Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2005, 14:15
Bloem
Bloem is offline
Ja, die vulling zit vanaf dat ik 'm kreeg (zo'n 15 maanden geleden) al niet lekker. Nog geen half jaar geleden was mijn tandarts er echter nog van overtuigd dat 'ie goed zat, vandaag was ik kauwgom aan het kauwen en floepte 'ie er uit. Natuurlijk, op Goede Vrijdag, en de praktijk is dus dicht. Het bandje aan de andere kant van de telefoon verzoekt mij vriendelijk om vooral het noodnummer niet te belln indien ik geen ontzettende pijn of een ander hels drama heb, en pijn doet het (nog) niet. Alleen heb ik dus wel een groot gat in mijn kies nu.

Weet iemand of het kwaad kan dat ik wacht tot dinsdag als de praktijk weer open is? Ik heb zakjes bocasan, daar ga ik wel mee spoelen, en is het misschien slim om wat ibuprofen te gaan slikken tegen een eventuele ontsteking ofzo? Ik ga volgende week op vakantie, dus ik wil wel dat alles dan gewoon goed is
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:18
Balance
Balance is offline
Ik kan geen antwoord geven op je vraag, maar kan je niet kijken of je morgen ergens terecht kan? Morgen is geen feestdag, dus alles draait als normaal. Het zou dan wel inhouden dat je naar een weekenddienst moet oid, maar dat lijkt me beter dan wachten tot dinsdag.
Oud 25-03-2005, 14:22
Bloem
Bloem is offline
Ja dat is zo, maar ik heb geen tandartsverzekering, en ik voel ook weinig voor een rekening van een weekendarts eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:36
Roos
Roos is offline
Ik denk dat je wel risico loopt op ontstekingen. Die kies is nu gewoon opengeboord, dus er kan vanalles inkruipen.
Hoe groot dit risico is, weet ik niet. Het is in ieder geval wel slim bedacht om te spoelen (je kunt ook wat zout in warm water oplossen).
Als je regelmatig blijft spoelen, lijkt het me dat de kans op een infectie klein blijft, maar nogmaals veel weet ik hier niet van. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een hoge rekening, zeker niet als het achteraf niet nodig was geweest.
Oud 25-03-2005, 15:41
Fieneke
Fieneke is offline
ik heb dat al heel vaak gehad, en ik ga echt nooit, alleen op de halfjaarlijkse controle. boeiend, bij mij is er nog nooit iets mis gegaan , zoiets kan best n tijdje wachten bij mij
Oud 25-03-2005, 15:50
Bloem
Bloem is offline
Thanx

Roos, voor die ontstekingen was ik ook een beetje bang, daarom dacht ik aan ibuprofen, dat is ook ontstekingsremmend toch?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:54
Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 25-03-2005 @ 16:50 :
Roos, voor die ontstekingen was ik ook een beetje bang, daarom dacht ik aan ibuprofen, dat is ook ontstekingsremmend toch?
Ja ibuprofen is net als bv. aspirine ontstekingsremmend.
Oud 25-03-2005, 15:56
Auntie M
Auntie M is offline
Ik heb het een paar keer gehad dat er een vulling uitvloog of een stuk kies afbrak. Over het algemeen had ik er geen last van en benik nou ook niet direct naar de tandarts gegaan, gewoon wel meteen een afspraak gemaakt, maar daar zaten dan nog wel wat dagen tussen. Goed idee om met bocasan te spoelen om het extra te ontsmetten, maar ik denk niet dat je direct aan de ibuprofen hoeft. Soms lijkt het trouwens of je een gigantisch gat hebt, maar dan lijkt het vaak toch mee te vallen.
Oud 25-03-2005, 15:57
Verwijderd
Ik heb een keer noodgedwongen een week zonder vulling rond gelopen. (Het deed geen pijn, ik kauwde aan de andere kant, ik spoelde drie keer per dag goed zodat er geen troep in zou gaan zitten en mja, dat ging gewoon goed. Hij is gewoon weer gevuld en die vulling zit nu nog steeds goed.) 't Is niet slim, maar 't is wel mogelijk.

Als je echt bang bent voor onstekingen zou je best ibuprofen kunnen slikken, maar ik denk niet dat dat nodig is als je goed spoelt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 25-03-2005 @ 16:56 :
[...] Soms lijkt het trouwens of je een gigantisch gat hebt, maar dan lijkt het vaak toch mee te vallen.
Uhu, je tong vergroot het heel erg uit.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:15
Bloem
Bloem is offline
Bedankt allemaal Ja ik heb de vulling ook nog, en dat is maar een klein dingetje opzich natuurlijk, maar het voelt heel groot

Ik wacht maar met bellen tot dinsdag, 's ochtends zijn ze er weer en dan bel ik meteen. Ik kauw ook zoveel mogelijk aan de andere kant, zal een paar keer per dag spoelen en dan zal het wel goedkomen. Ben in elk geval gerustgesteld nu!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 19:16
Verwijderd
ik zou zo snel mogelijk gaan. Toen dat bij mij gebeurde heb ik 5 dagen later een afspraak gemaakt. Mijn halve kies moesten ze wegboren ( ze moesten een malletje gebruiken voor het vullen)
pijnlijk want ik durfde geen verdoving.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 11:15
Bloem
Bloem is offline
Ik ben dus vandaag bij de tandarts geweest, die heeft er een nieuwe vulling in gedaan en verder was er niks aan de hand Ik ben wel blij dat 'ie er weer inzit, kan ik tenminste weer fatsoenlijk kauwen!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten