Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2005, 14:26
Regenboog!
Regenboog! is offline
Kheb de laatste tijd zo vaak last van stemmingswisselingen . Echt het ene moment so happy en het andere kan het mij allemaal niet meer schelen. Kweet soms echt niet wat me overkomt. Kdoe dan soms njah domme dingen . Maar zijn er zo nog mensen die daar last van hebben. Wat kvind dit eigenlijk wel verselijk ambetant als ik het zo mag zeggen

weet wel nie echt of dit bij gezondheid hoort
Oud 28-03-2005, 14:40
coopergirl
coopergirl is offline
Misschien past het topic beter bij een ander deelforum --> psychologie. Soms is het een ietwat schemerig gebied waar een topic nu het best geplaatst kan worden

Stemmingswisselingen kunnen meerdere oorzaken hebben. Een echte dooddoener overigens, is de werking van hormonen op je gevoelsleven. Ik heb een absolute aversie tegen het hormonen-woord, maar ik bemerk het bij mijzelf ook.

Verder bestaat er feitelijk gezien ook zoiets als de bipolaire stoornis (manisch-depressieve stoornis). Dit is neem ik aan niet relevant voor jou, maar ik vermeld 'em toch maar.

Wellicht kun je voor jezelf nagaan of er een patroon in zit, hoe frequent je last van stemmingswisselingen hebt, of je een aanleiding kunt traceren et cetera..
Oud 28-03-2005, 14:42
Regenboog!
Regenboog! is offline
kheb da nu al ongeveer 8 maanden en kvind dat eerlijk gezegd niet zo normaal
Oud 28-03-2005, 14:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Slik je misschien sinds dat je die stemmingswisselingen heb de pil ofzo?
Oud 28-03-2005, 14:46
Regenboog!
Regenboog! is offline
nee
Oud 28-03-2005, 15:21
Verwijderd
Wat voor domme dingen doe je dan als ik vragen mag?

Ik vraag me af hoe het verder met je gaat. Is je relatie pas uit, heb je last van stress vanwege het een of ander, heb je veel ruzie thuis, zit je eigenlijk al langer niet goed in je 'vel'? Ik heb op dit moment af en toe flink ruzie en scheldpartijen thuis en ik merk aan mezelf dat ik daar ook flink labiel van word. Misschien is dat bij jou ook min of meer het geval, maar dan een andere oorzaak?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 15:26
Regenboog!
Regenboog! is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 28-03-2005 @ 16:21 :
Wat voor domme dingen doe je dan als ik vragen mag?

Ik vraag me af hoe het verder met je gaat. Is je relatie pas uit, heb je last van stress vanwege het een of ander, heb je veel ruzie thuis, zit je eigenlijk al langer niet goed in je 'vel'? Ik heb op dit moment af en toe flink ruzie en scheldpartijen thuis en ik merk aan mezelf dat ik daar ook flink labiel van word. Misschien is dat bij jou ook min of meer het geval, maar dan een andere oorzaak?
krassen als domme dingen maar dat doe ik al een hele tijd. En sinds het begin van het nieuwe schooljaar slecht in mijn vel, beste vrienden zijn verandert van school wa problemen in de klas...
Oud 28-03-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Regenboog! schreef op 28-03-2005 @ 16:26 :
krassen als domme dingen maar dat doe ik al een hele tijd. En sinds het begin van het nieuwe schooljaar slecht in mijn vel, beste vrienden zijn verandert van school wa problemen in de klas...
Oke, kijk. Wie weet wordt het daar wel door veroorzaakt.

Over dat krassen; als ik jou was zou ik daar mee proberen te stoppen. Ik weet dat het echt een gewoonte is voor sommige mensen en heel moeilijk om mee te stoppen, maar je bent nu nog jong, als je het blijft doen en steeds opnieuw doet als je je kut voelt wordt het denk ik ook steeds moeilijker om het af te leren. Bovendien: wil je dat je hele armen de rest van je leven vol littekens zitten? Als ik jou was zou ik me voornemen het gewoon niet meer te doen. Koop een schrift of een mooi notitieboek en schrijf daar in als je je rot voelt ipv een mes op je arm te zetten. Het helpt voor mij ook, dus wie weet

Verder zou ik proberen verder te kijken dan je klas als je daar niet zoveel aansluiting vindt. Op jouw school is vast wel een leerlingenraad of een feestcommissie waar je je bij aan kunt sluiten en langs die weg kun je ook nieuwe mensen leren kennen waarmee je het wél goed kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 15:33
Regenboog!
Regenboog! is offline
khou een weblog bij dat helpt ook al wat maar een schrift mijn moeder heeft ooit een dagboek van mij gevonden en dat was niet zo gezellig

zoveel valt er wel niet te doen in onze school maar kzal er es voor uitkijken
Oud 28-03-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Regenboog! schreef op 28-03-2005 @ 16:33 :
khou een weblog bij dat helpt ook al wat maar een schrift mijn moeder heeft ooit een dagboek van mij gevonden en dat was niet zo gezellig

zoveel valt er wel niet te doen in onze school maar kzal er es voor uitkijken
Nou, dan schrijf je in je weblog inderdaad, of maak een livejournal aan en schrijf daar alleen friends-only dingen van je af. Het is zo gemakkelijk, en duizend keer beter dan in je armen of benen snijden.

Als er niet zoveel "verenigingen" zijn op jouw school zou ik gewoon proberen nog veel contact te houden met je oude vrienden die nu op een andere school zitten, of proberen nieuwe mensen te leren kennen via een sportclub, of wie weet zelfs via internet Via dit forum heb ik zelf al een heleboel leuke mensen leren kennen met wie ik op regelmatige basis afspreek.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:02
-(L)-
Ik heb er soms ook wel eens last van, maar niet vaak. Twijfel je momenteel ergens over? Misschien dat je je daarover de ene keer gelukkig voelt, en het even later weer negatief inziet.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:23
Verwijderd
ik heb er ook last van. Het kan best zo ongeveer zijn begonnen van toen ik de pil begon te slikken. De dingen die jij zegt komen mij ook heel bekend voor. Alleen ik heb het probleem dat ik me alleen fijn voel op mijn kamer, de rest ben ik altijd onzeker.

Als je verder wilt praten dan moet je maar PMen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 20:39
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
www.ns.nl
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 19:22
Regenboog!
Regenboog! is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 28-03-2005 @ 21:02 :
Ik heb er soms ook wel eens last van, maar niet vaak. Twijfel je momenteel ergens over? Misschien dat je je daarover de ene keer gelukkig voelt, en het even later weer negatief inziet.
ja ik twijfel eigenlijk wel over veel dingen
Oud 29-03-2005, 20:07
-(L)-
Ik denk dat het daar dan mee te maken heeft. Dat je het 't enige moment positief inziet, en even later weer heel negatief, waardoor je stemming steeds wisselt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 22:17
Silverchoice
Silverchoice is offline
Hoe vaak wisselt je stemming, dagelijks ,wekelijks? Slaap je wel goed? Eet je wel normaal? Je zei ook dat je dan domme dingen deed; zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

Verder is het denk ik belangrijk om de zaken voor jezelf op een rijtje te krijgen. Iemand om mee te praten kan in dit geval erg helpen; misschien dat je goed kunt praten met een vriend(in) over zulke dingen of met je ouders? Van je af schrijven is ook goed, dus daar zou ik zeker mee doorgaan.
Oud 30-03-2005, 10:08
Regenboog!
Regenboog! is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 29-03-2005 @ 23:17 :
Hoe vaak wisselt je stemming, dagelijks ,wekelijks? Slaap je wel goed? Eet je wel normaal? Je zei ook dat je dan domme dingen deed; zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

Verder is het denk ik belangrijk om de zaken voor jezelf op een rijtje te krijgen. Iemand om mee te praten kan in dit geval erg helpen; misschien dat je goed kunt praten met een vriend(in) over zulke dingen of met je ouders? Van je af schrijven is ook goed, dus daar zou ik zeker mee doorgaan.
met vaak idd dagelijks. Slapen doe ik niet veel, maar kdenk we dat ik normaal eet enzo. En met domme dingen bedoel ik krassen.
En iemand vertrouwen heb ik nog moeite mee. Slechte ervaringen mee dusja.
Oud 30-03-2005, 10:56
JJ13
JJ13 is offline
ik heb daar ook veel last van sinds een paar maanden, maar ik weet waar het door komt. ik wens je er iig veel sterkte ermee.
Oud 30-03-2005, 10:58
Regenboog!
Regenboog! is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 30-03-2005 @ 11:56 :
k wens je er iig veel sterkte ermee.
bedankt
Oud 30-03-2005, 13:37
JJ13
JJ13 is offline
probeer idd dingen van je af te schrijven. ik merk dat dat bij mij ook helpt. ik heb n dagboek, maar daar staan bijna alleen maar negetieve dingen in, maar dat komt omdat ik ook alleen de negatieve dingen van me af moet zetten. ik praat ook niet graag met vriendinnen enzo over dingen waar ik mee zit. als het na een tijdje niet minder wordt, kan je misschien overwegen om met iemand te gaan praten, al is het maar met een vertrouwenspersoon op school.
Oud 30-03-2005, 14:27
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Ja ook wel eens last van.
HORMONENKWESTIE

Ik ben me er alleen iets te vaak van bewust dat ik vrouwelijke hormonen heb. Mijn vrienden noemen mij een gevalletje Chronische PMS, haha.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 17:33
ekki
ekki is offline
Ik ga deze naar psychologie verplaatsen. Lijkt me niet ietsje beter?
Oud 30-03-2005, 18:15
Eend
Eend is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 28-03-2005 @ 16:29 :
Oke, kijk. Wie weet wordt het daar wel door veroorzaakt.

Over dat krassen; als ik jou was zou ik daar mee proberen te stoppen. Ik weet dat het echt een gewoonte is voor sommige mensen en heel moeilijk om mee te stoppen, maar je bent nu nog jong, als je het blijft doen en steeds opnieuw doet als je je kut voelt wordt het denk ik ook steeds moeilijker om het af te leren. Bovendien: wil je dat je hele armen de rest van je leven vol littekens zitten? Als ik jou was zou ik me voornemen het gewoon niet meer te doen. Koop een schrift of een mooi notitieboek en schrijf daar in als je je rot voelt ipv een mes op je arm te zetten. Het helpt voor mij ook, dus wie weet
Krassen en proberen te stoppen? Met krassen kun je niet zomaar stoppen, daarvoor moet de oorzaak of vermindert zijn, of weggehaald zijn. Als de oorzaak er nog steeds in dezelfde mate is, werkt de dwang om te stoppen alleen maar tegen je.

En dat laatste vind ik een prima oplossing, ik gebruik het zelf ook. Ik heb een dagboek en daar schrijf ik letterlijk alles in. Ben ik als de dood dat ik iets vergeet? Dan schrijf ik het daarin op en dan hoef ik me daar niet meer druk om te maken = minder spanningen. Het heeft me ook wel geholpen om mezelf van het krassen te weerhouden. Echt een fijne oplossing
Oud 30-03-2005, 19:41
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Eend schreef op 30-03-2005 @ 19:15 :
Krassen en proberen te stoppen? Met krassen kun je niet zomaar stoppen, daarvoor moet de oorzaak of vermindert zijn, of weggehaald zijn. Als de oorzaak er nog steeds in dezelfde mate is, werkt de dwang om te stoppen alleen maar tegen je.

Het is een drang, maar ook een soort gewenning als je dat al een tijd doet. Erg moeilijk om te stoppen. Maar het is net als met roken. Als je écht wil stoppen en je doet er écht je best voor lukt het wel. Althans bij mij gaat het de goede kant op. Ik doe het soms nog, maar lang niet meer zo vaak.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:05
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Zoek naar de oorzaak van het probleem zodat de drang helemaal weggaat. Als je dat namelijk niet doet dan zul je het áltijd nog willen, ook al heb je een vervangend iets zoals een dagboek. De drang blijft. Dus ga kijken naar waarom je die domme dingen doet, waarom je je slecht voelt en ga daaraan werken. Of ga met iemand praten..

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 22:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2005, 11:14
Devil-Eye
Devil-Eye is offline
Wat mij een goede lijkt om dingen van je af te schrijven is om te proberen ook positieve dingen op te schrijven, al gaat het om 5 minuten lol, schrijf het op!

Stel dat je een schrift hebt...linkerkant van pagina voor positieve dingen en de rechterkant voor de negatieve dingen die je meemaakt. (een soort balans)

Probeer het eens een weekje en lees het dan eens na, er zijn vast dingen die positief zijn (bv. zitten genieten van de zon, film kijken, lol gehad met iemand)

Als je dan merkt dat er toch nog positieve dingen zijn, geniet daar dan extra van, en negatieve dingen tja...probeer die af te wegen tegen de positieve...
Bijv. Ruzie met iemand gehad omdat je door je stemmingswisseling als saggo wordt gezien? (gebeurt mij vaak) Ga dan stukje wandelen ofzo en geniet ervan...en probeer zo dat negatieve gevoel van net te vergeten...

Snap je het een beetje???

(ik schrijf het nooit op maar probeer altijd als ik me negatief voel iets te doen om me weer beetje vrolijker te krijgen)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 15:50
Brigitte B.
Brigitte B. is offline
Volgens mij zijn stemmingswisselingen gewoon één van die leuke dingen van de pubertijd, meer niet. Volwassenen zouden zeggen 'laat het over je heen komen'. Ik zeg: er is weinig aan te doen dan wachten tot je uit de pubertijd komt. Tot die tijd: veel chocolade en feel good movies.
Oud 05-04-2005, 15:59
Shitonya
Shitonya is offline
Heeft volgens mij iedereen wel eens last van, de een alleen wat vaker dan de ander. Bij mij was het eerst wel heel wisselvallig, de laatste tijd weer wat constant ( humeurig)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten