Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2005, 22:00
Supersuri
Supersuri is offline
Morgen speelt Liverpool tegen Juve, de laatste keer was het in Belgie als Europacup 1 finale. Daar braken afschuwelijke rellen uit.

Mensen hier die ze live gezien hebben? En wat vinden jullie ervan? (ook als je herhalingen gezien hebt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2005, 22:03
Chaucus
Chaucus is offline
Ik weet er niets van...Sheffield kan ik me nog n beetje van herinneren, maar Heizel ken ik alleen van de verhalen....
Oud 04-04-2005, 22:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Kan dus leuk worden?

Ik zie dus niet in waarom hier zo'n drama van wordt gemaakt. Herinneren doet niemand het zich meer en wat is de reden om aan te nemen dat de supporters weer op deze manier bij elkaar zouden komen? Het is geen dubbele uitwedstrijd, zeg maar.
Oud 04-04-2005, 22:18
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-04-2005 @ 23:16 :
Kan dus leuk worden?

Ik zie dus niet in waarom hier zo'n drama van wordt gemaakt. Herinneren doet niemand het zich meer en wat is de reden om aan te nemen dat de supporters weer op deze manier bij elkaar zouden komen? Het is geen dubbele uitwedstrijd, zeg maar.
Volgens mij gaat t puur om het feit dat t eind mei 20 jaar geleden is...en dat t nu de eerste keer is dat ze europees weer tegen elkaar spelen...natuurlijk is t anders omdat t geen neutraal terrein is....
Ik las vandaag n stuk in de Metro....idioot dat die wedstrijd toen is gepeeld....
Oud 04-04-2005, 23:03
Gimme more beer
Citaat:
Chaucus schreef op 04-04-2005 @ 23:18 :
Volgens mij gaat t puur om het feit dat t eind mei 20 jaar geleden is...en dat t nu de eerste keer is dat ze europees weer tegen elkaar spelen...natuurlijk is t anders omdat t geen neutraal terrein is....
Ik las vandaag n stuk in de Metro....idioot dat die wedstrijd toen is gepeeld....
Oh, dus meer het herdenkingsverhaal eromheen? Ik doelde meer op de speculaties van sommigen...
Oud 05-04-2005, 08:12
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het is "het Heizeldrama".

Gezien het 20 jaar geleden is, nouja bijna dan want het was 29 mei, moet je al bijna 30 jaar zijn om er iets van te kunnen weten. Ik als 5 jarige was zolaat niet meer wakker! Dus ik vermoed dat niemand die beelden live gezien heeft.
Oud 05-04-2005, 11:45
USPalermo
USPalermo is offline
Misschien i.d.d. niet live, maar iedereen kent het verhaal erachter toch ?

Tja dat er toen 'gewoon' gespeeld werd ; it's all about money...
Oud 05-04-2005, 12:11
ComeOnPilgrim
ComeOnPilgrim is offline
Bewust heb ik het nooit meegemaakt (ik ben immers van 1983) maar heb wel huiveringwekkende documentairebeelden over de ramp gezien. Onbegrijpelijk dat de wedstrijd gewoon doorging.

Overigens wordt er gevreesd voor supportersgeweld. De harde kern van Juventus had op internet een aantal opruiende teksten gezet, waarin er opgeroepen werd tot geweld tegen Liverpool - fans. Als dat maar goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 12:33
kalinho
kalinho is offline
gisteravond liete ze 't zien op sportjournaal van half 11, zag er wel gestoord uit
Oud 05-04-2005, 13:03
Gimme more beer
Jah, het was het eerste echte voorbeeld van voetbalgeweld voor Engeland. Nog nooit eerder was het op zo'n manier voorgekomen. Maar goed, het is gebeurd. Ik kan me ook een berhaal over een voetbaloorlog in Mexico van jaren daarvoor herinneren, naar ik meen zijn daar meer dan 2.000 doden gevallen.

Het zijn trieste zaken, maar ik vind het een beetje overdreven om er nu weer bij stil te staan.

Was er enkele jaren na heizel niet ook die oversell bij Liverpool gebeurd?
Oud 05-04-2005, 19:00
AGH
AGH is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-04-2005 @ 14:03 :
Was er enkele jaren na heizel niet ook die oversell bij Liverpool gebeurd?
Klopt, in het Hillsborough stadion.
Liverpool is overigens al veel vaker het slachtoffer geweest van dit soort verdrukkingtaferelen.
Ik vind de club Liverpool (ben wel Liverpool-stad geil) niet zo gek veel aan, maar de bij het stadion gedenksteen is wel heel erg indrukwekkend.

Het Heizeldrama was al getekend voordat de wedstrijd begonnen was.
Een paar wedstrijden voor deze finale was Liverpool al in Rome geweest voor een Europese wedstrijd waar talloze Engelsen zijn neergestoken door Italianen.
Bovendien grepen extreemrechtse groeperingen deze wedstrijd aan om de confrontatie te zoeken met linksgeoriënteerde Italianen.
Het jammerlijke falen van de Belgische autoriteiten heeft daar toen wel voor onschuldige slachtoffers gezorgd, maar dat zal nu natuurlijk nooit meer gebeuren.
Ben wel benieuwd hoe diep dat nog zit bij de supporters.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten