Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2005, 19:01
Spruit
Spruit is offline
Ik heb het geluk dat ik een grote vriendgroep om me heen heb. Naja... geluk.... Het is zo gek. Kun je nou spreken van echte vrienden, wanneer heb je echte vrienden?

Ik ken ze sinds 2 jaar. Het is eigelijk altijd al zo geweest dat je 'erbij' hoorde als je mee uit ging, en alle andere leuke dingen ook deed.
Ik deed dat, dus ik hoorde erbij. Nu ben ik de kroeg waar ze altijd heen gaan zat, dus ik ga met mensen die ik ook ken, van school en zo, andere leuke dingen doen. Uit in andere steden enzo. En ik ben doordeweeks gewoon te moe van school en werk om 's avonds tot half 1 spelletjes enzo te doen.

Nu merk ik dus gewoon dat ze me minder bellen, ze helemaal niet geintereseerd zijn enz.
Hebben jullie dit ook wel eens, zo'n dipje met vrienden? Gaat dat weer over?
Oud 12-04-2005, 19:04
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Misschien kun je eens met ze praten ofzo? Ik had het zelf met een vriendin. Aleen toen was zij degene die we een beetje negeerden. Maar we zijn er nu achter dat ze echt een geweldig meisje is en ik wil haar nooit meer kwijt!
Misschien gaat het over na een tijdje .
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 19:04
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Ja ik heb ook welleens een dipje met vrienden. Maar als jij die kroeg zat bent en je vind dat ze je minder bellen.
Is het zo dat je hun ook niet zo vaak meer belt? Mischien is het het beste als je het me ze erover hebt. Als ze je niet willen accepteren zoals je nu bent dan zijn ze je ook niet waard.
Oud 12-04-2005, 19:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Tuurlijk heb ik ook weleens een dipje met m'n vrienden. Enkel met mijn échte vrienden nooit.. Zelfs al zien we elkaar een jaar niet, spreken we elkaar aanmerkelijk minder.. Zijn we er nog ALTIJD voor elkaar. Tot mijn échte vrienden reken ik de mensen die ik zelfs midden in de nacht mag wakker bellen als ik me kut voel of even m'n verhaal kwijt wil, die ik altijd kan vertrouwen en bij wie ik gewoonweg altijd terecht kan (en dat kunnen zij ook van mij verwachten..) en daarnaast natuurlijk veel lol mee kan hebben. Ik denk dat de definitie 'beste vrienden' voor iedereen anders is..

Toon jij nog wel interesse in hun? Sms/bel/mail jij hen nog wel? Want dat zou anders een hoop verklaren.. Ik zou gewoon eens met ze gaan praten. Succes.
Oud 12-04-2005, 19:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, hoor, zo'n dipje met vrienden komt wel eens voor. Dan hebben ze even minder tijd, of minder zin, minder geld om dingen te doen, of ze bellen minder. Maar dat trekt altijd na een tijdje weer aan en dan is het weer heel druk en gezellig.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:37
Spruit
Spruit is offline
Allereerst bedankt voor de reacties!

Ik bel en sms en mail ze wel. Maar als ik bijvoorbeeld voorstel om met zijn allen uit te gaan in een andere stad reageren ze heel lauwtjes van: oh, maar ik vind het hier leuk.
Een jongen waarvan ik echt dacht dat het een vriend was heb ik 2 weken terug gebeld, en heel leuk gekletst, maar als ik niets laat horen, laat hij ook niets horen...
Oud 12-04-2005, 20:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Spruit schreef op 12-04-2005 @ 21:37 :

Ik bel en sms en mail ze wel. Maar als ik bijvoorbeeld voorstel om met zijn allen uit te gaan in een andere stad reageren ze heel lauwtjes van: oh, maar ik vind het hier leuk.
Een jongen waarvan ik echt dacht dat het een vriend was heb ik 2 weken terug gebeld, en heel leuk gekletst, maar als ik niets laat horen, laat hij ook niets horen...
Dat ken ik wel. Sommige vrienden bellen en mailen altijd zelf, anderen doen dat nooit uit zichzelf. Sommige mensen doen dat nou eenmaal wat sneller dan een ander. En sommigen hebben gewoon een por nodig.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 20:48
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
Citaat:
Spruit schreef op 12-04-2005 @ 21:37 :

Ik denk dat je het er eens met hem over moet hebben dat je je eraan stoort en dat je bang bent dat er iets aan de hand is. Anders blijf je er namelijk meer rond lopen en daar heb je uiteindelijk alleen maar jezelf mee.
Ik heb dit ook meegemaakt met mijn ex-beste vriendin en uiteindelijk bleek dat ze echt alleen maar contact met me zocht als zij iets nodig had. Ik kwam er pas te laat achter dat dit zo was. Ik had er al welleens eerder iets erover gezegd maar dan reageerde ze alleen maar afstandelijk en werd ze boos.

Ik zou als ik jou was met hem erover hebben. Je komt er dan vanzelf achter of hij het waard is of niet.. voor jou hoop ik van wel!
Oud 12-04-2005, 20:51
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
madamelina schreef op 12-04-2005 @ 20:04 :
Misschien kun je eens met ze praten ofzo? Ik had het zelf met een vriendin. Aleen toen was zij degene die we een beetje negeerden. Maar we zijn er nu achter dat ze echt een geweldig meisje is en ik wil haar nooit meer kwijt!
Misschien gaat het over na een tijdje .
He Eel.

Nee, maar ff serieus... als jij minder met hen doet:

Citaat:
Nu ben ik de kroeg waar ze altijd heen gaan zat, dus ik ga met mensen die ik ook ken, van school en zo, andere leuke dingen doen. Uit in andere steden enzo. En ik ben doordeweeks gewoon te moe van school en werk om 's avonds tot half 1 spelletjes enzo te doen.
dan zullen zij ws ook zoiets hebben van: jamaar, zij belt ook niet meer/doet niet meer mee, weettikveel. Dat is het "voor wat, hoort wat"-gevoel. Komt wel eens voor en is niet leuk ofzo, mja.
Oud 12-04-2005, 20:58
Th0masz
Th0masz is offline
Ik heb eigenlijk exact hetzelfde,
Ik heb nu een vriendegroep sinds een jaartje of 5/6 en het is altijd super leuk en gezellig geweest.. Maar de laaste tijd is het gewoon zo dat ik werk heb en met school bezig ben. En de vaste plek waar wij uitgingen is gewoon niks meer aan.. Daardoor heb ik ook vaak moeten zeggen dat ik of geen tijd had of geen zin had om daar uit te gaan. Sinds dit is het contact ook minder, een aantal vrienden uit die kring heb ik nog wel regelmatig contact mee en dat zijn toch ook wel de mensen waar ik het beste mee kon opschieten.. Maar als groep in het geheel zien we elkaar nog maar heel weinig.. Best jammer..
Oud 12-04-2005, 21:09
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hmzz, ik denk dat dit heel veel mensen wel bekend voor komt. ik denk dat elke vriendengroep op een gegeven moment door zoiets heen gaat. Ik denk dat t alleen is hoe je er mee om gaat. zelf heb ik ook al eeuh..3 à 4 jaar een vriendengroep, en op een gegeven moment gaat het gewoon wat minder. mensen gaan allerlei andere dingen doen, je krijgt ook andere vrienden erbij waar je af en toe mee uitgaat.

alleen denk ik dan, je kunt het heel erg gaan vinden enz. enz. maar wat maakt het uit? die keren dat je elkaar dan wel treft met de hele groep is het tog hartstikke leuk (denk aan verjaardagen enz.)

en btw, als je wel graag met hun om wilt gaan dan kan je tog ook gewoon een keer mee naar hun uitgaansplek bij wijze van uitzondering..
Oud 12-04-2005, 21:30
Verwijderd
Nee, ik heb namelijk geen 'oppervlakkige' vrienden.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:36
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-04-2005 @ 21:30 :
Oud 13-04-2005, 14:21
Alistar
Alistar is offline
Ik zie mijn vrienden van de middelbare school nu ook veel minder. Zij hebben nu ook gewoon een ander leven dan ik. Desalniettemin hebben we nog wel contact, en eens in de zoveel tijd spreken we wat af. Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo erg. In het begin vond ik het moeilijk, maar nu niet meer. Want nu is het elke keer als we elkaar zien supergezellig en hebben we elkaar weer onwijs veel te vertellen. We maken er dan ook gewoon een hele leuke avond van.
Of een vriend van mij, heb ik soms een paar maanden geen contact meer mee, maar dan belt hij weer eens, en ik belde hem bijv. gisteren. Toen zei hij ook dat we weer wat meer contact moeten houden.
Wat ik dus wil zeggen is, dat een vriendschap niet 'over' hoeft te zijn als je minder contact hebt. Als je gewoon goed met elkaar omgaat, zonder dat het geforceerd is, is het helemaal niet erg om elkaar minder te zien. Dat houdt het juist leuk, dan heb je tenminste leuke dingen om te vertellen als je elkaar weer ziet.
Oud 13-04-2005, 14:26
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Alistar schreef op 13-04-2005 @ 15:21 :
Ik zie mijn vrienden van de middelbare school nu ook veel minder. Zij hebben nu ook gewoon een ander leven dan ik. Desalniettemin hebben we nog wel contact, en eens in de zoveel tijd spreken we wat af. Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo erg. In het begin vond ik het moeilijk, maar nu niet meer. Want nu is het elke keer als we elkaar zien supergezellig en hebben we elkaar weer onwijs veel te vertellen. We maken er dan ook gewoon een hele leuke avond van.
Of een vriend van mij, heb ik soms een paar maanden geen contact meer mee, maar dan belt hij weer eens, en ik belde hem bijv. gisteren. Toen zei hij ook dat we weer wat meer contact moeten houden.
Wat ik dus wil zeggen is, dat een vriendschap niet 'over' hoeft te zijn als je minder contact hebt. Als je gewoon goed met elkaar omgaat, zonder dat het geforceerd is, is het helemaal niet erg om elkaar minder te zien. Dat houdt het juist leuk, dan heb je tenminste leuke dingen om te vertellen als je elkaar weer ziet.
same here. zeker in het begin van het jaar, toen ik nog niet gesettled was in mn nieuwe klas e.d., miste ik ze wel. Nu heb ik voor mn gevoel een goede balans gevonden tussen "de luitjes van school" (waarvan ik er inmiddels ook een paar tot mijn vriendgroep reken) en mn vrienden van de middelbare school.

en idd, ik spreek ze minder, maar de spontante terrasdate's en de stapavonden zijn nu extreem gezellig!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:53
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik heb helemaal geen vrienden meer
Oud 13-04-2005, 16:29
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-04-2005 @ 22:30 :
inderdaad ja
Oud 13-04-2005, 16:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb een flinke dip gehad met een hele goede vriendin van mij. Het was geen desinteresse maar het had een andere oorzaak. Maar sinds ik een keer goed boos op dr ben geweest, gaat het eigenlijk weer heel goed. Gelukkig

Mijn zusje heeft ongelofelijk veel vrienden en ik waarschuw haar er wel eens voor dat ze moet oppassen dat ze niet alleen oppervlakkige vriendschappen hierdoor krijgt...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 18:04
Verwijderd
Ja ik heb het ook wel eens, het gaat wel over en mijn vrienden die studeren zie ik sowieso minder dan vrienden die nog wel hier wonen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten