Ik drink best veel jus d'orange. En dan heb ik het over dat spul dat in die pakken zit. Nu vroeg ik me af hoe gezond/ongezond dat spul nou eigenlijk is. Bij de ingrediënten staat dat er suiker in zit... Dan zal het dus eigenlijk niet zo gezond zijn als ik dacht.. of valt dat reuze mee?
De zuren die erin zitten zijn vooral slecht voor je tanden. Verder is het zeker niet ongezonder dan andere frisdranken ofzo qua suikers. Ik weet niet wat je als vervanger zou drinken, als dat water zou zijn zou het gezonder zou zijn, als het cola zou zijn is dit gezonder denk ik.
Daantje_0705 schreef op 29-03-2005 @ 13:27 : De zuren die erin zitten zijn vooral slecht voor je tanden. Verder is het zeker niet ongezonder dan andere frisdranken ofzo qua suikers. Ik weet niet wat je als vervanger zou drinken, als dat water zou zijn zou het gezonder zou zijn, als het cola zou zijn is dit gezonder denk ik.
Idd, voor je tanden is het slecht. Verder zal het niet veel kwaad kunnen.
Als je gewoon fruit eet zitten er ook zuren in die je tanden ietwat aantasten. Gewoon je tanden optijd poetsen, dan is er geen probleem. Verder zit er in zelfgeperst sap wel meer vitaminen, maar dat is weer zoveel werk.