Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 15:20
Judy2
Judy2 is offline
Heeft iemand nog een bruikbare tip voor engelse leestoetsen: voor mij is dit echt een nachtmerrie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 15:40
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Als je een examenbundel van Engels hebt; daaruit oefenen (de antwoorden staan achter in het boek)

Bij de toetsen lees ik eerst de vragen en antwoorden, daarna ga ik naar de desbetreffende stuk tekst of alinea, en lees ik het goed door. Het antwoord haal je d'r dan meestal wel uit... Zo doe ik het één voor één, vraag na vraag... werkt bij mij altijd goed!

En als je met Engelse woorden moeite hebt, probeer dan moeilijke woorden alvorens in t woordenboek op te zoeken en herhalen, zodat je tijdens het examen minder in het woordenboek hoeft te kijken.

er zijn vast nog betere tips maar ik kan er nu even niet opkomen. Veel succes !!
Oud 03-05-2005, 16:35
Keith
Keith is offline
Ik zou vooral eerst de eerste paar vragen lezen voor je begint met het lezen van de tekst. Als je dan de tekst leest pik je er zo uit waar het antwoord staat. Vaak wijken de antwoorden niet eens zo ver af van de letterlijke tekst.

Zorg er ook voor dat je goed op ontkenningen let, want ze kunnen nog al eens verradelijk zijn.

Ik zou ook een tekst die je moeilijk vindt tot het laatste te laten, want als je eerst wat makkelijkere teksten hebt gelezen zit je er wat meer in en zal je de moeilijkere tekst ook beter begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 20:13
Falbala
Falbala is offline
Er zijn cursussen voor, in Leiden, van 1 dag of van 3 dagen.
zie www.examencursus.com
Die zijn erg goed.

Paar tips eruit:
Kijk eerst naar : titel, plaatje, intro, probeer de grote lijn vast te stellen
Dan streep je in de tekst aan waar de 1e vraag over gaat. Lees de vraag: wat willen ze van je weten? b.v. wat is de kern van de 1e alinea.
Lees de tekst, formuleer voor jezelf waar het over gaat.
Meestal zijn er 2 antwoorden echt onzin. streep die weg.
Kies dan uit de andere 2, denk aan de Grote Lijn van het verhaal (heel belangrijk) en als iets op 2 of 3 plaatsen staat, is het beter dan wanneer het maar op 1 plaats staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten