![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In Nederland heb je deze situatie geloof ik al niet zo, je kan hier volgens mij best het proces wat versnellen met een injectie oid. Maar goed, als ik moest kiezen, en die persoon had aangegeven niet zo te willen leven, dan zou ik natuurlijk liever gaan voor de langzame dood dan voor de coma. Maar nog liever natuurlijk een wat snellere, rustigere dood. |
![]() |
||
Citaat:
Ooit al eens beelden gezien van uitgehongerde mensen die vel over been zijn en vaak ook nog allemaal andere kwaaltjes hebben en op een gegeven moment niet meer in staat zijn om recht te staan...........
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb het zelf altijd uitermate belachelijk gevonden dat je wel testeervrijheid hebt, dwz. je kunt over je eigen vermogen beschikken zoals je dat zelf wilt, je kunt mensen onterven, je kunt alles nalaten aan een goed doel, etc. etc. en dat is bindend. Van een testament mag in beginsel niet worden afgeweken, in elk geval niet op de grond dat sommige nabestaanden vindt dat de erflater 'onverstandig' met zijn vermogen omspringt. Maar tegelijkertijd heb je blijkbaar niet de vrijheid om over je bloedeigen lichaam en organen te beschikken, want nabestaanden kunnen euthanasie of orgaanuitname blokkeren, ook in Nederland. Stel je voor - je eigendommen, je vermogen, daarover mag je beschikken, maar over je eigen lichaam niet eens. Ik heb dat altijd hogelijk onrechtvaardig gevonden en ben dan ook van mening dat mensen een verklaring moeten kunnen afleggen dat ze hun nabestaanden elk beschikkings- of inspraakrecht na hun dood ontnemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb echter in dezelfde aflevering beelden gezien van T. Schiavo en ik kan begrijpen waarom de familie haar in leven wil houden. Ze heeft haar ogen open, draait haar hoofd als iemand tegen haar praat en 'lacht' om het grapje dat haar vader haar iedere dag een paar keer verteld. Als iemand zo reageert en bewust lijkt te handelen, kan je als ouder niet zeggen: "Trek de stekker er maar uit." Link naar BBC verhaal |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder als ze bij komt is ze waarschijnlijk niet meer dan een kasplantje, ofwel, niet meer dan nu. Wat heeft het leven dan nog voor zin? Ik zou haar laten gaan maar dan wel op een dmv een spuitje ipv uithongeren. Ikzelf zou niet meer willen leven als er of geen vooruitzichten meer voor me zouden zijn of ik een kasplantje zou worden als ik bij zou komen, wat mij betreft mag dan de stekker eruit..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind sowieso dat Bush zich niet moet bemoeien met het leven van iemand die hij niet kent, al is hij 1000 keer de president. En Terri mag dan wel reageren op geluid en aanrakingen, de doktoren zeggen dat dat gewoon een reactie is, dat ze haar familie niet herkent en de grapjes van haar vader niet kan horen, laat staan snappen. Haar reacties zijn gewoon reflecties van de hersenen, ze betekenen niet dat ze nog "leeft".
||
Citaat:
||
Citaat:
verder lijkt t me niet nodig nog woorden aan die president vuil te maken
|
Verwijderd
|
Judge refuses to order Schiavo's feeding tube reinserted
Tuesday, March 22, 2005 Posted: 6:50 AM EST (1150 GMT) TAMPA, Florida (CNN) -- A federal judge in Florida has ruled that he will not order a feeding tube reinserted to Terri Schiavo, a brain-damaged woman who is the center of a national legal battle over her life. Bron = CNN. Zag het net op tv. Er was trouwens ook een peiling onder de bevolking gehouden en de meerderheid is vóór het verwijderen van de buis. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Politiek van de Verenigde Staten Mark Almighty | 205 | 20-04-2007 11:50 | |
Bush drilboor sjakie | 3 | 16-11-2005 21:11 | |
Terwijl de wereld naar VS vs Irak kijkt, nomineert Bush: Gatara | 15 | 17-02-2003 20:42 | |
Bush mag doden zonder tussenkomst rechter.(engels) Isa | 15 | 15-12-2002 01:23 | |
G.W.Bush's remedie tegen bosbranden. preventieve bomenkap... Isa | 36 | 01-09-2002 00:21 | |
Bush niet naar Wereldtop Verwijderd | 72 | 27-08-2002 21:52 |