, toen heb ik mezelf dat aangeleerd, in tunnels en vliegtuigen is het ook handig.
Uitermate handig toen we met school met 't vliegtuig moesten.
"Auw m'n oren!"
"Waar hebben jullie 't over, ik heb nergens last van? "