Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2005, 22:57
Effenberg
Effenberg is offline
Uhu, klinkt best kansloos. Zo voel ik mezelf op dit moment ook best wel. Mijn verhaal gaat als volgt.

Ik ben een jongen van 23 jaar, woon sinds een week of 2 alleen. En woon al een jaar of 2 op mezelf/samen.

Ik heb 2 weken geleden een relatie van 4,5 jaar verbroken. Redenen:

- Het liep gewoon niet goed.
- Ik was waarschijnlijk verliefd op een ander.

Nu wil het zo zijn dat een goede vriendin van mijn ex (laten we haar voor het gemak E. noemen) een week voor mijn breakup ook haar relatie heeft beeindigt met haar vriend, welke weer een goede vriend van mij is. Complicated, I know.

Nu wil het zo zijn dat ik gewoon smoorverliefd ben geworden op E. Ik kan er niet omheen, en wil er eigenlijk ook niet omheen. Ze is ook zo leuk.
Maar, beste lezer... U begrijpt dat een relatie er voorlopig niet inzit, aangezien E. dit niet wil/kan maken tegenover mijn ex.

Toch wil ik verdomme dichter bij E. komen. Ik heb het idee dat er best wel wat aantrekkingskracht is tussen ons beide, maar zij dit gewoon negeert omdat mijn ex toevallig een goede vriendin van haar is.

Ik zit dus met een (voor mij) fucking groot probleem. De vlinders in mijn buik zorgen voor slapeloze nachten, slechte eetlust en verwardheid. Zo verliefd ben ik nog nooit geweest, zelfs niet op mijn ex vriendin 4,5 jaar geleden.

Jullie begrijpen vast wel dat ik gewoon met deze dame een fijne avond wil meemaken. Het liefst zo snel mogelijk.

Iemand tips, truuks of cheats..? Let me know..
Oud 18-04-2005, 23:03
Verwijderd
Het ligt eraan hoe goed die goede vriend is. Is dat 'niet zo heel goed', dan zou ik het wel proberen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 23:06
Effenberg
Effenberg is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-04-2005 @ 00:03 :
Het ligt eraan hoe goed die goede vriend is. Is dat 'niet zo heel goed', dan zou ik het wel proberen.
Die vriend is dus een oude vriend van me. Ik heb hem al een half jaar niet echt meer gesproken.
Nu heb ik het al geprobeerd.. mailtje en smsjes, maar kreeg net een belletje dat ze het echt niet kon maken tegenover mijn ex. Dat ze liever vrienden blijft dan dat ze het op deze manier weg gooit.

Ik ben echt fucking hotel de botel van deze meid, en kan aan niets anders denken.
Oud 19-04-2005, 07:55
Faery
Faery is offline
Nou, dan zul je d'r moeten dwingen.
Oud 19-04-2005, 08:20
Pixxa
Pixxa is offline
Je gevoelens kan je eigenlijk niet verbergen.. maar in sommige situaties zoals deze is dat msshn wel verstandig. Lastig hoor!

Wil je je ex ook ontlopen? want in dat geval heb je nog een groter probleem .. dat gaat je namelijk nooit lukken aangezien E. een goede vriendin van je ex is. Als ik verliefd zou worden op de vriendin van mn huidige vriendin zouk ook problemen hebben .. naaja et komt er dan op neer dat ik lichtelijk vermoord word
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 08:22
Effenberg
Effenberg is offline
Nee, mijn ex wil ik niet ontlopen. We zijn zonder ruzie uit elkaar gegaan.
Oud 19-04-2005, 08:37
WolterB
WolterB is offline
Als zij niet wil, dan moet je dat maar accepteren, ondanks dat ze mss wat voor je voelt.

Laat het rusten, geef het tijd en misschien komt er ooit nog wat, maar zoals het er nu voorstaat geef ik je geen kans

Offtopic: Mag ik het een beetje vreemd vinden dat je als 23-jarige op een scholierenforum advies komt vragen?
Oud 19-04-2005, 08:38
Pixxa
Pixxa is offline
Uhm noujaa... ze heeft dus laten weten dat ze et niet kan maken tegenover haar vriending/jouw ex.. MAAR ze ziet je wel zitten? in dat geval kan je denk ik beter open boek spelen en er gwn voor uit komen dat je haar wel ziet zitten. als die vriendin van E er niets mee doet wordt et aardig kansloos. Et moet immers van 2 kanten komen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 08:40
Stefanie
Stefanie is offline
Als je ruzie met je ex wil moet je het doen, anders zou ik het idee uit mn hoofd zetten
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 08:56
xcutie_bitchx
xcutie_bitchx is offline
eerst gewoon beginnen of ze een avondje uit wil..
en dan gewoon veel praten goede gesprekken houden.
en wie weet wat er nog meer gebeurd

suc6!
Oud 19-04-2005, 09:00
Verwijderd
als zij het niet wil, dan wil ze het niet. Tja.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Effenberg schreef op 18-04-2005 @ 23:57 :
Jullie begrijpen vast wel dat ik gewoon met deze dame een fijne avond wil meemaken. Het liefst zo snel mogelijk.

Iemand tips, truuks of cheats..? Let me know..
Jongen, mijn advies is: laat het gewoon nog even allemaal bezinken, zo erg is het niet, als het zo moet zijn en zij voelt hetzelfde voor jou komt het er toch wel van! Leuk dat je zo verliefd bent maar je hebt kortgeleden een lange relatie beëindigd en zij ook, dan kan het echt geen kwaad om even te wachten voor je aan iets nieuws begint. Daarnaast is het voor zowel jouw ex als haar ex heel pijnlijk als jullie het met elkaar aanleggen, dat is natuurlijk geen reden om het niet te doen, maar even wachten kan in deze situatie geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 09:21
JJ13
JJ13 is offline
als zij al aan heeft gegeven dat ze gewoon vrienden wilt blijven, lijkt me t beste dat je haar wat probeert te vergeten.
Oud 19-04-2005, 09:49
Smobbo
Smobbo is offline
Laat het iig ff rusten.
Je kan namelijk je gevoelens voor je ex en E. door elkaar halen, en aangezien E. er nu nog niet aan wil beginnen heb je niet echt een keuze hè...
Geef het de tijd, houdt gewoon contact. De deur op een kier houden zeg maar
Oud 19-04-2005, 12:48
Zarya
Zarya is offline
Vertel haar hoe je je voelt, en dan maar zien of dat beantwoord wordt. Als dat niet het geval is, weet je sowieso al hoe laat het is. Mochten de gevoelens wel wederzijds zijn moet je zien of het wachten het je waard is.
Oud 20-04-2005, 19:40
Optima
Optima is offline
tja, aanpappen met de beste vriendin van je ex is al een eeuwenoud UNIVERSEEL dilemma.

In jouw geval denk ik dat je oprecht verliefd bent, en ook een serieuze relatie met E. wilt beginnen. Het is alleen zo, dat hoe goed de verhouding ook is met je ex, en hoe goed jullie uit elkaar zijn gegaan, het toch wrang voor haar blijft als ze jouw met haar beste vriendin ziet.

Daarnaast moet je rekening houden dat als E. je nieuwe vriendin wordt, ze ook constant herinnerd word aan jouw relatie met je ex ( ik neem aan dat E. en je ex daar weleend over gesproken hebben, vrouwen kennende). Dat is voor haar ook niet prettig.

Je begint zo niet met een schone lei, en dat doet een relatie niet goed. Als je met iemand buiten je normale vriendengroep een relatie begint, heeft dit meestal een eerlijkere start.

maargoed, jongen, je bent verliefd...dresseer die buikvlinders eens van je
Oud 21-04-2005, 14:35
filia dei
filia dei is offline
Ik zou wachten. Ten eerste wil zij niets beginnen en ten tweede is het net uit tussen jou en je ex.

Ik bedoel weet je zeker dat écht verliefd op haar bent en dat het niet alleen maar een of andere anti-liefdesverdriet verliefdheid is?

Nou jah, je kan wel gewoon met haar optrekken en met haar praten, maar ik zou nog wel een poosje wachten voor ik serieuse stappen zou ondernemen.
Oud 21-04-2005, 18:16
TopDrop
TopDrop is offline
Aan de ene kant zou ik misschien een tijdje wachten. Aan de andere kant zou ik er gewoon voor gaan. Van uitstel komt afstel. Als je nu gewoon eerlijk tegen haar zegt hoe je je voelt, weet zij dat ook. Als je niks zegt en afwacht wordt het misschien nooit meer wat.

Ik denk dat ik het gewoon tegen haar zou zeggen, en dan kijken hoe ze reageert. Aan de hand van haar reactie kun je dan bepalen hoe verder te gaan. Dat is nu nog moeilijk te voorspellen.
Oud 21-04-2005, 18:24
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
2 weken dude

heb effe respect voor je ex en je vriend
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:12
Loezzel
Loezzel is offline
Soms kun je niets aan je gevoelens doen! Het komt wel eens voor dat je je na een lange relatie METEEN weer in iets nieuws stort.
Nu is het punt alleen dat E. aangeeft dat ze het liever niet wil. En hoe moeilijk het ook is, dat moet je voor nu respecteren.
Je zult zeker nog wel een paar weken, zo niet maanden, last hebben van vlinders in je buik. Maar ook dat gaat over als er niets mee gedaan wordt.
En wie weet... ik geloof nog altijd dat mensen wel bij elkaar komen als ze elkaar echt leuk vinden.
Oud 22-04-2005, 18:23
juno
juno is offline
Van even wachten is nog nooit iemand doodgegaan. Eerst maar eens kijken of de vlinders dat overleven.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:55
Margriet
Margriet is offline
't Lijkt me wel zo verstandig en vooral zo respectvol om te wachten...
Reageren

Regels voor berichten