Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 13:11
Verwijderd
Zijn jullie al eens in contact gekomen met oplichters? IN de mystieke wereld zijn heel wat mensen te vinden die er op niet zo'n eerlijke manier mee omgaan, vertel er eens wat over.

Zelf zijn mijn ouders denk ik opgelicht. Toen ik 12 of 13 was, zijn zij naar een 'kaartenlegster' gegaan (ik vertel hoe zij het mij hebben verteld) en zij had in de kaarten over mij gelezen dat ik iets zou verliezen, problemen zou krijgen met vriendschap en grote kans had om in een brommerongeluk betrokken te raken, en dit ging dan over mijn puberjaren. Er waren nog wat dingen die ik niet meer weet. Nu weet ik dat dat toekomstvoorspellen op deze manier nogal onmogelijk is en dat deze 'voorspellingen' onzinnig waren. Welke puber verliest niet iets belangrijks, relt niet met vriendschappen en hoeveel pubers zijn er die niet met een brommer in aanraking komen. Iets belangrijks heb ik niet echt verloren, ik ben daadwerkelijk amper met brommers in aanraking geweest (ik heb er misschien 10x in heel mijn leven op eentje gezeten, waarbij heen- en terugreizen als 2x tellen) en vriendshappen, ach. Daar heb ik mijn hele leven al problemen mee.
Ik vind het jammer dat mijn ouders daar destijds zijn ingetrapt, ik ben wel blij dat ze nu wat geïnteresseerder zijn door mij en dat ze niet meer in het onwetende rondspartelen.

Dan hebben we Char. Ik kan er niets aan doen, maar ik word gruwelijk onpasselijk van dat mens. Pas was ze op Vitaya en zou ze Wim Soutaer ontmoeten (Een Vlaamse Idol). Het is voor haar natuurlijk niet moeilijk om een beetje voorafgaand onderzoekswerk te verichten. En dan begint ze hoor: je wil iets met tv doen, niet? Ah maar je bent dan toch wel bezig met je carrière en misschien komt het later wel. Zijn jullie bezig met een huis, verhuizing of hebben jullie een verhuizing achter de rug? Nee? Maar je woont bij je moeder? Gaan jullie dan niet op zoek naar een huis voor haar? Ah zie je wel. En ik voel dat je echt bezig bent met muziek en daar heel je hart in steekt, je hebt echt wel kansen op een carrière.
En dat was het hele gesprek... OMG. Later heb ik nog een ander interview gezien waarbij ze de hele tijd reacties aan de ander ontlokte om daarop in te springen. Vreselijk.

Vertel eens, wie vind jij een oplichter of wie heeft jou opgelicht?
Advertentie
Oud 17-03-2005, 15:08
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mutant schreef op 17-03-2005 @ 14:11 :
Zijn jullie al eens in contact gekomen met oplichters? IN de mystieke wereld zijn heel wat mensen te vinden die er op niet zo'n eerlijke manier mee omgaan, vertel er eens wat over.

Zelf zijn mijn ouders denk ik opgelicht. Toen ik 12 of 13 was, zijn zij naar een 'kaartenlegster' gegaan (ik vertel hoe zij het mij hebben verteld) en zij had in de kaarten over mij gelezen dat ik iets zou verliezen, problemen zou krijgen met vriendschap en grote kans had om in een brommerongeluk betrokken te raken, en dit ging dan over mijn puberjaren. Er waren nog wat dingen die ik niet meer weet. Nu weet ik dat dat toekomstvoorspellen op deze manier nogal onmogelijk is en dat deze 'voorspellingen' onzinnig waren. Welke puber verliest niet iets belangrijks, relt niet met vriendschappen en hoeveel pubers zijn er die niet met een brommer in aanraking komen. Iets belangrijks heb ik niet echt verloren, ik ben daadwerkelijk amper met brommers in aanraking geweest (ik heb er misschien 10x in heel mijn leven op eentje gezeten, waarbij heen- en terugreizen als 2x tellen) en vriendshappen, ach. Daar heb ik mijn hele leven al problemen mee.
Ik vind het jammer dat mijn ouders daar destijds zijn ingetrapt, ik ben wel blij dat ze nu wat geïnteresseerder zijn door mij en dat ze niet meer in het onwetende rondspartelen.

Dan hebben we Char. Ik kan er niets aan doen, maar ik word gruwelijk onpasselijk van dat mens. Pas was ze op Vitaya en zou ze Wim Soutaer ontmoeten (Een Vlaamse Idol). Het is voor haar natuurlijk niet moeilijk om een beetje voorafgaand onderzoekswerk te verichten. En dan begint ze hoor: je wil iets met tv doen, niet? Ah maar je bent dan toch wel bezig met je carrière en misschien komt het later wel. Zijn jullie bezig met een huis, verhuizing of hebben jullie een verhuizing achter de rug? Nee? Maar je woont bij je moeder? Gaan jullie dan niet op zoek naar een huis voor haar? Ah zie je wel. En ik voel dat je echt bezig bent met muziek en daar heel je hart in steekt, je hebt echt wel kansen op een carrière.
En dat was het hele gesprek... OMG. Later heb ik nog een ander interview gezien waarbij ze de hele tijd reacties aan de ander ontlokte om daarop in te springen. Vreselijk.

Vertel eens, wie vind jij een oplichter of wie heeft jou opgelicht?

ik ben er gelukkig nog niet in getrapt omdat iets me vaak wel verteld of iemand goede bedoelingen heeft of niet..
en mensen die je liever van je geld dan van je probleem afhelpen tja .. daar moet je zoieso niet intrappen.

en dan heb je nog de cathegorie "Ow wat ben ik ontzettend intressant" mensen

de meeste mensen die echt wat kunnen die helpen je voor nix of voor een kleine onkostenvergoeding en pronken niet met iets wat ze ook maar " gekregen " hebben
Oud 17-03-2005, 15:36
yavanna
yavanna is offline
sowieso zijn ze op de tv allemaal oplichters vind ik....
Oud 17-03-2005, 20:13
MissCabaret
MissCabaret is offline
Dat van Char heb je niet helemaal gelijk in. De gesprekken die ze heeft op tv met bekende enzo slaan helemaal nergens op. Maar ik heb haar boek gelezen en daarin vertelt ze over gesprekken met anderen mensen en die gaan wel wat dieper...

Als ze op straat loopt, spreekt ze heel vaak zómaar iemand aan, omdat ze iets door krijgt wat bedoelt is voor die persoon.. Dat is écht heel vaak gebeurt en daar vraagt ze ook geen geld voor ofzo.. één van de vele voorbeelden die ze vertelde was van een vrouw die ze aansprak in het ziekenhuis. Ze was daar op visite omdat haar moeder erg ziek was (moeder van Char dus) en zag opeens in de hal een jonge vrouw staan. Ze kreeg iets door en zei zomaar tegen haar: je moeder heeft geen brandwonden meer en is weer erg gelukkig! je hoeft je geen zorgen te maken!

Het bleek dus dat haar moeder was omgekomen bij een brand en het meisje zich alleen maar om haar zorgen maakte. Dit heeft haar wel uiteindelijk heel erg geholpen. Dit kun je niet zomaar verklaren denk ik... Dit is toch wel iets bijzonders...

Char zou best waar kunnen zijn, maar zulke personen zijn zeldzaam... Ik weet niet naar wat voor'n kaartlegster jouw ouders zijn gegaan, maar iedereen kan zijn mooie mantelpakje aan trekken en achter een glazen bol gaan zitten om vervolgens voor geld je toekomst te voorspellen... Daarom moet je wel opletten... Maar omdat je 1 keer ben bedrogen wil niet zeggen dat het onmogelijk is...
Oud 18-03-2005, 09:17
Verwijderd
MissCabaret. Ik ben fb van mystiek. Denk je dat ik het onmogelijk acht, omdat mijn ouders zijn opgelicht...

Wat Char betreft, ik weet alleen wat ik zie op tv en dat vind ik dikke flauwekul. En ik vind het vreselijk dat ze daarmee zo te koop loopt. Iemand met een beetje mensenkennis kan exact hetzelfde.

Het is alleen verrekte jammer dat de oplichters de boel verpesten voor de serieuze personen, die het al moeilijk genoeg hebben in een wereld van ratio. En als er dan figuren zijn als een Jomanda en een Char die zich ongeloofwaardig gedragen voor het oog van de wereld, maakt dat het er niet makkelijker op.
Oud 19-03-2005, 12:30
Banshee
Banshee is offline
In mijn buurt heb je regelmatig van die paranormale beurzen. ik ben een absolute believer (wat ook niet wil zeggen dat ik alles slik) en mijn ex was een absolute non-believer. omdat hij er niet in geloofde en omdat ik al vaak heb horen vertellen dat dergelijke beurzen vol zitten met bedriegers en oplichters, leek het ons wel leuk een experiment te doen.
we zijn erheen gegaan met een foto van een goede vriend van ons en langs gegaan bij iedereen die beweerde de toekomst te kunnen voorspellen voor degene op de foto. we kregen overal ongeveer hetzelfde te horen: veel geld, een lang leven, emotionele moeilijkheden, wat gezondheidsproblemen,... Het "klassieke" plaatje dus eigenlijk. maar de meesten waar we bij langs gingen, konden voor hem wel een toekomst voorspellen. er waren er een paar die zeiden dat ze absoluut niks doorkregen voor hem wat betreft toekomst, enkel verleden. en dat kon ik goed begrijpen, want op het moment dat wij met die foto naar die paranormale beurs gingen, was die jongen al twee jaar dood. dus ik vraag mij dan wel af wat al die anderen daar hebben zitten voorspellen....als je een dode een lang (aards) leven voorspelt (want op die manier werd het echt wel uitgedrukt), dan ben je volgens mij toch een beetje de bedrieger aan het uithangen.

en wat betreft Char. groot gelijk wat betreft Wim Soutaer, dat had ik ook wel kunnen voorspellen. maar anderzijds hoor je ook wel indrukwekkende verhalen van haar. ze deed ook een sessie met Katja Retsin en Jan Schepens en die vond ik al wel iets straffer. maar ik krijg idd ook wel de wubbes van haar, ze loopt er iets te veel mee te pronken naar mijn zin. als je al zomaar mensen gaat aanspreken op straat, wil je volgens mij echt wel laten zien dat je wat kan en toch "oh zo speciaal" bent.
Oud 21-03-2005, 14:12
Verwijderd
Gisteren was ze er weer hoor.

Een naam met een C.. CA? CH? Niet? CO dan. Ook geen CR? Corin, noemt nog paar namen, niet? CE dan?..., Ik heb het weggezapt...

Ik vind het ook wel vreemd dat ze wilden 'voorspellen' over die jongen. De mensen die ik ken, doen niets zonder de toestemming van de persoon zelf zeggen.
Oud 21-03-2005, 14:18
JCG
JCG is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-03-2005 @ 15:12 :
Gisteren was ze er weer hoor.

Een naam met een C.. CA? CH? Niet? CO dan. Ook geen CR? Corin, noemt nog paar namen, niet? CE dan?..., Ik heb het weggezapt...

Ik vind het ook wel vreemd dat ze wilden 'voorspellen' over die jongen. De mensen die ik ken, doen niets zonder de toestemming van de persoon zelf zeggen.
, ik vind het altijd geniaal dat ze zowat het hele alfabet af gaat. En dan zijn ze nog verbaast ook gaat ze het op het laatst goed heeft. Ik bedoel geef mij 26 kansen en ik raad de eerste letter ook goed.
Oud 21-03-2005, 14:55
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
ach ik vin het wel belangrijk zulke mensen, ze weten dingen die jij niej weet, en kunne je geruststellen ..mischien kan ze meer vertellen over de hemel..

ik zet mezelf cker voor jan apelul

Char

Waarzegsters een dikke , ik kan dat ook wel,

'jah heb je een kat jah?
Neej ,

OOh een hond?
Jah
jah ik zie het al diej had puppies!!
jah
ooh zon 7, 8 9?
neej
ooh 6
jah

Kijk zoiets, ze lokken je uit...ach lama raar voorbeeld eigenlijk
Oud 21-03-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
christiiiejna schreef op 21-03-2005 @ 15:55 :
ach ik vin het wel belangrijk zulke mensen, ze weten dingen die jij niej weet, en kunne je geruststellen ..mischien kan ze meer vertellen over de hemel..

ik zet mezelf cker voor jan apelul

Char

Waarzegsters een dikke , ik kan dat ook wel,

'jah heb je een kat jah?
Neej ,

OOh een hond?
Jah
jah ik zie het al diej had puppies!!
jah
ooh zon 7, 8 9?
neej
ooh 6
jah

Kijk zoiets, ze lokken je uit...ach lama raar voorbeeld eigenlijk
Wat jij nu beschrijft lijkt mij op Char.
Oud 21-03-2005, 16:09
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-03-2005 @ 17:01 :
Wat jij nu beschrijft lijkt mij op Char.
Nee, Char heeft meestal meer vragen nodig voor ze het goed heeft
Oud 21-03-2005, 16:47
MikeyMo
MikeyMo is offline
Elke waarzegster is een oplichtster.
Oud 21-03-2005, 18:00
Upke
Upke is offline
Ik zelf heb nooit ervaringen gehad met oplichters. Maar ik denk zelf dat je oplichters en mensen met echte gaven gemakkelijk uit elkaar kunt houden. Namelijk, oplichters zijn uit op geld. Ze zullen roep- en schreeuwgedrag vertonen en laten iedereen weten dat hun begaafd zijn en klaar zijn om je toekomst te voorspellen. Mensen met echte gave zullen niet met hun krachten gaan pronken. In de meeste gevallen zijn die mensen zelf de enige die weten dat ze begaafd zijn. Ze zijn rustig en zullen voor een eventuele behandeling ook geen geld vragen of beloning. Ze zullen het doen uit medelijden.
Oud 21-03-2005, 21:52
MikeyMo
MikeyMo is offline
waar bazeer jij dat op?

Geen gescheld!

Laatst gewijzigd op 22-03-2005 om 05:39.
Oud 23-03-2005, 03:39
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Zijn voornamelijk allemaal oplichters.
ze beginnen met 2 meest voorkomende letters.
en vanaf daar gaan zo door vragen.
en zien ze aan je gezicht of zo goed of fout.
was laatst een docu over was wel grappig
cia gebruikt dezelfde methode menselijke leuegendetectors.
Oud 25-03-2005, 20:35
MissCabaret
MissCabaret is offline
Maar waarom is Char dan wel zo ver gekomen (eigen programma's, eigen boeken) en niet iemand anders? er zijn zó veel mensen die "de toekomst voorspellen", maar die krijgen dat allemaal niet voor elkaar! Dat betekent toch dat ze wel "iets" heeft wat de rest niet heeft...

Lees nou maar eens haar boek, of iig een gedeelte, dan weet je al genoeg...
Oud 26-03-2005, 09:28
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
MissCabaret schreef op 25-03-2005 @ 21:35 :
Maar waarom is Char dan wel zo ver gekomen (eigen programma's, eigen boeken) en niet iemand anders? er zijn zó veel mensen die "de toekomst voorspellen", maar die krijgen dat allemaal niet voor elkaar! Dat betekent toch dat ze wel "iets" heeft wat de rest niet heeft...

Vind ik ook. Het is gemakkelijk om snel met je oordeel klaar te staan.
Oud 26-03-2005, 18:11
Guinevere03
Guinevere03 is offline
En het is ook vrij makkelijk om een boek te schrijven waarin je er zelf goed vanaf komt...

Groet,
Tio (die wel meer boeken kent die hij liever ook niet direct voor waar aanneemt)
Oud 26-03-2005, 18:52
yavanna
yavanna is offline
nou het ligt er ook aan of je gemakkelijk met mensen praat en gewoon heel erg handig bent in dingen raden. Als er waarzeggers zijn die wel heel goed zijn, maar ze zien er niet uit, dan komen ze heus niet op de tv.
En boeken hoeven niet altijd op de waarheid te berusten uiteraard. Er zijn boeken met klinkklare nonsens die toch wel logisch klinken. Gewoon goochelen met letters.
Oud 27-03-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
MissCabaret schreef op 25-03-2005 @ 21:35 :

Haar naam zegt het al CHARisma. Jomanda is net zo. Mensen met charisma schoppen het ver. Ik zeg niet dat ze absoluut geen gave heeft, maar ik vind wel dat de manier waarop ze die ten toon spreidt erg twijfelachtig is.
Oud 29-03-2005, 08:45
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik denk dat er wel een kern van waarheid zit in wat Char vertelt, maar niet altijd op tv denk ik..

Ik ken mensen waar Char ook langs geweest is en die hebben een zoontje verloren en zij wist dingen over dat zoontje te vertellen die zij niet kon weten....
Oud 30-03-2005, 12:21
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik denk niet dat char een oplichster is,

ik geloof dat er mensen op deze aarde zijn, die die ''gave'' hebben om zoiets te doen..

alleen.. sja sla de krant maar eens los.. 34584095 advertenties van zogenaamde mediums die je verloren liefde in 3 dagen weer bij je trug laten komen..

sja en als je dat geloofd...
Oud 30-03-2005, 13:39
mandi
mandi is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 30-03-2005 @ 13:21 :

alleen.. sja sla de krant maar eens los.. 34584095 advertenties van zogenaamde mediums die je verloren liefde in 3 dagen weer bij je trug laten komen..

sja en als je dat geloofd...
dat geloofde mijn oom dus wel en die is nu ik weet niet hoeveel duizenden euries kwijt, en mn tante wil hem nog steeds niet terug :rolleeyes:
Oud 30-03-2005, 13:40
mandi
mandi is offline
die dus
Oud 30-03-2005, 14:33
one.
one. is offline
Zie South Park - The Biggest Douche In The Universe.

Regels voor berichten