Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 18:30
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hey allemaal,

op dit deeltje van het forum ben ik dus nog niet geweest , maar ik heb wel een vraagje. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen:
voor mijn laatste stage heb ik beslist om het thema "Theater (of toneel)" uit te werken bij 5-jarige kleutertjes. Dit vooral omdat ik het zelf interessant vind, ik heb al heel wat info maar hoe meer hoe beter . Dit gaat dan van gewoon kleutertoneel tot poppentheater. Ik weet niet of er mensen onder jullie zijn die mij eventueel kunnen helpen (ik kom wel uit België maar het mag natuurlijk ook Nederlands zijn). Mensen die nog toffe website's weten, toffe activiteiten om uit te werken (ik moet een hele week vullen) toffe theatergroepen die me willen helpen of misschien weten jullie wel een toneelgroep die me kan helpen door affiches op te sturen of vervallen toegangstickets (dit heb ik echt nodig maar nog geen enkele toneelgroep wilde me hieraan helpen), titels van boekjes die ik zou kunnen gebruiken, teksten om een poppenspel van te maken of gewoon als toneeltje voor de kleuters. Als je nog iets weet of iets kwijt wil dat me zou kunnen helpen typ het er gerust bij .

Dank je
Oud 17-04-2005, 18:58
Multilot
Multilot is offline
Wat je ook doet bij kleuters: Zorg dat het aansluit op de belevingswereld en betrek de kinderen altijd in het toneelstuk. Ik denk dat je vooral regionaal moet gaan kijken naar toneelverenigingen. Informeer is bij een theater of er voorstellingen zijn voor jonge kinderen.
In nederland was er afgelopen jaar de voorstelling Nijntje. Er staat vrijwel altijd bij welke toneelgroep het verzorgd. Informeer daar eens!

Succes!
Oud 17-04-2005, 20:56
Angel Of Faith
Hoi,
bedankt voor je reactie. Ik ben al bij verschillende toneelgroepen gaan informeren maar meer dan wat folders opsturen doen ze jammergenoeg niet, ik probeer via een vriendin nu een persoon te vinden om te interviewen (zij speelt toneel). Jammergenoeg kunnen we niet naar een toneel of theater gaan kijken of laten komen naar de school, dat is te duur, maar zonder moet het perfect lukken. Ze hebben al een toneelstuk gezien en hebben zelf al eens Assepoester nagespeelt voor het grootouderfeest.
Meerdere reacties zijn altijd welkom!
Groetjes
Oud 18-04-2005, 14:37
Multilot
Multilot is offline
toen ik vroeger klein was, heb ik in groep 2/3 een musical opgevoerd: Fijn dat er kabouters zijn.
Misschien is het wat om die ergens op te zoeken en in te studeren met de kinderen. Als afsluiting van een project ofzo
Oud 21-04-2005, 15:23
filia dei
filia dei is offline
Als je wat mét de kleuters samen wil doen, een theater stuk wil maken ofzo, kan je denk ik het beste een sprookje doen die iedereen kent en de kinderen mee laten bedenken over hoe ze dat het beste uit kunnen beelden.

Of van gewone toneel oefeningen is volgens mij een levende machine en een roodneusje-achtig verhaaltje wel goed te doen met kleuters.

Als je voor kleuters een stuk wil spelen is daar wel ergens informatie over te vinden, ik heb een tijdje geleden eens een onderzoek gelezen over hoe verschillende leeftijden theater stukken ervaren. Maar ik kan me zo snel niet meer herrineren waar.
Oud 24-04-2005, 12:42
Angel Of Faith
Hey,
nog eens bedankt , jep ik ga zeker een toneelstukje ineen knutselen met de kinderen via een planningsgesprek enzo en ik ga de laatste dag over naar poppentheater. Als er iemand nog ideetjes heeft voor kleine tussenactiviteitjes zijn die meer dan welkom, hele kleine activiteitjes of iets dat de kleuters zelf kunnen (vb iets ineenknutselen over theater) dan zou ik dit zeker kunnen gebruiken, deze ideeën ontbreken nog in mijn stage en heb ik dus meer dan dringend nodig.
Groetjes

Regels voor berichten