Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2005, 23:02
de Pen
de Pen is offline
Binnenkort zijn mijn vriend en ik twee jaar bij elkaar. Daarvoor wil ik (o.a.) met hem naar het Vondelpark in Amsterdam om te gaan picknicken.

De hamvraag: WAT zal ik meenemen in de picknickmand? Het is een tijdje treinen, dus het mag niet smelten of heel kwetsbaar zijn of zoiets. Daarnaast houdt hij absoluut niet van slagroom of van taart. Vis en pittig eten is ook uit den boze, overigens.

Chocolade en koekjes zijn daarentegen wel geliefd, dus ik ga hartenkoekjes bakken en er gaan handgemaakte bonbons mee. Verder ben ik niet zo'n keukenprinses en kom ik niet echt op briljante dingen... Ik ben dus een beetje op zoek naar romantisch eten/gerechten voor in de mand.

Het gaat trouwens om de lunch, niet avondeten of ontbijt.

Hebben jullie ideeën?
Oud 10-10-2005, 23:13
Verwijderd
quiche, telt dat ook als taart?
pannekoeken zijn koud ook lekker, vooral rozijnenpannenkoeken
oh en aardbeien! Beschuitjes met aardbeien of gewoon zo. Of andere soorten zomerfruit, kersen en druiven enzo. Druiven zijn nu nog goed verkrijgbaar.

Ik weet niet of je dat romantisch eten vindt, ik vind het gewoon goed picknick eten
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 04:52
wizkid
wizkid is offline
appelcake, niet romantisch, wel picknick eten en lekker
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 07:40
Verwijderd
neem allerlei soorten fruit mee (kleine fruit dingetjes) bijvoorbeeld aarbeien, passievruchten enzovoorts. Aangezien het notenseizoen er weer is zou ik bijvoorbeeld ook wat nootjes meenemen zoals walnoten en dergelijke ook altijd leuk en lekker
Verder een kan met warme chocolademelk of een flesje rose als jullie daarvan houden.
croissantjes zijn ook goed te doen en haal eventueel vn die minibroodjes en bak die van te voren af of haal ze smorgens bij de bakker
Verder is het wel leuk om van bijvoorbeerd de ruijter van die kleine bakje boterhambeleg te halen, is tenminste geen gezooi met grote potten en je kan het zo weggooien.
een ander idee is eventueel nog sandwiches maken met bijvoorbeeld rosbief of kaas enzovoorts!

Veel plezier
en alvast gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 08:52
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
die minibroodjes
met brie <3
Oud 11-10-2005, 14:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Croissantjes en belegde stokbroodjes!
Oud 12-10-2005, 21:50
de Pen
de Pen is offline
Bedankt allemaal!

Ik denk dat het fruit en de noten sowieso meegaan, en die kleine broodstrooisels van de Ruijter ook (die zijn gaaf ). Warme chocolademelk vind ik bijna vanzelfsprekend, mmm. Ik ga morgen even naar de supermarkt, kijken of ze mini croissantjes hebben. Ze zijn zo vaak op!

Quiche telt trouwens niet als taart, maar wel iets dat ik nog niet heb leren klaarmaken. Is niet erg lief voor m'n vriend als het oneetbaar wordt

@Lumihiutale: Dankjewel!!!
Reageren

Regels voor berichten