Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2005, 08:48
stinkypinky
stinkypinky is offline
Heeft iemand ook last van het feit dat elke dag een slecht dag is? Ik sta elke morgen met moeite op, het liefst blijf ik de hele dag in bed, dan heb je tenminste geen last van anderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2005, 09:09
Redhair
Redhair is offline
Daar hebben zoveel mensen last van, ik ook.
Oud 22-03-2005, 09:33
JJ13
JJ13 is offline
ja, heb ik ook, vooral nu en dat zal nog wel n aantal maanden duren en dan is t bij mij weg (dat weet ik zeker, want ik weet waardoor het komt)
Oud 22-03-2005, 13:07
ilse
ilse is offline
yup... en denk dat er nog veeeeel meer mensen zijn die dat hebben..
Oud 22-03-2005, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 22-03-2005 @ 10:09 :
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 14:04
bindmiddel
bindmiddel is offline
same here,
maar de hele dag in bed liggen dan ga ik nog meer nadenken, dus ik ga liever naar school ofzo even wat anders aan me koppie
Oud 22-03-2005, 14:17
Verwijderd
elke dag is een dag waar je zelf iets van kan maken(of kan leren maken)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 15:46
Xonzo
Xonzo is offline
yeps ik heb het ook, maar dat besef komt meestal 's avonds.
Als ik opsta denk ik belange nog niet zo veel na over hoe ik me voel. Ik weet wel dat ik liever in bed zou blijven liggen, maar de gewoonte leert mij dat ik toch naar school moet. Het is pas als ik thuiskom dat ik vind dat ik weer een slechte dag heb gehad.
Oud 22-03-2005, 16:55
Lessien
Lessien is offline
Op dit moment is dat bij mij ook zo. Elke dag heeft wel een paar goede momenten, maar het liefst zou ik in me bed liggen. Geen druk, geen angsten, gewoon rust.
Oud 22-03-2005, 18:05
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
leekah schreef op 22-03-2005 @ 15:17 :
Precies... sjeej, wat is iedereen hier pessimistisch.

Als je ervan uitgaat dat elke dag een slechte dag is, dan wordt die dag dat vanzelf. Er is altijd wel iets aan te wijzen wat rottig was die dag als je hoofd alleen let op dingen die fout gingen/niet leuk waren.

Als je alleen je instelling verandert, zal dat je leven al een heel stuk mooier maken. Denk eens aan de kleine dingen die het doen. En probeer daarvan te genieten. Elke dag is juist een nieuwe uitdaging om er een geslaagde dag van te maken!
Oud 22-03-2005, 18:06
Stefanie
Stefanie is offline
Vooral mn bed uitkomen is er moeilijk. Dan bedenk je watvoor dag het gaat worden en heb je er helemaal geen zin meer in. Er zijn natuurlijk wel dingen in mn leven die het een stuk leuker maken, maar jammer genoeg is dat niet elke dag zo
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 08:42
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 22-03-2005 @ 19:05 :
Als je ervan uitgaat dat elke dag een slechte dag is, dan wordt die dag dat vanzelf. Er is altijd wel iets aan te wijzen wat rottig was die dag als je hoofd alleen let op dingen die fout gingen/niet leuk waren.
Denk ook eens aan de leuke dingen, ik bedoel, ja, anders kom je inderdaad nooit je bed uit.. als ik zon dag heb dan ga ik me in de loop van de dag vanzelf wel beter voelen door de dingen die ik doe..
Oud 23-03-2005, 10:13
DreamyTheater
hm nou, uit me bed komen is altijd moeilijk
maar tegenwoordig kijk ik overal niet meer zo negatief tegenaan.
dus voor mij gaat de regel nu niet op: every day is a bad day. wel erg lang gehad zo, maar ja, nu lekker niet meer en zeker niet nu de lente weer op komst is
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 10:22
saartjeh
saartjeh is offline
kheb dat echt een heeeele lange poos gehad, toen ik nogal behoorlijk zwaar depressief was (nog steeds eigenlijk maar nu doe ik alsof het niet zo is en dat werkt, in het geval van uit bed komen, goed)
Maar ik denk dat vrijwel iedereen een periode heeft waarin hij of zij niet echt zin heeft in dingen,maar vaak doen mensen het wel. ik deed het 8 van de 10 keer wel ongeveer (schooldagen) en in het weekend deed ik echt nix en al die andere dingen zoiezo niet in het weekend, zoals douchen of uberhaupt huiswerk maken.
Je moet jezelf gewoon dwingen, dat werkt het beste, vaak niet maar er is geen betere oplossing. Daarnaast kun je proberen leuke dingen te doen, maar als je 'echt depressief bent ofzow dan heb je daar ook geen zin in. Als dat zo is en na een maand nog en helemaal als het erger word, kun je misschien beter hulp zoeken. maar anders, tja, wie heeft het niet
Oud 23-03-2005, 15:16
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
DreamyTheater schreef op 23-03-2005 @ 11:13 :
zeker niet nu de lente weer op komst is
Oud 25-03-2005, 17:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Redhair schreef op 22-03-2005 @ 10:09 :
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
DreamyTheater schreef op 23-03-2005 @ 11:13 :
zeker niet nu de lente weer op komst is
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:26
Verwijderd
Jeetje als je al zo'n instelling hebt dan kom je natuurlijk nooit ergens verder mee.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 20:47
Verwijderd
Hier gaat ook een ander topic over, misschien wel handig
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 02:08
Shitonya
Shitonya is offline
herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:29
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
stinkypinky schreef op 22-03-2005 @ 09:48 :
Ik sta elke morgen met moeite op, het liefst blijf ik de hele dag in bed, dan heb je tenminste geen last van anderen.
In je bed heb je wellicht geen last van andere personen, des te meer hinder ondervind je van jezelf.
Oud 29-03-2005, 20:11
looneylover
looneylover is offline
k ben ook depressief... k word wel behandeld maar nog nie ech goe... k heb ook elke dag een kut dag!! k zie alles eingelijk gewoon negatief in... k zie het lol van het leven nie in
k heb zoiets als je dood bent heb je geen last van alles en iedereen om je heen en kan je ook nooit iets verkeerds doen!! maar ja k zie het verder wel weer...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 21:17
LaGoon
LaGoon is offline
jup, heb je helemaal gelijk in

ik zie het nou niet echt meer goed komen. Als ik vroeger mischien nog een ietsiepietie hoop koesterterde, dat ik aan niemand liet zien, kan ik er nu voor uitkomen dat dat ook vervlogen is.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 22-03-2005 @ 19:05 :
Er is altijd wel iets aan te wijzen wat rottig was die dag als je hoofd alleen let op dingen die fout gingen/niet leuk waren.
kijk dat is precies wat ik doe
maar wat doe je eraan
ik kan die rottige dingen niet negeren
die spoken door mijn hoofd
en aan iets positiefs is ook altijd wel weer iets negatiefs te ontdekken
niet dat ik dat wil, maar dat doet mijn hoofd wel
(jah dat doe ik zelf zul je wel zeggen, maar dat verandert weinig)
Oud 30-03-2005, 08:10
Knutselsmurfie
Citaat:
Freestyler* schreef op 29-03-2005 @ 23:36 :
kijk dat is precies wat ik doe
maar wat doe je eraan
ik kan die rottige dingen niet negeren
die spoken door mijn hoofd
en aan iets positiefs is ook altijd wel weer iets negatiefs te ontdekken
niet dat ik dat wil, maar dat doet mijn hoofd wel
(jah dat doe ik zelf zul je wel zeggen, maar dat verandert weinig)
Dat doe je inderdaad zelf. Ik vind het onzin om te zeggen dat je daar zelf niets aan kan veranderen, maar dat je hoofd simpelweg zo in elkaar zit. Beetje makkelijk.
Om gelukkig te worden moet je daarvoor open staan en jezelf ervoor inzitten. Je wordt niet zomaar gelukkig en dat schijnen veel mensen niet te begrijpen.
Oud 30-03-2005, 08:47
Verwijderd
Alle schooldagen voelen voor mij als een maandag... en dat vind ik kut want ik heb zo'n hekel aan maandagen. Maar het werkt bij mij wel als ik dan een beetje uitgeslapen ben ( alhoewel ik hiervoor geen moeite doe ). Verder heb ik NOOIT last van een ochtend humeur TENZIJ ik wakker gemaakt word voor iets wat ik niet wil of iets heel onzinnigs....
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:20
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 30-03-2005 @ 09:10 :
Dat doe je inderdaad zelf. Ik vind het onzin om te zeggen dat je daar zelf niets aan kan veranderen, maar dat je hoofd simpelweg zo in elkaar zit. Beetje makkelijk.
Om gelukkig te worden moet je daarvoor open staan en jezelf ervoor inzitten. Je wordt niet zomaar gelukkig en dat schijnen veel mensen niet te begrijpen.
Oud 30-03-2005, 16:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
wat mensen ook niet lijken te begrijpen is dat dit soort dingen zeggen niet helpt
De conclusie die ik daar er uit trek is dat ik zelf de oorzaak ben van het ongelukkig zijn
nee das lekker positief
Dan is ook nog eens alles je eigen schuld
fijn
Dat doet alles behalve me verder helpen, ookal is het de waarheid
Oud 31-03-2005, 16:37
Knutselsmurfie
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-03-2005 @ 17:59 :
wat mensen ook niet lijken te begrijpen is dat dit soort dingen zeggen niet helpt
De conclusie die ik daar er uit trek is dat ik zelf de oorzaak ben van het ongelukkig zijn
nee das lekker positief
Dan is ook nog eens alles je eigen schuld
fijn
Dat doet alles behalve me verder helpen, ookal is het de waarheid
Het is niet helemaal je eigen schuld, maar wel deels: het is een samenloop van omstandigheden EN je eigen instelling ja. Het gaat erom hoe jij met alles omgaat. En ja, als je in medelijden blijft hangen, word je nooit gelukkig. Face it.
Oud 31-03-2005, 20:12
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Citaat:
Ik heb ook jarenlang de instelling gehad dat ik alles positief probeerde te bekijken, maar nu gaat het al een paar jaar slecht. Dan geef je vanzelf de hoop wel een keer op hoor
Oud 31-03-2005, 20:36
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
stinkypinky schreef op 22-03-2005 @ 09:48 :
Heeft iemand ook last van het feit dat elke dag een slecht dag is? Ik sta elke morgen met moeite op, het liefst blijf ik de hele dag in bed, dan heb je tenminste geen last van anderen.
Ik heb hier persoonlijk weinig moeite mee. Ik ga altijd zonder ideeen de dag in, ik zie wel wat de dag brengt

Werkt veel beter dan hoop hebben want hoop kan vals zijn en je teleurstellen
Oud 01-04-2005, 20:36
Shinosu
Shinosu is offline
Je zegt dat je moeite hebt om je bed uit te komen....
Dat had ik ook een tijd, en toen heeft iemand me een hele waardevolle tip gegeven:

Je moet proberen minstens elke week een activiteit in te plannen die je leuk vindt. Helemaal voor jou alleen. Dan heb je iets om naar uit te kijken als je het even niet meer ziet zitten. Dat kan vanalles zijn, zolang je het maar graag doet.

Het kan ook zijn dat je aan soort van 'voorjaarsschoonmaak' toe bent; Ga je kamer opruimen, begin met een nieuwe hobby, weetikveel! Vaak ruim je dan in dat hele proces ook je hoofd op.
Oud 02-04-2005, 12:11
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Citaat:
leekah schreef op 22-03-2005 @ 15:17 :
Inderdaad
Oud 02-04-2005, 13:36
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 13-11-2013 om 23:27.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:06
RIV
RIV is offline
Ik ben heel blij dat jjij wel gelukkig bent en als ik een keus had zou ik echt niet voor depressief zijn kiezen.
Ik heb een heel goed relativerings vermogen en zie daardoor ook dat ik alles voor niks doe..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:26
Verwijderd
Nu mag jij de passage aanwijzen waarin ik impliceer gelukkig te zijn, vriendelijke vriend.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:47
RIV
RIV is offline
sorry voor snelle conclusies, maar het klinkt alsof je ons niet helemaal begrijpt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Robgoroth schreef op 02-04-2005 @ 14:36 :
Godskanker, 80% van dit topic staat vol met quasi-depressief, ontzettend onnozel, semi-dramatisch gezeik van mensen die het beter hebben dan de gemiddelde wereldburger. De enige sleutel tot succes is relativeringsvermogen, maar bij het gros van jullie roept dat louter ferme vraagtekens op voorspel ik.
Triest, diep triest.
en jij hebt het over relativeren? dan maak je je toch niet zo druk om wat quasi-depressieve mensen op een forum die je niet eens kent
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:59
Verwijderd
Citaat:
RIV schreef op 02-04-2005 @ 16:47 :
sorry voor snelle conclusies, maar het klinkt alsof je ons niet helemaal begrijpt.
Nee, jij begrijpt mij niet. Geeft niets hoor, komt misschien nog wel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
STUFF schreef op 02-04-2005 @ 16:48 :
en jij hebt het over relativeren? dan maak je je toch niet zo druk om wat quasi-depressieve mensen op een forum die je niet eens kent
Ik maak me niet druk, ik zie het de grond in trappen van levensonwaardige figuren als een hobby.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 17:13
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
Robgoroth schreef op 02-04-2005 @ 17:00 :
Ik maak me niet druk, ik zie het de grond in trappen van levensonwaardige figuren als een hobby.
zulke mensen stikt het dus van en maken het leven niet leuk........
you make our day bad
Oud 03-04-2005, 12:14
Nona
Nona is offline
Stukje topic afgesplitst en onzichtbaar gemaakt. Ik wens de niet-gebande leden een plezierige verdere discussie.
Oud 03-04-2005, 12:26
Nidhogg
Nidhogg is offline
*gebruiker wacht ban af*

Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:31
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Nidhogg schreef op 03-04-2005 @ 13:26 :
*gebruiker wacht ban af*
was ik net naar medlpunt en mededelingen afgereist
maar moest dat verhaal nou echt weg?
Oud 03-04-2005, 12:33
Nona
Nona is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-04-2005 @ 13:31 :
was ik net naar medlpunt en mededelingen afgereist
maar moest dat verhaal nou echt weg?
Ik kan het weer terug zetten als ik denk dat het echt nuttig is voor de discussie. Maar hij had het verhaal in de eerste plaats niet mogen plaatsen, want hij is geband. Dus eigenlijk liever niet.
Oud 03-04-2005, 12:36
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 03-04-2005 @ 13:33 :
Ik kan het weer terug zetten als ik denk dat het echt nuttig is voor de discussie. Maar hij had het verhaal in de eerste plaats niet mogen plaatsen, want hij is geband. Dus eigenlijk liever niet.
lijkt me niet echt nuttig in dit geval
met die ban snap ik niet
maar hij kwam toch alleen maar zieken
Ik vond het alleen raar dat het verhaal weg was, ondanks dat ik het totaal niet met hem eens ben hoor

en nu weer ontopic
Reageren

Regels voor berichten