Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 11:57
aap777
aap777 is offline
Ik drink best veel jus d'orange. En dan heb ik het over dat spul dat in die pakken zit. Nu vroeg ik me af hoe gezond/ongezond dat spul nou eigenlijk is. Bij de ingrediënten staat dat er suiker in zit... Dan zal het dus eigenlijk niet zo gezond zijn als ik dacht.. of valt dat reuze mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 12:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De zuren die erin zitten zijn vooral slecht voor je tanden. Verder is het zeker niet ongezonder dan andere frisdranken ofzo qua suikers. Ik weet niet wat je als vervanger zou drinken, als dat water zou zijn zou het gezonder zou zijn, als het cola zou zijn is dit gezonder denk ik.
Oud 29-03-2005, 12:55
Zozo
Zozo is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-03-2005 @ 13:27 :
De zuren die erin zitten zijn vooral slecht voor je tanden. Verder is het zeker niet ongezonder dan andere frisdranken ofzo qua suikers. Ik weet niet wat je als vervanger zou drinken, als dat water zou zijn zou het gezonder zou zijn, als het cola zou zijn is dit gezonder denk ik.
Idd, voor je tanden is het slecht. Verder zal het niet veel kwaad kunnen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:43
Miracle
Miracle is offline
Ligt eraan hoeveel vitamines je binnen krijgt als je geen jus meer drinkt.
Oud 29-03-2005, 15:12
jinx
jinx is offline
Als je gewoon fruit eet zitten er ook zuren in die je tanden ietwat aantasten. Gewoon je tanden optijd poetsen, dan is er geen probleem. Verder zit er in zelfgeperst sap wel meer vitaminen, maar dat is weer zoveel werk.
Oud 29-03-2005, 15:48
Mara
Mara is offline
Zuur tast je tanden aan. En nee, níet meteen daarna gaan poetsen, dat maakt 't alleen maar erger.

Daar komt bij dat 't érg makkelijke suikers zijn, plus dat je vaak vitaminen mist met sapjes omdat het vruchtvlees eruit weg is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:51
emmawatson4ever
emmawatson4ever is offline
als je jus de orange drinkt moet je eerst melk drinken voor je gaat tanden poetsen anders poets je het zuur in je tanden
Oud 29-03-2005, 15:51
jinx
jinx is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-03-2005 @ 16:48 :
Zuur tast je tanden aan. En nee, níet meteen daarna gaan poetsen, dat maakt 't alleen maar erger.
Huh, het lijkt mij logisch om wel gelijk te gaan poetsen, hoe zit dat dan??
Oud 29-03-2005, 19:17
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Volgens mij was 't zo dat door 't zuur je tanden een beetje worden aangetast en 't glazuur dus zwakker wordt. Dus is 't niet zo goed als je vlak daarna er met een tandenborstel overheen gaat schuren
Oud 29-03-2005, 19:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Als het nu gewoon sinaasappelsap was in plaats van concentraat met een beetje water dan was't wel beter. Het zelfde met appelsap.
Oud 29-03-2005, 19:44
Mara
Mara is offline
Precies, door het zuur is je glazuur zwakker. Je kan 't beste erna wat water drinken, even een halfuurtje wachten en daarna poetsen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten