Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 10:36
vosje16
vosje16 is offline
Ik vroeg mij af of er een kans is dat ik zwanger ben.
Ik neem de pil maar ben die 1x vergeten in de eerste week. Ik heb op verschillende (medische) site's gezien dat dat eigenlijk niet zó erg is, als het maar 1 keer gebeurd. Nu ben ik trouwens op het normale tijdstip ook ongesteld geworden. (Maar kheb al enkele keren gelezen dat je door de pil zwanger EN ongesteld kunt zijn)...
Maar vanmorgen (ongesteldheid net gedaan) werd ik wakker en voelde ik me echt supermisselijk en zwak. En gisterenavond ben ik plots beginnen wenen omdat ik mijn vriend miste (heb hem een week niet meer gezien) maar normaalgezien ween ik dus bijna nooit (laatste keer moet al meer dan een jaar geleden zijn ofzo...)

Dus ben ik nu zwanger of kan het toeval zijn dat ik mij plots misselijk voelde vanmorgen? (kzou niet weten om welke reden dan )
Oud 29-03-2005, 10:38
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik denk opzich niet dat je zwanger bent.. Die kans zal wel heel erg klein zijn.

Maar mocht je echt twijfelen dan zou ik gewoon zo''n testje kopen, dan weetje het..
Oud 29-03-2005, 10:44
Tsu
Tsu is offline
Ik denk ook niet dat je zwanger bent, want meestal heb je dat emotionele gedoe pas in een veel later stadium
Het kan ook gewoon zijn dat je hormonen even opspelen en dat je daarom even moest huilen, omdat je je vriend miste.
Maar idd, als je het zeker wil weten, zou ik even langs de dokter gaan als ik jou was of een zwangerschapstestje doen.
Oud 29-03-2005, 11:08
Bloem
Bloem is offline
Er is een zwangerschapstopic.
Oud 29-03-2005, 11:46
sgaapje
sgaapje is offline
Ik denk niet dat je zwanger bent hoor.
Oud 29-03-2005, 11:57
annetjuh
annetjuh is offline
ik denk niet dat er een kindje op komst is.
maar ga voor de zekerheid ff naar de DA
Oud 29-03-2005, 21:16
Roos
Roos is offline
Je bent toch op het normale tijdstip ongesteld geworden? Waarom zou je dan zwanger zijn? (jaaa er is een kans van 0,0000001 ofzo).

Bovendien weet ik niet op welke medische sites jij kijkt, maar als je de pil 1x vergeet in week1, is de pil absoluut niet veilig.
- heb je in week1 sex gehad, dan moet je de dokter bellen
- heb je in week1 geen sex gehad, dan moet je 7 dagen een condoom gebruiken.

Dus als ik jou was zou ik voortaan de bijsluiter van je pil eens wat beter lezen Je hebt geluk gehad.
Oud 30-03-2005, 18:51
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-03-2005 @ 22:16 :
Je bent toch op het normale tijdstip ongesteld geworden? Waarom zou je dan zwanger zijn? (jaaa er is een kans van 0,0000001 ofzo).

Bovendien weet ik niet op welke medische sites jij kijkt, maar als je de pil 1x vergeet in week1, is de pil absoluut niet veilig.
- heb je in week1 sex gehad, dan moet je de dokter bellen
- heb je in week1 geen sex gehad, dan moet je 7 dagen een condoom gebruiken.

Dus als ik jou was zou ik voortaan de bijsluiter van je pil eens wat beter lezen Je hebt geluk gehad.
Ik had de bijsluiter goed gelezen hoor. Maar op een ander forum (weet niet meer welk) had ik gelezen dat er iemand was die ook de pil was vergeten in de eerste week, en die had naar haar dokter gebeld en die had gezegd dat de kans echt heel klein was dat ze zwanger was.

En op dit forum (wel int frans) staat er dat de kans dat je zwanger bent 1 op 1000 is als je de dag nadat je de pil vergeten bent, er 2 in 1 keer slikt. (En dat had ik gedaan) http://www.atoute.org/dcforum/DCForumID5/1789.html#56

"Oubli pendant la première semaine :
Les premières pilules de la plaquette sont celles qu'il vaut mieux ne pas oublier. Néanmoins, le risque de grossesse pour un oubli isolé avec double prise le lendemain est infime (de l'ordre de 1/1000 au maximum)."

En hier staat ook dat het niet veel kwaad kan: http://www.thesite.org/sexandrelatio...hecombinedpill

"Is it ever safe to miss a pill?
Missing just one combined pill anywhere in the packet is not a problem as long as you can tick off the following: you took the last packet correctly; this is the only pill in this packet that you have missed; and you take the rest of this packet correctly. If you only miss one pill your contraception will still be working."

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 18:54.
Oud 30-03-2005, 19:25
Verwijderd
Lijkt me het verstandigste om je eigen bijsluiter te geloven en geen franse.
Oud 30-03-2005, 19:43
ekki
ekki is offline
Het grote zwangerschapstopic is een goede plek voor deze vraag.

Regels voor berichten