Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2005, 12:27
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Er loopt een kopie van een ex rond op het werk. Zelfde kleding, zelfde kleur haar, kapsel, figuur (iets slanker). Ik kan goed met haar opschieten. Ze is er net komen werken.

Haar gedrag is iets spontaner dan mijn ex, maar de lach enz. hetzelfde. Zelfde ogen, voorhoofd haha, tja het is bizar. Ze blijkt ook nog eens op een boerderij opgegroeid te zijn net als mijn ex kortom zeer verwarrend allemaal, omdat ik denk dat ik haar te veel vergelijk met iemand op wie ik heel erg verliefd ben geweest. Ze heeft nog een pluspunt want ze is ook gelovig iets wat bijna niemand meer is.

Daarnaast is het vervelend dat ze op de werkvloer rondloopt, dus als ik haar uitnodig of iets 'probeer' bij haar, en ze wijst dit af zal dit niet bevorderlijk zijn voor de werksfeer/concentratie.

Ik kan haar signalen niet goed lezen, omdat het niks wil zeggen als iemand graag met je omgaat.

Ik heb geen ervaring met dergelijke situaties. Heeft iemand advies?

Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 12:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2005, 12:37
sgaapje
sgaapje is offline
Ik denk dat jij je eerst eens goed af kunt gaan vragen of je je collega persoonlijk leuk vindt, of dat je haar leuk vindt omdat ze een kopie is van je ex.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 15:35
Roos
Roos is offline
Waarom wil je iets met een kopie van je ex? Het is toch niet voor niets je ex?
Bovendien: daten op de werkvloer is echt fout.
Maar je moet het zelf weten.
Oud 03-04-2005, 15:39
Verwijderd
Je kunt op je werkvloer best leuke mensen tegenkomen, maar probeer haar dan niet ter plekke te playen. Hou je in en nodig haar een keer uit voor een drankje als je haar echt leuk vindt.

Dat ze op je ex lijkt is misschien grappig en toevallig, maar ik hoop niet dat dat de enige reden is dat je je tot haar aangetrokken voelt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 15:54
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Kan me voorstellen dat je haar leuk vind, de indruk die je ex maakte heeft er tenslotte ook voor gezorgd dat je op haar verliefd werd. Maar zoals anderen al zeggen kijk uit dat je niet alleen op haar valt omdat ze zoveel op je ex lijkt. Hoe is het eigenlijk uitgegaan tussen jou en je ex? (als ik dat vragen mag)

Voor de rest zou ik wel uitkijken met relaties op de werkvloer. Hoewel een groot deel van de mensen zijn uiteindelijk partner via het werk ontmoet, is het vaak toch tricky business want als het fout gaat en jullie moeten nog met elkaar blijven werken kan het een hoop problemen veroorzaken. Maar goed, dat zal je als je ze echt leuk vindt een zorg zijn want dan probeer je het toch wel… hahah…of tenminste dat heb ik wel.

In dit soort situaties is het lastiger om signalen op te vangen dan bv in tijdens uitgaan ofzo. Als je niets merkt aan haar, behalve standaard aardig zijn en lachen, dan zou ik het eff rustig aan doen. Gewoon een tijdje afwachten en proberen of je signalen dan wel positief dan wel negatief kan oppikken. Misschien is er een bedrijfsuitje binnenkort? Dat zijn altijd wel gelegenheden om meer te ontdekken.
Je zou haar ook een keer mee uit te lunchen vragen, of iets anders onschuldigs.

Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 15:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten