Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2005, 20:26
Verwijderd
Binnenkort wil ik dit misschien gaan doen. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? En wat waren de bijwerkingen voor jullie? Het moet heel goed verdienen he?

Maar lijkt het niet erg op ratten die worden getest. Hoe zit het met de wet, mag dit zomaar??

De groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2005, 20:41
Verwijderd
Denk je nu echt dat gerenommeerde farmaceutische bedrijven en ziekenhuizen dergelijke tests zouden uitvoeren op mensen als dat niet door de allerbeste aansprakelijkheids- en verzekeringsjuristen tien keer was doorgelicht?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:51
Gothic
Gothic is offline
staat een topic hierover op L&G.

De vraag is of jij dat risico wil nemen met een wereldreis in het verschiet...
Oud 24-03-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2005 @ 21:41 :
Denk je nu echt dat gerenommeerde farmaceutische bedrijven en ziekenhuizen dergelijke tests zouden uitvoeren op mensen als dat niet door de allerbeste aansprakelijkheids- en verzekeringsjuristen tien keer was doorgelicht?
Nee dat denk ik niet maar waarom vragen ze er zoveel geld voor. Ja niemand doet het maar ik vind het toch vaag.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-03-2005 @ 22:51 :
staat een topic hierover op L&G.

De vraag is of jij dat risico wil nemen met een wereldreis in het verschiet...
Waar staat het topic dan? Ik kan het niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 24-03-2005 @ 23:16 :
Nee dat denk ik niet maar waarom vragen ze er zoveel geld voor. Ja niemand doet het maar ik vind het toch vaag.
Waarom ze er zoveel geld voor bieden is logisch. Je stelt je lichaam bloot aan invloeden van buitenaf door experimentele medicijnen. Heel veel mensen vinden dat een naar idee.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 00:39
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Syphon schreef op 24-03-2005 @ 21:26 :
Binnenkort wil ik dit misschien gaan doen. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? En wat waren de bijwerkingen voor jullie? Het moet heel goed verdienen he?

De groeten
Ik heb daar ook eens naar geinformeerd, het verdient inderdaad aardig, maar LET OP! . De beloning is afhankelijk van de zwaarte en de duur van de test, als je met een test akkoort gaat moet je wel het hele programma afwerken zoals bloedprikken, medicijnen innemen, verblijf in ziekenhuis/onderzoek centrum, vragenlijsten invullen, op tijd afspraken nakomen, bepaald eten/alcohol laten etc. Mocht je om welke reden toch balen van deze testen of voortijdig afhaken dan zul je ook maar een gedeelte krijgen uitbetaald ipv het hele toegezegde bedrag.

Citaat:
Maar lijkt het niet erg op ratten die worden getest. Hoe zit het met de wet, mag dit zomaar??
Dat deed alleen maar de kamparts Josef Mengele, maar ik ga ervan uit dat de hedendaagse onderzoekers dit soort praktijken niet op mensen uithalen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 10:10
Verwijderd
Noem is wat voor bedragen, ben wel benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 11:41
Roos
Roos is offline
Citaat:
Syphon schreef op 25-03-2005 @ 11:10 :
Noem is wat voor bedragen, ben wel benieuwd.
Zoek dat lekker zelf op zeg.

Nou hier: 2000 eur bijvoorbeeld
Moet je wel superveel voor doen. Het lijkt veel maar als jij ongeregistreerde medicijnen gaat innnemen loop je risico. Je kunt er behoorlijk ziek van worden.
Oud 25-03-2005, 14:00
Verwijderd
Hmm een goeie weerstand heb ik wel. Ik ben echt zelden ziek. Ik zal er eens over nadenken, het klinkt goed allemaal.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:12
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Syphon schreef op 25-03-2005 @ 15:00 :
Hmm een goeie weerstand heb ik wel. Ik ben echt zelden ziek. Ik zal er eens over nadenken, het klinkt goed allemaal.
Hier kan je wel ziek van worden hoor, voor hetzelfde geld krijg je gif je lichaam binnen, daar wordt iedereen ziek van.

Kijk trouwens eens op: http://www.vaxinostics.com . Daar maken ze bij ons (geneeskunde) in de collegezaal "reclame voor". Staan volgens mij ook bedragen bij.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 15:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
Syphon schreef op 25-03-2005 @ 15:00 :
Je moet je wel goed laten informeren hoor, niet alleen door dit topic. En altijd in je achterhoofd houden dat de bedrijven/onderzoeken je willen overhalen om mee te doen. Ik werk zelf mee aan onderzoeken dus ik verzin niets.

Ik heb zelf ook wel eens onderzoeken ondergaan: het meeste was positief, maar soms (bijna altijd) klinkt het in eerste instantie mooier dan het is.
Let goed op:
- hoeveel uur ben je kwijt: hoevaak moet je langskomen etc (dan kan je uitrekenen hoeveel euro je ongeveer per uur verdient: moet natuurlijk wel rendabel zijn!)
- hoeveel bloed wordt er afgenomen
- welke andere onderzoeken worden er gedaan, hoe belastend zijn deze, hoevaak worden die onderzoeken uitgevoerd
- is er controle van een medisch-etische commissie (dit is altijd wel zo, maar toch even checken vooral bij vage Metro-krantenberichtjes, maar hier zou ik sowieso niet aan meedoen)
- bij medicijnen slikken moet je extra voorzichtig zijn

Trouwens Unilever heeft ook altijd wel mensen nodig. Dat is echt makkelijk. Je moet dan bijvoorbeeld elke dag een schaaltje yoghurt eten, en dan willen ze 3x bloed afnemen. Supersimpel.
Oud 25-03-2005, 16:03
Verwijderd
Wat zegt jou omgeving er dan van? Mijn ouders zijn radicaal tegen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 22:24
Roos
Roos is offline
Citaat:
Syphon schreef op 25-03-2005 @ 17:03 :
Wat zegt jou omgeving er dan van? Mijn ouders zijn radicaal tegen
Mijn ouders vinden het ook niet relaxt. Veel vrienden/vriendinnen snappen ook niet dat ik dat doe. Aan de andere kant heb ik ook vriendinnen die juist graag die onderzoeken doen: het verdient relaxt

Maar er is wel een groot verschil tussen medicijnen slikken en andere onderzoeken. Bij 1 onderzoek bijvoorbeeld voerden ze een bronchoscopie uit (met een slang + camera in mn longen/bronchieen en hapjes longweefsel nemen) onder lokale verdoving. Daar kreeg ik 200 euro voor. Dat is natuurlijk wel een vervelende ingreep, maar minder ingrijpend dan het innemen van medicijnen.

Of een onderzoek waarbij je alleen bloed + urine moet afgeven, tja fluitje van een cent

Echte grote "gevaarlijke" onderzoeken met ongeregistreerde medicijnen heb ik nooit gedaan: wel info over gevraagd, maar vaak moet je ook 10-14 dagen opgenomen worden in een kliniek en dat vind ik niet relaxt: zit je daar maar.
Oud 25-03-2005, 23:01
Sommetje
Sommetje is offline
Ik ben er nooit een voorstander van geweest. Is het niet veiliger om gewoon voor je geld te werken? Toch heb ik me ook opgegeven. En er zou nog contact met me worden opgenomen. Ik denk dat als ze nu zouden bellen, ik ook misschien wel ja zal zeggen.
Oud 26-03-2005, 00:02
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Och, als jij hard geld nodig hebt, waarom zou je het dan niet doen? Opzich zijn de risico's niet dusdanig hoog dat je er echt ernstige dingen aan zult overhouden. Het kan echter wel, daar moet je rekening mee houden. Maar goed, risico's zijn er om te nemen. Bij ons om de hoek zit zo'n bedrijf, misschien ga ik er ook ooit nog eens kijken of ze wat in me zien.
Oud 27-03-2005, 12:19
Verwijderd
Heb er ook naar zitten kijken. Ik ben te lui om van de zomer paar weken te gaan werken in een of ander gaar magazijn, ben (zeg ik nu ) liever een week in zo'n instituut ziek waarna ik hetzelfde krijg als waarvoor ik 3 weken elke dag moet werken. Ik zou denk ik alleen wel zoeken naar iets wat is verbonden aan het AMC of het VUMC ofzo, niet een of ander particulier instituut.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 14:03
nielsieb
nielsieb is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-03-2005 @ 16:45 :

Trouwens Unilever heeft ook altijd wel mensen nodig. Dat is echt makkelijk. Je moet dan bijvoorbeeld elke dag een schaaltje yoghurt eten, en dan willen ze 3x bloed afnemen. Supersimpel.
dat klinkt wel aantrekkelijk
doe je hier zelf aan of heb je hier ervaring mee?
weet je waar je hier ergens info over kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 14:25
Roos
Roos is offline
Citaat:
nielsieb schreef op 27-03-2005 @ 15:03 :
dat klinkt wel aantrekkelijk
doe je hier zelf aan of heb je hier ervaring mee?
weet je waar je hier ergens info over kan vinden?
\

www.unilever.nl misschien?
Of zoek de dichtsbijzijnste "filiaal" en bel daar even heen

Ik heb het zelf niet gedaan: je moet namelijk wel aan bepaalde voorwaarden voldoen (vb. minimaal 18, of met een licht overgewicht, die eisen zijn natuurlijk elke keer anders).
Oud 31-03-2005, 19:49
Madita
Madita is offline
ik weet niet precies hoe het in nederland zzit, maar bij mij op de universiteit in Spanje, is dit best in. Risicos heb je amper, misschien krijg je wat pukkeltjes, maar die kans is zelfs klein. Anders doen ze dat gewoon niet. Maar het probleem is dat je kerngezond moet zijn, je geen:

medicijnen mag slikken in die tijd ( en de afgelopen weken daarvoor
nix mag drinken ( geen alcohol en koffie of thee)
niet mag roken ( of de afgelopen maanden)
niet mag sporten (!!!!!!!!!!) etc. etc en nog een lijst vol van die dingen

je moet misshcien 2 nachten daar slapen, en verdient zo een 700 euro.. ( maar daarnaast de volgende weken, je soms laten keuren, en daarvoor, en die keuring is lang)

een vriendin van me deed die keuring, alles ging goed, het enige is dat ze iets in haar hart vonden, iets niet zo erg, maar ze kon dus niet meedoen, en die 700 euro kon ze wle vergeten
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 00:15
Verwijderd
Oh, dan kom ik wel in aanmerking. Ik rook/drink/sport niet en slik geen medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 10:33
Roos
Roos is offline
Dat is helemaal niet waar: regelmatig zie ik oproepen waar ook "matige rokers" aan mee mogen doen etc.
Oud 01-04-2005, 14:54
Verwijderd
Het enige risico dat echt telt is dat op impotentie
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 01-04-2005 @ 15:54 :
Het enige risico dat echt telt is dat op impotentie
Zoals het orakel al zei: Ieder voordeel heb zijn nadeel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten