Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 16:19
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hoe vaak krijgt een jongen een zaadlozing?
Ik hoop dat deze vraag hier thuishoort .
Hoe vaak krijgt een jongen gemiddeld een zaadlozing? Ik bedoel niet tijdens de sex ofzo...gewoon spontaan zeg maar (natte droom etc.)

Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:21
Nona
Nona is offline
Hoe vaak een jongen een natte droom heeft? Nou, dat kan nogal verschillen. Ten eerste per leeftijd, want dat komt vooral in de vroege puberteit voor. En dan natuurlijk per persoon: de één heeft er nooit last van en de ander haast iedere dag.

Ik zit te twijfelen of ik dit topic naar L&G zal doen.
Oud 30-03-2005, 16:23
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ja het spijt me...ik wist niet waar het thuishoorde.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:31
Nona
Nona is offline
Citaat:
madamelina schreef op 30-03-2005 @ 17:23 :
Ja het spijt me...ik wist niet waar het thuishoorde.
Als ik niet getwijfeld had, had ik hem wel gewoon verplaatst.

Nou ja, aangezien een natte droom vrij weinig met seks te maken heeft en meer met lichaam doe ik het toch.
Oud 30-03-2005, 16:32
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Als jij het zegt .
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:33
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ligt er volgens mij een beetje aan hoe vaak de jongen masturbeert. Ik heb nog nooit een natte droom gehad, maar misschien komt dat omdat ik gewoon regelmatig masturbeer (soms 1x per dag, soms 1x per 2 weken, verschilt wel heel erg) Als een jongen begint met zaadproductie, moet dit zaad er na een tijdje uit. En als hij dat zelf niet doet, tja, dan doet het lichaam het maar voor hem

Je maakt me trouwens wel nieuwsgierig, waarom vraag je dit?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:37
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Omdat we met biologie net het onderwerp 'Voortplanting' gehad hebben (denk aan kinderachtige jongetjes die zitten te giechelen ). Er werd bijna niks verteld over zaadlozingen enzo...en ik wou die vraag niet in de klas stellen. Ik vroeg het me toch af!

iig bedankt alvast .
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 16:59
Mara
Mara is offline
Ik dacht dat een man gemiddeld 6x per nacht een stijve krijgt, hoe vaak het een zaadlozing wordt hangt denk ik af van de hoeveelheid seks die hij heeft (hoeveel druk er op de ketel staat, bij wijze van spreken).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:01
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Daar merkt diegene dus niks van?

(zoals ik al zei...er stond niks over in ons bio-boek )
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:02
sjefke
sjefke is offline
Volgens mij 6 keer per dag.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:05
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik heb nog nooit een spontane zaadlozing gehad voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:24
sgaapje
sgaapje is offline
Dat jongens een stijve krijgen in hun slaap heeft vrij weinig te maken met seks/ klaarkomen hoor. Ze zitten dan in hun REM-slaap
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 30-03-2005 @ 18:05 :
Ik heb nog nooit een spontane zaadlozing gehad voor zover ik weet.
Als het goed is, wel één keer.
Natte droom
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:32
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-03-2005 @ 18:26 :
Als het goed is, wel één keer.
Natte droom
niet iedere jongen heeft natte dromen.
Oud 30-03-2005, 17:43
Levitating Nun
Citaat:
zus en zo schreef op 30-03-2005 @ 18:32 :
niet iedere jongen heeft natte dromen.
oh?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:43
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hoe vaak kan een jongen dan een natte droom krijgen? 1 x per week ofzo? Ik heb echt geen idee .
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:47
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-03-2005 @ 18:43 :
oh?
Ik heb het nog nooit gehad.

Citaat:
madamelina schreef op 30-03-2005 @ 18:43 :
Hoe vaak kan een jongen dan een natte droom krijgen? 1 x per week ofzo? Ik heb echt geen idee .
Die vraag is al beantwoord geloof ik: dat verschilt per persoon, en ook hoevaak die jongen masturbeert.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:51
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Oke.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:05
Verwijderd
ik wil dan wel even me er mee bemoeien een spontane zaadlozing/natte droom is dus níet omdat je 'van het sperma' af moet, het is een gevolg van opgebouwde seksuelespanning. Dat sperma breekt je lichaam zelf wel af. Dank u voor de aandacht.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:10
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-03-2005 @ 20:05 :
ik wil dan wel even me er mee bemoeien een spontane zaadlozing/natte droom is dus níet omdat je 'van het sperma' af moet, het is een gevolg van opgebouwde seksuelespanning. Dat sperma breekt je lichaam zelf wel af. Dank u voor de aandacht.
Sterker nog, het verschilt en kan één van deze twee oorzaken zijn, of een combinatie ervan.

Dank u voor de aandacht.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 30-03-2005 @ 20:10 :
Sterker nog, het verschilt en kan één van deze twee oorzaken zijn, of een combinatie ervan.

Dank u voor de aandacht.
nee, dat kan dus niet. Opgespaard sperma kan niet de oorzaak zijn. Dat zeg ik net. Je kunt sperma maar 2 dagen opsparen, als een zaadcel 2 dagen in je lichaam zit wordt-ie netjes afgebroken. Zijn moleculetjes worden dan ergens anders voor gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 19:59
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-03-2005 @ 20:14 :
nee, dat kan dus niet. Opgespaard sperma kan niet de oorzaak zijn. Dat zeg ik net. Je kunt sperma maar 2 dagen opsparen, als een zaadcel 2 dagen in je lichaam zit wordt-ie netjes afgebroken. Zijn moleculetjes worden dan ergens anders voor gebruikt.
Ik meen me toch te herinneren dat het beide oorzaken kunnen zijn, of een combinatie ervan. Heb net even internet afgespreud, en dat lijkt mijn ideeën te bevestigen. Kun je me uitleggen waarom 90% van de websites rept over "lozing bij overvulling"? Dat van die 2 dagen opsparen is nieuw voor me, maar wellicht dat het het afbouwproces onder sommige omstandigheden langzamer gaan dan het opbouwprocess, en dat wellicht de druk daarmee hoger wordt EN daardoor dus sneller een zaadlozing?

Naja, ik ben geen bioloog dus ik weet alle details ook weer niet. Misschien heb je wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:01
Matjong
Matjong is offline
Een kleine persoonlijke toevoeging: ik heb altijd het idee gehad dat mijn zaadlozing groter was na een week dan na twee dagen. Betekend het nou dat dit puur gezichtsbedrog was of zit jij gigantisch uit je nek te kletsen over die 2 dagen afbreektijd?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 30-03-2005 @ 20:59 :
Ik meen me toch te herinneren dat het beide oorzaken kunnen zijn, of een combinatie ervan. Heb net even internet afgespreud, en dat lijkt mijn ideeën te bevestigen. Kun je me uitleggen waarom 90% van de websites rept over "lozing bij overvulling"? Dat van die 2 dagen opsparen is nieuw voor me, maar wellicht dat het het afbouwproces onder sommige omstandigheden langzamer gaan dan het opbouwprocess, en dat wellicht de druk daarmee hoger wordt EN daardoor dus sneller een zaadlozing?

Naja, ik ben geen bioloog dus ik weet alle details ook weer niet. Misschien heb je wel gelijk.
omdat 90 % van wat op internet staat nu eenmaal onzin is
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:40
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik moet zeggen dat ik het helemaal eens ben met Matjong hoor. Hoe langer er niks uitgekomen is, hoe meer er in 1 keer uitkomt. Dat is geen illusie, dat is gewoon zo. En ookal is het meeste dat op het i-net staat onzin, als 90% van de sites dat zegt, geloof ik dat toch eerder dan jou Sarah. Geef eens een bron anders?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:43
Verwijderd
Alberts et al.- essential cell biology
staat het wel in, ga maar lezen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 20:49
Mara
Mara is offline
Sarah heeft gelijk Je lichaam breekt inderdaad zelf het sperma wel af.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 21:08
Matjong
Matjong is offline
Jaja, ik weet wel dat sperma afgebroken wordt, en dat is maar goed ook anders zouden wij mannen constant krom lopen van de pijn als we ons zaad even niet kwijt kunnen.

Dat betekent echter nog niet dat de druk niet hogerkan worden. Zoals Sweetsurrender ook al opmerkt is wordt de hoeveelheid sperma na verloop van tijd gewoon meer (tot op zekere hoogte). Dan kun je met gewéééldige theoriën aankomen, maar de praktijk gaat nog altijd boven theorie.

Wellicht dat de druk gewoon hoger kan worden, tot op gegeven moment de afbraak/productie van spermacellen gelijk is of iets dergelijks. Maar ik zou er dys niet van opkijken dat dat als de druk hoger is dat de kans op een natte droom groter wordt, om maar even terug te gaan naar de basis van deze discussie. Maar goed, zoals ik al zei weet ik hier het fijne ook niet van.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 21:10
Verwijderd
met veel seksuele spanning maak je trouwens wel meer prostaatvocht aan. Dan spuit je meer, maar dat zijn geen zaadcellen. Het wordt ook niet in je ballen opgeslagen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 23:10
relyt
relyt is offline
tis niet de hoeveelheid spermacellen die zich ophoopt zeg maar, maar meer dat opvulmiddel(ben gvd t woord vergeten ) wat je prostaat iig aanmaakt.. dat goedje..

tenminste zo meen ik t mij t herinneren..
Oud 30-03-2005, 23:14
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
relyt schreef op 31-03-2005 @ 00:10 :
tis niet de hoeveelheid spermacellen die zich ophoopt zeg maar, maar meer dat opvulmiddel(ben gvd t woord vergeten ) wat je prostaat iig aanmaakt.. dat goedje..

tenminste zo meen ik t mij t herinneren..
De term sperma omvat beide, zowel het vocht als de spermacellen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 23:53
bamiPoep
bamiPoep is offline
ik kan er wel 6uur
Oud 31-03-2005, 02:01
tiq
tiq is offline
het is denk ik niet zo zeer dat je erg veel sperma hebt, wat de druk op de ketel veroorzaakt, hoewel je lichaam wel meer zaadcellen produceert als je een langere tijd geen seks hebt gehad

het ligt ook een groot deel aan hoevaak je seks hebt en/of klaarkomt

ik heb zelf nooit een natte droom gehad omdat ik erg veel seks heb
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:36
sgaapje
sgaapje is offline
Zaadcellen worden idd na twee dagen weer afgebroken. Dus de druk op de ketel zal wel veroorzaakt kunnen worden door prostaatvocht.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:05
Levitating Nun
Citaat:
Matjong schreef op 30-03-2005 @ 21:01 :
Een kleine persoonlijke toevoeging: ik heb altijd het idee gehad dat mijn zaadlozing groter was na een week dan na twee dagen.
Erhm, ik schaar mij achter deze observatie.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Matjong schreef op 30-03-2005 @ 21:01 :
Een kleine persoonlijke toevoeging: ik heb altijd het idee gehad dat mijn zaadlozing groter was na een week dan na twee dagen. Betekend het nou dat dit puur gezichtsbedrog was of zit jij gigantisch uit je nek te kletsen over die 2 dagen afbreektijd?
heb dit nog niet gelezen, prostaatvocht dus, sperma bestaat niet alleen uit cellen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:16
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Sweetsurrender schreef op 30-03-2005 @ 21:40 :
als 90% van de sites dat zegt, geloof ik dat toch eerder dan jou Sarah.
mwah...ik weet niet hoor...persoonlijk vind ik een student geneeskunde een betrouwbaarder bron dan alle volkswijsheid die op internet staat...

edit: in dit geval ...dat moet er natuurlijk wel bij

Laatst gewijzigd op 31-03-2005 om 11:18.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:24
Levitating Nun
Citaat:
martijn1985 schreef op 31-03-2005 @ 12:16 :
mwah...ik weet niet hoor...persoonlijk vind ik een student geneeskunde een betrouwbaarder bron dan alle volkswijsheid die op internet staat...

edit: in dit geval ...dat moet er natuurlijk wel bij
Wel eerstejaars hè, dat zijn (nog) lang geen experts.

no offence
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:25
Verwijderd
he, ik moet mijn profiel updaten
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:26
Levitating Nun
Citaat:
Sarah schreef op 31-03-2005 @ 12:25 :
he, ik moet mijn profiel updaten
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 31-03-2005 @ 12:26 :
tweedejaars zijn maakt me nog geen expert hoor maar ik heb wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:05
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-03-2005 @ 12:27 :
Ik heb net een aan een vriend van me gevraagd die derdejaars geneeskunde is. En uhm, die kwam met hetzelfde verhaal als jij.

Nouja, weer wat geleerd. *slaat google* Thanx

Wel nog een klein vraagje, het vocht wat vrijkomt kan toch niet allemaal ter plekke aangemaakt worden lijkt me. Wordt dat opgeslagen in de prostaat, en is na verloop van tijd afbraak gelijk aan aanmaak? Anders zou je na een maand geen sex tegen het plafond spuiten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:41
Built to last
Built to last is offline
Ik heb in mijn gehele pubertijd maar één keer een natte droom gehad.

Meestal zorgde ik zelf er wel voor dat het niet bleef zitten zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 14:44
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Dankjewel voor alle info. Ik heb er weer een boel bij geleerd.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 11:50
tiq
tiq is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-03-2005 @ 12:27 :
wel over het afbreken van zaadcellen

maar hoe langer de periode is tussen de zaadlozingen,
hoe groter de zaadlozing is, en onderzoek blijkt dat de concentratie zaadcellen dan groter is wanneer er een maand tussen zit dan wanneer er een dag of een week tussen zit

een klein ingebouwt dingetje van moeder natuur via de evolutie,
zodat "mijn" zaad (dat van degeen van wie die lozing heeft) meer kans heeft om te overleven dan van dat van een ander

eerste hit google:
http://www.google.com/search?hl=nl&r...zaadcellen&lr=

http://www.babypret.net/zwangbevzaad.htm

ik wist dit al langer, maar wilde even een dergelijke bron erbij halen...
lees: "Je kan geen invloed uitoefenen op de zaadproductie van de man. Echter, je kan wel wat invloed uitoefenen op de hoeveelheid zaadcellen aanwezig in de zaadlozing."

en als je nog eigenwijs beweert dat dat niet zo is, ga ik harder mijn best (2 sec meer) doen een voor jou betrouwbaardere bron te zoeken

vraag anders na aan een van je prof's
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:45
sofie3
sofie3 is offline
Hoe ik het altijd heb geleerd: het zaad zelf wordt inderdaad na enkele dagen weer opgenomen in de bloedbaan. De "druk op de ketel" komt van het prostaatvocht en de klieren van cowper. Hoe langer je seksueel opgewonden bent geweest, hoe meer vocht en hoe groter de kans op een natte droom. Iedereen heeft dus een beetje gelijk!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 12:59
tiq
tiq is offline
die "druk op de ketel" heeft denk ik ook weinig te maken met de concentratie van zaadcellen in een lozing
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten