Advertentie | |
|
![]() |
|
Mij mag je trouwens ook gerust toevoegen op msn: muis_leugendetector@hotmail.com
||
![]() |
Citaat:
ze zegt dat het te maken heeft met dingen die in mijn jeugd zijn gebeurd en dat als ik mezelf weer terug heb dat het vanzelf over gaat die angst. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Want anders lijken mij dat 2 aparte gevallen en dan lijkt mij dat ook niet de geschikte behandeling. Ik neem aan dat jij zelf ook wel invloed kan uitoefenen op je huidige behandeling. Heb je het anders ook aan je psycholoog gevraagd dat je niet begrijpt waarom je nog steeds met dit probleem na al die tijd rondloopt? En dat het dusdanig je leven beheerst dat je niet denkt dat het na een boel praten oplost. Of dat ze het als 2 aparte problemen moet zien en dat beide een aparte behandeling moet geven. Ik zal even kort ingaan op het gene waar ik last van had. Ik had dus paniek/angstaanvallen in ruimtes waar ik het idee had opgesloten te zijn. Waar veel mensen waren of in kleine ruimtes etc. Ben naar de huisarts gegaan, heeft me doorverwezen. Een intake gehad bij een psych. en hebben besloten dat cognitieve gedragstherapie het beste bij mij pastte. Ik heb mijn angsten opgechreven op een schaal van 1 tot 10. En ben begonnen met mijn kleinste angst de confrontatie aan te gaan. Totdat geen spanning meer omhoog bracht en dan beginnen aan de 2e kleinste angst. Totdat ik de confrontatie aanging met de grote angsten, die inmiddels kleiner waren doordat de rest ook steeds beter ging. Zodoende ben ik in een half jaar van mijn angsten verlost. Het komt af en toe wel terug, maar dan heb ik ook geleerd hoe ermee om te gaan en wat mijn denkfouten etc. zijn. Deze behandeling gaat dan ook alleen om met de angst en hier ben ik dan ook vanaf. Ik zeg niet dat je 2 aparte behandleingen nodig hebt, maar dit gaat wel heel concreet met angsten om en ik was er relatief snel vanaf. Kost wel moeite en energie, maar ja, dat heb je er dan ook wel voor over. Praat er iig pver met je psych, want als je er niet achter staan, gaat de behandeling ook heel moeizaam. Jij hebt er ook wat over te zeggen hoor. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Gaat het beter nu je een andere therapeute hebt? En, wat is het grote verschil behalve dat deze waarschijnlijk wèl echt luisterd?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
de ene keer voel ik me beter dan de andere keer en ik merk dat als ik al moe ben en weer de hele dag die hartbonken heb in me lichaam dan word ik zenuwachtiger en dan gaat het altijd mis.
MAar soms op ik een " goeie" dag en dan lukt het me wel om zonder paniekaanval eventjes door het park te lopen met mijn hond, alhoewel ik dan nog steeds wel met stijve benen loop en telkens wel gespannen ben maar de paniek AANVAL komt niet dan. maar ja natuurlijk heb je ook slechte dagen dat die paniek wel komt en het is zoooo raar gevoel i heb het gevoel als of ik van de wereld afglij, alsof ik me moet vastklampen aan de grond alsof de wereld aan het wiebelen is ... ![]() ![]() het gaat allemaal zo snel. Vaak heb ik ook periodes dat ik DOODonzeker ben. Dan ben ik constant bezig met " nou devilcat, jij hebt helemaal geen paniek hoor! dus zeur niet rot maar op " zo praat ik dan tegen mezelf en dan moet de " andere - ik " die andere verdedigen, lukt het me dan niet met verdedigen dat "is dat dus zo" [ wat die " andere" persoon zei ] argg MAar ja Hebben jullie ook altijd dat als jullie in paniek raken of vlakvoor de paniekaanval dat je je buikspieren gaat spannen en alles gaat spannen in je lichaam en dat je het gevoel hebt dat je moet kokhalzen? trouwens wie heeft nog meer feverin?alsmedicijn? www.paniekaanval.nl ook goeie site. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kon niet naar een conferentie, bang om in paniek te raken midden in een zaal vol mensen. De bus naar Parijs, urenlang in die ruimte en er niet uit kunnen, luistertoetsen en uiteindelijk examens. Toen ik inzag dat ik op die manier dus geen examens kon doen ben ik ruim van tevoren in cognitieve gedragstherapie geweest. ZOdoende heb ik alles kunnen halen. Ik weet niet wat ik je nog meer kan vertellen. Ik weet dat het echt heel kut is en dat het een dagelijks probleem is, ik kan je alleen aanraden met je psych te praten om te overleggen naar een kortere effectievere behandeling, want dit schiet niet op. Ik was er met een half jaar vanaf. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb mijn angst op een schaal van 1 tot 10 gezet en ben met makkelijkste begonnen. Daar oefen je in. Je krijgt lichamelijk oefeningen, hoe je op je lichaam reageert en ademshalingoefeningen. Je gedachten moet je opschrijven en leer je anders te denken, je gaat denkfouten herkennen en je gedachtes worden RATIONEEL bekeken. Verder is het aan jouw die angst buiten die tijd te gaan confronteren. Zo heb ik bv. in mijn eentje naar de bios geweest op een drukke zaterdagavond, heb ik een uur met mijn therapeute de lift genomen, maar buiten die tijd ook de lift nemen. Geen vermijdende dingen meenemen, zoals een telefoon bv. ZOdat je zelf die angst aankan en beheerst, je weet hoe je op je lichaam reageert en je gaat je gedachtes en denkfouten bijlangs. Op het moment dat je angst 10 beheerst, ga je verder met angst 9, angst 9 is minder geworden omdat je angst 10 ook al aankan. Op het moment dat je angst 1 aangaat, staat deze al veel lager op de trap omdat je alle andere angsten ook al aankon. Het is heel hard werken, en er zullen zeker moeilijke momenten zijn, maar je moet dan niet vluchten en het gewoon aangaan. ZOals ik al zei gaat het alleen op angst in, en niet op de oorzaak ervan. Daarom zeg ik ook dat het bij jouw misschien 2 aparte problemen zijn en daarbij ook verschillende behandelingen nodig zijn. Maar daar moet je het met je psyche over hebben en vergeet niet dat jij daar wat over te zeggen hebt uiteindelijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
paniekstoornis vanieta | 19 | 09-06-2007 12:15 |