Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 16:54
T...S
T...S is offline
Hallo,

Ik heb een probleem. Voordat ik tot het probleem kom geef ik jullie eerst even nog wat meer informatie.

Ik werk vanaf januari 2003 in de spoelkeuken bij eetzaak A. Daar verdiende ik 5 euro per uur en werkte ik een dag in de week.
Als ik de collega's daar een cijfer moet geven van 1 tot 10 dan zou ik ze een 9 geven.

Ik heb daar meerdere malen aangegeven om daar te gaan werken in een andere functie, namelijk keukenhulp ( voor en nagerechten).
Ik kreeg nooit de kans.

2 weken geleden kreeg ik de mogelijkheid om keukenhulp te worden bij eetzaak B, gecombineerd met de spoelkeuken voor 6.5 per uur en 2 vaste dagen zou ik daar krijgen.
De collega's zou ik een 7.5 op een schaal van 10 geven.
Ze wilden mij daar eerst 6 euro per uur gaan betalen, maar ik had gezegd dat ik het niet voor minder dan 6.5 euro per uur wilde doen. Daar gingen ze mee akkoord.

3 dagen na het 'sollicitatiegesprek' belde mijn oude werkgever mij op ( eetzaak A) met de mededeling dat ik daar door omstandigheden nu 2 dagen in de week als keukenhulp zou kunnen gaan werken, geen spoelkeuken werk en voor 7 euro per uur.

Nu het probleem.
Het is het een of het ander en ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet gaan kiezen. Ik voel me aan de ene kant moreel verplicht om bij eetzaak B te blijven omdat ze mij de kans gaven en omdat ik er pas net werk, maar aan de andere kant ga ik meer verdienen bij eetzaak B en is de omgeving vertrouwder.

mijn gevoel zegt dat ik naar eetzaak A moet gaan, ook vanwege de collega's die ik al 2 jaar ken, maar datzelfde gevoel zegt ook weer dat ik het eigenlijk niet kan maken t.o.v. eetzaak B.

Graag jullie reacties hierop, misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of wilt iemand zijn wijze raad met mij delen!

bvd,
Oud 09-04-2005, 17:14
gurl19
gurl19 is offline
Ik zou voor eetzaak A gaan. Je bent niets verplicht (hoop ik) en wat je voor je gevoel verplicht bent telt niet Je verdient bij A beter en de collega's zijn leuk. Dus ik zou dat echt wel doen!! Het is even vervelend om dat aan eetzaak B te vertellen. Maar uiteindelijk heb jij het wel veel beter.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:23
Sasz
Sasz is offline
ik zou voor A gaan, je werkt toch nog niet bij B? je hebt toch alleen een gesprek gehad? of was je al helemaal weg bij A en werk je al bij B? nou ja, hoe dan ook, jij moet werken waar jij het leukste vindt om te werken. Dus ga voor A
Oud 09-04-2005, 17:29
mrsjones
mrsjones is offline
ik ook voor A. Collega's zijn ook best belangrijk.

suc 6
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:33
Miracle
Miracle is offline
Je kunt gewoon tegen eetzaak B zeggen dat je een beter aanbod hebt gekregen. Je vertelt precies de voorwaarden en er achter aan zeggen dat je nu dus terug gaat naar die zaak. Eetzaak B kan dan met een aanbod komen om je toch bij hen te laten werken of ze laten je gaan. Op die manier leg je het bij hen neer, lekker makkelijk.
Oud 09-04-2005, 17:42
T...S
T...S is offline
Ik heb nu 2 keer gewerkt bij eetzaak B en op dit moment ben ik aan het uitwerken bij eetzaak A ( nu nog een dag spoelkeuken).

Ik denk idd dat eetzaak A de beste optie is voor mij, hoewel het wel heel moeilijk zal worden om dat te melden bij eetzaak B.
Ik heb waarschijnlijk het schaamrood op mijn kaken wanneer ik vertel dat ik na 1,5 week weer weg ga, nog wel naar eetzaak A.
Oud 09-04-2005, 17:42
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je hebt hooguit een opzegtermijn, dus ik zou gewoon tegen B zeggen dat je een betere aanbieding hebt gekregen of eventueel dat het niet zo goed bevalt bij B.
Oud 09-04-2005, 18:50
Lane
Lane is offline
Gewoon doen wat je wilt. Je gaat toch niet bij eetzaak B blijven werken, die minder loon betaalt en waar minder leuke collega's werken, als je een hoger loon krijgt bij eetzaak A en leukere collega's hebt?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:52
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lane schreef op 09-04-2005 @ 19:50 :
Gewoon doen wat je wilt. Je gaat toch niet bij eetzaak B blijven werken, die minder loon betaalt en waar minder leuke collega's werken, als je een hoger loon krijgt bij eetzaak A en leukere collega's hebt?
Nou jah, de collega's krijgen een 7,5, zo slecht zullen de collega's niet zijn
Oud 09-04-2005, 23:07
Sasz
Sasz is offline
nee maar toch vind ts het leuker in eethuis A. dus zet je over je schaamte heen en ga daar zo snel mogelijk zeggen dat je wilt stoppen (bij B dan he). denk niet dat ze er heel moeilijk over gaan doen.
Oud 09-04-2005, 23:28
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik zou meteen terug naar eetzaak A gaan.

Maar ik ben dan ook iemand die na 3 keer werken als afwasser, waarvan 1 keer inwerken, is gestopt omdat het me niet beviel. En 3 keer is niet eens m'n record voor een baantje.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 23:40
SaisPas
SaisPas is offline
Sowieso heb je toch het recht om de eerste maand zonder opgaaf van reden het dienstverband te beëindigen? Dus dan zou ik bij eetzaak A blijven werken.
Oud 10-04-2005, 10:56
Roos
Roos is offline
Eetzaak A betaalt dus beter en is gezelliger.
Oud 10-04-2005, 12:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Eetzaak A is mijn keuze, ze betalen beter en is nog gezelliger ook.
Je kan bij Eetzaak B ook melden waarom je terug gaat misschien willen ze je tegen een hoger salaris behouden
Oud 10-04-2005, 14:18
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
T...S schreef op 09-04-2005 @ 18:42 :
Ik heb nu 2 keer gewerkt bij eetzaak B en op dit moment ben ik aan het uitwerken bij eetzaak A ( nu nog een dag spoelkeuken).

Ik denk idd dat eetzaak A de beste optie is voor mij, hoewel het wel heel moeilijk zal worden om dat te melden bij eetzaak B.
Ik heb waarschijnlijk het schaamrood op mijn kaken wanneer ik vertel dat ik na 1,5 week weer weg ga, nog wel naar eetzaak A.
Gewoon eerlijk vertellen. En eventueel eetzaak B een "niet verplichte" opzeg termijn aanhouden.

Je weet nooit wanneer je ze weer nodig hebt.

Je kan afspreken dat ze op zoek gaan naar iemand anders (met een max. termijn van 1 maand) en dan je dan weg gaat.

Dat zullen ze alleen maar waarderen. Geld is niet alles... Leuke collega's zijn ook geld waard.

Veel succes,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten