![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zou zeggen: Scholen moeten overgewicht bij kinderen voorkomen. [edit] Ooh, die 'doen' hoort niet bij de stelling ![]() ![]() Tot op zekere hoogte ben ik het daar wel mee eens. Scholen moeten kinderen gezond eten aanbieden, niet alleen ongezond eten, en kinderen moeten een soort voorlichting krijgen over gezond en ongezond eten. Maar wat die kinderen vervolgens eten of wat hun ouders hen te eten geven is geen fout van de school. Laatst gewijzigd op 19-03-2005 om 13:40. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gezonder voedsel lijkt me dus een stuk effectiever. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er is altijd wel een winkel met lekkere dingen vlakbij school en niet te spreken over de karretjes die langskomen in de pauzes.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb 't zelfde probleem als jij trouwens, ik zie ook geen diepte. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
onze school heeft ook een tijdje de proef ingesteld om appels, broodjes ed. te verkopen. Vette happen verkopen ze uberhaupt al niet. De appels konden ze na de pauze gewoon weggooien, want niemand kocht ze. Ook de broodjes waren niet bepaald populair, hoewel dat ook door de prijs kwam. Iedereen gooide alsnog z'n eten weg en ging naar de supermarkt om daar wat te halen. Ik denk dus dat gezonde dingen op school verkopen echt helemaal niks uit maakt.
||
Citaat:
hmm, dat vind ik eigenlijk niks. Een kleuter heeft echt geen inbreng over wat er mee naar school wordt genomen en wat niet. Dan krijgt een kleuter die toevallig een ouder heeft die gezond eten meegeeft allemaal complimentjes, terwijl een kind dat ongezond spul van z'n ouders meekrijgt niks te horen krijgt? Alsof het kind d'r wat aan kan doen. Ook die traktaties: het is leuk geprobeerd, maar er blijven altijd ouders die daar niet aan meedoen. En als kind zie je dan echt wel dat je klasgenootjes blijer zijn met dat zakje chips van je vriendinnetje dan met jouw stokje met stukjes fruit (*spreekt uit ervaring*)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En over het sporten. Ik vind dat er echt variatie op school moet komen, en dat je niet gedwongen moet worden onderdelen te doen die niet wil doen. Ik bedoel, als je iets leuk vindt... dan doe je toch veel beter mee? En dan is het toch veel beter voor je. Dat vind ik dus echt. Gym van nu slaat echt nergens op. Sorry, maar welke mongool heeft het vak gym in Nederland bedacht? Ik bedoel... gym is wel goed en zo, maar op de manier waarop het nu wordt uitgevoerd. Het is gewoon amateursniveau. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ben het volledig met je eens. Wat ze bijvoorbeeld ook kunnen doen is bijvoorbeeld flesjes water goedkoper maken, nu we het toch hebben over die frisdrank automaten. Op mijn school kost een flesje water ( Evian ) €1,15 en een blikje fernandes of cola €0,70. Nou.. geloof me, ik drink echt dol graag water hoor! maar in zo'n situatie ga ik dan toch echt voor de fernandes of cola, want lekker smaken doen ze toch wel hoor!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar wat wel was... je pleitte niet voor afschaffing van gezond eten... maar ook niet voor aanschaffing van gezond eten! En dat vind ik wel echt heeeeeeeeeeeeeel belangrijk. |
![]() |
||
Citaat:
Daarmee wil ik niet zeggen dat het water niet goed zou zijn.. maar de gedachte erachter... Drinken in de wc van je school En daarbij komt ook..Dat je niet de enige zal zijn die met z'n mond aan zo'n ding gaat lopen drinken ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar even serieus..je hebt soms echt van die jongens op m'n school, die er zo vies uit zitten te drinken ![]() Walgelijk echt. dus ik ben echt nog steeds van mening dat water veel en veel goedkoper mag ![]()
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou het goor zijn je flesje ermee te vullen? Je raakt die kraan toch niet aan? En als je het eerst laat spoelen, spoelen die bacterien wel weg. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dus je wilt zeggen dat als je je flesje ermee vult, dat het heel veel uitmaakt? En dat je door 1 keer spoelen alle bacterie weg krijgt ![]() Niets voor niets bestaan er schoonmaak middelen ![]() PS. Met dat onschuldig bedoel ik..niet iedereen doet het zo netjes om water in een flesje te vullen, maar die hangen eraan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik betwijfel het hoeveel mensen er hier elke dag gezond een appeltje of een broodje kaas zouden gaan kopen als dat op hun school werd aangeboden. Op mijn school werkte dat echt totáál niet. Nou kan mijn school heel goed een uitzondering zijn, maar ik denk dat het meerendeel allemaal mooie theorieën heeft die in de praktijk wel heel anders uitkomen.
||
![]() Citaat:
Er zullen mensen zijn die met hun mond aan zo'n kraan hangen.. Geloof me...ben ik zelf getuige van geweest..Smerig gewoon ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Tsunami, opdracht Nederlands Miekje* | 8 | 05-08-2008 08:57 | |
Flora & Fauna |
Couperen van staarten mag niet meer Verwijderd | 29 | 06-02-2002 20:00 |