Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2002, 22:30
DJken
DJken is offline
Hallo,

Mijn vriendin en ik zijn al een tijdje bezig over de pil...

Omdat we ook weten dat het veilliger is...

Ma wij zitten toch nog wat met onzekerheden...

Dus graag wat meer info....

1) Moeten wij bij de dokter gaan of mogen we ook rechtsreeks naar de apotheker??

2) Als we bij de dokter moeten... MOET da bij ons eigen huisarts of mag dat bij om het even welke dokter... ?

3) Hoeveel kost de pil (in euro )

Ik dank u..

DJken en bolleke..
Oud 01-06-2002, 23:01
snoopy
snoopy is offline
euh... je kunt de pil niet zomaar bij de apotheek op gaan halen, nee! ga eventjes langs de dokter. Eigen huisarts hoeft niet, maar lijkt mij het handigst. je hoeft iig niet bang te zijn, dattie je ouders inlicht (of in jouw geval de ouders van je vriendin), want dat mag-ie namelijk helemaal niet. Hij heeft beroepsgeheim.

Verder worden veel pillen volledig vergoed door het ziekenfonds, en andere gedeeltelijk. De mijne kost iets van €7,50 voor 6 strips (=dus 6 maanden.)
Oud 01-06-2002, 23:14
Verwijderd
microgynon 30 wordt altijd volledig voorgoed en is de meest voorgeschreven pil!!!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 23:52
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
DJken schreef:
Hallo,

1) Moeten wij bij de dokter gaan of mogen we ook rechtsreeks naar de apotheker??

2) Als we bij de dokter moeten... MOET da bij ons eigen huisarts of mag dat bij om het even welke dokter... ?

3) Hoeveel kost de pil (in euro )
Eumm, je moet bij de dokter gaan, of teminste één dokter, het kan je eigen huisarts zijn, of 1bij de Rutgersstichting.
Als je niet wil dat je ouders er achter komen, kan je het beste eerst even nagaan of je particulier verzekerd bent of via het ziekenfonds.
Als je particulier verzekerd bent, gaat er na elk dokersbezoek etc. een rekening eerst naar je ouders en pas daarna naar de verzekering. Maar als je via het ziekenfonds verzekerd bent, is er geen probleem en hoeven je ouders het neit te zien.
Een andere oplossing is ook nog als je particulier verzekerd bent, om het contant te betalen bij de dokter zelf.

Als je het echt niet wil doen via 1 van deze dingen, moetje naar de rutgersstichtinggaan, daar kan je contant betalen, zijn dokters als consult en is alles anoniem.

De kosten weet ik niet precies, anders moet je ff kijken op een site op het inet.

Regels voor berichten