Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2005, 19:33
Leechke
Leechke is offline
ja.... echt kut is dit.. k ga beveiliging doen, maar k heb geen conditie!!!!!!!! het is vreselijk.. iedereen denkt daar dat k wel wat kan, maar a.s. woensdag moek 60 km fietsenvoor kamp!!!!!! en gaan we allemaal sportieve dingen doen...

HELP wat moet ik hiermee?? k ga kapot.....
Oud 27-08-2005, 19:35
Verwijderd
Ga gewoon de komende dagen wat fietsen, gewoon om er eraan te wennen. En zorg dat je goed eet.

Dan komt het vast wel goed.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:35
Verwijderd
Als je vanaf nul begint niet te diep gaan bij het trainen. Je kan in het begin beter 5 * 2 minuten hardlopen op een beetje tempo dan 10 minuten achtereen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:39
Verwijderd
Als je maandag hard traint zodat je benen uitgeput zijn, maoet je veel koolhydraten eten (pasta, aardappelen) om de voorrad in je benen op te vullen zodat je woensdag voldoende energie hebt
(volgens mij).
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 19:40
Leechke
Leechke is offline
Ja maar k heb de discipline gewoon niet, k kan het ook niet opbregen hoeveel zin k ook heb om die opleiding te starten.. het is echt horrible.. maar goed, toch bedankt, k ben het weer even kwijt voor het weekend!
Oud 27-08-2005, 19:40
Leechke
Leechke is offline
Citaat:
spinneman schreef op 27-08-2005 @ 20:39 :
Als je maandag hard traint zodat je benen uitgeput zijn, maoet je veel koolhydraten eten (pasta, aardappelen) om de voorrad in je benen op te vullen zodat je woensdag voldoende energie hebt
(volgens mij).
Ik probeer het gewoon..!!Thnx
Oud 27-08-2005, 19:44
Verwijderd
Inderdaad, en als het echt niet lukt zullen ze echt niet gaan zeiken ofzo.

Hoop ik.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 20:36
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zo'n opleiding heeft denk ik ook juist van die kampen om er voor te zorgen dat je conditie krijgt. vaak bieden dit soort opleidingen juist de gelegenheid en de mogelijkheden voor studenten om aan hun conditie te werken.
Oud 27-08-2005, 21:06
fractuur
fractuur is offline
Het zal mij niets verbazen als er meer mensen zijn die geen conditie hebben. Gewoon elke dag 45 minuutjes fietsen, anders een half uurtje. Wen je eraan, als je dat nou enkele weken volhoudt, is je conditie al wat beter. Maar dat is voor de lange termijn.
Oud 28-08-2005, 11:41
Nona
Nona is offline
60 km is echt niet zo veel, in de derde klas heb ik met mijn hele jaargroep in een dag het dubbele gefietst en iedereen is gewoon meegekomen.

En als je geen discipline hebt moet je een sport zoeken die jou die discipline oplegt, bijvoorbeeld een sport waarbij je verplicht iedere week (of twee keer) op een vaste tijd moet komen opdraven. Jazzdance, steps, iets anders met veel gespring... Daar krijg je wel een beetje conditie van.
Oud 29-08-2005, 12:06
spaceworld
spaceworld is offline
Als ik jou was zou ik zorgen dat ik een goed gesmeerde fiets heb..als je beetje lekker rijd ben in 2 uur klaar..niets geen conditie voor nodig
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 13:59
ganralph
ganralph is offline
met een rustig tempo is 60 km echt wel te doen zonder training hoor.
Oud 29-08-2005, 14:37
Verwijderd
Zestig kilometer moet een ongetraind iemand toch makkelijk binnen vier uur kunnen fietsen, lijkt me.

Citaat:
spaceworld schreef op 29-08-2005 @ 13:06 :
Als ik jou was zou ik zorgen dat ik een goed gesmeerde fiets heb..als je beetje lekker rijd ben in 2 uur klaar..niets geen conditie voor nodig
Haha, ongetraind en 60 kilometer in twee uur. Grootspraak.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2005, 14:39
ganralph
ganralph is offline
60 km in 2 uur? succes

uurtje of 5-6 is goed te doen
Oud 30-08-2005, 16:09
Noddy
Noddy is offline
hmm ik denk eerder 4-5 uur...
Toen ik in groep 8 zat fietsten we 50 km in iets meer dan 3 uur.
Oud 03-09-2005, 09:26
Leechke
Leechke is offline
Nou.. het is voorbij.. heb het gedaan.. het viel reuze mee ja.. HET FIETSEN..

Maar goed.. het was een vreselijk strafkamp.. we gingen naar het Zeumerse gehad.. Voor sommige mensen wel bekend..
Daar hebben we afgelopen woensdag in de brandende zon 4 uur lang sportactiviteiten gehad.. Leuk.. NEE! Iedreen was verbrand.. toen we hoopten daarna even het water in te mogen.. en die hoop kregen we maar wel op een kut manier, namelijk we moesten estafette doen in het water.. maar iedreen alle badgasten lagen er om heen dus die lagen in een scheur dat we zo afgebeuld werden.. maar de estafette was bijv door het zand kruipen en de ander aan tikken (terwijl je zeiknat was in je kleding want ja we mochten geen bikini ofzo aan..) en we moesten rollend door het water iedreen er omheen lag in een scheur.. wij niet.. er zijn een paar huilend gestopt.. die konden het gewoon niet meer aan..

Later moesten we een rondje hardlopen om het Zeumerse gehad.. behoorlijk eind.. zo'n 4 km? Ongeveer.. Maar als je stopte moes je steeds 10x opdrukken... nouja ongeveer 1/5 moest steeds opdrukken.. maar na een poosje gingen we gewoon lopen, ja je hebt de hele dag gesport 4 uur in de brandende zon en een uur in het water, dus wij dachten krijg de ... je weeet wel.. maar goed dat was dus niet de bedoeling en we moesten 30x opdrukken vanaf toen, toen zijn we toch maar gaan rennen.

's avonds een dropping.. yes.. helemaal naar de klote zijn we in een vrachtwagen gestopt met 80 man, boven op elkaar, en in groepjes afgezet.. Onze groep was ach jawel het zal ook wel njiet als laatst en werden het verst afgezet in Garderen.. en ons kamphuis was in Voorthuizen, we hebben 18 km afgelegd en waren om half 2 aangekomen.. Kreeg we eindelijk normaal drinken (hele dag kreeg je alleen maar water en 's avonds 1 kopje thee!!) En er was fanta, cola en 7up\.. BETER!

Slaaptijd.. Half 3.. Lkkr naar het bedje toe, oh wat een kutmatras.. maar als je zo moe bent ligt het heerlijk.. jammer dat het vreselijk benauwd en warm was in de zaal en toen gingen we even buiten nog frisse lucht halen... ja toen was het kwart over 4.. toen we eindelijk in slaap vielen.. rond half 5.

HALF 6 TOEEEEEEEEEEEEEEEEEEET WAKKER WORDEN 2 MINUTEN OM JE SPORTKLEDING AAN TE DOEN EN JE TE MELDEN OP HET SPORTTEREIN IN GROEPEN VAN 4...
Oud 03-09-2005, 09:30
Leechke
Leechke is offline
Sorry drukte al oke.. maar was nog niet klaar..

nouja half 6.. wij onze kleren aan doen, en hadden ja 4 minuten nodig toen we aankwamen.. 2 minuten te laat x 10 is 20 keer opdrukken terwijl je net wakker geschopt bent, nouja met veel pijn en moeite lukte het.

We hebben 2 rondes om het zeumerse gat gerend.. (gesjokt dus weer opdrukken..!) Nouja smiddags was gelukkig iets relaxter.. het was minder warm en we deden spelletjes om elkaar echt te leren kennen, teamwork spelletjes.. wel vermoeiend..

eindelijk half 1 we gingen lunchen, daarna alles opgeruimd, 30 x opgedrukt, 50 sit ups en we mochten opweg naar huis!! Nou echt waar het was vreselijk.. maar we weten wat ons het komende jaar te wachten staat.. het eerste jaar blijven ze zo.. dat is ons al bekend gemaakt door oud leerlingen, maar 2e jaar word rustiger..

Afijn.. dat was mijn verhaal kan k het toch nog even kwijt haha..
Oud 03-09-2005, 09:44
Verwijderd
Ging dat kamp van school uit of van een vereniging uit?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 09:49
Leechke
Leechke is offline
Citaat:
Snees schreef op 03-09-2005 @ 10:44 :
Ging dat kamp van school uit of van een vereniging uit?
School.. WAs het maar vereniging.. kon je nog stoppen
Oud 03-09-2005, 10:08
fractuur
fractuur is offline
Het lijkt me alsnog beter dan de psychische druk van een ontgroening, maar dat het vanuit school uitgaat is wel vervelend idd.. Maar ja, je was iig niet de enige, en je hebt weer een beetje sportiviteit getoond.
Oud 03-09-2005, 10:12
MB
MB is offline
Zo'n slechte conditie heb je volgens mij helemaal niet als ik dat zo lees, als jij je zo even 30 opdrukt als je harstikke uitgeput bent, is er niks mis mee, dunkt me...
Oud 03-09-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 03-09-2005 @ 11:12 :
Zo'n slechte conditie heb je volgens mij helemaal niet als ik dat zo lees, als jij je zo even 30 opdrukt als je harstikke uitgeput bent, is er niks mis mee, dunkt me...
Nou, 4 km hardlopen moet toch wel te doen zijn. Ik heb ontzettend zwakke spiertjes maar dat vind ik wel redelijk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 10:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MB schreef op 03-09-2005 @ 11:12 :
Haha, hoe denk jij dat dat eraan toe gaat dan? Ik denk dat meer dan helft smokkelt. Daarbij zegt ze helemaal niet dat ze het daadwerkelijk 30 keer gedaan heeft. Ik heb zwaardere trainingen gehad hoor. Als iets moet, kom je veel verder.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:12
MB
MB is offline
Citaat:
Snees schreef op 03-09-2005 @ 11:40 :
Nou, 4 km hardlopen moet toch wel te doen zijn. Ik heb ontzettend zwakke spiertjes maar dat vind ik wel redelijk.
Ja, maar dan is ze dus niet zo zwak als ze zegt.

@ Chloe Siere: Ik kan me het opzich wel voorstellen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat er juist bij zulke trainingen goed opgelet wordt bij zo'n 'straf'
Oud 03-09-2005, 17:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MB schreef op 03-09-2005 @ 18:12 :
Ja, maar dan is ze dus niet zo zwak als ze zegt.

@ Chloe Siere: Ik kan me het opzich wel voorstellen, maar ik kan me ook wel voorstellen dat er juist bij zulke trainingen goed opgelet wordt bij zo'n 'straf'
Ze weten ook wel dat het amateurs zijn, waarbij er een groot aantal tussen zit met nul komma nul conditie.

Ik bedoel, ik trainde op een academie en daar waren ze ook streng. Maar als je op je uiterste zit, kan je nou eenmaal niet verder. Dat weten ze ook wel en daarom laten ze alsnog echt wel veel mensen smokkelen.

Verder klinkt dit als een training die ik ook wel eens op school gehad heb... Want ze zegt niet voor niets dat je je 10 keer moet opdrukken als je niet meer rent... Dat betekent dus dat ze niet 4 km alleen maar gerend hebben... Hoe willen ze anders die mensen controleren die zich moeten opdrukken? En ze zei dat ze na een poosje gewoon gingen lopen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2005, 19:07
Leechke
Leechke is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-09-2005 @ 11:45 :
Haha, hoe denk jij dat dat eraan toe gaat dan? Ik denk dat meer dan helft smokkelt. Daarbij zegt ze helemaal niet dat ze het daadwerkelijk 30 keer gedaan heeft. Ik heb zwaardere trainingen gehad hoor. Als iets moet, kom je veel verder.
goed geraden!!
Oud 17-09-2005, 19:09
Leechke
Leechke is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-09-2005 @ 18:33 :
Ze weten ook wel dat het amateurs zijn, waarbij er een groot aantal tussen zit met nul komma nul conditie.

Ik bedoel, ik trainde op een academie en daar waren ze ook streng. Maar als je op je uiterste zit, kan je nou eenmaal niet verder. Dat weten ze ook wel en daarom laten ze alsnog echt wel veel mensen smokkelen.

Verder klinkt dit als een training die ik ook wel eens op school gehad heb... Want ze zegt niet voor niets dat je je 10 keer moet opdrukken als je niet meer rent... Dat betekent dus dat ze niet 4 km alleen maar gerend hebben... Hoe willen ze anders die mensen controleren die zich moeten opdrukken? En ze zei dat ze na een poosje gewoon gingen lopen...
ze weten best dat we amateurs zijn maar dan is de bedoeling dat je gewoon een goeie coniditie heb andesr is het ook onzin om de opleiding te beginnen (hun mening)
Oud 17-09-2005, 19:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leechke schreef op 17-09-2005 @ 20:09 :
ze weten best dat we amateurs zijn maar dan is de bedoeling dat je gewoon een goeie coniditie heb andesr is het ook onzin om de opleiding te beginnen (hun mening)
Heb je een test gehad dan?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 14:13
Myuki
Myuki is offline
Ik vind dat dat best meevalt...

Volgens mij had ik dat kamp best leuk gevonden
Oud 21-09-2005, 12:06
Leechke
Leechke is offline
Citaat:
Myuki schreef op 18-09-2005 @ 15:13 :
Ik vind dat dat best meevalt...

Volgens mij had ik dat kamp best leuk gevonden
In you're dreams.. echt niet, niemand die het leuk heeft gevonden, de mensen die het meest gek zijn op sport, vonden t teveel van het goede maar ach, het is voorbij dus hier ook.. !
Oud 21-09-2005, 12:24
Codaz
Codaz is offline
Meid kom eens wat vaker achter die pc uit en ga sporten
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 21:12
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Leechke schreef op 03-09-2005 @ 10:26 :
Nou.. het is voorbij.. heb het gedaan.. het viel reuze mee ja.. HET FIETSEN..

Maar goed.. het was een vreselijk strafkamp.. we gingen naar het Zeumerse gehad.. Voor sommige mensen wel bekend..
Daar hebben we afgelopen woensdag in de brandende zon 4 uur lang sportactiviteiten gehad.. Leuk.. NEE! Iedreen was verbrand.. toen we hoopten daarna even het water in te mogen.. en die hoop kregen we maar wel op een kut manier, namelijk we moesten estafette doen in het water.. maar iedreen alle badgasten lagen er om heen dus die lagen in een scheur dat we zo afgebeuld werden.. maar de estafette was bijv door het zand kruipen en de ander aan tikken (terwijl je zeiknat was in je kleding want ja we mochten geen bikini ofzo aan..) en we moesten rollend door het water iedreen er omheen lag in een scheur.. wij niet.. er zijn een paar huilend gestopt.. die konden het gewoon niet meer aan..
Wat had je dan verwacht? Een of ander luierkamp zoals op de middelbare school? Vergeet het maar de tijd van luieren is voorbij je zal nu serieus aan de slag moeten en dit vind ik allemaal nog wel mee vallen.

Citaat:
Later moesten we een rondje hardlopen om het Zeumerse gehad.. behoorlijk eind.. zo'n 4 km? Ongeveer.. Maar als je stopte moes je steeds 10x opdrukken... nouja ongeveer 1/5 moest steeds opdrukken.. maar na een poosje gingen we gewoon lopen, ja je hebt de hele dag gesport 4 uur in de brandende zon en een uur in het water, dus wij dachten krijg de ... je weeet wel.. maar goed dat was dus niet de bedoeling en we moesten 30x opdrukken vanaf toen, toen zijn we toch maar gaan rennen.
Als je wel kan rennen nadat je je 30 keer hebt opgedrukt en daarvoor niet vind ik dat je je verschrikkelijk aanstelt.

Citaat:
's avonds een dropping.. yes.. helemaal naar de klote zijn we in een vrachtwagen gestopt met 80 man, boven op elkaar, en in groepjes afgezet.. Onze groep was ach jawel het zal ook wel njiet als laatst en werden het verst afgezet in Garderen.. en ons kamphuis was in Voorthuizen, we hebben 18 km afgelegd en waren om half 2 aangekomen.. Kreeg we eindelijk normaal drinken (hele dag kreeg je alleen maar water en 's avonds 1 kopje thee!!) En er was fanta, cola en 7up\.. BETER!
Een hele dag bewegen en jij vind het raar dat je alleen maar water te drinken krijgt? Ik niet. Water is juist wat je dan nodig hebt. Dat is namelijk ook wat je uitzweet en cola en 7up (oftewel bende met veel te veel suiker) is op dat moment nou niet echt bepaald goed voor je. (laat me raden als ze Red Bull hadden verkocht dan had je dat het hele kamp gedronken?)

Citaat:
Slaaptijd.. Half 3.. Lkkr naar het bedje toe, oh wat een kutmatras.. maar als je zo moe bent ligt het heerlijk.. jammer dat het vreselijk benauwd en warm was in de zaal en toen gingen we even buiten nog frisse lucht halen... ja toen was het kwart over 4.. toen we eindelijk in slaap vielen.. rond half 5.

HALF 6 TOEEEEEEEEEEEEEEEEEEET WAKKER WORDEN 2 MINUTEN OM JE SPORTKLEDING AAN TE DOEN EN JE TE MELDEN OP HET SPORTTEREIN IN GROEPEN VAN 4...
Heel goed had je maar niet tot half 5 buiten moeten hangen maar gewoon meteen moeten gaan slapen.
Oud 21-09-2005, 21:21
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Leechke schreef op 03-09-2005 @ 10:30 :
nouja half 6.. wij onze kleren aan doen, en hadden ja 4 minuten nodig toen we aankwamen.. 2 minuten te laat x 10 is 20 keer opdrukken terwijl je net wakker geschopt bent, nouja met veel pijn en moeite lukte het.
Zie laatste reactie vorige post

Citaat:
We hebben 2 rondes om het zeumerse gat gerend.. (gesjokt dus weer opdrukken..!) Nouja smiddags was gelukkig iets relaxter.. het was minder warm en we deden spelletjes om elkaar echt te leren kennen, teamwork spelletjes.. wel vermoeiend..
Zie laatste reactie vorige post

Citaat:
eindelijk half 1 we gingen lunchen, daarna alles opgeruimd, 30 x opgedrukt, 50 sit ups en we mochten opweg naar huis!! Nou echt waar het was vreselijk.. maar we weten wat ons het komende jaar te wachten staat.. het eerste jaar blijven ze zo.. dat is ons al bekend gemaakt door oud leerlingen, maar 2e jaar word rustiger..

Afijn.. dat was mijn verhaal kan k het toch nog even kwijt haha..
Ik kan wel begrijpen waarom ze zo doen. Hiermee scheiden ze degene die echt doorwillen en er voor willen gaan van degene die alleen maar lopen te zeiken en te zeuren. Als je echt de beveiliging in wilt zal je ook om 3 uur s'nachts moeten werken terwijl iedereen lol maakt en door middel van dit soort kampen leren ze je dicipline aan die je hard nodig zult hebben.

Ik mag aannemen dat je hier wat van geleerd hebt en dat je voortaan wat meer gaat bewegen. Ik raad je aan om naar de sportschool te gaan en aan je conditie te gaan werken want dit was voor zover ik het heb begrepen nog maar het begin...
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten