Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2005, 14:43
Hayden
Hayden is offline
Is het zo dat je sneller ja zegt tegen de eerste persoon die zegt verliefd op je te zijn en verkering met je wilt?
Of ben je ten alle tijden, zelfs als je nog nooit verkering hebt gehad, kritisch en ga je uitsluitend voor 'the one'?

En hoe denk je over mensen die niet kieskeurig zijn bij de eerste, met het idee alles 'uit te proberen' bij deze persoon, en hem/haar vervolgens te dumpen om zogenaamd ervarener te zijn voor de volgende, waar je dan weer wel moeite in wilt steken?
Oud 27-06-2005, 14:52
Verwijderd
Nou ja, de eerste keer dat ik serieus verkering had, was dat ook meer omdat ik verkering met hem kón krijgen. Ik vond hem leuk, dacht dat ik misschien zelfs verliefd was, maar dat was meer omdat hij verliefd op mij was. En ik heb inderdaad heel veel met hem ontdekt om hem vervolgens te dumpen.
Dat was niet om ervarener te zijn, echter. Ik was nieuwsgierig. We waren allebei nieuwsgierig. Lieten onszelf meeslepen. Pas na een tijdje kwam ik erachter dat dit eigenlijk te 'groot' was voor mij, op dat moment.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Hayden schreef op 27-06-2005 @ 15:43 :
Is het zo dat je sneller ja zegt tegen de eerste persoon die zegt verliefd op je te zijn en verkering met je wilt?

Of ben je ten alle tijden, zelfs als je nog nooit verkering hebt gehad, kritisch en ga je uitsluitend voor 'the one'?
Nee, tuurlijk niet.
Het een is het andere niet. 'De ware' en al dat gezwam slaat ook nergens op, maar dat betekent niet gelijk dat je overal binnen 3 minuten voor op je knieen gaat.

Citaat:
En hoe denk je over mensen die niet kieskeurig zijn bij de eerste, met het idee alles 'uit te proberen' bij deze persoon, en hem/haar vervolgens te dumpen om zogenaamd ervarener te zijn voor de volgende, waar je dan weer wel moeite in wilt steken?
Weer twee uitersten.
Een relatie aan gaan met iets makkelijks, ook om ervan te leren is niet per definitie gebruiken. In het eerste geval zie ik geen probleem, zolang het maar normaal oprecht blijft??
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 14:56
Verwijderd
Ik denk dat, zoals ik, bij m'n 1e vriendje super verliefd was en hij ook. Maar ik denk wel als je nog nie veel rompslomp hebt meegemaakt qua liefde, je sneller overstag gaat en verkering neemt.
Als je een paar relaties hebt gehad, ben je veel kritischer en neem je minder snel verkering.
Maar dit is hoe ik het ervaren heb.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 15:11
gurl19
gurl19 is offline
mn eerste vriendje was beetje op verkering leek, was toen ik 14 was. Dat was mssn wel beetje wel omdat hij graag met mij wou.

Ik dacht dat ik ook verliefd was. Maar dat was ik toch niet het heeft wel 2,5 week geduurd.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 15:13
Wolter
Wolter is offline
Ik ben altijd kritisch geweest, dat verklaart mss ook dat ik 20 was toen ik voor het eerst een vriendin had
Oud 27-06-2005, 15:19
filia dei
filia dei is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-06-2005 @ 15:52 :
Nou ja, de eerste keer dat ik serieus verkering had, was dat ook meer omdat ik verkering met hem kón krijgen. Ik vond hem leuk, dacht dat ik misschien zelfs verliefd was, maar dat was meer omdat hij verliefd op mij was.....
Dat had ik ook . T'is alleen uitgegaan omdat we constand ruzie hadden en hij en ik niet (meer) verliefd waren.

Bij de tweede was ik juist degene die verliefd op hem was...en dat heeft 1,5 jaar geduurt voordat het wederzijds was. En nu hebben we iets van 7 maanden ofzo.
Oud 27-06-2005, 15:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Mijn eerste en tot nu toe enige vriendinnetje, had ik niet uit verliefdheid maar meer uit nieuwsgierigheid. Maar van haar kant was het ook geen grote liefde, want na een maandje was het alweer uit. Ik heb nu wel gezien dat dat ook niet werkt en zal het nooit meer zo aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:06
Warsocket
Warsocket is offline
ik geloof niet in de ware
magoed als iem dat zegt kijk ik gewoon of ik diegene leuk genoeg vindt
en daarbij ga ik vooral uit op het innerlijk
Oud 28-06-2005, 09:54
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Ik zelf ben wel heel kritisch, maar mijn eerste vriendje was wel zo één zoals jij hem beschrijft. Toen ik bekende dat ik hem leuk vond kregen we wat, en na 3 weken maakte hij het uit met de reden "ik vond het alleen maar leuk dat jij mij leuk vond"
Oud 28-06-2005, 20:56
Verwijderd
Mijn eerste 'echte-echte' vriendje heb ik nu nog, dat is eigenlijk best raar hoe wij samen zijn gekomen, ik kende 'm nauwelijks toen ik voor 't eerst met 'm zoende, maar vond 'm wel heel leuk. Dat dat zou groeien tot een lange relatie, was eigenlijk onverwacht, ook al had ik daar toen nog nulkommanul over nagedacht.
het eerste 'beetje-echte' vriendje kreeg ik zonder dat ik 'm eigenlijk kende, hij gaf me aandacht en ik was in de wolken, maar verliefd.. nee. Zeker niet nu ik weet hoe het wel is om écht verliefd op iemand te zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:06
Verwijderd
Nouja, zij zei verliefd te zijn, ik was vrijgezel en ze was niet totaal afstotelijk, dus dan doe je iemand een plezier. Maar om nou in zijn algemeenheid te zeggen dat je altijd sneller ingaat op een eerste confession, nee.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:13
Verwijderd
'The one' bestaat niet, dus daar ga ik ook niet voor.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:27
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-06-2005 @ 16:19 :
Mijn eerste en tot nu toe enige vriendinnetje, had ik niet uit verliefdheid maar meer uit nieuwsgierigheid. Maar van haar kant was het ook geen grote liefde, want na een maandje was het alweer uit. Ik heb nu wel gezien dat dat ook niet werkt en zal het nooit meer zo aanpakken.
Euhh Dit is toch nogal in tegenspraak met de meningen die je anders loopt te verkondigen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:39
woezel
woezel is offline
Citaat:
Mijn eerste en tot nu toe enige vriendinnetje,
je moet het echt altijd vermelden
Oud 28-06-2005, 23:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mara18 schreef op 28-06-2005 @ 22:27 :
Euhh Dit is toch nogal in tegenspraak met de meningen die je anders loopt te verkondigen
Euhm...?

Ik heb altijd gezegd, dat ik geen relatie zou aangaan met iemand waar ik niet 100% op verliefd ben. En dat is terug te voeren op deze ervaring.

Citaat:
woezel schreef op 28-06-2005 @ 22:39 :
je moet het echt altijd vermelden
Stoor je je ergens aan? Het is gewoon een feit. Het is ook in het belang van de vraag van de ts.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 23:26
Isil
Isil is offline
mijn eerste echt vriendje is er wel een waar ik op gewacht heb, nooit om vriendje gehad om het 'hebben'
Ik doe dan ook nog steeds met de eerste, en hij bevalt nog steeds goed
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 09:42
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik denk altijd eerst heel goed na, hoe verliefd ik ook ben. Ik wil zeker weten dat ik van hem houd en dat het geen voorlopige verliefdheid is. Daardoor komt het ook dat ik nog geen verkering heb gehad
Oud 29-06-2005, 09:49
reno
reno is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-06-2005 @ 15:52 :
Nou ja, de eerste keer dat ik serieus verkering had, was dat ook meer omdat ik verkering met hem kón krijgen. Ik vond hem leuk, dacht dat ik misschien zelfs verliefd was, maar dat was meer omdat hij verliefd op mij was. En ik heb inderdaad heel veel met hem ontdekt om hem vervolgens te dumpen.
Dat was niet om ervarener te zijn, echter. Ik was nieuwsgierig. We waren allebei nieuwsgierig. Lieten onszelf meeslepen. Pas na een tijdje kwam ik erachter dat dit eigenlijk te 'groot' was voor mij, op dat moment.
Maar dan haar.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 10:54
Jolt
Jolt is offline
Als ik haar niks vind, dan zeg ik simpel weg nee.
Oud 29-06-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Mijn eerste vriendje, had ik niet uit verliefdheid maar meer uit nieuwsgierigheid. Maar van zijn kant was het ook geen grote liefde, want na een maandje was het alweer uit. Ik heb nu wel gezien dat dat ook niet werkt en zal het nooit meer zo aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 12:59
mara18
mara18 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 00:07 :
Euhm...?

Ik heb altijd gezegd, dat ik geen relatie zou aangaan met iemand waar ik niet 100% op verliefd ben. En dat is terug te voeren op deze ervaring.
Ach zo.
No offence hoor
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
mara18 schreef op 29-06-2005 @ 13:59 :
Ach zo.
No offence hoor
None taken.

Citaat:
doezel schreef op 29-06-2005 @ 12:57 :
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 14:35
evanescence
evanescence is offline
Ik vond mijn huidige vriend geen spetter toen ik hem voor het eerst zag...ik kende hem via internet...wist hoe zijn persoonlijkheid was en van de cam...toch dacht ik: dit wordt niks...

en nu heb ik 1,5 jaar verkering met m en ben ontzettend gek op dat jong!

dus ik denk wel dat men sneller ja zegt bij de eerste keer, gewoon voor de 'heb'...voor de verkering...
maar geldt niet voor iedereen....voor mij heeft t een beetje getelt ja...klein beetje
Oud 29-06-2005, 14:46
DvoorA
DvoorA is offline
dat is juist goed voor je denk ik, eerst een beetje aanklooien, dan kom je er vanzelf achter wat je wel en niet in een relatie wil.
Oud 29-06-2005, 14:46
Blackgeni
Blackgeni is offline
IK denk het eigenlijk wel ja maar als je al een vriendin hebt gehad is het natuurlijk makkelijker want je weet al hoe het gaat.
Oud 29-06-2005, 15:28
I C U
I C U is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 29-06-2005 @ 10:42 :
Ik denk altijd eerst heel goed na, hoe verliefd ik ook ben. Ik wil zeker weten dat ik van hem houd en dat het geen voorlopige verliefdheid is. Daardoor komt het ook dat ik nog geen verkering heb gehad
Houden van... Tja, nu kan je natuurlijk over de definitie gaan twisten, maar ik geloof dat zoiets moet groeien in een relatie. Een logisch begin van een relatie lijkt mij wederzijdse interesse en verliefdheid, en houden van komt dan uiteindelijk vanzelf, of niet, maar dat is een ander verhaal. (Mijn punt is dus dat het mij redelijk onmogelijk lijkt om van te voren al vast te stellen of je van iemand houdt of niet, omdat zoiets moet groeien )
Oud 29-06-2005, 15:35
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Wolter schreef op 27-06-2005 @ 16:13 :
Ik ben altijd kritisch geweest, dat verklaart mss ook dat ik 21 () was toen ik voor het eerst een vriendin had
Nu ja, niet kritisch, gewoon. Niet erg "easy".
Oud 29-06-2005, 16:45
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Methuus schreef op 29-06-2005 @ 16:35 :
Nu ja, niet kritisch, gewoon. Niet erg "easy".
Het is maar net hoe je het wilt noemen ofzo
Oud 29-06-2005, 17:12
Roobe
Roobe is offline
Citaat:

Is het niet zo dat je alleen "JA!" zegt, wanneer je ook verliefd bent op de ander? Dat geldt althans voor mij, hoewel ik al heel lang geen verkering meer heb gevraagd aan iemand en omgekeerd. (Overigens wel jammer, want dat zijn van die spannende en leuke momenten)
En kieskeurig hoef je dan ook nooit te zijn, omdat degene tegen wie jij "ja" zou zeggen toch degene is waar je verliefd op bent!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
I C U schreef op 29-06-2005 @ 16:28 :
Houden van... Tja, nu kan je natuurlijk over de definitie gaan twisten, maar ik geloof dat zoiets moet groeien in een relatie. Een logisch begin van een relatie lijkt mij wederzijdse interesse en verliefdheid, en houden van komt dan uiteindelijk vanzelf, of niet, maar dat is een ander verhaal. (Mijn punt is dus dat het mij redelijk onmogelijk lijkt om van te voren al vast te stellen of je van iemand houdt of niet, omdat zoiets moet groeien )
Tenzij je de ander al een flink aantal jaren erg goed kent en er bevriend mee bent. Bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:48
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 15:16 :
Vriendin = vriendje?

Slimpo
Oud 29-06-2005, 22:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-06-2005 @ 21:48 :
Vriendin = vriendje?

Slimpo
SODEJU! Nu zie ik het pas.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:33
Jolt
Jolt is offline
Zeker gedronken
Oud 29-06-2005, 22:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jolt schreef op 29-06-2005 @ 23:33 :
Zeker gedronken
Nee, ze heeft m'n quote verkloot.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 08:34
Jolt
Jolt is offline
Dat je dat niet zag
Oud 30-06-2005, 08:42
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 23:59 :
Nee, ze heeft m'n quote verkloot.
Jij gewoon héél snel ge-edit.
Oud 30-06-2005, 08:50
Pierreke
Pierreke is offline
Ik denk dat het wel uitmaakt of je al eerder een vriend of vriendin hebt gehad of dat je voor je eerste avontuur staat. Als je voor het eerst een relatie ingaat is alles nieuw en heb je geen mogelijk 'mindere gedachtes' bij een relatie. Als je eenmaal een relatie achter de rug hebt ga je meer denken of hij of zij nu echt wel is wat ik wil; je gaat meer ook de negatieve dingen van een relatie of je partner zien. Tenminste dat denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 18:19
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 30-06-2005 @ 09:50 :
Ik denk dat het wel uitmaakt of je al eerder een vriend of vriendin hebt gehad of dat je voor je eerste avontuur staat. Als je voor het eerst een relatie ingaat is alles nieuw en heb je geen mogelijk 'mindere gedachtes' bij een relatie. Als je eenmaal een relatie achter de rug hebt ga je meer denken of hij of zij nu echt wel is wat ik wil; je gaat meer ook de negatieve dingen van een relatie of je partner zien. Tenminste dat denk ik.
Misschien wel, maar elke nieuwe relatie is een avontuur.

Toch?
Oud 30-06-2005, 21:42
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
I C U schreef op 29-06-2005 @ 16:28 :
nee, ik bedoelde het ook zo niet. Misschien beetje verkeerd geformuleerd. Ik bedoel dat ik echt zeker weet dat het niet na bijvoorbeeld 2 weken weer uit is. Ik wil zeker weten dat het geen voorlopige verliefdheid is die binnen een paar dagen over gaat ofzo.
Oud 30-06-2005, 21:49
Briseïs
Briseïs is offline
Een beetje ja en een beetje nee denk ik.

Het is niet zo dat ik zomaar iets met iemand zou kunnen hebben waar ik niet zoveel voor voel. Ik moet m dus wel echt leuk vinden (en dat gebeurt niet zo snel), daarom nee. Maar ik zou misschien andere moeilijkheden voor lief nemen en ze buiten beschouwing laten als de gelegenheid zich voor deed, daarom ja.
Oud 01-07-2005, 16:50
Verwijderd
Ik geloof dat ik nogal kieskeurig ben.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-06-2005 @ 15:16 :
Het kwam gewoon exact overeen met hoe het bij mij gebeurt is, daarom. En ik had idd 'vriendin' in 'vriendje' veranderd
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 21:22
Hijo de Puta
Hijo de Puta is offline
Ik denk dat je beter kan zeggen, Snel ja zeggen, omdat iemand geen ervaring met liefde heeft (en dat vaak dus de eerste vriend(in) is..

Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 22:31
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vond hem wel echt leuk, maar dat ging meestal snel over. Dan was ik alweer op 10 verschillende jongens verliefd geweest.
Oud 05-07-2005, 18:18
Nyawa
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 29-06-2005 @ 10:42 :
Ik denk dat het wel verandert naarmate ik ouder word. Ik zou nu sneller ja zeggen dan eerder, mijn eisen worden wel wat lager. Toch redelijk frustrerend als al je vriendinnen al een relatie van minstens twee jaar hebben, en jij nog niet eens hebt gezoend, ook al hoort dat natuurlijk niets uit te maken, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 20:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik was bijna 21 toen ik mijn eerste relatie kreeg (ja ik weet het, laat ), en ik kende die meid toen pas een maand (had 2 weken daarvoor al met haar gezoend). Dus ja, ik vind dat ik vrij snel "ja" heb gezegd. Maja, wat wil je ook: ik heb 21 jaar geen relatie gehad, je wil ook wel eens wat anders. Maja, dat was niet de reden (meer bijzaak ), de echte reden dat ik snel iets met haar begon was omdat ze ook echt heel leuk, lief en schattig was. Sinds we gezoend hadden sprak ik haar vaak en ging ik vaker aan haar denken, waardoor ik snel verliefd werd. Dus ja, dan komt het moment dat je een relatie krijgt ook vrij snel.

Maar eigenlijk zit ik zelf ook wel zo in elkaar. Als een meid right in my face zegt dat ze me leuk vindt of iets in die trant en je ziet echt dat ze dat meent en verder veel interesse in je toont, dan ga ik automatisch ook veel aan haar denken. En dan word ik vrij snel verliefd. Maar als meiden me leuk vinden maar dat niet laten merken of dat niet zeggen, gebeurt er gewoon nix. Met als gevolg dat ik ook niet verliefd word. Van de ene kant raar, van de andere kant best grappig.
Oud 05-07-2005, 20:28
Whateverrr
Whateverrr is offline
Ik moet iemand wel leuk vinden, wil ik er een beetje overna denken om echt iets te beginnen samen.. ik hou er niet zo van om gebonden te zijn béhalve wanneer ik echt gek ben op iemand.. maarja, gevoel moet groeien hé, dus ik zou het denk ik wel een kans geven!

Als je eenmaal een relatie hebt gehad waarin je echt supergek op iemand was & dat gaat uit.. Is het, denk ik, wel moeilijker om een relatie te beginnen met iemand die je 'alleen' maar leuk vind.. Je weet namelijk hoe leuk een relatie kan zijn, je bent dingen gewend.. Dus ben je dan wat kieskeuriger, lijkt me..
Oud 05-07-2005, 20:42
Gammaray
Gammaray is offline
Niet echt was althijd al verlegen jongen.
Bij de eerste en tweede had er even veel moeite mee.
Reageren

Regels voor berichten