Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mensen die hier roepen over de luxe van een gevangeniscel weten er weinig van. Ik heb zelf voldoende bezoeken gebracht aan verschillende gevangenissen (m'n vader is directeur van een jeugdinrichting), zelf studeer ik strafrecht, dus ik weet wel enigszins waar ik het over heb. Cellen zijn misschien redelijk goed voorzien, maar dat kan ook niet anders als je er lang moet zitten. Mensen onderschatten te snel de impact van gevangenisstraf op een mensenleven. Een jaar cel lijkt van buitenaf weinig, maar is wanneer je het zelf moet ondergaan, echt veel. Cellen zijn ook echt niet luxe, wanneer je er 24/7 inzit. Dan zou zelfs de gezelligste kamer nog een hel worden.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben voor taakstraffen, of eigenlijk, voor hormoonkuren en hersenspoeling. Mensen gedragen zich toch niet, dan kun je ze straffen: dat helpt niet. Je moet de mensen veranderen, zodat ze niet meer gemeen doen. Dus: lekker Perfect-Day'en en platspuiten die handel. Is wel zo praktisch.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zou ook wel eens willen weten of het echt werkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kben er (helaas) 1x geweest samen met een vriend van me. moesten een middagje rommel prikken. om de 5 min. kwamen ze naar ons toe of we nog iets te drinken wouden of iets te eten. als we dorst hadden moesten we het maar pakken. heb de hele dag alleen maar lol gemaakt en fanta gedronken. sloeg echt op nixxx. maar anyway. het verschild heel erg hoelang de straf is! als het een straf tot laat zeggen 2 maanden is ofzo laat hem dan maar lekker werken. ik weet niet wat beter zal helpen voor de gene die moet zitten/werken maar 't is wel slim als je kijkt naar het cellentekort in ned. een vriend van mijn zus heeft nu ook een werkstraf binnekort. tis kut genoeg voor hem (hij mist zijn vakantie erdoor en moet klotewerk doen) en om dat soort lui nou in de cel te lazeren voor een paar maandjes schiet naar mijn idee ook niet echt op.
|
|